Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 17 [ 420 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

 
Profiel   

Mijn giraffekussentje is klaar, dus ik ben verder gegaan met het volgende project. Als ik ze zo op elkaar leg is deze wel 'iets' groter :')
[ img ]

De zwarte draadjes zijn helaas net te dun en komen makkelijk los. Ik los het nu op met ducttape op de achterkant.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 20:27 



 
Profiel   

Ach gut, die giraffe is wel heel schattig geworden, hoor!
Nieuwe is inderdaad wel een stukje groter. Ach, komt ook vanzelf weer af. Op een gegeven moment schrik je nergens meer van. ;-) En waar duct tape al niet goed voor is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 20:52 



 
Profiel   

Humor humor!

Citaat
Enfin, ik natuurlijk meteen vanochtend weer bezwaar ingediend. Ik heb nu in totaal precies twee keer inklaringskosten betaald, namelijk 1/3 van het bestelbedrag dubbel bij doos #2, en 2/3 extra bij de derde doos (die natuurlijk ook gewoon 1/3 had moeten zijn).


Kreeg vandaag twee brieven van PostNL. Ik krijg het dubbel betaalde bedrag van doos #2 en van…. doos #1 terug.
:')
Lezen is een kunst, heh. Ik heb nooit gezegd dat ik doos #1 dubbele inklaring betaald heb. En zeker geen bewijsmateriaal ervoor aangeleverd (want die is er niet, duh), dus hoe ze hierbij zijn gekomen…
Maar hey, prima hoor, komt u maar.

Ondertussen ligt er natuurlijk nog wel een bezwaar voor de 2/3 van de derde doos. Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen nu, hahaha! In elk geval krijg ik nu al 2/3 van het teveel betaalde terug ipv 1/3, dus ik ben al 2/3 meer happy dan gisteren. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 15:55 



 
Profiel   

Inmiddels ook echt de twee betalingen ontvangen, een wonder.
Natuurlijk niets gehoord over mijn bezwaar, geen wonder. :+

Maar ondertussen:

dit monster is af!
Parisian Rhapsody, Herrschners, 21.244 knoopjes.
[ img ]

En dit wordt het volgende project.

[ img ]

Wel leuke anekdote: dit is een oud ding wat ik via ebay USA gekocht heb. Pas een paar maanden geleden kwam ik erachter dag dat het telpatroon ontbrak. Het staat wel afgedrukt op het stramien, maar dat klopt gewoon nooit en is zo lastig te zien. Ik zag het helemaal niet zitten om hem nog te maken.

Toen vond ik op eBay hetzelfde pakket te koop, en de seller had een schuine foto van het telpatroon gemaakt en bij de veiling gezet. Die heb ik gesaved en laten uitvergroten op A3 bij de copyshop.
Slechte kwaliteit, onscherp, gedeeltelijk scheef, maar ja, beter dan geen patroon. :+

Net het pakket weer tevoorschijn gehaald om toch maar te proberen te maken, en wilde de doos weggooien. Het plaatje op de doos bleek een los vel te zijn dat je zo los kon maken. En… er stond iets op de achterkant.
Juist ja, het telpatroon. :')

Nu heb ik toch veel meer zin om hem te maken! (Ook omdat ik nu prima aan de zijde van het stramien kan werken waar niets op staat gedrukt, met alleen patroon werkt veel fijner!). Nog wel ff laten uitvergroten bij de copyshop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 19:44 



 
Profiel   

Dat is weer een mooie!
Gelukkig heb je het telpatroon toch nog gevonden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 20:16 



 
Profiel   

Hehehe ik ben al lang blij dat ik de verkoper van het pakket niet ervan beschuldigd heb mij een incompleet pakket te hebben verkocht!

Dank je! Ik ben ook wel blij met hoe deze geworden is, maar zal niet snel weer zo’n “kleed” maken. Te weinig leuk plaatje, en best wel een gepruts met al die bloemetjes. En de grootte van het kleed was ook niet ideaal. Maar daar heb ik er nog wel een paar van liggen, dus ooit… :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 20:32 



 
Profiel   

Het beginnetje is er!
Ik heb hier ontzettend veel zin in, hoop dat het net zo mooi wordt als op het plaatje.
Voor nu eerst even wat makkelijke stukjes tot ik het patroon heb laten uitvergroten.
Hint: het wordt een portret van een dier, en het donkerrood is meer de lijst eromheen o.i.d.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 20:12 



 
Profiel   

Updeetje! Dit is echt een heerlijk kleed qua kwaliteit van de wol en het stramien!
Alleen het telpatroon blijft wat lastig. Het is namelijk niet met symbolen, maar met kleuren… die ‘s avonds enorm op elkaar lijken. Goed opletten dus. :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 06:13 



 
Profiel   

Mooi met dat rood. Wordt het een paard?

Dat met die op elkaar lijkende kleurtjes vond ik met de giraf in de avond ook heel lastig.
Met het huidige project zijn alle kleuren zo verschillend dat dit geen enkel probleem is :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:41 



 
Profiel   

assie schreef
Mooi met dat rood. Wordt het een paard?

En de hoofdprijs gaat naar… assie! _/-\o_
Denk niet dat ik dat eruit gehaald zou hebben.
Nu is het wel een stuk duidelijker!

[ img ]

Citaat
Met het huidige project zijn alle kleuren zo verschillend dat dit geen enkel probleem is :+
[ [url=m/eJ48kh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aww, gaaf, wat een heerlijke kleurenbom, om heel vrolijk van te worden! En ik zie een
Spoiler:
oog van een leeuw
? :D
Die kleurenbommetjes herken ik wel, die verkopen ze op ali veel, ook als diamond paintings etc. Was dit degene met het te gladde garen? Dat stramien ziet er beter uit dan wat ik uit China zou verwachten, trouwens. Hoe heb je dat uiteindelijk opgelost dan, zelf garen (en/of stramien) gekocht bij het patroon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 08:49 



 
Profiel   

Ja deze komt idd van Ali met het te gladde dunne garen. Het bleek vooral het zwarte garen te zijn dat te dun was. De rest was wel ok.
Ik heb het opgelost door maar gewoon te gaan knopen. De grote vlakken zwart die trek ik extra hard aan en daarna per vierkantje een stuk ducttape erachter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:10 



 
Profiel   

assie schreef
De grote vlakken zwart die trek ik extra hard aan en daarna per vierkantje een stuk ducttape erachter.

Oh, op die manier! Fijn dat je het kan gebruiken!
Hahahaha, duct tape is ook echt voor alles goed!

Het garen van mijn paardenpakket is trouwens echt heerlijk om mee te werken, maar pluist behoorlijk! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:59 



 
Profiel   

Hier ook sinds kort gek op Smyrna :D Mn moeder kwam er mee aan, heel klein simpel konijn, voor kinderen geloof ik :+ Maar toen kwam ik er dus achter dat ik dat heel leuk vind om te doen.

Schrik wel van de prijzen voor een pakket in NL.. En op Ali is het vooral kinderplaatjes. Of zoek ik niet goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 16:25 



 
Profiel   

Daphne__ schreef
Schrik wel van de prijzen voor een pakket in NL.. En op Ali is het vooral kinderplaatjes. Of zoek ik niet goed?

Goede wol/garen is niet goedkoop. Er is best wel wat te vinden op de Chinese sites, maar in mijn ervaring is goedkoop duurkoop bij dit soort dingen. Ik denk altijd, als je bereid bent zoveel tijd ergens in te stoppen, doe het dan ook goed, en dan mag het ook wel wat kosten.
Echt grote kleden zoals ik ze koop bij Herrschners, ken ik ook niet van ali etc. (En dan heb ik het alleen over kwantiteit, niet kwaliteit).

Ondertussen… <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 05:16 



 
Profiel   

Ik heb er inmiddels een paar van Ali, achteraf ook één via een dropshipper.
Mijn olifantje via de dropshipper was prima van kwaliteit.
De giraffe een originele vervaco was ook prima. De grote leeuw via Ali is heel wisselend qua dikte van de wol.

En dan heb ik nog een kleine leeuw van Ali die weer prima is.

Mijn leeuw gaat nog niet heel hard. Ik ben te druk met andere dingen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 11:49 



 
Profiel   

Paardenhoofd is klaar!
Nu de rest van het kleed nog. :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 13:41 



 
Profiel   

Gaaf!!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 13:44 



 
Profiel   

Veriye schreef
Gaaf!!! <3

Wat een leukerdje heh! Ik was zo blij toen ik dat telpatroon vond, zonder was dit nooit gelukt!

Het merk is trouwens Bernat Crafts, Canadees. Ik weet eigenlijk niet of het nog bestaat, ik heb deze van een third party seller op eBay.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:07 



 
Profiel   

Wow, prachtig! Heel mooi geworden

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:18 



 
Profiel   

Dank je! Ik ben er zelf erg happy mee, het was ook een heerlijk kleed om te maken, heel fijn wol/garen om mee te werken.
Alleen pluist het behoorlijk, dus je moet het wel accepteren dat de kamer echt binnen de kortste keren volzit met pluis en stof. :o

Hierna maar weer eens Herrschners, denk ik zo…

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:26 



 
Profiel   

Nieuw project, ben uren bezig geweest alle garen uit de zakjes te halen en in grote plastic zakjes te doen met labels erop etc. Maar nu kan ik weer lekker knoopjes trekken!

Dit is een gevalletje apart, het kleed is in landscape, maar ze willen dat je start met knopen links bovenaan ipv links onderaan. De reden is dat het stramien zo geknipt is dat de stevige bedrading, de dubbele draden, verticaal lopen in landscape. Dus als je het kleed een kwartslag draait, lopen ze horizontaal, en kan je ze gebruiken voor de knoopjes.

Ik heb dit eerder gehad, bij de Sky Dragon, en dan trek je de knoopjes dus rond de bedrading die gekruist loopt. Die is minder stevig.
Eerlijk gezegd heb ik er nooit enig probleem mee gehad, maar… het knoopt gewoon lekkerder over de dubbele stevige draden.
Dus nu toch maar de instructie opgevolgd. ;-)

Het nadeel is natuurlijk wel dat je nu qua afbeelding heel raar werkt, en… je moet het patroon een kwartslag draaien. Da’s best wel verwarrend als je een patroon hebt met symbolen die veel op elkaar lijken. Er zijn bijvoorbeeld meerdere pijl symbolen, allemaal hetzelfde tekentje, maar naar boven, naar links en naar beneden. Als je je patroon dan een kwartslag draait… da’s gewoon best lastig, want dan moet je in je hoofd al die pijlen ook draaien. :D

Dit is het beginnetje, nog lekker makkelijk, dit is dus links bovenaan van het plaatje, en je ziet dat de knoopjes ook naar links liggen.

Het wordt trouwens een kerst plaatje, voor de kerstkaart van 2022. {:)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:49 



 
Profiel   

Wowww wat een mooie werken hebben jullie!!
Mijn kussen lag een tijdje stil, nu met mijn nachtdiensten weer eens opgepakt.

Even een vraag; ik maak ben onderaan begonnen en werk omhoog. Echter nu hangt veel werk over de tafel heen en knoopt het lastiger. Kan ik het werk omdraaien en zo verder knopen of krijg je dan een groot verschil?

Ik voeg foto toe om het duidelijker te maken.

[ img ]
zo werk ik nu. Maar door het zwaarder worden werkt het minder fijn nu. Kan ik draaien en verder werken zoals deze foto?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 02:01 



 
Profiel   

In theorie, ja dat kan. Maar dan liggen de knoopjes dus de andere kant op. Zou ik nooit doen, want ik denk dat je dat hoe dan ook terug gaat zien met een soort scheidingslijn. Maar er is niemand die je tegenhoudt, dus je kan het natuurlijk gewoon uitproberen. Maar het is zeker niet de bedoeling.

Als je aan een tafel werkt zou ik het lekker doen zoals je nu doet, en dan een goede paperweight bovenaan erop zetten (zelf gebruik ik een paar antieke strijkijzers als ik met een groot kleed aan tafel zit). Het geknoopte deel valt dan op je schoot en verder naar beneden.

Je kan ook gewoon het kleed vouwen, dat doe ik altijd als ik op bed werk (lees: 90 % van de tijd). Ik klap met grote regelmaat het geknoopte deel onder om. Enige waar je op moet letten is dat je tijdens het knopen dan niet per ongeluk iets meepakt aan wol van wat eronder ligt.
Je kan ‘tig vouwen in een stramien hebben, dat maakt gelukkig helemaal niet uit, dat zie je niet. :D

Heel leuk kleedje trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 03:25 



 
Profiel   

Dank voor de leuke reactie!
Is mijn eerste werkje. Meer werk dan vooraf bedacht.
Vannacht flink stuk kunnen doorwerken.

Op naar komende nachten O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 04:14 



 
Profiel   

Hahaha, ja, knoopjes trekken is niet een hobby waar je na een paar uur klaar mee bent! Maar het is zo heerlijk verslavend. O:)

Dit kleed is tot nu toe een gevalletje Vijftig Tinten blauw/grijs/bruin. Niet makkelijk, wel leuk!

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 07:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 17 [ 420 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen