[ART] Leerbewerken, algemeen topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 21:27

Gave drumtas. Na het zien hiervan ga ik ook eens een poging wagen ... Heb een zelfde soort drum en wat oude suede kleding die ik wil gaan verknippen. Had het idee al wel in mijn hoofd. Vind de sluiting ook heel tof.

Heb jij twee cirkels aan elkaar genaaid, beetje ruimer dan de drum, of heb je tussen de cirkels nog een band gemaakt? Of heb je alles uit 1 stuk gemaakt?

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:23

Bedankt!
Ik heb een u vorm als voorkant en een u vorm maar dan veel langer als achterkant-bovenkant-flap. En daartussen nog een reep die de U volgt. Een cirkel werkt niet als je een flap wilt kwam ik proefondervindelijk achter. Ik ben benieuwd naar het resultaat als ie af is!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:38

1 voorkant u
1 achterkant u die langer is en aan de bovenkant dezelfde ronding heeft als de onderkant van de u, dat wordt de flap
1 reep die de u volgt en zodanig lang is dat ie gelijk de schouderstrap wordt
1 vakje aan de zijkant voor de drumstok

Dank je wel voor het mij op weg helpen!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:45

Wat een leuke drumtas! Die stenen erop zijn prachtig!!

Hier ligt alles wat op een laag pitje vanwege een begrafenis en nu dat voorbij is eerst nog twee fotoshoots afwerken, maar ik hoop daarna een maandje knutseltijd te kunnen inplannen :p
Het enige wat ik de afgelopen maand heb kunnen maken is een x-frontriem, weet iemand hier toevallig waar je niet al te duur een plastieken paardenhoofd zoals in de paardenwinkels kan kopen?

Bij gebrek aan een eigen paard is nieuwe dingen van 0 maken waar je nog geen voorbeeld van hebt liggen soms wat tricky.

Afbeelding

Jet

Berichten: 11983
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:47

AbleToDream schreef:
Wat een leuke drumtas! Die stenen erop zijn prachtig!!

Hier ligt alles wat op een laag pitje vanwege een begrafenis en nu dat voorbij is eerst nog twee fotoshoots afwerken, maar ik hoop daarna een maandje knutseltijd te kunnen inplannen :p
Het enige wat ik de afgelopen maand heb kunnen maken is een x-frontriem, weet iemand hier toevallig waar je niet al te duur een plastieken paardenhoofd zoals in de paardenwinkels kan kopen?

Bij gebrek aan een eigen paard is nieuwe dingen van 0 maken waar je nog geen voorbeeld van hebt liggen soms wat tricky.

[ [url=m/LostT2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sterkte nog! Misschien zit hier iets tussen. Verderop staan er ook hoofden bij. Die volledige beelden op ware grootte zijn onbetaalbaar naar mijn idee...

Telpeva

Berichten: 14701
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:06

Zo die x frontriem vind ik wel heel mooi zeg! Is het een bestaand wapen, van je eigen familie oid? Super tof!

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:11

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat deze niet in dit topic past

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:25

Mijn kaptoom is eindelijk af en jk ben er trots op.
Wat vinden jullie?

Afbeelding

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:48

Superknap gedaan zeg!!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:03

Super knap gedaan @sas_mon!!

Telpeva schreef:
Zo die x frontriem vind ik wel heel mooi zeg! Is het een bestaand wapen, van je eigen familie oid? Super tof!

Bedankt! Helaas niet, had wel epic geweest als mijn familie een wapenschild had gehad. Maar ik moet het doen met eentje van op internet :D . Hopelijk kan ik deze binnenkort verder afwerken, momenteel amuseer ik mij rot met twee zwaarden op te kuisen die verroest waren :p

Telpeva

Berichten: 14701
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:12

AbleToDream schreef:
Wat een leuke drumtas! Die stenen erop zijn prachtig!!

Hier ligt alles wat op een laag pitje vanwege een begrafenis en nu dat voorbij is eerst nog twee fotoshoots afwerken, maar ik hoop daarna een maandje knutseltijd te kunnen inplannen :p
Het enige wat ik de afgelopen maand heb kunnen maken is een x-frontriem, weet iemand hier toevallig waar je niet al te duur een plastieken paardenhoofd zoals in de paardenwinkels kan kopen?

Bij gebrek aan een eigen paard is nieuwe dingen van 0 maken waar je nog geen voorbeeld van hebt liggen soms wat tricky.

[ [url=m/LostT2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even diep graven in mijn geheugen, heraldiek heb ik mij jaren geleden in verdiept maar het is alweer even geleden. Geen idee of je het interessant vindt, maar ik vind het altijd leuk dus hier zijn mijn 2 cents :D
Het wapen wat je daar hebt is naar mijn inschatting van een rijke, 1e generatie ridder, hoe hij die titel heeft verkregen is mij een raadsel. De reden dat ik dat vermoed (dat hij 1e generatie is en de titel zelf heeft verworven) omdat er anders, naast de leeuw, nog meer gaande zou zijn geweest op het schild (meer afbeeldingen).
De opgaande leeuw zelf is een teken van moed, kracht. Zijn kop staat ook de juiste kant op (als hij de andere kant op had gekeken, dan had de ridder bekend gestaan als een lafaard haha) en de stand van de staart zegt ook iets... Maar ik kan mij niet herinneren wat. Maar hij staat omhoog, dat is sowieso positief en naar mijn idee te vertalen naar stoer, niet bang, enz. Maar dat het puntje naar beneden hangt kan ik niet helemaal plaatsen. Als je interesse hebt dat ik het uit zoek moet je het maar zeggen, dan moet ik mijn boeken even erbij pakken.
De reden dat ik het label 'rijk' eraan plakte is vanwege het feit dat er een helm bovenop is, en dat de versiering op de helm + de vogel op de helm echt alleen was weggelegd voor rijkelui.

Kortom, wie hiermee rond loopt (of vroeger ermee rond liep, als het een bestaand wapen uit de geschiedenis is) die is best wel een baas :D
Die kan je met trots dragen :j

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:42

Wat leuk om de betekenis achter al die details te weten!! Super leuk dat je dat kent Telpeva!

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:07

Ziet er erg goed uit

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:18

Mijn riem is eindelijk klaar *\o/*
Juist nog een keer kleine rivetten gaan halen voor onderaan als decoratie en dan is het volledig af.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43381
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:28

Ohh wat gaaf zeg <3

Telpeva

Berichten: 14701
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:31

Wow hij is prachtig!! <3

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:32

AbleToDream schreef:
Mijn riem is eindelijk klaar *\o/*
Juist nog een keer kleine rivetten gaan halen voor onderaan als decoratie en dan is het volledig af.


[ [url=m/5P8Fhq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hG8Kqg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JXATk7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/flAtwW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aj0ydt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mCkYTr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9GJ05e.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat gaaf gedaan :)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:21

Wow, wat is ie mooi geworden!

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 21:10

AbleToDream schreef:
Mijn riem is eindelijk klaar *\o/*
Juist nog een keer kleine rivetten gaan halen voor onderaan als decoratie en dan is het volledig af.


[ [url=m/5P8Fhq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hG8Kqg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JXATk7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/flAtwW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aj0ydt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mCkYTr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9GJ05e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Holy sh*t die riem is mooi :wow: Zou je dit soort zaken ook op vraag maken?

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:25

Dankjewel allemaal, ben er zelf ook echt super tevreden van hoe die is geworden uiteindelijk. <3
Ik kan niet wachten om aan de pauldrons en het volledige body armour te beginnen ook voor mijn hele viking set. Daarna nog een mooi tuig maken voor de paarden en dan is het helemaal compleet :D

@Kaatastrof, eventueel wel, afhangkelijk van wat het project is, maar ik doe dit tussen al mijn andere werk door dus ik kan niet zeggen of zoiets gaat af zijn in 1, 2 of meer maanden. Deze heb ik af kunnen werken op ongeveer een maand en een half tijd namelijk. Je mag altijd een pb sturen met wat je in gedachten hebt en dan kijk ik gerust eens wat mogelijk is en hoeveel dat zou kunnen kosten.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:21

Wat een prachtige riem hierboven!

Uit een soort van noodzaak (twisted-slanted stijgbeugels zijn in europa niet te krijgen en de set die ik uit amerika had laten komen was het ook net niet) ben ik zelf stijgbeugels gaan maken en ook met leer gaan bekleden. Er komt minder creativiteit bij kijken dan bij het maken van riemen of hoofdstellen, maar het werkt en daar ben ik heel blij mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:17

Mooi gedaan tjaakje, die zien er zeer stevig en degelijk uit!

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:20

tjaakje schreef:
Wat een prachtige riem hierboven!

Uit een soort van noodzaak (twisted-slanted stijgbeugels zijn in europa niet te krijgen en de set die ik uit amerika had laten komen was het ook net niet) ben ik zelf stijgbeugels gaan maken en ook met leer gaan bekleden. Er komt minder creativiteit bij kijken dan bij het maken van riemen of hoofdstellen, maar het werkt en daar ben ik heel blij mee!

[ [url=m/O1de36.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/y2cUr2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Sfys2O.jpg]Afbeelding[/url] ]


Staan op mijn verlanglijstje als ik ooit een westernzadel heb :+

Ik denk dat ik dit jaar waarschijnlijk niks meer ga doen kwa leerbewerken en ga het hobby misschien zelfs opgeven :(
Vind het erg jammer, want heb het altijd graag gedaan. Maar tja...

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 23:01

Oei, hoe komt het Veriye? Te weinig tijd?

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 06:27

Helaas, de blokhut is nog steeds niet af en ik ben net een hbo studie naast mijn baan begonnen. Heb nog een kind en paard, die ook wat tijd van mij nodig hebben :+
Uren tekort in een dag. Dus moet maar even nadenken wat ik met mijn spul doe.