[ART] Leerbewerken, algemeen topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:00

Dank al dames voor de reacties.
8nnemiek, is dat boek ook goed te doen als je niet perse een denderend engels lezer bent? Want anders ben ik bang dat ik daardoor afhaak. Zag dat ie op bol ool als ebook te koop is. Dat is wel llfijn, scheelt in kosten

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:03

Het zijn geen hele lappen tekst, maar vooral heel veel foto's en plaatjes die de stappen al laten zien, met wat begeleidende tekst erbij. Alle tools en technieken komen voorbij inclusief wat uitleg, heel handig als je net begint, en inderdaad als e-book is ie nog goedkoper.
Ik heb even een foto gemaakt van een pagina:
Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:01

Deze moet ik even delen, Gisteren net deze drie pareltjes toegekregen met de post, het verschil in kwaliteit alleen al is prachtig tegenover de stempels uit mijn basic set! Kan niet wachten om er met te stempelen :D

Afbeelding

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:28

AbleToDream schreef:
Deze moet ik even delen, Gisteren net deze drie pareltjes toegekregen met de post, het verschil in kwaliteit alleen al is prachtig tegenover de stempels uit mijn basic set! Kan niet wachten om er met te stempelen :D

[ [url=m/QRoTN8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar heb je deze gekocht?

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:39

Bij Sergey Neskromniy uit Bulgarije, ze zijn niet goedkoop maar ik hoorde van iedereen lovende commentaar over zijn werk wel.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:01

Oh gave stempels! Ik heb inderdaad ook al eens op zijn site zitten neuzen. Pfoe, als ik ooit geld teveel heb <3

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8312
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:50

Die kwam ik toevallig van de week tegen op etsy, ze staan nog in mijn winkelwagen :+

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:25

8nnemiek schreef:
Het zijn geen hele lappen tekst, maar vooral heel veel foto's en plaatjes die de stappen al laten zien, met wat begeleidende tekst erbij. Alle tools en technieken komen voorbij inclusief wat uitleg, heel handig als je net begint, en inderdaad als e-book is ie nog goedkoper.
Ik heb even een foto gemaakt van een pagina:
[ [url=m/O1E1rH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah duidelijk. Dank voor t maken. Ga m wel aanschaffen.

Nog even juiste moment zoeken zodat vriendlief t niet te erg vind. Die ziet me aan komen met weer.een nieuw idee...

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:27


ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:36

https://nl.aliexpress.com/item/40011719 ... 4c4devRJo1
Deze set heb ik, was er bij mij binnen 3 weken! Wat naalden, draad en een hamer erbij en je bent compleet :D

De bovengenoemde set komt ook van Ali, dus qua kwaliteit ook geen enkel verschil... Het snijmatje, de stempels en hole puncher (ik heb geen idee hoe ze precies heten) zijn niet heel denderend wbt kwaliteit, de rest doet het hier prima..
De set is in principe wel het basisgereedschap wat nodig is, maar de vraag is of je dat bedrag ervoor over hebt (ik vind het verschil dus echt veel te groot, dus ik heb liever via Ali).

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:02

Ik heb een nieuwe liefde gevonden, blockdying!! <3

Zo zalig om te doen! Ik zag het passeren in een groep op facebook en dacht dat moet ik ook eens proberen! Dus even snel een klein mini projectje opgestart en ik ben er zo blij mee! Alleen geen juiste sleutelhanger clip voor eraan maar goed, dat is iets voor als ik ooit een tweede maak. Nu ligt er nog een tweede sleutelhanger op mijn tafel voor een vriendin als verjaardags kado dat ik ga afwerken, een plague doctor masker in hetzelfde formaat als dit draakje.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:15

Wat gaaf <3
Is dat lastig, blockdying?

Gisteren kwam mijn airbrush binnen :):)
Daar wil ik binnenkort eens wat mee gaan testen.
Prachtig ding, hoe krijgen ze dat gemaakt voor 13 euro :wow:
Afbeelding
Nu hopen dat ie op mijn grote compressor past!

Telpeva

Berichten: 14726
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:38

Huh what, een airbrush met 0,2 nozzle voor 13 euro? Hoe dan _O- laat je weten of die werkt? Mijne waren iets duurder lol, voor die prijs kan je nog eens wat proberen.
Weet niet of je het al had gevonden, maar van het merk Schmincke heb je ook een airbrush primer voor textiel en leer, zelf nog nooit getest omdat ik bang ben om mijn leer te verzieken maar misschien dat jij dat wel durft :))

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:22

Haha, ik stond ook te kijken van de prijs!
Ik heb airbrushes altijd interessant gevonden, maar nooit serieus naar gekeken omdat je er ook een compressor voor nodig hebt, en die complete setjes waren me veel te duur.. Maar sinds vorig jaar hebben we een zandstraalcabine, met compressor dus, en toen ik die goedkope airbrush voorbij zag komen dacht ik, voor dat geld wil ik het wel eens proberen :D
Ik zal zeker laten weten hoe die het doet!
Wat heeft die schmincke veel soorten verf zeg, je wordt er hebberig van :))
Ik ben zeker van plan om wat verschillende soorten uit te proberen, dus zal schmincke ook op mijn lijstje zetten.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:15

8nnemiek schreef:
Wat gaaf <3
Is dat lastig, blockdying?


Het is verassend simpel! Gewoon een stukje leder, of een blokje hout, oude spons nemen,
draai daar heel strak een stuk oude t shirt rond zodat er zeker geen kreukels in zitten.
Dan dop je die in de verf en wrijf je het meeste af op een stuk krantenpapier zodat er nog een beetje verf op je stof blijft hangen, en maak je draaiende bewegingen rond de rand van je werk.
Hoe vaker je over de rand gaat, hoe donkderder die zal worden.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8312
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:27

AbleToDream schreef:
Ik heb een nieuwe liefde gevonden, blockdying!! <3

Zo zalig om te doen! Ik zag het passeren in een groep op facebook en dacht dat moet ik ook eens proberen! Dus even snel een klein mini projectje opgestart en ik ben er zo blij mee! Alleen geen juiste sleutelhanger clip voor eraan maar goed, dat is iets voor als ik ooit een tweede maak. Nu ligt er nog een tweede sleutelhanger op mijn tafel voor een vriendin als verjaardags kado dat ik ga afwerken, een plague doctor masker in hetzelfde formaat als dit draakje.


[ [url=m/H5xr3t.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/03VIEq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/85bX0A.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe vet is dit dan! :wow:
Heb je een linkje?

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:51


AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:50

De tweede sleutelhanger is ook af, deze zijn zo leuk om tussendoor te maken!


Afbeelding

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:42

Ondertussen mijn eerste alie setje besteld. Verwachte leverdatum staat nu op 3 tot 6 april... zitten 2 stukjes leer ter grootte van a4 bij. Maar wil liefst ergens wat rest leer vandaan halen om eerst eens wat te oefenen. Hebben jullie nog goede adresjes voor rest leer? En welk leer is naast tuigleer nog meer geschikt?

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:03

JustMe8484 schreef:
Ondertussen mijn eerste alie setje besteld. Verwachte leverdatum staat nu op 3 tot 6 april... zitten 2 stukjes leer ter grootte van a4 bij. Maar wil liefst ergens wat rest leer vandaan halen om eerst eens wat te oefenen. Hebben jullie nog goede adresjes voor rest leer? En welk leer is naast tuigleer nog meer geschikt?


Als je wilt stempelen is alleen natuurlijk gelooid onbehandeld tuigleer geschikt. Dat komt in verschillende diktes afhankelijk van je project. Rond 4 mm is gebruikelijk bij paardgerelateerde producten en riemen enzo. Voor alle andere dingen is het vooral kijken wat je zelf mooi vind en welke dikte en stevigheid leer er bij je patroon past. Behandeld leer verven is meestal erg lastig omdat er al een toplaag op het leer zit waardoor het geen (indring) verf meer opneemt. Acrylbasis verf gaat overal wel op maar slijt er ook weer sneller af.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:59


Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:05

Als het zo zwart is krijg je de tooling stempels vaak moeilijk in. Die kleine letter stempels willen vaak nog wel, maar ook dan moet je vaak echt heel hard slaan.
Ik heb misschien nog wat restjes leer liggen, vegetabiel gelooid leer.
Weet niet of je in de buurt van Eerbeek woont? Anders wil ik ze ook wel tegen verzendkosten opsturen.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:30

De meeste leergroothandels hebben wel liggen wat je zoekt. Normaal zou ik zeggen rij er heen en maak er een leuke middag van, maar nu is ze even opbellen met de vraag wat ze hebben liggen misschien makkelijker. De meeste sturen het gewoon op. Oa Boomsma, het leerkwartier en zo zijn er nog veel meer. Die hebben allemaal wel een restjesbak.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:48

Boomsma heeft ook wat restjes online te koop: https://www.boomsma.nl/p/leerresten-pla ... mm-per-kg-

Ik heb zelf helaas niet genoeg restjes liggen, anders had ik je graag wat opgestuurd!

Is iemand wel eens bij van Oosterum leder binnen geweest, of bij Leer en meer in Den bosch?
Ik kom daar regelmatig in de buurt en vroeg me af of het de moeite waard is om daar een stukje voor om te rijden. Zo'n restjesbak lijkt me ook heerlijk om eens in te snuffelen!

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:22

Veriye schreef:
Als het zo zwart is krijg je de tooling stempels vaak moeilijk in. Die kleine letter stempels willen vaak nog wel, maar ook dan moet je vaak echt heel hard slaan.
Ik heb misschien nog wat restjes leer liggen, vegetabiel gelooid leer.
Weet niet of je in de buurt van Eerbeek woont? Anders wil ik ze ook wel tegen verzendkosten opsturen.


Dat is echt super lief! Ik woon in Arnhem met familie in Eerbeek en Apeldoorn. Dus ja, Eerbeek is redelijk om de hoek.
Ik ga je zo even een pb sturen.

Dank ook voor de andere reacties!