[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:30

Thanks Jis!
Heb me tijdens het weekend geabonneerd op patreon. Ik tekende altijd uit filmpjes die ik vond van YouTube maar dat was vaak zo lastig, heb totaal geen teken verleden of opleiding, dus alles mezelf aangeleerd met wat ik uit die filmpjes kon halen, maar vele zijn versneld en dat zorgde vaak voor frustraties :(
Nu hoop ik op deze manier veel meer te leren en mijn werkjes naar een hoger niveau te brengen :)

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:35

Esterke, dat robuuste is zeker gelukt! Leuk! En toch kijkt die heel vriendelijk.

Selina, ontzettend leuk :D hoe heb je die kleuren bij de wolf zo geblend gekregen?

Esterke, prachtige ogen! Ze kijken je echt aan!


Een update van mij:
De neus ziet er nog wat raar uit in verhouding, maar ik denk dat dat komt omdat het paard eigenlijk heel iets richting de camera gedraaid is. Ik hoop dat wanneer het voorhoofd ook getekend is dat het dan beter wordt.

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11630
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:12

Ik zie wat je bedoelt Myrsky, maar als je inderdaad het andere oog ook invult zal het wel kloppend worden denk ik.

Patreon ken ik niet Esterke, leuk! Ik ben ook autodidact. :D Volgens mij best veel mensen hier.

Ik heb heel veel gehad aan het opzoeken van kleurgebruik. Wat gebruik men voor huidskleur bijvoorbeeld (en dat kan ook nog verschillen.) Die zoektocht vond ik erg leuk en leerzaam. Ik had zelf ontdekt dat ik met gebrande omber en sap groen zwart kon maken en op internet las ik dat gebrande omber en ultramarijn blauw ook zwart geeft, nu gebruik ik die 2 daarvoor.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:33

Estelle, wie volg je op patreon? Ik heb er ook wel eens kunstenaars gevolg. Uit nieuwsgierigheid hoe ze dingen doen, maar ook uit support.

Momenteel ben ik bezig(nog steeds) met het meer loslaten. Nu moet ik Less is more nog leren. Ik heb even getwijfeld of ik deze op social media wilde zetten, maar omdat ik er zo lang mee bezig ben geweest, photoshop/inkt/acryl/olie en het voor de Paardverzameld challenge was heb ik het toch gedaan. Na die inzending wel wat aanpassingen gedaan nog maar het is inmiddels zo’n complete chaos dat ik het hierbij moet laten voor mezelf.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :j

Inkt
Afbeelding

Markers
Afbeelding

Acryl
Afbeelding

Olie
Afbeelding

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:34

Esterke, prachtig die ogen. Een heel aantrekkelijk werk.
Myrski, ik ben ook benieuwd naar t resultaat
Sanneb Ik vind jouw werk heel gedurfd. Ben erg benieuwd hoe t gaat worden.
Jis ik zag in een ander topic jouw schilderij van je dochter. Echt prachtig.

Na vakantie ook weer verder met mn acrylverf werk.
Ben nu wat verder met het uitwerken van het hoofd. Wat een priegelwerk Ik hoop m volgende week klaar te krijgen. Ik krijg het schilderen in contrasten steeds meer door. Het schilderen van de passantjes van het hoofdstel is alleen maar licht donker, niks eerst 'getekend'. Frontriem moet nog wat aan gebeuren. De oren uiteraard, bit neus etc etc. Maar het begint nu wel ergens op te lijken.



Afbeelding


Afbeelding

Jis_

Berichten: 11630
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 08:57

Bijzonder sanneb, snap het wel en herkenbaar maar vind het toch een klein beetje jammer dat je het gezicht van de dame niet nog wat uit gaat werken, :o haar ogen zijn al zo mooi.

Dank je Babootje, ook best wel trots op omdat het een schilderij met veel eigen fantasie er bij is geworden, vooral wat betreft het landschap.

Wordt mooi, :j paard komt mooi los van de achtergrond, hoeft natuurlijk niet maar bij realistisch werk vind ik dat altijd wel erg mooi.

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:33

Heb net deze gekregen voor mijn verjaardag, eigenlijk zelf uitgezocht :o
Afbeelding
Samen met een mooi aquarelle boek!
Afbeelding
Ik moet eerst nog wat kwasten kopen, voor ik kan beginnen. Ik verpest al mijn kwasten :')
Heeft iemand echt nog tips voor ik ga beginnen? Zoals je op de 2e foto kunt zien, heb ik met tape vakken gemaakt, zo verspil ik minder papier :D maar goed, nog dingen die ik echt moet weten? Heb wel al een paar filmpjes gezien. schijnt zo te zijn dat je voor oranje, een warme rood met een warme geel moet mengen. En voor een groen, een koude geel met een warme blauw. En voor paars moet je een koude rood met een warme blauw mengen, als het goed is. Had hier nog nooit van gehoord jullie wel?

Selina

Berichten: 14321
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:44

Ik heb dat setje ook een paar maanden terug gekregen. Zou gewoon lekker gaan proberen en dan merk je vanzelf wat wel en niet werkt. Ik heb er nu zo’n 10 tekeningen mee gemaakt en na elke leer ik weer iets bij. Handig is om 2 bakjes met water te hebben en keukenrol. Als je eerst een lijnenschets wilt maken, gum hem daarna heel zachtjes zodat je de lijnen nog net ziet. Anders schijnen de lijnen door in je tekening.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:02

Wat leuk Lisette, ik ben ook met dit setje begonnen ooit.
Mijn tip, begin niet te donker:D
Veel plezier

Jis_

Berichten: 11630
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:21

Leuk Lisette. en inmiddels al wat streken neergezet?

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 00:03

Jaa, vandaag mijn eerste schildering gemaakt! Ik vond het echt leuk om te doen! Iedereen uit mn gezin, vind de meest linker het leukst, en jullie?
Afbeelding
Ook tips zijn natuurlijk altijd welkom! Die kan ik weer meenemen bij mijn volgende schildering. Cause practise makes perfect :o ik heb echt al een heeel leuk idee, alleen deze zal echt pittig worden.. Maar ik zal jullie het proces laten zien, wanneer ik eraan ga beginnen *\o/*

Jis_

Berichten: 11630
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 07:32

Mijn oog wordt juist erg naar de middelste toe getrokken. Mooie werkjes! :j

Ben benieuwd.

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:38

Ik vind die met sneeuw erg mooi @Lisette1205

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:08

@Lisette1205, ik vind ze alle drie mooi! Heb je de sneeuw met acrylverf gemaakt?
@Babette, het paard begint nu mooi vorm te krijgen.

Ik heb geprobeerd mij met de verschillende aspecten van het tekenen bezig te houden. Hoe krijg je ergens vorm in, hoe zou het licht moeten vallen en zie ik dat ook terug in de tekening. Alles op printerpapier omdat ik toch maar aan het oefenen was maar een schetsboek bijhouden zou misschien wel leuker zijn. Dit was van de afgelopen maand:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:08

@NESCAFE Ja goed gezien! Ik heb hem helemaal met aquarelle gemaakt, alleen de sneeuw en de sterren (bij de galaxy) heb ik met acrylverf gedaan.

Dat van jou ziet er echt prachtig uit!!

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:57

Leuke combi. Mooie werkjes Lisette!
Dat van jou ziet er ook mooi uit Nescafe. Mooi uitgewerkt die duim zo. De andere 2 ook erg leuk.

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:00

Paard ben ik nu wel klaar mee.

Afbeelding

Afbeelding

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:45

Afbeelding
Vandaag deze gemaakt, Tips zijn of course welkom!

Selina

Berichten: 14321
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:36

Alleen even plaatsen hoor, op mobiel is reageren niet zo handig. Komt nog :)

Had een schilderworkshop en ben echt positief verrast. Nog nooit met acrylverf gewerkt en ben er echt blij mee. Deze ga ik ophangen <3

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:51

Ah die is echt heel leuk, Selina. Zou ik ook ophangen.

@lisette1205 ik heb geen ervaring met aquarel dus ik kan je niet helpen. Wel benieuwd naar wat t voorstelt? Ik kreeg de indruk van wolkenkrabbers en dan zouden de vormen wat strakker mogen zijn. Maar miss is t heel wat anders.

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 06:32

@selina, hij is goed gelukt en leuk zo op hout! Je zou hem dan buiten op kunnen hangen.

lovelyfiefy

Berichten: 5106
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:12

Selina schreef:
Alleen even plaatsen hoor, op mobiel is reageren niet zo handig. Komt nog :)

Had een schilderworkshop en ben echt positief verrast. Nog nooit met acrylverf gewerkt en ben er echt blij mee. Deze ga ik ophangen <3

[ [url=m/K3aUVb.jpg]Afbeelding[/url] ]


deze is wel echt heel tof zo! <3

Selina

Berichten: 14321
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:21

Bedankt iederen!
Zou hem het liefst ook buiten hangen, alleen heb ik geen overkapping + tuin op het zuiden dus ben bang dat hij toch gaat vervagen.

Esterke: Mooi die ogen, mooie uitsnede. Vind hem haast al af hoor.
Myrsky: Hij schiet al op! Neusgat lijkt idd wat uit verhouding, maar misschien lijkt dat ook doordat het stuk om het neusgat wat lichter is.
Sanneb: Wat leuk om die opbouw te zien en zoveel verschillende materialen in 1 doek. Heel treffend
Babootje: Eindresultaat is mooi geworden, mooie contrasten.
Lisette: Wat een leuke werkjes al! Dat voor je eerste poging. Had je ze zelf verzonnen? Vind het knap dat je pastelkleuren uit dat palet krijgt, ik heb gewoon pastelkleuren gekocht :+
Nescafe: Denk dat het idd leuk is om ze in een boekje te maken, dan kun je mooi je voortgang zien als je erdoorheen bladert. Vind het paard ook heel mooi.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:28

Bedankt Selina.
Zou je je vos niet kunnen lakken zodat hij buiten beschermd is? Ik heb hier geen ervaring mee hoor, maar lijkt me dat er zoiets moet bestaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:23

Selina schreef:
Alleen even plaatsen hoor, op mobiel is reageren niet zo handig. Komt nog :)

Had een schilderworkshop en ben echt positief verrast. Nog nooit met acrylverf gewerkt en ben er echt blij mee. Deze ga ik ophangen <3

[ [url=m/K3aUVb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Supergaaf :+:.

Ik heb voor buiten epoxy gebruikt. Dat werkte goed. Of botenlak.