[VRAAG] Zelf ontwerp trui/shirt bedrukken maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

[VRAAG] Zelf ontwerp trui/shirt bedrukken maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 19:45

Hallo bokkers!

Mijn titel is misschien niet helemaal correct qua Nederlands, sorry daarvoor :')

Ik kwam laatst een erg leuke trui tegen met een perfect plaatje erop, namelijk deze op de foto:
Afbeelding
Aangezien ik diergeneeskunde studeer (1e Master) en ik optie paard zal kiezen volgend jaar, vind ik het een hilarische foto.

Helaas zou ik de trui moeten bestellen vanuit Amerika. Ik heb vorig jaar al iets van die website besteld en helaas kwam er bij de levering enorme import tax bij aan de grens van NL (geen idee waarom, het was een paar sneakers). Ipv schoenen van 50 euro werd het bijna 100 euro. Dat vond ik wel een duur grapje en dus lijkt het mij een beter plan om zelf een ontwerp te maken. Mijn moeder heeft zelf een programma ervoor en een presser voor op kleding. Echter is het lastig om zoiets helemaal zelf te maken. Mijn moeder koopt normaal sjablonen online.

Mijn vraag is of er iemand is die weet hoe je zoiets zelf zou kunnen maken? Ik heb online al proberen te zoeken naar een grappig pony cartoon zoals hierboven maar helaas zijn het allemaal saaie silhouetten.

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken! :D
*\o/*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-19 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:27

Sommige plotter stuurprogramma's hebben ook een best goede traceer functie, als je niet zelf kunt tekenen in zo'n programma dan zou ik aanraden eerst tutorials te zoeken over hoe je kan traceren in het programma dat je moeder gebruikt :)

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5013
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:32

Ik zou idd hetzelfde zeggen, dus dat je de pony toch zelf moet overtekenen in een programma die daar geschikt voor is. Precies deze is denk ik niet te vinden. Als je dat eenmaal doorhebt is het niet echt moeilijk hoor!
Lettertypes staan er meestal wel standaard in en het poppetje is ook wel te vinden. Mocht het echt niet lukken, stuur maar een pb dan kijk ik even wat ik kan doen voor je. Succes!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [VRAAG] Zelf ontwerp trui/shirt bedrukken maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:53

Beetje omslachtig maar mogelijk.
Je kunt via Fiverr iemand inhuren om een schetsje te maken en je kunt via teespring je eigen tshirt ontwerp online gooien en dan zelf kopen voor de basis prijs (ong 20 euro met verzending?) zij versturen dan vanuit Europa. Zo'n doodle zal op Fiverr niet duur zijn.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: [VRAAG] Zelf ontwerp trui/shirt bedrukken maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:24

Zoek een kwalitatief goed plaatje van dat paardje met de stickfigure.
Print screen.
Open paint (jawel)
Control V
Selecteer paardje
Control C
Start illustrator
Control V
Image trace
Expand
Kijk of het nog lijkt op het paardhe
Ungroup Ungroup ungroup
Dan heb je in ieder geval een snijbestand (vectors) van het paardje.
Als je andere kleuren wilt zul je moeten tekenen in illustrator.
Tekst zou ik gewoon lekker eeb leuk lettertype kiezen of even een stukje van die afbeelding knippen klappen op whatdafont.com daar kun je t lettertype achterhalen.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 21:33

Heel erg bedankt voor de tips! Ik ga ze meenemen en kijken of het lukt samen met mijn moeder :D

Ik heb zelf nog even tussendoor een andere manier geprobeerd. Online waar je sjablonen kunt kopen, vond ik dit paardje. En zelf een stok figuurtje maken is niet zo heel lastig en ik moet zeggen dat ik dit ook wel erg geinig vind := wat vinden jullie?
Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:28

Comic sans MS.... Really?!

Ps. Als je illustratoren hebt. Ga eens naar vecteezy.com hier kun je vectoren downloaden die je helemaal kan ontleden. Dus als jij 1 figuurtje ziet wat je wilt hebben voor jouw eigen ontwerp kun je dit hier vandaan halen

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 23:35

Hutcherson schreef:
Comic sans MS.... Really?!

Ps. Als je illustratoren hebt. Ga eens naar vecteezy.com hier kun je vectoren downloaden die je helemaal kan ontleden. Dus als jij 1 figuurtje ziet wat je wilt hebben voor jouw eigen ontwerp kun je dit hier vandaan halen


Waarom is iedereen zo hatelijk tegen over Comic sans :') dat was altijd mijn lievelings op de middelbare school :=.

Ik heb zelf nul ervaring met de genoemde programma's. Maar mijn moeder wel. Ik zal het doorgeven! Dankjewel!

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [VRAAG] Zelf ontwerp trui/shirt bedrukken maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 00:38

Bij de decathlon kun je ook shirts laten bedrukken.

En comic sans is vreselijk :')

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 00:53

Supervixen schreef:
Bij de decathlon kun je ook shirts laten bedrukken.

En comic sans is vreselijk :')

Het bedrukken wordt gewoon door mijn moeder thuis gedaan. Het was vooral de vraag hoe ik aan dat ontwerp kon komen door het zelf te maken. :D

Ik zal nog nadenken over de lettertype :')

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:02


silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:31

Voor producten die meer dan €22 kosten en die buiten de EU gekocht worden, wordt ook nog 21% btw gerekend. Hierbij gaat het om de kosten van het product zelf, niet om de totale kosten, zelfs niet als je met bijvoorbeeld verzendkosten die grens overschrijdt. Echter wordt er, indien je product duurder was dan €22, wel over het totaalbedrag btw gerekend. Vandaar dat je sneakers zo duur waren.
Hier kun je zien hoe het met btw en invoerrechten zit en hier kun je zien hoe dat berekend wordt.

Maar nu kom ik op deze site jouw shirt tegen voor $19,99 (omgerekend zo'n 17 euro) of bijvoorbeeld de katoenen damesvariant $22,99 (omgerekend zo'n 20 euro). Dan zit je onder de grens van €22 en hoef je dus geen btw te betalen. (dat is dan wel excl. verzendkosten en eventuele omreken-kosten) Wellicht ben je dus goedkoper uit en word je nogal wat moeite bespaard als je toch het shirt besteld.

Succes in ieder geval!