Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Creabea met de naaimachine (als beginneling)

 
Profiel   

Hallo lieve bokkers!

Ik heb me op een nieuw project gestort en vroeg me af of er meer bokkers waren die creatief waren met de naaimachine?!

Ik wilde namelijk al heel lang een nieuw dekje, maar kon niet vinden wat ik eigenlijk in mn hoofd had. Dus toen kreeg ik het briljante idee om zelf een dekje te maken!

Via MP een leuk naaimachine'tje gekocht. Jammer genoeg bleek de handleiding in het duits... :') Goed voor de talenknobbel laten we maar zeggen.

Maar goed ik ben dus begonnen met het uitvogelen van hoe de naaimachine werkt en heb ik een begin gemaakt met een proeflapje.

Het leek me leuk om een topic te openen waarin creatieve ideeën worden uitgewisseld en elkaar op de hoogte houden van onze zelfgemaakte spulletjes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 19:29 



 
Profiel   

Leuk topic, ik maak zelf mentuig en longeersingel onderleggers, omdat ik deze inderdaad voor mijn Shet ook niet in de gewenste kleuren kan vinden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 19:33 



 
Profiel   

Leuk xDaim! Heb je foto's van je resultaten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 19:34 



 
Profiel   

Leuk! ik maak hangmatjes voor mijn ratjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 19:34 



 
Profiel   

Leuk Eloya! Heb je nog projectjes op de planning staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 19:41 



 
Profiel   

Ik ben ook net begonnen. Ik maak voor nu met name kleertjes voor mijn dochtertje van 17 weken <3 te leuk om te doen en in een avondje klaar![ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 19:53 



 
Profiel   

Ik ben nu aan het oefenen met recht naaien enzo. Als het lukt ga ik tuigonderleggers, dekjes en een zweetdeken maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 19:58 



 
Profiel   

@TS, ik wil binnenkort nog een leuke set maken, op het moment zitten ze in een introductie met 3 nieuwe ratjes. dus hebben ze alleen simpele vierkante hangmatten nu.

Ik wil als ik er eens tijd voor heb wel een keer kubussen/puntzakken/dubbeldekkers gaan maken weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 20:01 



 
Profiel   

Stef_Diva schreef
Ik ben ook net begonnen. Ik maak voor nu met name kleertjes voor mijn dochtertje van 17 weken <3 te leuk om te doen en in een avondje klaar![ [url=m/duKp9F.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah wat super leuk! Had je al eerdere ervaring met 'de naaimachine'? Anders vind ik het erg knap hoor in een avondje!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 20:06 



 
Profiel   

Leuk topic :j
Ik heb ooit de oude degelijke Lewenstein naaimachine van mijn oma gekregen en heb daarmee al best veel gemaakt.
Zo heb ik onze bootkussens opnieuw bekleed, dat was erg leuk om te doen.. En de gordijnen natuurlijk.. En het volgende project is de zonwering in onze tuinkamer.

Ik heb toevallig nog een foto gevonden:
[ img ]


Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 18-04-17 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 20:06 



 
Profiel   

Ben ook zeer benieuwd naar al jullie creaties hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 20:07 



 
Profiel   

Goed gelukt 8nnemiek! Ziet er heel gaaf uit!

Ik had wel een vraag aan jullie:
voor de vulling wil ik ook werken met fiberfill. Nu heb ik net op internet gezocht hoe ik daarmee moet werken en ben op de volgende site terecht gekomen.
http://www.kreadoe.nl/nl-NL/Bezoeker/Bl ... emuts.aspx

Ik snap alleen 8 t/m 10 niet helemaal. Kan iemand mij dit uitleggen?:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 21:08 



 
Profiel   

Ik denk dat ze bedoelen dat je het ding binnenstebuiten moet draaien. Dus je naait eerst de binnenkant aan elkaar vast en laat een opening zitten zodat je hem binnenstebuiten kan draaien. Maar ik heb niet de hele beschrijving gelezen dus ik kan het mis hebben :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 21:12 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ben er zelf ook nog niet zo lang geleden met begonnen en kwam hier al leuke ideeën tegen! Wat je ook kan maken zijn neusbondjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 21:23 



 
Profiel   

Leuk topic! Ik vind het zelf ook heel leuk om met de naaimachine leuke creaties te maken! Voorlopig heb ik vooral kussens en knuffels gemaakt, maar af en toe zaten daar ook wat babyspulletjes, tassen of spullen voor onze huisdiertjes bij. Zal eens kijken of ik foto's kan vinden :) .

Hier dan enkele foto's ;) :

[ img ]
Mijn eerste, "prachtige" creatie met mijn naaimachine :) .

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Een zakje om klemmetjes, speldjes en haarrekjes in te doen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Herinner me nog ooit een jumpsuit en een rokje te hebben gemaakt maar daar heb ik geen foto's van :) . Ben ook zeker nog van plan om zelf paardenspullen te gaan maken maar ben altijd bang dat ik het zelf helemaal niet mooi ga vinden :P .

Vind het leuk om de creaties van anderen te zien en als ik nog iets af heb zal ik het ook hier posten. Ook leuk om hier ideetjes op te doen of om tips/verduidelijking van patronen te vragen :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 21:32 



 
Profiel   

Iemand ook nog leuke sites waar jullie stoffen kopen?
Ik ben afgelopen week geweest bij Bas Bastiaanse in Ammerzoden, erg vriendelijk geholpen. Jammer genoeg kwam ik net op een druk tijdstip

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-17 21:42 



 
Profiel   

Super gaaf, die knuffels en knutsels hierboven!!
Stoffen koop ik vooral bij stoffen.net en dan vooral de reststukken en de sale. Maar dan vooral gordijnstof en meubelstof. Daar heb ik echt al heel wat meters voor een prikje vandaan gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-17 07:37 



 
Profiel   

Ik sluit me ook aan.
Wat betreft stoffen: de lapjesmarkt in Utrecht of überhaupt op de markt. Stoffen voor 1 euro per meter!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-17 07:42 



 
Profiel   

Wauw hele gave jurk upendo!!
Moet mij ooit ook gaan lukken hoop ik;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-17 08:24 



 
Profiel   

Hier loopt al een centraal topic over. Misschien kunnen jullie daar ook heen komen. Ik ga even de link hierheen kopiëren.

Edit: [UK] [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-17 08:27 



 
Profiel   

Wil mij ook wel melden :) ik maak zelf kinderkleding met de naai en lockmachine

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-17 10:13 



 
Profiel   

Leuk topic :)

Ik gebruik nu alweer een aantal jaren de oude naaimachine van mijn moeder, naai er heel wat uurtjes mee en hij doet 't nog prima (even afkloppen).

Ik maak tuigonderleggers en menuitrijdekens op maat voor de wat kleinere pony's, zowel voor mijn eigen pony's als op bestelling (zie mijn onderschrift). Zo af en toe vermaak ik ook wat kleding of ander paardenspul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-17 13:27 



 
Profiel   

Hier helaas geen naaimachine nu, maar vind het erg leuk om dingen zelf te maken. Mijn eerste creatie was dit dekje:
[ img ]
[ img ]

Helaas even geen betere foto's, maar ik gebruik m nog altijd! Dekje is denk ik nu een jaar of 8.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-17 13:34 



 
Profiel   

Wat een leuke dingen komen er langs!

Dat dekje is ook toppie, leuk dat je er al zo lang plezier van hebt, Quir!

Zelf heb ik op het moment "de rust niet" om iets te maken, ik gebruik mijn naaimachine hoofdzakelijk om broeken in te korten of kleding te repareren.
Ik heb wel hoofdkussens gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-17 13:37 



 
Profiel   

Mag ik hier een vraag stellen over advies voor een naaimachine?
Wil beginnen met naaien maar dan echt alleen basis dingen. Eczeemdeken herstellen indien nodig en een broek korter maken bv,
Wat is dan een goede 2e hands om mee te beginnen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-17 13:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen