Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 27 [ 664 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[ART] Leerbewerken, algemeen topic

 
Profiel   

Afgelopen verleng weekend heb ik mij rot geamuseerd :p Vier volle dagen kunnen knutselen aan mijn project *\o/*
Aangezien ik sinds een maand terug kan boogschieten op de club en altijd al de pijlen in mijn achterzak stak wat wel eens een gat veroorzaakte in mijn broek :') heb ik meteen even werk gemaakt om zelf een pijlenkoker in elkaar te knutselen, patronen vinden was nogal een opgave dus heb ik zelf even iets uitgetekend aangezien ik de afmetingen van wat op internet stond mij wat te groot leken voor mijzelf (ik ben niet de grootste qua lengte namelijk) en ik ben er heel tevreden van eigenlijk, zeker voor een eerste poging. Wel geleerd van de sluiting op het zakje misschien wel eerst er op te steken ipv nadien als het al genaaid is want dat is niet zo makkelijk om langs de binnenkant de rivet voor de magneetsluiting vast te slaan :')

Het zakje op de voorkant kan eraf gehaald worden door de magneten die erop hangen, en het zakje past net mijn gsm in zonder hoesje, of eventueel voor andere spullen zoals een peeshouder ofzo,...

Weet hier misschien iemand de tip om de kleur van je lederverf te behouden zoals voor je er een finish op aanbrengt? De kleur was normaal een cordovan bruin met lichtbruine ondertoon, maar tijdens en na het aanbrengen van de finish (super shene van eco flo) begon de kleur meer naar een oranje/gelige schijn te krijgen helaas, ookal heb ik de verf eerst een dag laten drogen voor de finish aan te brengen. Wat nu geen ramp is want deze is puur functioneel voor mee te nemen naar de club, maar voor toekomstige projecten zou het leuk zijn als de kleur eens blijft hoe die was :p

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 09:15 



 
Profiel   

Wat onwijs mooi gelukt! Dat contrast in de kleuren vind ik echt zo leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 09:35 



 
Profiel   

Waaw ik vind em prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 11:17 



 
Profiel   

Wat gaaaaafff!! :wow:
Hoe heb je het gewei gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 18:08 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal :D

Muiz schreef
Wat gaaaaafff!! :wow:
Hoe heb je het gewei gedaan?

Getooled met de hand en daarna geverfd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 19:28 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mijn aller eerste mini projectje :o
Ik had de onderste armband ooit eens gekocht maar vond hem eigenlijk te grof voor mezelf. Kwam m weer tegen in een opruimbeurt bij mijn ouders dus toen dacht ik heej, dat ga ik zelf doen...

Ik vond de stempel erin zetten nog lastiger dan gedacht. Ik wilde niet teveel herrie maken ivm slapende kinderen maar dat was niet te doen, haha.

Verder moet ik nog even kijken hoe ik m het beste af kan werken,vind de kleur bij mezelf wel wat bleek. maar ik vind het wel grappig geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 19:55 



 
Profiel   

Hoi,

Wat een ontzettend gave projecten allemaal! Ik krijg helemaal zin om er ook aan te beginnen en dat wil ik dan ook graag gaan doen :D

Het liefst wil ik een neusriem of frontriem gaan maken, is hier misschien een workshop of cursus voor?
Of is een gewone basis cursus het beste?

Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 11:30 



 
Profiel   

Zou gewoon een basis cursus doen. En dan zelf aan de slag.

Hier gaan we eindelijk volgende week met de blokhut aan de slag en als die klaar is kan ik ook weer mee doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 12:24 



 
Profiel   

Pip1994 schreef
Hoi,

Wat een ontzettend gave projecten allemaal! Ik krijg helemaal zin om er ook aan te beginnen en dat wil ik dan ook graag gaan doen :D

Het liefst wil ik een neusriem of frontriem gaan maken, is hier misschien een workshop of cursus voor?
Of is een gewone basis cursus het beste?

Alvast bedankt!


Mocht je nog een leuke cursus zoeken (geen idee of ik hier reclame mag maken, indien niet mag het verwijderd worden) Ik heb destijds bij EVROLeer een cursus gevolgd, zij doen ook 1 daagse cursussen en altijd 1 op 1 lessen met aandacht voor de cursist en nadien mag je ook steeds nog mailen met vragen.

Ik heb onlangs geleerd dat ik dus niet voor het verven randjes mag polijsten met zadelzeep 8)7
Blijkbaar kleuren de randjes dan groen plots :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 12:46 



 
Profiel   

AbleToDream schreef
Pip1994 schreef
Hoi,

Wat een ontzettend gave projecten allemaal! Ik krijg helemaal zin om er ook aan te beginnen en dat wil ik dan ook graag gaan doen :D

Het liefst wil ik een neusriem of frontriem gaan maken, is hier misschien een workshop of cursus voor?
Of is een gewone basis cursus het beste?

Alvast bedankt!


Mocht je nog een leuke cursus zoeken (geen idee of ik hier reclame mag maken, indien niet mag het verwijderd worden) Ik heb destijds bij EVROLeer een cursus gevolgd, zij doen ook 1 daagse cursussen en altijd 1 op 1 lessen met aandacht voor de cursist en nadien mag je ook steeds nog mailen met vragen.

Ik heb onlangs geleerd dat ik dus niet voor het verven randjes mag polijsten met zadelzeep 8)7
Blijkbaar kleuren de randjes dan groen plots :')


Zadelzeep = vet = afsluiting van het leer lijkt mij. Dus wordt het niet egaal. Maar groen? Wauw!

Ik polijst de randen met water en een polijstwieltje

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 12:13 



 
Profiel   

Nu ik eindelijk ruimte heb op de zolder wil ik ook graag gaan beginnen met leer bewerken. :):)

Maar waar begin ik? Welke tools heb ik nodig en waar bestel je die? Waar haal je leer?. Iemand suggesties voor online tutorials? So many questions. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 07:07 



 
Profiel   

Wat leuk dat je ook gaat beginnen!
Zelf vond ik dit boek erg fijn als beginner: KLIK
Ik had ook geen flauw idee welke tools te kopen en hoe ze te gebruiken, en dat boek legt heel duidelijk uit wat je nodig hebt en een aantal basistechnieken voor oa stikken en stempelen en verven enzo. Ik had toevallig een tijdje geleden een foto gemaakt van de binnenkant:
[ img ]

Zelf heb ik een deel bij Ali gekocht, en dan vooral de spullen die niet snel stuk gaan en redelijk simpel zijn. Stempels zijn bv niet heel gedetailleerd als je ze via Ali koopt, en garen is ook niet zo mooi strak en glad als de Europese garens, maar een setje naalden of een hamer zijn bv wel prima.
Ik heb binnen Nederland een deel via Boomsma gekocht. Vooral omdat ze gewoon veel keus hebben. Maar hun leer vind ik nogal duur. Ze verkopen wel ook restleer, wat ideaal is om op te oefenen.
Ik kreeg via een bokker de tip om naar Echt Leer te gaan voor het leer. Dat staat nog op de planning, fijn dat de winkels nu weer open zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 11:50 



 
Profiel   

Dank je wel, ik ga hem bestellen! Tools via Ali had ik inderdaad ook al bedacht! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 09:47 



 
Profiel   

@Captian, voor tools kan je ook altijd bij Lederhaus.de kijken, niet de duurste maar wel oke van kwaliteit, shipping duurt alleen soms iets langer als ze het niet in stock hebben. Die is voor bepaalde zaken wel goedkoper dan Boomsma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 10:24 



 
Profiel   

Dank jullie wel @Veriye en @AbleToDream!
Ik heb een workshop gevonden om de basis te leren en om te kijken of het iets voor mij is. Ik heb er onwijs veel zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 10:28 



 
Profiel   

Al lang een stille volger en bewonderaar en nu heb ik eigenlijk een vraagje ..

Ik heb voor iemands verjaardag een handgesmeed koksmes gekocht (lemmet +- 20cm), en nu wou ik hier graag een "sleeve" voor hebben :D

Zijn hier misschien mensen die interesse hebben in een projectje, uiteraard wil ik hiervoor een vergoeding bieden :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 17:26 



 
Profiel   

Ik ga binnnekort iets maken waarbij ik het keer moet vormen met water (telefoonhoesje). Wat is dan de volgorde? Eerst vormen dan toolen of andersom? Wat doet het vormen met de tooling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 22:21 



 
Profiel   

Eerst vormen, dan toolen.
Als je het andersom doet heb je 99%kans dat je tooling vervaagt. Dat ziet er dan niet uit :P

Gaaf BillyJ! Helaas neem ik op dit moment geen opdrachten aan ivm geen werkplek, maar hoop dat iemand anders hier je kan helpen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 00:59 



 
Profiel   

Veriye schreef
Eerst vormen, dan toolen.
Als je het andersom doet heb je 99%kans dat je tooling vervaagt. Dat ziet er dan niet uit :P

Gaaf BillyJ! Helaas neem ik op dit moment geen opdrachten aan ivm geen werkplek, maar hoop dat iemand anders hier je kan helpen :)


Oh spijtig :D
Het zou een simpel wikkeltasje mogen zijn, voor de geinteresdeerden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 05:35 



 
Profiel   

Lijkt me leuk om te maken, zo’n sleeve, maar ik ben nog maar een beginner en durf werk in opdracht nog niet echt aan.. en erg weinig tijd momenteel. Ik hoop dat je iemand kan vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 06:51 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Lijkt me leuk om te maken, zo’n sleeve, maar ik ben nog maar een beginner en durf werk in opdracht nog niet echt aan.. en erg weinig tijd momenteel. Ik hoop dat je iemand kan vinden!


Het mag echt wel gezien worden dat het met de hand gemaakt is, het hoeft helemaal niet perfect te zijn!

Graag wil ik een soort wikkelhoesje, het is dus eigenlijk gewoon een rechte lap leer, alleen de kantjes dienen afgewerkt/gerond te worden eventueel en dan een koordje eraan om dicht te binden en een stukje leer of elastiek binnenin om het mes vast te zetten met bvb het handvat. Eventueel versteviging (extra stukje leer oplijmen) voor het lemmet (mes is vlijmscherp).
Tooling oid hoeft niet eens en veel naaiwerk hoeft niet.

Ik heb zelf de tools en het leer niet, anders zou ik graag zelf prutsen haha .. maar om nu alleen hiervoor een hele set aan te schaffen, ziet mijn budget helaas niet zitten.

Of iemand zou mij even zijn spullen moeten willen lenen en mij even opweg helpen? :+ :D in ruil voor ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 15:20 



 
Profiel   

[ img ]
Ik ben ook een beetje aan het spelen met leer. Vind het zo leuk om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 21:25 



 
Profiel   

Ziet er super mooi uit git!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 22:17 



 
Profiel   

Prachtig Git! Dat is een stijl waar ik mij ook nog eens wil op toeleggen ooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 08:28 



 
Profiel   

Ik ben trots op mijn shaman drum tas. Hij is rond maar omdat de trommel een 8hoek is vertekent het wat. Ik heb hier voor het eerst met stenen gewerkt en in het echt glimmen de steen en stukken schelp echt heel mooi.

En het allerbelangrijkste. Hij past precies.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 19:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 27 [ 664 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen