Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[MOV] [VRAAG] Moviemaker voor vakantiefilmpje maken?

 
Profiel   

Hooihooi!

Ik ben net thuis van een vakantie met vriendlief, en heb heel veel beeldmateriaal. Ik wil heel graag een leuk filmpje maken maar weet niet welke app/site ik daarvoor kan gebruiken.

Vroeger maakte ik altijd filmpjes met Windows Movie Maker en vond dat echt perfect. Het was simpel en je kon er best veel mee als je wist waar de knopjes zaten. Maar helaas is die gestopt (toch?). Heb geprobeerd het opnieuw te downloaden op mijn oude laptop, maar volgensmij zijn dat alleen maar virussen of een enorm slome versie ervan. En ik heb nu net een nieuwe laptop dus wil geen risico lopen. :D

Heb al wel verschillende apps geprobeerd en op internet rond gekeken, maar niks vond ik echt fijn. Vaak was het te ingewikkeld. Ik ben wel een beetje thuis in het editen enzo, maar wil het mezelf niet te moeilijk maken haha. :)

Ik wil echt graag een filmpje maken dus als je iets weet, hoor ik het graag!



Laatst bijgewerkt door Essie73 op 22-08-19 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag in titel gezet

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 12:10 



 
Profiel   

DaVinci Resolve wordt vaak gebruikt voor het monteren van video, en dat is gratis. Maar het is wel een vrij uitgebreid programma. Je moet even door hebben hoe het werkt.
Er zijn wel veel youtube tutorials te vinden die de basis uitleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 12:13 



 
Profiel   

Omdat vragen over filmen op Uit de kunst horen verplaats ik dit topic daarheen, en voorzie hem meteen van de juiste tags

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 15:01 



 
Profiel   

Ik gebruik nu Openshot, die is gratis :) Het lijkt heel erg op de oude moviemaker (dus die van vóór Windows 7)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 15:17 



 
Profiel   

Oeh, als het op moviemaker lijkt ga ik het zeker even uitproberen! Thanx!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 19:48 



 
Profiel   

Hi! Ikzelf gebruik altijd Adobe Premiere (al is dat wel betaald), en gebruik dat erg veel voor het editen van video. Het is in het begin nog een beetje zoeken waar alles staat, maar als je er eenmaal handig in bent is het echt een super fijn programma!
Op YT staan ook erg veel uitleg en tutorials, dus alles is te vinden.
Mocht je er hulp bij nodig hebben (of het misschien zelfs uit handen willen geven :P ), dan kun je me PB'en O:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 20:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen