Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 17 [ 420 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

 
Profiel   

Grappig, mijn moeder zegt precies hetzelfde, die werkt ook liever met telpatroon. Ik vind voorbedrukt dan weer heerlijk relaxed werken, maar mijn eerste kussen was er ook een waar het verschil tussen wit en creme amper zichtbaar was. Geen wonder dat moeders die had opgegeven...
(Knopen is zo'n beetje onze gezamenlijke hobby, zij is er na jaren weer mee begonnen, en ik kwam erachter dat het toch wel heel erg leuk was...)

Eentje met paardenhoofden van Vervaco staat ook nog op mijn lijstje, ik ben dus gewaarschuwd :Y)

Die van jou ziet er wel heel leuk uit met all dat blauw.


Even een overzichtje van mijn (en moeders) creaties zo ver. Ik kwam dit topic langs geleden al eens tegen en dacht toen van 'he, dat soort kussens werkte m'n moeder vroeger ook nog wel eens aan'. Een tijdje later kwam moeders opeens met de opmerking dat ze wel weer eens zin had iets op handwerkgebied te doen, borduren ging al langer niet meer (iets met minder scherp zicht en een minder fijne motoriek) maar smyrna knopen, bestaat dat eigenlijk nog?

"Ehh, ja, volgens mij wel, ik heb er een tijdje terug nog iets over op bokt gezien.' :Y)

Mijn eerste: stenen! Moeders is hier aan begonnen, alleen die had toch al wel vlug problemen met de kleuren die teveel op elkaar lijken en het stugge stramien, dus ik heb deze afgemaakt:

[ img ]

En moeders ging aan de slag met aan stel bekende olifantjes :P

[ img ]

Daarna mijn winterlandschap wat zeer toepasselijk dan ook tijdens de winter gemaakt is:

[ img ]

En mijn huidige project, een berglandschap kleed.

[ img ]

[ img ]

(Deze is intussen al een aardig stukje verder, ik heb hem tot het water af, dus ben zo'n beetje op de helft. Zal eens kijken of ik eens wat nieuwe foto's kan maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 14:18 



 
Profiel   

De giraf is binnen. Een echte vervaco. Ik heb nu al geen zin meer, want.... geen telpatroon haha. Zo niet mijn ding :')

Maar goed, we gaan maar eens beginnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 21:24 



 
Profiel   

Leuk, nog meer enthousiastelingen!
FV_Whisper schreef
Ik vind voorbedrukt dan weer heerlijk relaxed werken, maar mijn eerste kussen was er ook een waar het verschil tussen wit en creme amper zichtbaar was. Geen wonder dat moeders die had opgegeven...

Ik zou voorbedrukt niet zo erg vinden, als 1. de kleurverschillen echt goed duidelijk zijn, maar vooral 2. als het patroon recht afgedrukt is over de lengte en breedte van het stramien! Dat is bij Vervaco wel zo, in mijn ervaring, maar met de kleden die ik uit de VS heb gehaald tot nu toe vaker niet dan wel het geval. En dan heb je er dus nul komma noppes aan, sterker nog, je kan beter de achterkant van het stramien gebruiken, anders raak je alleen maar in de war bij het knopen, want op een x moment klopt het dus niet meer en moet je steeds gaan bedenken dat je er een vakje naast zit. Ondoenlijk.

Citaat
Eentje met paardenhoofden van Vervaco staat ook nog op mijn lijstje, ik ben dus gewaarschuwd :Y)

Ik heb al lang geen Vervaco meer gekocht, maar toen ik ermee begon hadden ze best leuke pony hoofdjes. Maar Vervaco is vaak van die kleine vierkante kussen kleedjes, dus echt heel gedetailleerd zijn ze niet.

Citaat
Die van jou ziet er wel heel leuk uit met all dat blauw.

Dank je. Helaas blijft het daar voorlopige even bij, want het was te moeilijk voor het knopen tijdens TV kijken. :o Dat wordt er dus eentje voor de tafel.

Ik ben inmiddels dus aan een wat makkelijker kleed begonnen. En als ik zeg kleed, dan bedoel ik ook kleed. Grootste ding dat ik tot nu toe gemaakt heb!
127 x 76 cm
188 x 114 = 21.432 knoopjes. De vakjes zijn wel kleiner dan bij het andere kleed, gelukkig, anders zou 'ie nog groter zijn!

Citaat
smyrna knopen, bestaat dat eigenlijk nog?

"Ehh, ja, volgens mij wel, ik heb er een tijdje terug nog iets over op bokt gezien.' :Y)


:D Handwerken e.d. zijn echt weer in tegenwoordig, kijk ook maar naar dat diamond painting, paint by number enz. Je ziet toch dat mensen behoefte hebben aan een paar uurtjes weg van de beeldschermen. Nou ja, ik wel in elk geval. (Ik kijk niet echt super aandachtig naar TV series als ik knoop, het is meer luisteren en proberen te kijken.)

Citaat
Daarna mijn winterlandschap wat zeer toepasselijk dan ook tijdens de winter gemaakt is:

[ [url=m/rsjAGl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is wel een schatje!

Citaat
En mijn huidige project, een berglandschap kleed.

[ [url=m/CIVynS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook erg leuk! Welk merk is dat, ook Vervaco?

Ben benieuwd naar progress foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 07:34 



 
Profiel   

Niet veel aan te zien, voorlopig alleen maar zwart. :D
Toch al zo’n 2.500 in een paar dagen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-21 06:17 



 
Profiel   

Oh, veel zwart! En veel knoopjes! Ik ben benieuwd wat het wordt. Het gaat wel lekker snel als je de hele tijd alleen maar een kleur hebt te doen.

Dallista schreef
Ik zou voorbedrukt niet zo erg vinden, als 1. de kleurverschillen echt goed duidelijk zijn, maar vooral 2. als het patroon recht afgedrukt is over de lengte en breedte van het stramien! Dat is bij Vervaco wel zo, in mijn ervaring, maar met de kleden die ik uit de VS heb gehaald tot nu toe vaker niet dan wel het geval. En dan heb je er dus nul komma noppes aan, sterker nog, je kan beter de achterkant van het stramien gebruiken, anders raak je alleen maar in de war bij het knopen, want op een x moment klopt het dus niet meer en moet je steeds gaan bedenken dat je er een vakje naast zit. Ondoenlijk.


Ik heb dit wel gehad met platen om in te kleuren, dat ging dan nog wel, maar daarna moest alles aan elkaar. Dat was bijna ook een onmogelijke puzzel. En vroeger ook wel gehad met voorbedrukte borduurkleedjes dacht ik.

[ img ]

In progress foto! Hij schiet al behoorlijk op. Het is inderdaad een Vervaco, en een van de grotere, iets van 96 x 126 vakjes, dus 12096 in totaal. Veel kleuren door elkaar, dus het is er wel een waarbij je je aandacht nodig hebt. Ik heb gelukkig een goede werktafel, en ook een goede lamp erbij, dat helpt echt.

Citaat
:D Handwerken e.d. zijn echt weer in tegenwoordig, kijk ook maar naar dat diamond painting, paint by number enz. Je ziet toch dat mensen behoefte hebben aan een paar uurtjes weg van de beeldschermen. Nou ja, ik wel in elk geval. (Ik kijk niet echt super aandachtig naar TV series als ik knoop, het is meer luisteren en proberen te kijken.)


Ik ben altijd al wel veel bezig geweest met creatieve hobbies: de laatste jaren voornamelijk kleuren, ik heb nog een poging met het verven van figuurtjes gedaan (tot twee maal toe zelfs), maar dat is nooit veel geworden. Afgelopen zomer ben ik met diamond painting begonnen...En toen kwam dit er ook nog eens bij. Ik zie het ook dat mensen toch de behoefte hebben om met iets anders bezig te zijn. Eigenlijk wel leuk, eigenlijk iedereen met wie je het hebt over smyrna knopen geeft wel aan het te kennen, er vroeger zelf mee bezig geweest te zijn of iemand te kennen die er mee bezig was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 22:35 



 
Profiel   

Ok, ik wil dit eigenlijk ook wel gaan proberen..
Maar kan iemand mij uitleggen wat Smyrna is? Of is dat met zo'n punch needle?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 20:19 



 
Profiel   

Smyrna=latchhook=knoopjesleggen.

Dat doe je met een speciale latchhook.
Zo eentje.
[ img ]

Ik vind het een kruising tussen borduren en haken.

Ik ben begonnen met een nieuw project. 85x60 cm. Ik ben wel een beetje geïntimideerd door de grootte haha. Maar gewoon maar knoopje voor knoopje beginnen :')

FV_Whisper wat een enorm gaaf ding met dat landschap. Ook een enorme klus volgens mij. Pfieuw.


En Dallista, ik ga maar gewoon niet tellen hoeveel knoopjes het zijn. 85×125 in mijn geval. Dat is heel veel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 21:55 



 
Profiel   

Is er een fijne Nederlandse site waar je smyrna pakketten kan kopen?
En wat voor wol heb je er voor nodig?
Heb je echt dikke wol nodig of is een fijne\medium dik genoeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 10:56 



 
Profiel   

Je zou eens op de website van Hobbygigant, de Spinnerij en crcouture kunnen rondkijken om een beeld te krijgen. Wel veel Vervaco, zo te zien, en crcouture heeft ook wat Orchidea (vind ik zelf een fijn merk, mooie kleden en met telpatroon).
Ik werk het liefst met relatief dik wol, dat ligt gewoon lekkerder in de hand, en dan word het kleed ook wat voller. Fijne wol zou ik niet gebruiken, maar ik koop alleen maar pakketten, dus knoop altijd met wat ik erbij geleverd krijg aan materiaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 08:32 



 
Profiel   

Inmiddels heb ik met behulp van mijn vriend een eigen patroon gemaakt en zelf stramien, een naald en wol besteld :D
Vandaag komt hopelijk het stramien en de naald binnen en hopelijk vandaag ook de wol maar die is nog niet bij dhl aangekomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 11:04 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
Inmiddels heb ik met behulp van mijn vriend een eigen patroon gemaakt en zelf stramien, een naald en wol besteld :D
Vandaag komt hopelijk het stramien en de naald binnen en hopelijk vandaag ook de wol maar die is nog niet bij dhl aangekomen

Leuk, ben benieuwd wat het gaat worden!

Ondertussen, linkerhoek onderaan is klaar!
En nu op naar de rechterhoek!

[ img ]


Oh ja, nog vergeten te vertellen: kwam er een paar dagen geleden ineens achter dat ik het kleed 90 graden gedraaid heb bij het knopen.

Nu snap ik waarom er op het patroon stond dat je links bovenaan moest beginnen ipv links onderaan.
Het stramien is namelijk zo geknipt dat je dan de knopen om de dubbele horizontale bedrading trekt.
Zoals het hoort, dus.

En niet zoals ik dit hele kleed nu dus moet doen, knopen trekken om de gevlochten bedrading. :+

Maar ja, ik vind het echt helemaal niet logisch (en niet leuk) om een patroon dat in portrait mode is, als landscape mode te moeten knopen. Dan moet je het telpatroon eigenlijk ook 90 graden gedraaid lezen.

Dus ik laat het maar lekker zo. Het stramien lijkt er tot nu toe geen enkel probleem van te maken dat ik aan de verkeerde bedrading sjor en trek. :D Maar ik doe natuurlijk wel ietsje voorzichtiger nu dan eerst!

Verwacht dat ik wel wat meters ga maken de komende week (weekje vakantie om WK kunstschaatsen te kijken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 15:16 



 
Profiel   

Het is geïnspireerd op een Scandinavische ster patroon :)
Ik zal er later even een foto van maken
Ik heb wel een foto van het patroon voor het idee
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 16:06 



 
Profiel   

Ah, dat is wel een leuk patroon! Moest wel even goed kijken, de 5 x 5 is wat verwarrend (ik ben 10 x 10 gewend).
Ben wel benieuwd hoe dat er dan uitziet, ongeveer ter grootte van een klein kussentje?

Heel wat TVkijk- (eigenlijk luister) uurtjes verder:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 15:46 



 
Profiel   

Dallista schreef
Je zou eens op de website van Hobbygigant, de Spinnerij en crcouture kunnen rondkijken om een beeld te krijgen. Wel veel Vervaco, zo te zien, en crcouture heeft ook wat Orchidea (vind ik zelf een fijn merk, mooie kleden en met telpatroon).
Ik werk het liefst met relatief dik wol, dat ligt gewoon lekkerder in de hand, en dan word het kleed ook wat voller. Fijne wol zou ik niet gebruiken, maar ik koop alleen maar pakketten, dus knoop altijd met wat ik erbij geleverd krijg aan materiaal.


Crcouture heb ik goede ervaringen mee! Zaans Geluk vind ik ook een fijne winkel, als je er geen problemen mee hebt dat ze via GLS verzenden (zelf nog nooit geen problemen gehad met GLS *knocks on wood*)
Orchidea ga ik onthouden. Moeders werkt het liefste met telpatronen en dan is het handig een merk te hebben die deze heeft. En ze hebben best wel leuke pakketten.

Dallista, leuk patroon, dat schiet al lekker op zo!

fleurtjeuh: Ziet er leuk uit. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Veel succes gewenst :D

Ja, het landschap is best een klus. Ook heel veel kleurtjes door elkaar heen, dus je bent steeds aan het wisselen van kleuren. Nu met de lucht bezig wat meer grote stukken in één kleur is, dat schiet veel sneller op.

Progressfoto's:

[ img ]

[ img ]

Ik verwacht dat het niet lang meer gaat duren voordat hij af is, dan ben ik er ongeveer twee maanden mee bezig geweest.

En een beginnetje gemaakt een een kleiner project op om mijn kamer aan te werken. Niet helemaal mijn ding, maar hij bleef een beetje liggen en aangezien moeders de telpatroonpakketten in belang heeft genomen :P

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 15:47 



 
Profiel   

Hoi!

Ik heb vandaag m'n bestelde latch hook pakket binnen gekregen, nog nooit gedaan maar lijkt me leuk dus ga het eens proberen. :D

Ben ook begonnen met haken en het werkt zo ontspannend dus ik hoop dat dit ook dat effect heeft. :))

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 18:07 



 
Profiel   

Wat is dit leuk! En zo lekker fluffy zacht ook. <3

Het beginnetje is er. :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:20 



 
Profiel   

Die is leuk! Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:31 



 
Profiel   

Aliexpress.

Dacht, eerst even kijken of ik het wat vind voordat ik een duurdere koop. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 21:46 



 
Profiel   

De wol duurde me te lang dus ik heb katoen garen gehaald voor mijn andere stramien die kleinere vakjes heeft.
En heb een ander patroon gemaakt en ben daar nu mee bezig.
[ img ]
[ img ]
Ben nu 2 dagen bezig geweest.
Ik gebruik 2 draden van 6cm per knoopje

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 14:59 



 
Profiel   

Wat gaan jullie hard!

En wat een mooie patronen.

Ik baal een beetje. Mijn ali-leeuw heeft zulk glad garen dat de knoopjes vrij snel weer los glijden :( .
Ik twijfel om de onderkant van het stramien met plaksel/lijm in te smeren iedere keer dat ik een blokje gedaan heb. Het wordt toch een vloerkleed.

Nog tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 18:06 



 
Profiel   

Wat schattig, dat schaap! <3

Tips heb ik helaas nog niet.

Ik heb gister deze besteld bij ome Ali (wil 'm dan als ie af is cadeau geven voor kindje van een vriendin van me), kreeg net bericht dat ie al verzonden is. Kan ik voorlopig vooruit. :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 20:29 



 
Profiel   

Het schaap is Wooloo, een pokemon :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 21:51 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
Het schaap is Wooloo, een pokemon :D

Oeps, excuus. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 22:04 



 
Profiel   

Haha maakt niet uit hoor!
Vind het gewoon een leuke pokemon en toepasselijk voor een harig kleedje\kussen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 22:23 



 
Profiel   

Komen leuke kleedjes voorbij!
Mijn week vakantie werd uiteindelijk ongeveer 2,5 dag, maar toch lekker wat kunnen knopen!
Er begint iets te verschijnen!

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 15:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 17 [ 420 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen