Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 17 [ 420 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

 
Profiel   

Updeetje
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 14:04 



 
Profiel   

Oh wat leuk om dit weer eens te zien. Ook een flashback naar mijn jeugd, mijn moeder maakte hele vloerkleden en ik mocht wel eens helpen. Stond er zo'n grote smyrnatafel in de kamer waar we dan samen aan werkten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 14:09 



 
Profiel   

Ik heb net een hele grote zak met Smyrna dingen klaargezet voor een goed doel. Iemand interesse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 14:22 



 
Profiel   

Nabster schreef
Ik heb net een hele grote zak met Smyrna dingen klaargezet voor een goed doel. Iemand interesse?

Misschien wel! Enige indicatie van wat er zoal inzit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-19 15:32 



 
Profiel   

En weer wat meer paard!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 19:02 



 
Profiel   

En toen was ie af!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-19 13:39 



 
Profiel   

Dallista schreef
En toen was ie af!
[ [url=m/wueYX4.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wauw gaaf geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 06:50 



 
Profiel   

lovelucydan schreef
Wauw gaaf geworden!

Dank, ja, het is een leukerdje!
Zit nog even in dubio wat mijn volgende project wordt, maar waarschijnlijk eentje van Mickey Mouse. Even wat anders. ;-)

Voor nu, picspam, heb de foto’s van mijn oudere projectjes gevonden. De ene is wat mooier dan de ander, de teckel was heel raar hard garen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 09:39 



 
Profiel   

Nog wat picspam.

[ img ]


[ img ]


Mijn favoriet <3

[ img ]

en... *tromgeroffel* nieuw project!
Mickey Mouse.
En nee, daar lijkt het nu nog niet op. Dit wordt het heuveltje waar hij op staat. ;-)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 19:51 



 
Profiel   

Mickey Mouse update. Nog geen Mickey te bekennen behalve het uiteinde van zijn rode jasje. ;-)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 18:38 



 
Profiel   

Wat een leuke projecten heb je gemaakt. Die hond met dat rode jasje is echt leuk.

Nee nog geen Mickey mouse Hahaha nog even door haken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 20:49 



 
Profiel   

lovelucydan schreef
Wat een leuke projecten heb je gemaakt. Die hond met dat rode jasje is echt leuk.

Nee nog geen Mickey mouse Hahaha nog even door haken

Dank! Ja, die teckel is schattig. En ook echt in de vorm van een teckel, en die is op deze foto netje afgewerkt (dat doe ik nooit zelf, daar heb ik dan weer niet het geduld voor :o ). Dus het hele stramien naar achteren gewerkt en vastgezet. Dat gaat bij de rechthoekige wel wat makkelijker.

Mickey gaat binnenkort in alle glorie tevoorschijn komen. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 20:56 



 
Profiel   

Als iemand deze "specifieke" Mickey al herkent, applaus.
Onderkant van zijn kleding is een dead giveaway. ;-)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-19 08:54 



 
Profiel   

Mickey, the Sorcerer's Apprentice. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 07:39 



 
Profiel   

Heb al langer niet gekeken, maar op de andere foto zie je het inderdaad al goed aan de kleding hihi.

Echt leuk hoor! ik heb het vroeger ook gedaan maar dan met die kant en klare pakketten waar het foto ook op de "stof" geprint was.

Mag ik vragen wat je ermee doet als ze klaar zijn? Ik vind het ook leuk om te doen, maar dan zit ik straks met heel veel van die dingen en weet niet wat je ermee moet behalve kussens van maken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 07:55 



 
Profiel   

Leuke hobby :)

Ook voor mij een flashback, to the seventies. Bruin en oranje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 08:43 



 
Profiel   

Kijk eens bij handwerkpost.nl
Daar hebben ze van alles :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 09:33 



 
Profiel   

Veriye schreef
Echt leuk hoor! ik heb het vroeger ook gedaan maar dan met die kant en klare pakketten waar het foto ook op de "stof" geprint was.

Mag ik vragen wat je ermee doet als ze klaar zijn? Ik vind het ook leuk om te doen, maar dan zit ik straks met heel veel van die dingen en weet niet wat je ermee moet behalve kussens van maken :+


Sommige pakketten komen inderdaad nog steeds met het plaatje op het stramien voorgedrukt. Sommige komen, net als deze, met een soort borduur patroon en een legenda. Eerlijk gezegd ben ik wel een voorstander van dat laatste.

De stramienen met voorgedrukt plaatje erop zijn altijd heel moeilijk. Als je twee kleuren hebt die op elkaar lijken, is het soms heel lastig om dit onderscheid te zien op het stramien, zeker als je kamer 's avonds niet optimaal verlicht is. Daarnaast zijn die plaatjes nooit 100 % perfect op het stramien geprint; het loopt altijd een beetje scheef her en der, en dan komt het dus nog wel eens voor dat je twee kleuren bij elkaar op 1 stukje hebt zitten op het stramien, en je gewoon niet weet welke kleur je moet hebben.

Bij die twee paardenhoofden die ik hiervoor gemaakt heb was het plaatje er ook op geprint, en het was soms gewoon niet te zien welke kleur je nodig had. Zoveel tinten die op elkaar leken!

Bij de niet-voorgedrukte maak je gebruik van een stramien dat verdeeld is in grotere vakjes van 10 x 10 hokjes, en dat werkt gewoon heel fijn. En dus nooit keuzestress welke kleur je nu weer moet kiezen, want je werkt gewoon vanaf een apart patroon.

Ik doe niet veel met de kleden als ze klaar zijn, een paar hangen aan de muur, en een aantal liggen beneden onder de voorkamer tafels als soort vloerkleedjes (ze zijn dan wel helemaal afgewerkt, dus de randen ook naar achteren weggewerkt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 09:52 



 
Profiel   

BelgenGek schreef
Kijk eens bij handwerkpost.nl
Daar hebben ze van alles :)

Da's inderdaad een leuke site. Ze hebben veel van Vervaco, zo te zien. Dat is er dus eentje waarbij het plaatje op het stramien voorgedrukt is. (o.a. de paardenhoofden)

Ik heb recent wat meer bij Amerikaanse bedrijven gekocht, de Mickey Mouse dus, en een aantal van Craftways en Herschnners. Volgens mij zijn die allemaal met aparte patronen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 09:59 



 
Profiel   

En toen was ie af!

https://www.amazon.com/M-C-G-Textiles-5 ... way&sr=8-1

Foto’s van in de avond en bij daglicht, vind dat de echte kleuren een beetje tussenin liggen. ;-)

Absoluut een afrader, begin hier niet aan tenzij je bereid bent heel wat uitzoekwerk te doen en veel extra garen te kopen, want er zitten echt veel fouten in.

Maar... Mickey is leuk en wat stress waard. <3
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 19:11 



 
Profiel   

Dallista schreef
En toen was ie af!

https://www.amazon.com/M-C-G-Textiles-5 ... way&sr=8-1

Foto’s van in de avond en bij daglicht, vind dat de echte kleuren een beetje tussenin liggen. ;-)

Absoluut een afrader, begin hier niet aan tenzij je bereid bent heel wat uitzoekwerk te doen en veel extra garen te kopen, want er zitten echt veel fouten in.

Maar... Mickey is leuk en wat stress waard. <3
[ [url=m/3IFWgR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kYEYlL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw het gaat weer kriebelen
Heb je misschien het patroon ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 21:18 



 
Profiel   

Leuk hoor! Ik wil het toch ook weer een keer gaan oppakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 10:07 



 
Profiel   

Dallista schreef
En toen was ie af!

https://www.amazon.com/M-C-G-Textiles-5 ... way&sr=8-1

Foto’s van in de avond en bij daglicht, vind dat de echte kleuren een beetje tussenin liggen. ;-)

Absoluut een afrader, begin hier niet aan tenzij je bereid bent heel wat uitzoekwerk te doen en veel extra garen te kopen, want er zitten echt veel fouten in.

Maar... Mickey is leuk en wat stress waard. <3
[ [url=m/3IFWgR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kYEYlL.jpg]Afbeelding[/url] ]




Die is gaaf geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 23:11 



 
Profiel   

lovelucydan schreef
Die is gaaf geworden!

Dank je, ja, ben er ook wel happy mee. <3

Inmiddels ook aan een nieuwe begonnen. Het lijkt nu nog nergens op, alhoewel... hint, hier komt muziek uit! :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 08:25 



 
Profiel   

Wat leuk zeg, ik kende dit helemaal niet. Kun je zoiets eigenlijk wassen? Het lijkt me heel leuk om te doen. Gaan die draadjes makkelijk los? Ik zit een beetje met de honden :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 14:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 17 [ 420 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen