[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:03

Tja ik hoop gewoon dat Danielle en syl toch samen komen. En dan Niels en biebs samen

Of dat Daniël en Niels het wel redden en dat syl op 1 of ander party toch een vriendin treft die ook echt voor haar wilt gaan, en dat biebs ook een lieverd krijgt die ze verdiend

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:15

plutolover schreef:
Tja ik hoop gewoon dat Danielle en syl toch samen komen. En dan Niels en biebs samen

Of dat Daniël en Niels het wel redden en dat syl op 1 of ander party toch een vriendin treft die ook echt voor haar wilt gaan, en dat biebs ook een lieverd krijgt die ze verdiend


Verdienen ze dat dan? Beiden hebben gewoon het lef een huwelijk uit elkaar te halen (of althans nog verder de dieperik in te duwen tot een onomkeerbaar punt).

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:51

Nynkex01 schreef:
En in de beginpost gaat het over de herfstwind en we hebben het hier net over kerst gehad, we zijn nu misschien een paar maanden verder maar nog geen herfst denk ik want we zitten nog steeds in het zelfde studiejaar van Syl


Ohh jullie zijn heel scherp! :o

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:11

Poekkie schreef:
plutolover schreef:
Tja ik hoop gewoon dat Danielle en syl toch samen komen. En dan Niels en biebs samen

Of dat Daniël en Niels het wel redden en dat syl op 1 of ander party toch een vriendin treft die ook echt voor haar wilt gaan, en dat biebs ook een lieverd krijgt die ze verdiend


Verdienen ze dat dan? Beiden hebben gewoon het lef een huwelijk uit elkaar te halen (of althans nog verder de dieperik in te duwen tot een onomkeerbaar punt).


Ze gaan beide vreemd. Dus als ze het uit praten waarom zouden ze dan niet voor elkaar kunnen gaan als ze echt nog van elkaar houden.

Maar dan moet Danielle natuurlijk ook opbiechten.

Het is niet dat er maar 1 vreemd gaat

Anoniem

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:25

Wat dat betreft zijn Biebs en Syl best wel gemaakt om elkaars beste vriendinnen te zijn - beiden trekken ze aan het huwelijk van Niels en Danielle :+ zitten er hier vier zo gruwelijk fout.

Ben wel benieuwd of de vriendschap van Biebs en Syl zich ooit nog gaat herstellen..

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 18:05

Ik heb echt genoten van jullie opmerkingen! <3 :D
En ik kan zeggen dat er één aardig in de buurt komt van iets dat er staat te gebeuren. <<)

Voor nu heb ik nog een stukje voor jullie, minder heftig, wel belangrijk:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wanneer ik de docentenkamer weer instap hangt er een vreemde stilte. Ik zie Biebs aan onze tafel zitten, met Mick naast haar. Ze heeft nog steeds die vreemde lege blik in haar ogen, wat maakt dat ik een enorme weerzin voel om te vragen hoe het met haar gaat. Ik laat mijn blik door de rest van de docentenkamer gaan, maar Daniël is hier niet te bekennen. Ik weet wel dat wanneer ik nu achter Daniël aanga, mijn vriendschap met Biebs voorgoed voorbij is. Voor hoever we nog over een vriendschap kunnen spreken, aangezien ik haar voor geen meter meer herken.
In mijn achterhoofd hoor ik ook een stemmetje roepen dat wanneer je nu bij Biebs gaat zitten en Daniël niet gaat zoeken, ze ook behoorlijk gekwetst gaat zijn. Ik weet namelijk bijna zeker dat ze zich enorm grootgehouden heeft tijdens het gesprek en nu waarschijnlijk overloopt van emoties. Ik loop toch in de richting van Biebs, maar wanneer ik dichterbij kom krijg ik enkel een vuile blik toegeworpen en draait ze zich met haar rug naar me toe. Oké, een hele duidelijke “flikker op”. Ik kan het ook wel snappen… Ik heb de kant van Daniël gekozen terwijl ze in een hoek gedreven is en daarna heb ik Daniël proberen te troosten in plaats van er voor Biebs te staan. Voor nu is dit van latere zorg, ze heeft op dit moment Mick die zich om haar bekommerd, ik wil nu het liefst weten waar Daniël naartoe is.
Het eerste waar ik aan denk is de roostermaker, aangezien ik me helemaal voor kan stellen dat ze de komende dagen even voor zichzelf wil om alles een plek te geven. Ik loop naar beneden en voel de ogen van de leerlingen die geen les hebben mij volgen, het is duidelijk als een lopend vuurtje door de hele school gegaan is dat er iets aan de hand is.
Ik loop langs de voordeur in de richting van het kantoor van de roostermaker, maar ik zie geen Daniël. Ik loop meteen door naar haar lokaal, zou ze toch gewoon les aan het geven zijn?
Als ik bij haar lokaal aankom, is er ook daar niemand te bekennen. Waar zou ze zijn? Zou ze teruggelopen zijn naar Niels? Een soort acute spijt? Ondanks dat ik ontzettend graag zou willen weten waar ze nu is, heb ik niet de moed om weer terug te lopen naar het kantoor van Niels. Ook de docentenkamer lijkt me nu niet het meest wijze besluit aangezien daar Biebs nog zit. Ik zal er sowieso nog even naar binnen moeten om mijn spullen te halen, dus kunnen we dat misschien maar beter achter de rug hebben. Onderweg naar boven gaat mijn telefoon, Daniël.

‘Waar ben je?’
‘Ik heb mezelf uit laten roosteren, Niels heeft zichzelf ook uit geroosterd. Hij gaat nu naar huis, hij pakt zijn spullen en gaat naar een vriend van hem. Kun jij naar mij komen?’
‘Daan, ik wil heel graag… Maar maak je nu geen overhaaste beslissingen?’
‘Laat je me dat lekker zelf beslissen? Kom je naar mij of niet?’ – zo dan… Zo bazig heb ik haar nog nooit meegemaakt.
‘Oké… Rond welke tijd kan ik komen dan?’
‘Hij heeft gezegd dat hij met een uur weg is, dus als je over 1,5 uur kunt komen?’
‘Oké. Dan ga ik wel eerst naar huis, neem ik een taxi naar jou, moet ik jouw koffer meenemen?’
‘Neem ook maar een eigen koffer mee, ik wil dat je blijft.’
‘Sorry?’
‘Niet tegenstribbelen nu.’
‘Oké… Zie ik je dan.’
Ik stuur Eric een berichtje dat ik omwille van persoonlijke omstandigheden de rest van de dag niet op school ben en dat ik echt nog ga regelen dat ik meer lessen bij kan gaan wonen voor mijn stage op zijn eind loopt.
Alles buiten de situatie nu met Daniël en Niels lijkt momenteel aan me voorbij te gaan, ik snap ook niet dat ze me vraagt om naar daar te komen na wat er vandaag gebeurd is. Alsof ze bewust olie op het vuur aan het gooien is. Wanneer ik thuis ben gooi ik blind wat kleren in mijn koffer en probeer van alles wat bij me te hebben, aangezien het weer de laatste tijd behoorlijk wispelturig is en ik geen idee heb hoelang ze wil dat ik blijf.
In deze toestand kan het zomaar zijn dat ik morgen alweer op de terugweg ben.

Ik bel aan en het vreselijke deuntje jengelt weer door hun woning heen. Ik heb van tevoren al gekeken of ik de auto heb zien staan, maar deze niet gezien. Het lijkt me dan ook logisch dat Niels al vertrokken is. Na even wachten gaat de deur open; tot mijn verbazing geen hoopje ellende, geen betraand gezicht, geen hopeloze uitstraling, maar een glimlach en een zelfverzekerde uitstraling.

‘Hey, gaat het een beetje?’
‘Het gaat prima hoor. Kom binnen.’

Ik loop de gang in en hang mijn jas op, de twee koffers zet ik onder de jassen en draai me weer naar Daniël.

‘Nu kom je erachter hoe het is om met mij samen te zijn.’ – ze stapt naar me toe en slaat haar armen om mijn middel. Het voelt enorm vreemd, het voelt zelfs een beetje alsof ik hier linea recta weer weg moet wezen.
‘Ik snap het even niet. Je hebt Niels net de deur gewezen en meteen nodig je mij uit om bij je te zijn?’
‘Ik meende wat ik tegen Niels heb gezegd, ik wil echt uitzoeken of ik “dat speciale” ook bij iemand anders kan vinden. En die iemand anders ben jij, Syl. Ik wil zonder toneelspel uitvinden of ik alleen maar vasthoud aan een gedachte van Niels en mij of dat ik misschien gelukkiger word van samen zijn met jou.’ – ik snap mezelf niet. Dit zijn de woorden die ik al die tijd zo ontzettend graag uit haar mond heb willen horen. Ik zou door het dolle heen moeten zijn, ik zou haar om haar hals moeten vliegen en uit mijn voegen moeten barsten van geluk. Maar het voelt niet eerlijk. Het beeld van een knielende Niels die volledig smekend aan de voeten van Daniël zit, gaat niet uit mijn hoofd.
‘Hallo? Syl? Heb je gehoord wat ik je net gezegd heb?’
‘Ik heb je gehoord, maar is het niet behoorlijk oneerlijk naar Niels?’ – Haar gezicht blijft hangen in verbazing.
‘Wacht even. Ik zeg je net dat ik wil ontdekken of wij bij elkaar horen en jouw antwoord is dat het misschien oneerlijk is naar Niels?’
‘Ik heb een gebroken man gezien, Daniël. Hij heeft onderhand in dezelfde zin gehoord dat hij opnieuw vader wordt en dat zijn vrouw hem, dan al niet tijdelijk, aan de kant zet om te ontdekken of ze beter bij iemand anders past. Het voelt een beetje als een trap na geven aan iemand die al op de grond ligt.’
‘Lieverd, je bent echt veel te lief voor deze wereld.’ – ze aait met haar wijsvinger even over mijn wang en geeft me dan een kus.
‘Kom, we hebben nog tot een uur of 5 voordat ik de kinderen ga halen.’
‘Komen jouw kinderen hierheen?’
‘Ja.’
‘En wat ga je die vertellen dan?’
‘Dat er een vriendin van mama blijft logeren.’ – ze duwt me tegen het kookeiland aan en komt tegen me aanstaan.
‘Of wil je niet “blijven logeren”?’ – die ondertoon, die blik in haar ogen…
‘Je bent gemeen, je weet dat ik voor je bezwijk zo.’ – ze kan een immense glimlach niet onderdrukken.

Het voelt fijn om haar weer te zoenen, haar vast te mogen houden en zeker nu er geen onverwachte onderbrekingen in zicht zijn. Ondanks het knagende gevoel wat in mijn achterhoofd nog steeds meespeelt, ga ik wel mee in wat ze initieert. Ze pakt mijn handen en legt deze op haar billen, waarop zij mijn hoofd achterover kantelt en mijn hals verkent met haar lippen. Als vanzelf gaan we verder dan het onschuldige bevoelen en wanneer we compleet naakt voor elkaar staan, stokt ons zo vloeiende moment. Daar is haar twijfel weer, misschien is dit het moment waarop ze beseft wat we aan het doen zijn en dat dit niet past binnen de situatie.

‘Wat is er?’
‘Ik weet niet hoe.’
‘Hoe, wat?’
‘Hoe ik je aan moet raken.’ – écht? Twijfelt ze alleen daaraan?
‘Gaan we naar boven?’
‘Weet je het zeker, Daan?’
‘Kom.’

Ze gaat liggen en klopt naast haar op het bed en ik kruip erbij. Ik hoor dat ze nerveus is aan het trillen van haar adem.

‘Het hoeft nog steeds niet als je niet wilt hè?’ – ik wil haar niet het gevoel geven dat ze dit per se nu moet doen om haar punt te maken.
‘Ik wil het wel, maar ik weet niet goed wat en hoe.’
‘Doe wat je bij jezelf fijn vindt en vooral tot waar je het wil. Je hoeft me niks te bewijzen.’

Ik pak haar hand en leg deze veilig op mijn buik, kijk haar aan en begin weer aan een zoen, terwijl ik mijn eigen handen over haar lijf laat gaan. Ik voel hoe ze voorzichtig met een hand over mijn lichaam beweegt. Alsof ik een route uitteken op haar lijf, kopieert ze bijna de bewegingen bij mij. Als mijn hand naar beneden beweegt en bijna aankomt op de plek waarvan ik weet dat ze daar de grootste onzekerheid voelt, duw ik haar op haar rug. Ik beweeg me boven op haar en houd haar handen op het bed gedrukt. Ik zoen haar nogmaals lang en bijt even kort en zacht in haar lip.

‘Genoeg geoefend voor vandaag.’ – heel even een glimp van verbazing, maar ik zie ook een soort opluchting.
‘Je bent er niet bij met je hoofd mevrouw, dat is niet erg, maar dan is het geen goed idee om dit te doen.’
‘Syl, écht wat doe je me aan!’ – geveinsde irritatie gevolgd door het bijten op haar onderlip volgt.
‘Ik doe helemaal niks, dat is het idee!’ – ze krioelt om haar handen weer vrij te krijgen.
‘En dan zeg je dat ik gemeen ben! Maar jij… Ben ik er helemaal klaar voor, stop je!’
‘Hé wat dacht je van mij, niets liever dan dat we nu doorgaan. Maar niet als je ergens anders bent met je gedachten.’

Ik ga weer naast haar liggen en laat haar handen weer los. Ze kijkt me met een veelbetekenende blik aan en ik weet dat ik de juiste beslissing heb genomen.
‘Niels zit in jouw hoofd hè?’
‘Nee, ik heb hem echt even geblokt. Maar het zit wel in mijn hoofd dat het nog steeds vreemdgaan is, ondanks dat het al eerder gebeurd is.’
‘Dan doen we gewoon niks, als het je dwars zit.’
‘Zeg je nu dat je kiest voor lasten zonder lusten?’ – ze zegt het grinnikend.
‘Wie zegt dat ik kies voor geen lusten?’ – Ik steek mijn hand in de lucht en zwaai er kort mee voordat ik haar met een scheve glimlach aankijk.
‘Écht… En het gewoon meteen toegeven ook!’ – ze schatert het uit.
‘Ja hallo, wat denk jij dan? Ik heb een bloedmooie vrouw waarmee ik me in een huis bevind, waar ik naast mag slapen en waarvan ik weet dat dat niet puur vriendschappelijk is. Hoe krijg je gierende hormonen?!’

We liggen samen nog wat na te grappen en het voelt heerlijk. Zou het zo voelen om met iemand samen te zijn waar je echt tot over je oren verliefd op bent?

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 18:33

Wedden dat ik gelijk krijg? :)) <<)

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 18:38

Ik hoop op nog meer drama :+

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 18:44

rink schreef:
Ik hoop op nog meer drama :+


Jaaa ik ook.
Goed stuk weer!!

Nynkex01
Berichten: 1124
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:07

Ik voel weer een stuk in pb aankomen, nu al zin in;)

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:18

Fijn fijn fijn!! :) Lekker geschreven weer.

Ik voel een aanloop naar alarmbellen in het beginstuk... :=

paardnmeisje
Berichten: 80
Geregistreerd: 06-06-18

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:38

Het lijkt elke keer wel nóg beter geschreven!! Echt alweer super van genoten :D :D

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:52

Super stuk!
Ieder stuk is het weer een genot om mee te mogen lezen.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 16:22

Het enige dat bij mij te wensen overlaat is het beeld van Niels dat zo nu en dan de kop opsteekt. Ik kan me haast niet voorstellen dat het Daniël niets doet, maar ik wil er ook niet naar vragen aangezien ik dan de sfeer meteen weer om laat slaan.
Als ik naar haar kijk en zie dat ze op dit moment gelukkig lijkt, wil ik dat ook niet te veel in de weg staan. Ik weet namelijk dat er nog genoeg moeilijke gesprekken gaan komen, niet alleen met mij, maar ook zeker met Niels. Ik weet ook dat ik in mijn achterhoofd moet houden dat de kans groot is dat dit een tijdelijke rebelse actie vanuit Daniël is en wanneer het besef indaalt dat ze de vader van haar derde kind de deur gewezen heeft, ze weer heel hard terug rent naar haar veilige leventje.

Ik voel een hand onder de deken rondjes draaien om mijn navel, terwijl ze met haar neus bij mijn oor ligt en daar kleine kusjes in mijn hals geeft. Ik draai mijn hoofd en geef haar een kus en nog een, dit mondt uit in een verwoede zoen. Onze handen gaan weer alle kanten in en de spanning neemt weer ontzettend toe. Ik hoor aan haar ademhaling dat zij hetzelfde ervaart als ik, maar ik houd mijn handen bewust boven haar navel. Een paar keer probeert ze met haar hand een van mijn handen naar beneden te bewegen, maar iedere keer beweeg ik deze weer omhoog. Wanneer ze het nogmaals probeert, kan ik mijn grinniken niet meer tegenhouden.

‘Wat?’ – ze kijkt me met grote ogen aan.
‘Sneaky, dat ben je.’ – ik zeg het met een grote lach op mijn gezien en zie dat er blosjes op haar wangen komen.
‘Ik kan het niet helpen… Het is zó fijn. Het is met jou sowieso fijn.’
‘En wat is er gebeurd met “het is nog steeds vreemdgaan”?’
‘Je hebt gelijk, 100% gelijk, maar ik verlang er zo naar. En dat wordt niet minder door dit soort “onderonsjes”.’

Wederom steek ik mijn hand kort op en houd mijn lach in, waardoor mijn hele gezicht er waarschijnlijk verfomfaait uitziet. Ze schiet in de lach.

‘Moet ik de hand dan aan mezelf slaan terwijl jij erbij bent?’
‘Waarom niet? Het is geen vreemdgaan als je het zelf bent?’
‘Dat is raar.’
‘Vind je?’
‘Ja, dat vind ik raar. Ik weet niet eens wanneer de laatste keer is geweest dat ik dat überhaupt gedaan heb.’
‘Écht? Waarom dat dan?’
‘Tot een aantal maanden geleden is mijn seksleven bijna niet bestaand geweest, ik heb echt nul behoefte gehad om me daar bezig mee te houden. Ik heb andere dingen aan mijn hoofd gehad.’
‘Ik zal mijn mond maar houden.’ – plagend slinger ik deze opmerking in haar richting terwijl ik mijn handen voor mijn mond sla.
‘Jij bent dus duidelijk druk bezig geweest!’ – ik krijg een duw.
‘Ja, wat verwacht je.’ – ik merk wel dat mijn gezicht wat kleurt als ik dit zo tegen haar zeg.
‘Wat ik verwacht, vraag je?’ – ik zie weer de ongelooflijk ondeugende blik in haar ogen. Ze pakt mijn hand vast en legt deze in een vloeiende beweging op een van haar dijen.
‘Ga je die verwachting ook waarmaken? Of zal ik maar braaf gaan douchen?’

*Knip* Dit stuk is per pb te verkrijgen*

Ik kruip weer onder het dekbed vandaan en zie haar uitgeteld met haar ogen dicht liggen.

‘Kom je nog even bij me liggen?’ – Ze opent haar arm en ik kruip dicht tegen haar aan.
‘Ben je oké, Daan?’
‘Meer dan oké, lief.’ – ik laat het even voor wat het is, dat komt later wel. Nu wil ik gewoon even lekker bij elkaar liggen.

Zonder veel tegen elkaar te zeggen, liggen we voor mijn gevoel uren naast elkaar. Voor het eerst in hele lange tijd voelt niets zeggen niet gespannen. Zij kriebelt af en toe over mijn rug en ik laat mijn wijsvinger over haar sleutelbenen gaan. Ons ontspannen moment wordt onderbroken door haar telefoon die beneden gaat. Ze gaat met een ruk overeind zitten en kijkt naar de wekker op haar nachtkastje. Ik kijk om haar heen hoe laat het is, wanneer ik zie dat het 15.24 is, ontspan ik weer wat. Daniël daarentegen springt bijna uit bed en trekt snel wat schone kleding uit de kast.

‘Wat is er?’
‘Ik kan maar één iemand bedenken die nu me belt en als dat het geval is, moet ik heel rap zorgen dat beneden alles aan kant is en jouw koffer naar boven verdwijnt.’

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:26

Pb graag :j

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:29

Inderdaad, pb graag, dan kan ik pas het laatste stukje verder lezen :o

rhett99
Berichten: 140
Geregistreerd: 15-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:33

Pb graag

arjaaaaa
Berichten: 650
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:34

Graag pb

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:36

Hihi, mijn oog viel direct op de rode letters. _O- Pb graag. :)

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:49

Ik wil het stuk ook graag ontvangen!

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:55

Ik graag ook pb!

Nynkex01
Berichten: 1124
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:02

Ik ook graag PB

vionnesem

Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:03

Ik ontvang ook graag een pb!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:05

@soeboenoe ik wil best helpen het stuk door te sturen naar anderen als ik het ontvangen heb. Wellicht scheelt dat jou tijd (meer tijd voor een nieuw stuk :D ) Nu zonder gekkigheid, als er velen om pb vragen.

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:07

Ik ontvang ook een pb graag O:)