[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:38

Ok. Ik lees graag mee hier maar dit vind ik toch echt wat teveel van het goede worden.
Laat mij maar een gedeelte op me nemen, at your service :Y)
Zoveel pagina’s met ‘mag ik PB’ kunnen heel ontmoedigd werken voor meelezers.
Dus, mocht iemand dat met me eens zijn: stuur mij maar PB en dan stuur ik het naar je door :).

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 20:29

Dankjewel Balance! Heel erg fijn!

Ik zal er de volgende keer bijzetten dat er een pb naar mij gestuurd kan worden als er weer zo'n stuk is dat via pb gaat. :j

Heeft iedereen die hier gereageerd heeft inmiddels pb?

Dan kan de rest mij persoonlijk een pb sturen, mocht diegene het stuk nog willen ontvangen. :)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:30

;) graag gedaan.

soeboenoe schreef:
Dankjewel Balance! Heel erg fijn!

Ik zal er de volgende keer bijzetten dat er een pb naar mij gestuurd kan worden als er weer zo'n stuk is dat via pb gaat. :j

Heeft iedereen die hier gereageerd heeft inmiddels pb?

Dan kan de rest mij persoonlijk een pb sturen, mocht diegene het stuk nog willen ontvangen. :)

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:00

zoals jij het beschrijft in het pb stuk zou ik bijna lesbisch worden ..........

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:00

trustHim schreef:
zoals jij het beschrijft in het pb stuk zou ik bijna lesbisch worden ..........


:')

ijslandfan

Berichten: 604
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:55

trustHim schreef:
zoals jij het beschrijft in het pb stuk zou ik bijna lesbisch worden ..........


Hahaha. Geweldige reactie!
Maar inderdaad, het is een .... levendig ... stuk

__danielle__

Berichten: 1784
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:02

trustHim schreef:
zoals jij het beschrijft in het pb stuk zou ik bijna lesbisch worden ..........


hahaha! maar inderdaad. :D

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:37

__danielle__ schreef:
hahaha! maar inderdaad. :D


Herken jij je nu ook in het verhaal Daniëlle? :)) <<)

Nynkex01
Berichten: 1121
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:26

Ik moet zeggen: als lesbienne is het geen straf om dit te lezen :')

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 21:45

Sht, ik ben nieuwsgierig geworden. Ik sla dat soort bladzijdes altijd over in boeken maar toch vandaag om de pb gevraagd :P kan altijd nog scannend eroverheen lezen en het verder laten zitten tenslotte _O-

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:47

Ok, ik heb het ontvangen en het doet idd niks voor mij hahaah. Maarja is niet erg, wacht wel met spanning op het volgende stuk verhaal :D

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 11:04

Poeliewoelie; Wauw, wat een fijn stuk weer! En wauw, wat een cliffhanger!
Dankjewel! Niet eens bewust een cliffhanger!

MarrieLeen: Wat een fijn stuk weer TS! Echt heel knap hoe beeldend je schrijft, je zit zo weer in het verhaal. :j
Ben erg benieuwd wie er belt...

Dankjewel! Ik ben zelf een beelddenker, dus voor mij is het een soort tweede natuur :+

ijslandfan: Wat kan jij schrijven zeg....
Dankjewel!! :o

Zammie: Pfoe wat weer een stuk... iets met rode wangetjes krijgen hahaha...
Haha, nou tijdens het schrijven ook rode oortjes hoor :o

Barramundi: Het is weer een geweldig stuk!
Dankjewel! :o

Witje2: Wat schrijf je goed.wel bizar, ik heb nog nooit zo lang over een boek gedaan.. super leuk
Dankjewel! :o Het is bijna slow-tv :+

BarbaravdW: Geweldig geschreven weer
Dankjewel! :o

Otti1977: Wauw een geweldig stuk zeg. Bedankt voor de pb
Dankjewel! :o en heel graag gedaan!

trustHim: zoals jij het beschrijft in het pb stuk zou ik bijna lesbisch worden ..........
Dat zie ik als een enorm compliment! Dankjewel! :o
(en een beetje bi is niet bah :+ )

Nynkex01: Ik moet zeggen: als lesbienne is het geen straf om dit te lezen :')
Dankjewel voor dit compliment! Als je je in kunt leven doe ik toch ergens iets goed :+ :D

Sintara: Ok, ik heb het ontvangen en het doet idd niks voor mij hahaah. Maarja is niet erg, wacht wel met spanning op het volgende stuk verhaal :D
Ieder zijn ding! :) Gelukkig vind je de rest van het verhaal wel tof! :o :)

--------------------------------------

Met een beetje geluk vandaag weer een nieuw stuk!

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 12:12

Ben benieuwd!

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 18:27

‘Wie dan? Toch niet Niels?’
‘Nee, niet Niels. Mijn moeder.’ – ze kijkt me met een veelbetekenende blik aan.
‘Maar waarom moet je dan meteen alles aan kant hebben?
‘Ik denk dat ze me gebeld heeft, maar ze mij niet te pakken kreeg en Niels wel. Hij heeft hoogstwaarschijnlijk gezegd dat hij niet thuis is, maar ik wel. Dus ik denk dat ze nu belt omdat ze langs wil komen. Als ze dan koffers ziet staan, krijg ik alleen maar lastige vragen en daar heb ik geen zin in.’
‘Dat snap ik, kan ik helpen?’ – ik stap uit bed en besef me dat mijn kleding beneden op een hoopje op de grond ligt. Daniël ziet dit ook en lacht me een beetje uit.
‘Nog een reden om jouw koffer naar boven te verplaatsen.’ – zegt ze met een knipoog.
Ze grabbelt een shirt en joggingbroek uit een van haar lades en geeft deze aan mij. We lopen beide naar beneden en waar zij meteen doorloopt naar de woonkamer, pak ik onze koffers en loop weer naar boven. Ik zet beide koffers op de slaapkamer en besluit meteen even het bed op te dekken. Sneeuwwitte lakens, kussens en overtrek. Aan het voeteneind ook nog een sprei, niet zo’n ouderwets ding, maar een soort schapenvacht in een crème tint. Ik laat mijn blik eens rondgaan in de slaapkamer; alles is vrij simpel en strak, in groot contrast met de benedenverdieping. Er is een soort van inloopkast. Wat daar meteen aan opvalt, is dat er zonder al te veel zorg een groot gedeelte kleding uitgehaald is. Meteen krijg ik weer een weeïg gevoel, daar hebben natuurlijk de kleren van Niels gehangen. Ik draai me meteen ook om naar zijn nachtkastje, waar alleen nog een wekker op staat. Ergens zit er een heel nieuwsgierig stemmetje in mij, dat ontzettend graag wil weten wat er in het nachtkastje achtergebleven is. Of dat misschien iets meer over hem verteld als persoon, in plaats van de compleet contrasterende beelden die zich in mijn hoofd bevinden. Het nachtkastje bestaat uit een lade; strak, wit, glanzend, met een soort plaat van melkglas dat tegen de muur aangemaakt is. Ergens komt het me heel bekend voor…
BIEBS!
Dit is letterlijk de gehele inrichting van Biebs! Nee, dit ga je niet menen. Heeft zij hém gevraagd om haar huis opnieuw in te richten?
Zouden ze ook samen zijn gaan shoppen? Hoe hadden ze dat kunnen verklaren als ze samen gezien zouden zijn? Of zou het allemaal online zijn gegaan? Dat kan natuurlijk ook.

‘Syl?’ – vanaf beneden hoor ik Daniël en ik schrik even omdat ik zo ruw uit mijn gedachtestroom ben gehaald.
‘Ik ben boven. Ik heb de koffers even naar boven gebracht, maar ik kom eraan.’ – ik voel me een klein beetje betrapt.

Onderaan de trap zie ik haar met een beetje een bedrukt gezicht staan.

‘Kom, we drinken nog even snel wat. Mijn moeder wil inderdaad langskomen… Dus ik moet weer de enorm banketstaaf vraag stellen of je weg wil gaan of boven wil blijven voor zo lang ze hier is.’ – verontschuldigende blikken volgen vanuit haar.
‘Ik snap het wel. Jouw moeder ontmoeten is net even een stap té, ook voor mij.’
‘Ik zou ook niet uit kunnen leggen waarom je hier bent als ik weet dat ze langskomt. Sorry lieverd, ik heb echt de hoop gehad dat we in ieder geval vandaag even alleen zouden zijn.’
‘Is het goed als ik boven blijf? Ik moet anders weer een taxi bellen om ergens heen te gaan…’
‘Als je stil bent, kan dat. Betekent ook dat je niet naar de wc kunt hè en ik gok dat ze pas tegen het avondeten naar huis toe gaat.’
‘Dat moet wel lukken, ik kan heel stil zijn hoor.’
‘Heb je iets waarmee je je kunt vermaken? Ik vind het namelijk ook niet zo’n fijn idee dat je boven alleen maar zit te wachten tot je weer naar beneden kunt komen.’
‘Ik heb mijn telefoon, daar kom ik een heel eind mee.’ – ik glimlach even naar haar, probeer haar een beetje gerust te stellen dat ze echt niet zal merken dat ik in huis ben. Ik krijg een wat zenuwachtige lach terug.
‘Waarom ben je trouwens zo, sorry voor mijn woorden, neurotisch over dat je moeder langskomt?’
‘Omdat mijn moeder zich al sinds mijn eerste keer voorstellen van Niels bemoeit met onze relatie. Ze praat zo ongeveer alles goed wat Niels doet, zegt, denkt, omdat hij een man is en in haar beleving staat de vrouw nog steeds in het teken van het verzorgen van de hardwerkende man. Het feit dat ik ook gewoon werk en daarnaast ook een eigen leven met eigen normen en waarden heb, schuift ze even aan de kant. Als ze dan merkt dat Niels momenteel niet thuis woont… Dan kan ik rekenen op een bak aan kritiek. Ik hoor haar gewoon al bijna zeggen dat hij dan wel iets gemist zal hebben in onze relatie en dat dat mijn schuld is.’ – ik kijk haar vol verwondering aan. Hoe kan iemand in deze tijd nog deze denkbeelden hebben? Heeft haar moeder de gehele emancipatiegolf gemist?
‘Wauw… Er wordt me ineens zoveel duidelijk…’
‘Hoe bedoel je?’
‘Nou, dat je zo krampachtig vasthoudt aan jouw idee van huisje, boompje, beestje… En dat je zo intens veel moeite hebt met andere ideeën en gevoelens toelaten.’ – ze kijkt me behoorlijk beledigd aan en ik weet dat ik het misschien iets te bot verwoord heb.
‘Dat heeft niet alleen met mijn opvoeding te maken. Ik geloof er nog steeds in dat wanneer je een relatie met iemand aangaat, je daar ook je best voor moet doen. En niet bij het eerste het beste plukje groene gras moet gaan snoepen aan de overkant.’ – ze zit met haar armen gekruist voor zich.
‘Sorry, ik wil geen ruzie maken. Ik bedoel het ook niet zo bot als het mijn mond uitkomt. Ik verbaas me er gewoon over hoe gedateerd het denken van jouw moeder is en misschien heb ik iets te snel de conclusie getrokken dat dit ook effect heeft op jouw denken en doen.’ – ze zucht diep en iets van haar defensieve houding verdwijnt ook weer.
‘Is al goed, ik snap het ergens ook wel. Trouwens, al had je wel ruzie willen maken, had dat niet gekund. Ik ga je namelijk naar boven sturen, mijn moeder kan ieder moment aan de deur staan en ze heeft een sleutel, dus die staat dan ineens binnen.’ – ze maakt wegwuivende bewegingen met haar handen.
‘Ik ga al, ik ga al!’
‘Neem even iets te drinken mee, alleen niet in bed drinken alsjeblieft.’
‘Is goed mam!’ – ik steek mijn tong uit en grinnik.
‘Hup! Anders kom je helemaal niet meer beneden!’ – het laatste dat ik zie is de knipoog die ze nog geeft voordat ik de gang in verdwijn en naar boven ga.

Zoals ze gezegd heeft, hoor ik niet veel later de voordeur open en dicht gaan. Ik spits mijn oren om de stem van haar moeder misschien te kunnen horen. Het blijft een poosje stil tot ik Daniël ineens hoor zeggen:

‘Wat doe jij hier?!’

Dit is niet echt de reactie die ik verwachtte, maar misschien heeft haar moeder gezelschap meegenomen, al klinkt ze niet positief verrast. Ik doe echt mijn uiterste best om iets te horen, maar het lijkt wel of er gefluisterd wordt. Totdat ik de tussendeur open hoor gaan en het ineens voelt of ik steenkoud ben als ik de stem herken.

‘Ik wilde alleen voorkomen dat jouw moeder lastige vragen zou gaan stellen.’ – Dat is Niels... Als hij merkt dat ik er ben, notabene boven ben, dan is dit hele huis te klein denk ik. Ik probeer mezelf zo stil mogelijk te houden en merk dat ik zelfs mijn adem zo stil mogelijk probeer te houden.
Ik hoor Daniël bijna schreeuwen over afspraken, niet onaangekondigd langskomen en vooral “laat me nou gewoon even met rust” wordt meerdere malen herhaald.
Het lijkt of ik de voordeur open hoor gaan en ik weet niet of het nu de moeder van Daniël is die binnenkomt of het Niels is die weer gaat.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:41

Ik wil meer!!!!!

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:46

ohhhhh nu kun je ons echt niet langer in spanning laten zitten :))

MissJG

Berichten: 386
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:43

Pfff dit is vreselijk.. schrijf door! :):)

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:46

Aaargh dikke cliffhanger :roll:

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:49

Nee niet stoppen, wil weten hoe dit afloopt

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:31

Zoooooooo.... spannend!

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:49

Nou, als je praat over cliffhanger!! :oo We want more! :D

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:54

Neeee, meer... :D
Spannend!

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 01:12

O geweldig

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:09

Ahh schrijf door! Te spannend nu

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 08:40

Wanneer krijgen we het volgende stuk? Kan niet wachten haha