Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 33 van de 54 [ 1335 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 54  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

 
Profiel   

Lisette, knap met aquarel, vooral omdat je niet kan wissen.
Babootje, ik ben heel benieuwd hoe dat wordt, met olieverf werk je ook met veel lagen toch?
Jis, zwaar fan van jouw schilderij maar dat heb ik al vaker gezegd! Vind zo'n groot formaat ook zo gaaf.
E4D, zonde dat je veel onafgemaakt hebt liggen, juist van afmaken leer je veel ook als het eindresultaat misschien niet wordt wat je wilde :)

Hier even mijn haas aan de kant gelegd voor iets heel anders in nagedachtenis van mijn vorige week overleden tante. Zij hield van paars, vandaar de keus om een iris te tekenen maar pfoe dat is wel heel iets anders dan een dierenportret. Nog meer gepriegel! Wil m wel snel afhebben want mijn haas roept alweer haha
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 22:47 



 
Profiel   

Een iris is nog meer gepriegel dan een haas ... echt niet. Jij priegelt gewoon mooi door totdat het resultaat er mag zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 22:50 



 
Profiel   

Een Iris is een heel mooi symbool. De Griekse godin Iris zou vrouwen naar het hiernamaals begeleiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 10:21 



 
Profiel   

Heel mooi Eva!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 10:54 



 
Profiel   

Hahahaha Maflinger_S, nou ik ben uitgepriegeld hoor
Mooi Malenka, datwist ik niet.

Thanks Babootje!

Hier en daar zie ik nog wel verbeterpunten maar ik vind t genoeg zo. Project Iris klaar!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 22:13 



 
Profiel   

eva1969 schreef
Hier en daar zie ik nog wel verbeterpunten maar ik vind t genoeg zo. Project Iris klaar!

Ik zie ze niet ;) .Geslaagd project. Erg mooi.
Dat papier waar je de iris op hebt gemaakt, heb je dat zelf getint of koop je dat zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 00:03 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Ik zie ze niet ;) .Geslaagd project. Erg mooi.
Dat papier waar je de iris op hebt gemaakt, heb je dat zelf getint of koop je dat zo?

Thanks, maar in de schaduwen is nog wel wat ruimte voor verbetering hoor ;).

Het papier is zo van zichzelf het komt van een blok canson miteintes met een aantal lichte kleuren. Ik teken altijd wel op de achterkant, dat is iets gladder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 07:16 



 
Profiel   

Heel goed geslaagd! Wat voor ander materiaal heb je gebruikt? Het lijkt me een beetje aquarel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 07:47 



 
Profiel   

Babootje schreef
Heel goed geslaagd! Wat voor ander materiaal heb je gebruikt? Het lijkt me een beetje aquarel.

Dank je, gewoon mijn pastelpotloden vnl fabercastell pit.
Wel ander papier dus, canson miteintes ipv patelmat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 11:13 



 
Profiel   

Heb er ook weer een laagje bij. Neus en mond een klein beetje opgeschoven. De huidskleur begint een beetje te worden wat ik wil.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 18:19 



 
Profiel   

Hoelang moet dat drogen tussen de lagen Babootje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 22:41 



 
Profiel   

Een dag of 3 a 4

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 06:26 



 
Profiel   

Oe dat lijkt me best frustrerend als je elke keer zolang moet wachten. Wat is het voordeel van olieverf boven bijv. acryl?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 20:54 



 
Profiel   

Ondanks dat ik al een tijdje niet meer gereageerd heb heb ik wel veel getekend en ben lekker bezig geweest.
Ieder plekje in mijn schetsboek word benut voor het volgen van een tutorial of een oefening, niks is veilig :o

Dit is daar een mooi voorbeeld van :+ Heb nog een andere pagina op deze manier vol gekrabbeld maar kan maar een foto per bericht uploaden? Verder ook al een tekening qua compositie af die ik nog wil opwerken in kleur en een grove tekening/schets met gezicht en verhoudingen/proporties.
Ben ook wel aardig trots op mijn resultaten tot nu toe, stiekem ook al een beetje aan het kijken naar wat voor materialen ik mee zou willen experimenteren. Olieverf vind ik heel mooie effecten geven maar is wel duur. Gelukkig heeft mams daar nog wat van liggen en mag ik dat wel eens gebruiken *\o/*
Brushpennen en markers trekken me ook heel erg, ga zo maar eens bij Action en Boekenvoordeel kijken want dat is niet zo duur om mee te experimenteren. Tips/aanraders zijn trouwens welkom![ img ]

Citaat

Babootjee mooi schilderij! Leuk om dat proces ook te zien.
Citaat

Jis_ de sfeer van dit schilderij doet mij wat aan de "oude meesters" denken, heel mooi!
Citaat

eva1969 strekte met het overlijden van je tante, vind dat je een mooie nagedachtenis hebt neergezet :(:)
(heb je advies trouwens t harte genomen en heb een tekening soort van opnieuw gemaakt, dat wil zeggen eerst uitgegumd en later in een andere compositie opnieuw gemaakt, kon niet meer zien wat het nu precies was en hoe de lijnen moesten komen. als die opgewerkt is in kleur ben ik weer even tevreden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 15:28 



 
Profiel   

eva1969 schreef
Oe dat lijkt me best frustrerend als je elke keer zolang moet wachten. Wat is het voordeel van olieverf boven bijv. acryl?


Olieverf kun je blijven aanpassen. Bij acryl kun je dat een beetje maar vaak doen wordt er niet mooier op.
Acquarel moet er meteen goed op staan. Bij olieverf zie je dat men vaak wel aan 2 schilderijen tegelijk bezig is.
Ik niet, want zoveel tijd heb ik toch niet. Dus wachten is in mijn geval vaak niet erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 18:27 



 
Profiel   

Ah dan klinkt olieverf ook meer als mijn ding haha. Bedankt voor je uitleg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 08:40 



 
Profiel   

Mooi Babootje!

Wat een verfijnt werkje Eva, prachtig. Hoe lang heb je hier over gedaan?

Goed bezig E4D :j

Ik wilde graag even iets nieuws doen en proberen dat ook snel af te hebben, is een werkje geworden van 10 uur, linnendoekje van 50x50 met acryl.


[ img ]


Laatst bijgewerkt door Jis_ op 29-07-19 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 13:40 



 
Profiel   

Wat een prachtige werken komen er voorbij :+:. Mijn motivatie is helaas weer redelijk naar het nulpunt gezakt :\.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 13:42 



 
Profiel   

Mooi geworden Jis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 20:37 



 
Profiel   

Wauw Jis, prachtig, en dat in maar10 uur!
Ik was zo'n 8 uur bezig denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 07:48 



 
Profiel   

Dank jullie wel!

8 uur voor zoveel detail vind ik knap Eva.

Zo herkenbaar San. Soms ook last van, zeker ook als ik tegen het einde aan loop van een schilderij wat veel werk/tijd gekost heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:32 



 
Profiel   

Jis, wat een fijne kleuren. 't Is dat ik geen schimmel heb maar anders mocht het schilderij bij mij komen wonen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 19:32 



 
Profiel   

Deze week ook weer verschillende dingen geprobeerd, vooral veel bloemen.
Ook een tekening afgemaakt met vlinder en roos. Deze is gemaakt in mijn schetsboek welke niet zo goed kleur opneemt. Doel was het oefenen van het realistisch kunnen tekenen van een vlinder en roos en deze opwerken in kleur, dat is naar mijn mening redelijk gelukt. Ben vooral tevreden over het lijnwerk en de kleurcombinaties. De roos vind ik opzich ook aardig gelukt maar het er misschien nog het een en ander mee willen doen als het echt op goed aquarel papier was :o

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 18:31 



 
Profiel   

Jaaa ik ben éindelijk klaar met m’n opdracht
Het duurde ff, maar dan heb je ook wat
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:53 



 
Profiel   

Gaaf hoor <3. Wat een haar :D.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 18:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 33 van de 54 [ 1335 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 54  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen