[VRAAG] Blender potlood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

[VRAAG] Blender potlood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 13:46

Hooi,

Sinds kort ben ik weer veel aan het tekenen. Vooral veel gedetailleerd met grafiet. Nu ben ik dus altijd aan het kl*ten met doezelaars, maar met zo veel detail heb ik vaak het probleem dat ik sommige lijnen of details weer vervaag..

Nu kwam ik een blender potlood tegen.
https://www.hobbyshop-online.nl/tekenen ... r-potlood/

Iemand ervaring met zoiets?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:07

Dat is een blend methode voor kleurpotlood (bestaat uit olie-en wasmedium), niet grafiet.

Bij grafiet heb je geen medium nodig ( dit soort media zou een grafiettekening bederven).Doezelaars, wattenstaafjes, stof (etc) werken prima.

MAAR het is een techniek die héél gemakkelijk "overdone" raakt. Ik ben zelf bezig grafiet weer op te pakken, en ik vermijd momenteel blenden met doezelaars enzo. Er zijn voordelen jezelf te wennen aan het maken van overgangen, subtiele schaduwen etc direct met hoe je je potlood gebruikt.

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VRAAG] Blender potlood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:22

Is een colourshaper niets voor je? Dat is een soort rubber penseel en je hebt ze in veel variaties, ook met een scherpe punt.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VRAAG] Blender potlood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 15:12

Kuggur, klopt idd met dat overdone wat je zegt :j

Ik heb hem iig besteld voor tekeningen met kleurpotlood, dan kan ik mijn grafiet tekeningen gewoon met mijn doezelaars doen.

Probeer idd met het project waar ik nu mee bezig ben zoveel mogelijk uit de hand te doen, al merk ik wel dat ik uit 'gemak' steeds toch naar mijn doezelaar grijp :')

Ik zal eens kijken naar zo'n colourshaper :)

Mocht iemand nieuwsgierig zijn naar waar ik nu mee bezig ben pb maar want kan het niet op bokt zetten :')