Welk merk zou jij aanraden?
Faber Castell 75%  75%  [ 3 ]
Derwent 25%  25%  [ 1 ]
Caran d'ache 0%  0%  [ 0 ]
Anders 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 4

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VRAAG] Welke aquarel potloden?

 
Profiel   

Hoi Hoi,

Bij de zoekfunctie kwam ik alleen maar oude forums tegen of alleen gericht op gewone kleurpotloden.
Ik ben tegenwoordig lekker creatief bezig en ben alvast een beetje aan het rondkijken voor als ik mijn aquarel potloden zou willen uitbreiden.
Nu is mijn vraag, wat is het fijnste merk en/of hoe ik kies degene die het beste voor mij zijn?

Van mijn opleiding heb ik nog een setje van 12faber castell potloden art grip.
Vind deze opzich prima maar ook weer niet buitengewoon bijzonder. Wat mij bijstaat van deze potloden is dat ik snel geneigd ben hard te drukken, gok dat dit te maken heeft met het pigment?

Van Derwent heb ik 2aquarel potloden, deze bevallen me goed maar zijn wel bijzonder uit, dat wil zeggen ruim 10jaar, en dit komt ook voornamelijk doordat ik deze kleuren bijzonder mooi vind <3

Caran d'ache ben ik niet bekend mee maar staat voor zover ik weet wel bekend als een goed merk.

Last but least heb ik laatst een uitgebreide set, 72 in totaal := , aqua-markers van Action gehaald, ik heb deze nog niet uitgeprobeerd maar gok dat deze wel van een ander kaliber zijn dan bovenstaande.
De reden dat mijn voorkeur bij deze merken ligt is omdat deze potloden goed verkrijgbaar zijn en ik ze bij een winkel hier in de stad ook los kan kopen. Dit kan voor zover ik niet weet met Bruynzeel.


Mijn stijl zou ik voornamelijk realistisch en kleurijk noemen. Momenteel ben ik nog aan het oefenen met proporties, verhoudingen en het algemene tekenwerk zoals lijnen enzv. maar ik merk dat ik vooral neig naar het tekenen van bloemen, vlinders enzv.
Graag hoor ik van jullie welke merken jullie mij zouden aanraden en ik ben ook benieuwd of jullie nog ervaringen hebben met oliepastel potloden?



Laatst bijgewerkt door Essie73 op 05-08-19 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag in titel gezet


Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 18:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen