[ART] Leerbewerken, algemeen topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:10

Bedankt! De concho's heb ik ook op mijn hoofdstel, dus ik vond het wel mooi als het bij elkaar zou passen.

Ik heb even gezocht naar de herkomst van de stempel, maar ik heb helaas al mijn emails weggegooid en heb bij zo veel verschillende winkels besteld dat ik het niet meer weet :=
Hij was in ieder geval geen 50 euro, volgens mij zo'n 15 tot 20 euro.
Als ik de webshop tegen kom laat ik het weten!

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 22:39

AbleToDream: Die foto heb ik ook gezien! Ik gebruik stempels van Craft Japan, 10 euro en echt heel goed! Niks kan natuurlijk tippen aan Barry King, maar deze vind ik in deze voordeligere prijscategorie echt het beste :D

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:44

Waar kopen jullie concho's? Ik heb een keer een paar op ali besteld en ze zijn mooi, maar de achterste schroef is gewoon te kort. En nu de winkels dicht zijn kan ik ook niet een passende schroef in een bouwmarkt gaan zoeken.
Als iemand toevallig de maat weet mag dat ook (die ali concho's zijn bijna allemaal dezelfde maat schroef).
En anders toch die duurdere kopen?

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:09

In een bouwmarkt zoeken heeft geen zin: het schroefdraad van concho's is anders. Beste is om een zakje chicago screws te kopen en daar de langere schroeven van te gebruiken.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:37

Die van Ali hebben dunnere schroefdraad dan de gewone chicago screws. Ze zijn dan ook vooral leuk als decoratie, ik zou er geen teugels mee vast zetten bijvoorbeeld.
Langere schroefjes zijn ook op Ali te vinden. Ze worden oa als computer schroefjes gebruikt. https://nl.aliexpress.com/item/10050013 ... 4c4dDTpNua

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:27

8nnemiek schreef:
Die van Ali hebben dunnere schroefdraad dan de gewone chicago screws. Ze zijn dan ook vooral leuk als decoratie, ik zou er geen teugels mee vast zetten bijvoorbeeld.
Langere schroefjes zijn ook op Ali te vinden. Ze worden oa als computer schroefjes gebruikt. https://nl.aliexpress.com/item/10050013 ... 4c4dDTpNua

DAn is het alleen nog de vraag hoe je dan de maat meet, 2.5mm of 3mm

En nee, er worden geen teugels mee vastgezet, maar mijn idee is om het op de frontriem te doen. Maar de schroefjes zijn gewoon echt te kort.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:31

Schuifmaat.
Die van mij zijn M3, dus ik gok dat de andere, vergelijkbare concho's ook M3 schroefdraad hebben.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:20

Heeft iemand een idee waar je de ringen enzo voor een halster kan kopen?
Ik kwam deze tegen, maar daar verkopen ze de rest van de ringen en gespen niet. Maar die kleur vind ik erg gaaf. Al ben ik ook al blij met gewoon goud of zilver.
Afbeelding

Ik ben verder lekker aan het knutselen met leer :D
Mijn hondenband begint ergens op te lijken..
Afbeelding
En ik heb een staartzak afgewerkt met leren bandjes, eigenlijk vooral om eens te testen of de naaimachine het dikke tuigleer aan kon.
Afbeelding

Verslavend hoor :D

Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:12


germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:16

Ali heeft die halsterringen wel.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 17:34


Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:21

Weten jullie misschien waar ik ‘iets’ kan vinden om die bitriempjes vast te maken?
Waar nu het strotouwtje zit, om even duidelijk te maken wat ik bedoel
Afbeelding
Afbeelding

Origineel zaten er deze op ook aan het bit:

Afbeelding
Afbeelding

(Alleen de ster en de cirkel er rond dan) Maar dit is flut plastic en toen ik die probeerde openmaken met de schroevendraaier braken ze in 3 stukken... of ik heb iets heel verkeerd gedaan maar er ging toch echt geen bit in als die riempjes niet open konden...

Dus nu wil ik dit fixen zodat ze gewoon normaal open kunnen en vooral ook terug dicht

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:47

Chicago screws kunnen daar in.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 00:53

Stom dat die dingen zomaar afbraken Granoek! Chicago screws horen hier inderdaad in, of een extra gaatje maken en er een leertje doorheen rijgen.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 06:48

Je kan ook een paar goede concho’s kopen die tussen de versiering passen. Goede kwaliteit breekt niet zomaar.
Vroeger waren alle concho’s gewoon echt om te gebruiken. Tegenwoordig kom je vooral veel Ali-rommel tegen. Hartstikke leuk als decoratie, maar niet om teugels mee vast te zetten.

Ik ga er vanuit dat deze wel goed zijn: https://www.boomsma.nl/p/concho-texas-s ... orti-20-mm
En echte westernwinkels hebben ook meestal prima concho’s.

En anders idd chicago screws. Die heb je in verschillende lengtes, dus je moet even de dikte van het leer opmeten.

Hier hebben ze zowel verschillende soorten concho’s als chicago screws: https://www.cowgirlstore.nl/catalog/cat ... rder=price

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:19

En dan komen die dingen ook gewoon uit China.
Ik heb concho's uit China die gewoon goed zijn en van metaal zijn. Ik heb nu de juiste schroeven besteld (bijgeleverd waren te kort voor een hoofdstel), en dan zijn ze echt prima hoor.

Bij mijn allerduurste hoofdstel ooit, het showhoofdstel wat ik meegenomen heb uit Amerika blijkt nu dat de chicagoeschroeven niet van rvs zijn. Dus die beginnen te roesten, de choncho's blijven goed. Kortom, zelfs bij hele dure spullen wordt er op materiaal bezuinigd is mijn ervaring.
Dat zie je ook in de duiksport, gaanze opeens plastic droogpakritsen gebruiken omdat die 50 euro inkoop goedkoper zijn. Je geeft er 2 jaar garantie op en de gemiddelde duiker duikt niet meer dan 50 keer per jaar, dus dat gaat net goed. Maar rond de 100 duiken gaan ze standaard lekken terwijl een stalen rits zeker 400 duiken meegaat.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:21

Heel erg bedankt alvast! Dit is inderdaad een goedkoop hoofdstel dat ik jaren geleden kocht maar nooit heb gebruikt. Nu in hoofdsteltekort door uitgestelde levering (en oude al verkocht) dacht ik die dan maar tijdelijk te gebruiken maar de kwaliteit is eh... niet het van het haha

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:49


8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:15

De concho's uit China hebben veel te kleine schroeven, en zijn van een te zachte metaalsoort. M3 schroeven zijn gewoon niet sterk genoeg om flink druk te kunnen hebben. Ik zou ze niet gebruiken om dingen bij elkaar te houden, Germie, alleen voor decoratie.

Bedankt voor de links naar halster onderdelen!
Goedhard heeft alles wat ik zoek, alleen niet in het rose goud maar dat is niet zo erg.
En pethardware is ook een leuke site zeg. Die hebben dan wel weer de rose goud kleur, maar weer niet alle onderdelen haha.
JJstitches ga ik ook opslaan.

Bij Ali hebben ze niet eens alle onderdelen in het zilver of goud, en rose goud hebben ze niks van. En de kwaliteit vind ik vaak minder, dus dat soort dingen koop ik liever in Europa.

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:29

Tja, ik heb juist goede ervaringen met spullen van Ali. Nu heb ik daar geen halsteronderdelen gekocht, maar ben ze wel eens tegen gekomen.
Ik koop er voor duiken wel rvs hardware en dat is allemaal exact hetzelfde als wat je hier koopt, maar voor 1/4-1/3 van de prijs. Daar weet ik ook precies waar ik op moet letten. Dus misschien dat dat meespeelt.
Mijn ali concho's zijn niet om iets vast te houden, maar voor de show. Ik zal echter wel een keer een test gaan doen, want ik geloof niet dat ze te zwak zijn. Wil dat wel eens proberen dan. Voor mijn doel zijn ze sowieso goed.

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [ART] Leerbewerken, algemeen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:23

Maken jullie ook weleens iets in opdracht? Zou je mij dan een pb willen sturen?

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:59

Dag allen,
Per toeval kwam ik op jullie topic terecht en ik zie prachtige dingen voorbij komen.
Nou heeft mijn dochter voor haar verjaardag een pijl en boog gekregen maar zij mist nog een tas voor haar pijlen. Geïnspireerd door jullie mooie dingen kwam ik op het idee om dit zelf te maken. Aangezien ik nog nooit leer bewerkt heb zal ik dus spullen aan moeten schaffen. Naast spullen om te bewerken ook leer voor de tas en (rest?)leer om te oefenen. Hebben jullie tips wat ik in ieder geval moet aanschaffen, waar ik dat het beste kan doen (buiten alie ed want in heb daar geen accounts, of is het de moeite om daar een account voor aan te maken) zonder gelijk super veel geld kwijt te zijn?
En tips qua bv boeken, filmpjes ed met informatie en tips?

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:30

Een account aanmaken op Ali is gratis. Niet alle spullen zijn van goede kwaliteit daar, maar je kan er prima wat startspul vinden. De gedetailleerde stempels zijn niet geweldig bijvoorbeeld, maar het japanse skiving knife, de edge beveler, het swivel knife, de hamer, punches voor ronde gaten, bone folder, edge burnisher en de leernaalden enzo zijn prima geschikt om mee te beginnen als je niet meteen honderden euro's kwijt wil zijn. De start-pakketten heb ik niet gekocht, daar zit te veel spul in wat je nooit gebruikt.
Ook wat dingen als ringetjes, knoopjes, schroefjes, oogjes, haakjes enz kun je er prima kopen. Al zijn dat soort spullen hier in Europa vaak goedkoper.
Dingen als het leer, de verf, lijm, en ook de snijmat, lineaal en mesjes enzo heb ik in Nederland gekocht, bij verschillende zaken waaronder Boomsma.
Er komen hier in het topic een aantal fijne adressen voorbij!

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 16:18

JustMe8484 schreef:
Dag allen,
Per toeval kwam ik op jullie topic terecht en ik zie prachtige dingen voorbij komen.
Nou heeft mijn dochter voor haar verjaardag een pijl en boog gekregen maar zij mist nog een tas voor haar pijlen. Geïnspireerd door jullie mooie dingen kwam ik op het idee om dit zelf te maken. Aangezien ik nog nooit leer bewerkt heb zal ik dus spullen aan moeten schaffen. Naast spullen om te bewerken ook leer voor de tas en (rest?)leer om te oefenen. Hebben jullie tips wat ik in ieder geval moet aanschaffen, waar ik dat het beste kan doen (buiten alie ed want in heb daar geen accounts, of is het de moeite om daar een account voor aan te maken) zonder gelijk super veel geld kwijt te zijn?
En tips qua bv boeken, filmpjes ed met informatie en tips?



Voor ideeën/inspiratie/patronen raad ik altijd Etsy aan :D ik haal daar al mijn patronen vanaf.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:22

8nnemiek schreef:
Ik heb dit boek vorige maand besteld, en vind het echt een aanrader om mee te beginnen! KLIK
Er staat heel mooi stap voor stap uitgelegd hoe je moet beginnen, hoe je moet stempelen, alles met duidelijke foto's.

Even mezelf gekwoot, dit boek vind ik nog steeds enorm fijn en kan ik zeker aanraden :j
Is ook niet heel duur.