[VRAAG] Wat zou jij gratis willen winnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

[VRAAG] Wat zou jij gratis willen winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 18:36

Lieve Bokkers,

Ik ben een 'kleine' kunstenares die mijn bedrijfje zo langzamerhand groter wil maken. Ik wil graag gebruik maken van de mogelijkheden van 'nu', zoals werken met influencers en grote YouTubers die wat te maken hebben met paarden (want Nederland heeft die gelukkig, haha).

Nu is mijn vraag aan jullie:

Stel, je hebt een kanaal met minimaal 50.000 volgers en jij kijkt filmpjes van hem of haar. Als zij nou een winactie hebben met betrekking tot schilderijen, wat zou jij dan willen winnen? Juist een portret van jouw paard of een portret van zijn of haar paard? Welk formaat? Op hout of op doek? Paneel? Muurschildering?

Kunnen jullie mij helpen? Alle eerlijkheid is welkom, en andere ideeën mbt schilderijen ook!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-19 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:39

Iets persoonlijks. Dus een afbeelding van een eigen paard. Of dat nu op hout, een doek of een muur is...

Op doek is 'gewoon', dus zou bijvoorbeeld hout waarderen!

Edit: of van verzorgpaard :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-19 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:40

Een schilderij op doek van mijn eigen paard :D

Maar het gros van de kijkers van de YouTubers hebben géén eigen paard en zouden daarom dolgelukkig zijn met een schilderij van hun lievelingspaard :D Daarnaast vraag ik mij af of die doelgroep een schilderij wil. Wellicht zijn die te jong. ;)

Wel een heel tof idee verder!

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:41

Dan een schilderij van mijn eigen paard.Een schilderij van het paard van een ander heb ik niet veel aan!

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Wat zou jij gratis willen winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 18:57

Veel kijkers van bijvoorbeeld Jesse Drent, Nalanta, Matt Harnacke en Jolanda Adelaar zijn wel vaak oud genoeg voor een schilderij volgens mij... Ze zijn niet meer onder de 10 denk ik haha

En welk formaat? Is een paneel van 100cm bij 80cm te klein?

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:09

Dat ligt aan het schilderij, wat of ik zou willen.....
En aan de stijl, een eigen paard wordt snel een portret, of van een foto, dat vind ik meestal niet zo interesant.

Ik vind schilderijen mooi die heel karakterestiek zijn....en helaas vind ik dat de meeste opdrachten niet.

Dus ik zou graag willen weten wat je stijl en je stijlen zijn en ook wat je maakt als je vrij schildert.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:18

Anniek22 schreef:
Veel kijkers van bijvoorbeeld Jesse Drent, Nalanta, Matt Harnacke en Jolanda Adelaar zijn wel vaak oud genoeg voor een schilderij volgens mij... Ze zijn niet meer onder de 10 denk ik haha

En welk formaat? Is een paneel van 100cm bij 80cm te klein?

Nee eerder al te groot voor mijn kleine huisje!

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:22

Ik vraag me af wat je doel is met deze actie. Ik zou toch huiverig zijn dat je veel tijd moet steken in het maken van iets om gratis weg te geven zonder dat je daar meer betaalde opdrachten voor terug krijgt. Wat zijn andere mogelijkheden dan een win-actie? Of hoe kun je die voor jouzelf eenvoudiger invullen? Ik zou meer in die richtingen zoeken. :)
Zou je bijvoorbeeld prints kunnen laten maken en er daar een van verloten? Past dat bij jouw werk?

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:29

Elanor schreef:
Ik vraag me af wat je doel is met deze actie. Ik zou toch huiverig zijn dat je veel tijd moet steken in het maken van iets om gratis weg te geven zonder dat je daar meer betaalde opdrachten voor terug krijgt. Wat zijn andere mogelijkheden dan een win-actie? Of hoe kun je die voor jouzelf eenvoudiger invullen? Ik zou meer in die richtingen zoeken. :)
Zou je bijvoorbeeld prints kunnen laten maken en er daar een van verloten? Past dat bij jouw werk?


Dit is wel een goede aanvulling, ik heb inderdaad ook weinig tot geen klandizie van mijn acties.
Interesante gedachte!

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [VRAAG] Wat zou jij gratis willen winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 19:34

Wat ik graag wil bereiken is meer volgers en meer bekend zijn online. Met grote bedrijven werken vind ik super gaaf, en dat dat geld kost voordat het wat opbrengt, daar zit ik niet mee. Dat is aan mij :) (dus zit daar aub niet mee, dat vraag ik niet in dit topic... :))

Hierbij wat werken van mij

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:48

Ik persoonlijk zou niet mee doen aan de winactie omdat ik geen een van de werken aan de muur zou hangen.
Maar als ik kijk naar stijl en wat me dan het meeste aanspreekt, zou ik iets in de trant van het schilderij van de kudde doen.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VRAAG] Wat zou jij gratis willen winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:52

Ik zou eerlijk gezegd dit niet doen. Dit gaat je niet de publiciteit opleveren die je wil. Ik zou gewoon lekker zelf blijven schilderen en daar veel plezier aan beleven. Ik vind van bovenstaande het mensengezicht de beste trouwens.

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 19:57

Suzanne, mag ik vragen wat je bedoelt met publiciteit? Ik heb eventueel wel voorbeelden van werken met hout en andere portretten. Maar het hele topic bombarderen gaat niet natuurlijk, hihi :)

Ik zit nu gewoon met dat ik wel honderden opdrachten gehad heb, maar vooral kleine zoals onderstaande. Ik wil juist graag het meer laten rollen en het bedrijf wat groter maken... professioneler... :)


Afbeelding

Afbeelding

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:04

puur ingaand op de vraag wat je dan zou willen winnen, iets persoonlijks! Ik denk dat dat voor veel mensen geld, dingen die iets persoonlijk maken zijn gewoon leuker en meer waard, eigen paard bijvoorbeeld of verzorgpaard inderdaad.
Hout, doek, of paneel is erg smaak gebonden en maat ook, het is maar net wat bij hem/haar in het interieur past

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:06

Ik denk dat je wat je wil - meer grote opdrachtgevers - niet bereikt met een facebook winactie. Dat gaat je denk ik vooral meer van die kleine opdrachten opleveren, áls het dat al doet. Dan zou ik eerder eens contact opnemen met de lokale ondernemersvereniging. Kijken of iemand wat zoekt voor in de zaak, bijvoorbeeld. :)

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [VRAAG] Wat zou jij gratis willen winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:40

Ik vind de portretten op hout erg leuk. Je zou bijvoorbeeld een paard naar keuze kunnen doen. Dan kan de winnaar zelf kiezen of hij een eigen paard wilt laten schilderen of een bekend paard.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:48

Elanor schreef:
Ik denk dat je wat je wil - meer grote opdrachtgevers - niet bereikt met een facebook winactie. Dat gaat je denk ik vooral meer van die kleine opdrachten opleveren, áls het dat al doet. Dan zou ik eerder eens contact opnemen met de lokale ondernemersvereniging. Kijken of iemand wat zoekt voor in de zaak, bijvoorbeeld. :)


Dat denk ik eigenlijk ook, of eens gaan vragen of je in je gemeente een tentoonstelling mag houden, het gemeentehuis ofzo.

Daarnaast heb je in veel plaatsen een open coffee https://opencoffee.nl/nl
Een bitterballen bijeenkomst per maand of per 2 maanden. http://www.bitterballenborrel.nl/

Daar komen ondernemers samen en kun je netwerken.

Je zou hen eens kunnen vragen wat voor actie je zou kunnen doen die aanslaat.

Ben je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, daar kun je ook meedoen aan workshops en zij helpen starters, ook zij hebben een netwerk bijeenkomst.

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [VRAAG] Wat zou jij gratis willen winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 09:02

Bedankt voor de tips :) Binnenkort inschrijven bij de KvK was ik al van plan ja... Goed om te weten dat je via hen en andere bijeenkomsten daar ook kan netwerken met andere ondernemers!