[VER]Gebroken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:56

neetoch schreef:
Hehe poekkie, eindelijk iemand die dat ook nog weet. Ja ja arme wouter die er gewoon een neukertje bij zoekt.

Maar ik heb geen medelijden met nina. Als je gewoon na 1 koffie date gelijk een ticket naar de usa aanneemt, dan zal ik maar niet zeggen wat ik daar van denk...

Ik weet nog steeds niet of ze nou echt zo dom is of juist hartstikke uitgekookt en berekend.


Bang om alleen te zijn/eindigen denk ik. Helemaal mee eens verder.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 18:05

Wouter is niet getrouwd :) .

Nina heb ik denk een verkeerd beeld van geschetst. Dat zal ik goed moeten bekijken. Die is gewoon hopeloos romantisch, "happy-go-lucky".

Ik ben zelf heel anders dan Nina (zeg maar iets minder braaf :') ), maar zou dat ook zo gedaan hebben hahahaha................. O:) .
En zo vult iedereen zijn leven naar eigen goeddunken in.

Nina zoekt naar manieren om "los" te komen van Prem. Maar daar ben ik niet duidelijk in, denk ik.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:08

Ik zou zweren dat hij in je eerste deel niet single was ts. Maar echt geen zin om dat terug te gaan zoeken.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 18:09

neetoch schreef:
Ik zou zweren dat hij in je eerste deel niet single was ts. Maar echt geen zin om dat terug te gaan zoeken.

Hoeft ook niet; was blijkbaar niet duidelijk (genoeg) dus is van mijn kant niet duidelijk genoeg benadrukt.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:22

Ik heb ergens wel medelijden met Nina. Wat moet zij met die ingewikkelde oude rotbokken? :') Wil je toch niet in the prime of your life? Maar het verhaal boeit en ik wil nog steeds meer. Dus astridastrid <<)

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:36

astridastrid schreef:
Wouter is niet getrouwd :) .

Nina heb ik denk een verkeerd beeld van geschetst. Dat zal ik goed moeten bekijken. Die is gewoon hopeloos romantisch, "happy-go-lucky".

Ik ben zelf heel anders dan Nina (zeg maar iets minder braaf :') ), maar zou dat ook zo gedaan hebben hahahaha................. O:) .
En zo vult iedereen zijn leven naar eigen goeddunken in.

Nina zoekt naar manieren om "los" te komen van Prem. Maar daar ben ik niet duidelijk in, denk ik.

Ik ben vooral nog op zoek naar de achtergrond van Nina. Hoe is het zo gekomen dat ze maar altijd achter (oudere) mannen aan rent? Hoe is het gekomen dat zij al die scheldpartijen accepteert? Wat is er in haar verleden gebeurt dat ze zo is geworden? Ik lees hier totaal geen happy-go-lucky vrouw, eerder een met heftige daddy issues en littekens uit het verleden (herkenbaar) :=

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 18:44

topsylover: ga ik over nadenken. Moet ik even wat op verzinnen en zal ik dan eerder (hebben) moeten verwerken. Relatieverslaving ligt hier ook aan ten grondslag. Maar lees nog maar even.

Haha, oude rotbokken, heb je eigenlijk niet veel aan, nee. Maar Prem voelt zich nog altijd 45 he :') .

ZO, even een dijk van een stuk, in lengte wel te verstaan, sorry ervoor, maar kon niet echt goed meer schrappen. En op dit punt toch wel een belangrijke "samenvatting".

Ik heb het toch wat rustiger gehouden dus iedereen houdt zijn haar nog - is het wat realistischer. Misschien komt het ook wel door mijn huidige mood :') . Mijn volgende stuk wordt zeker een romantische :') .

Zaterdag 8 februari 2020

Ongeduldig wipt Els van haar ene been op het andere als ze op de portiek voor de blauwe voordeur van Manuela staat. Bah, dat ze hier nog eens voor de deur zou staan. Het zou haar niet verbazen als ze inmiddels aan de andere kant van de deur door de deurspion staat te kijken. Het is ijzig koud buiten en Els trekt haar zwarte mantel wat strakker om haar heen. Ze kan het niet laten om een gekke bek te trekken naar het kijkgaatje.

Als Els denkt aan die keer dat Manuela haar opbelde om te zeggen dat ze, als klassenmoeder nota bene, vooral niet mee hoefde op schoolreisje omdat ze zou wel in haar plaats zou gaan, wordt ze nog boos. Doordat Manfred en Emma bij elkaar in de klas zaten, werden ze onvrijwillig de hele basisschoolperiode met elkaar opgescheept.
“Dan hoef je geen vrij te nemen” vertelde Manuela triomfantelijk, en nee, Els hoefde niets meer te regelen, ze had alles al geregeld met school. Iedereen kotste haar op het laatst uit met haar bemoeizuchtige, schijnheilige gedrag. Wel elke zondag in de kerk over vrede op aarde zingen, maar ondertussen iedereen tegen elkaar opstoken – ook toen al.

Het werd pas echt leuk toen Manuela zich ontpopte tot moeder die meende de klas 8-jarige, giebelende kinderen van seksuele voorlichting te moeten voorzien. Vol overgave vertelde ze regelmatig voor de klas – alsof ze een spreekbeurt ging houden – over teelballen en mannelijke geslachten. ‘Piemelmoeder’ werd ze altijd genoemd door Emma’s klasgenootjes.
Voor Manfred vindt ze het nog het allerergst – hij is geboren met een afwijking aan zijn voortplantingsorgaan. Het laatste wat je als kind wilt, is dat er dan aandacht op gelegd wordt. En zeker door je moeder.
Els is er nooit achter gekomen wat het nu eigenlijk was, want elke keer als ze Emma ernaar vroeg, begon ze zo hard te grinniken dat er geen zinnig woord meer uitkwam.

Toen hij in het ziekenhuis lag voor een operatie aan zijn handeltje, ging Manuela elke dag de klas langs om twee klasgenoten een videoboodschap op te laten nemen voor Manfred. Zo lekker spontaan. Toen Emma ‘aan de beurt was’, maar vanwege ziekte niet op school was, bedacht Manuela zich geen moment. “Ik kom wel even naar jullie toe”, bood ze aan. “Dan kan ze het alsnog opnemen”. Altijd behulpzaam, die Manuela, als het haar zelf uitkomt.

Nee, Els zou niet zomaar voor de gezelligheid bij Manuela op de koffie komen. En dat weet Manuela ook. Het viel haar nog mee dat ze positief reageerde op haar voorstel om even te praten. Iets waarover Els lang heeft nagedacht, maar eigenlijk is bij haar de grens wel bereikt. Want zelfs al zouden Nina en Prem het niet gaan redden, dan nog is Els niet van de vrolijke Manuela af, als moeder van Manfred – vriend van haar dochter - en als (h)ex van Prem – Roberto’s vriend. En ach, ze heeft tenslotte niets te verliezen.

Ik hoop dat dit iets gaat los maken bij ze en ik hoop voor Manfred dat het beter gaat. Dat Prem rust kan krijgen en misschien is er dan ook nog een kans voor Prem en Nina denkt Els, terwijl ze zelfverzekerd haar schouders recht als ze Manuela – met haar donkere, korte haren en bleke huid – door het langwerpige raam van gebobbeld glas in de deur haar kant op ziet komen.

“Hallo” begroet Manuela Els koeltjes als ze de deur opent en opzij stapt om haar binnen te laten. Manuela draagt een lichtblauwe, keurig gestreken blouse en een wijde spijkerbroek. Het is zo’n typische moeder-spijkerbroek zonder enige vorm. Haar gezicht staat gespannen. Niet dat Els Manuela ooit heeft zien lachen, overigens. Niet echt, in ieder geval.

Als Els binnen is, zet ze haar grote zonnebril af en kijkt ze de kamer rond. Leuk ingericht. En zo brandschoon dat je van de grijze plavuizen kunt eten.
Gelukkig, er is verder niemand. Even was ze bang dat Rob zich ermee ging bemoeien, dat hij haar een uitbrander zou geven.

Manuela blijft staan en is niet van plan Els iets te drinken aan te bieden. Ze lijkt eigenlijk wel gek dat ze akkoord is gegaan met deze afspraak en ze heeft er nu al spijt van. Maar toch wint de nieuwsgierigheid. En dus staat ze tegenover de succesvolle advocate die een compleet ander leven leidt dan haarzelf.

Els besluit zo snel als mogelijk van wal te steken: hoe eerder dit voorbij is, hoe beter. We hoeven hier verder ook niet te veel worden over vuil te maken denkt ze vastberaden. Roberto, Prem en ik hebben het tenslotte inmiddels uitstekend met Manfred opgelost. Ook al moest dat via de App omdat ze van Prem niet langs mocht komen doordat Manfred zich teveel schaamde. En haar niet onder ogen durfde te komen. Wat hij Claudia, Emma's vriendin, gisteren gestuurd had was ook echt ziekelijk. Maar daarvoor is ze heir niet.

“Laat ik beginnen dat ik hoop dat het goed met je gaat en dat je gelukkig bent met Rob” steekt Manuela vriendelijk van wal. “Maar er zijn een aantal zaken die mij van het hart moeten”. Manuela verroert zich niet, en dus gaat Els verder.
“Gisterenavond hebben wij de verjaardag van Emma gevierd. Omdat Manfred en Emma goed met elkaar overweg kunnen, was het erg leuk dat hij met Prem mee kwam. Helaas heeft Man wel een vervelende streek uitgehaald. Hij heeft met Emma’s telefoon Nina benaderd en haar uit naam van Emma vervelende berichten gestuurd”. Els heeft geen idee of Manuela hiervan op de hoogte is. En ook al zou dat zo zijn; ze laat het niet merken. Ook niet als ze eindelijk antwoordt.

“Heel vervelend dat Manfred dit heeft gedaan, niet oké. Excuses daarvoor” antwoordt ze koeltjes.

Wat is dit nu weer voor slappe hap, denkt Els. “Ik ben van mening dat je als ouder wel verantwoordelijk bent voor je kinderen en hoe ze met andere omgaan. Nina is een goede vriendin van mij geworden en ze is ook heel lief en leuk voor Emma omdat we natuurlijk een gezamenlijk hobby delen: de paardensport”.
Els stopt om de volgende woorden extra kracht bij te zetten: “Wat ik denk dat er is gebeurd, is dat Manfed in een loyaliteitscrisis zit tussen jou en Prem en dat hij jou hoopt te pleasen door Nina pijn te doen. En ik vind het heel erg vind dat Manfred dus zo graag wil dat je ‘trots’ op hem bent, dat hij zijn beste vriendin (en ook mij) voor schut zet”. Het is haar al eerder opgevallen dat Manfred dingen doet om ‘stoer’ over te komen.

Manuela’s ogen worden groot. “Je zit er zo naast” antwoordt ze, terwijl ze met haar hoofd schudt. “ik verbaas me werkelijk over jouw kortzichtigheid in deze, dat je denkt dat ik Manfred opstook om via Emma Nina lastig te vallen. Hoe bedénk je dat?”

“Ik zeg helemaal niet dat Man van jou dit moest doen!” verweert Els. “Maar hij doet dit wel omdat hij denkt dat hij er goed aan doet - en dat jij het fijn vindt als hij Nina een hak zet. Alles leuk en aardig, maar niet ten koste van anderen. Niet ten koste van mij”. Manuela schudt nog altijd met haar hoofd terwijl ze haar schoenen lijkt te bestuderen.

“Je moet weten dat ik volledig op de hoogte ben van jouw hetze tegen Nina” vervolgt ze, uiterst kalm. “Zo weet ik van het ‘Bijenkorf incident’ en jouw sneer dat ze beter niet in Amstelveen kan komen. Dat je geprobeerd hebt foto’s van haar en Wouter te maken zodat je munitie had om haar in een verkeerd daglicht te zetten bij Prem”. Hoe langer Els erover nadenkt, hoe bozer ze wordt. En dat is dan een volwassen vrouw, die zulke dingen doet.

“Ik heb helemaal geen hetze tegen Nina!” antwoord Manuela boos, Els opeens fel aankijkend. “Maar ik heb wel gezien dat mijn dochter totaal buiten zinnen ging en haar in de Bijenkorf iets aan wilde doen omdat er dingen zijn gebeurd waar jij niet van op de hoogte bent”. Manuela snuift minachtend. “Ik ben voor Baukje gaan staan en heb Nina gezegd dat er kans is haar tegen komen als ze ‘per se’ in Amstelveen wil shoppen…”. Boos balt ze haar vuisten om haar woorden kracht bij te zetten terwijl haar ogen alle kanten opschieten.

Manuela laat zich niet van haar stuk brengen en blijft Manuela wel strak in de ogen aankijken. “Niet alleen is Nina een goede vriendin, maar ze verdient het niet, Manuela! Je kent haar niet en je schildert haar af als iemand die de oorzaak is van het feit dat je kinderen ongelukkig zijn. En verder kijk je niet!”.

Manuela leunt tegen de blauwe, stoffen bank aan. Dit kan nog wel eens langer gaan duren. Langer dan gehoopt. “Ik heb Nina een keer ontmoet, me gewoon voorgesteld, aardig geweest. Zij heeft Baukje beschadigd, daar weet je vast niets van. Je weet niet hoe ze met Baukje is omgegaan, dus please, doe dit niet” verweert Manuela boos.

Maar Els is nog niet klaar. Want nu komen ze eindelijk bij de kern. En misschien kan Manuela - de kindercoach - er nog wat van leren. “Je bent een moeder en je neem het voor je kinderen op, dat is heel normaal. Dus ik begrijp dat je zo van je af bijt. Ik denk dat je heel goed weet waarom ze ongelukkig zijn en dat het niet de schuld van Nina is”. Langzaam trekt de kleur uit Manuela’s gezicht weg. Toch gaat Els verder.
“Ik denk dat je gewoon niet kan uitstaan dat Prem ook verder gaat met zijn leven en dat dat je jaloers maakt”. Manuela gebaart met haar handen, dat ze iets wil zeggen, maar Els gaat verder: “dat jij wil vechten met Prem moet jezelf weten, maar als mijn dochter nu wordt gebruikt als een verlengstuk om Nina dwars te zitten, gaat mij te ver.
Als ik in jouw situatie was zou ik kijken of ik juist de nieuwe vrouw van mijn ex kom omarmen en zorgen dat mijn kinderen twee gelukkige huizen zouden hebben in plaats van ze op te zetten”.

“Weet je” antwoordt Manuela boos, “stop met geloven in de waarheid van Prem en Nina, want hun gebied is niet de kaart. Je weet niet wat er voorgevallen is voor de oratie. Baukje was totaal overstuur, Prem gaat slapen en ik kon Baukje weer komen ophalen”.

Manuela kan wat Els betreft niets zeggen wat haar van gedachten doet veranderen. “Ik heb wel degelijk gehoord dat het niet goed ging tussen Nina en Baukje, Manuela. Ook dat Nina misschien niet handig is geweest. En ook al heeft ze in jouw ogen fouten gemaakt, verdient zij het niet om voor van alles en nog wat te worden uitgescholden. Ik heb gehoord wat Baukje gezegd heeft en dat is niet normaal. Is het nodig dat als Manfred een trui van Nina aan heeft, dat Baukje zegt ‘die moet je niet dragen, maar stuk knippen!’?”
Manuela lijkt uit balans gebracht. Waarschijnlijk is Els beter geïnformeerd dan ze had gedacht. Met een lege blik staart ze naar de blonde vrouw tegenover haar.

“En misschien vind jij het goed, dat ze Nina mag uitschelden. Maar mag ze haar vader zo benaderen? Ze maakt hem uit voor narcist en nog wel erger….”

“Ooooohhh” roept Manuela opeens verschrikt uit, terwijl ze door haar benen op de grond zakt. Maar dit keer komt er niemand om haar te helpen. Want Baukje is gezellig met Thea – Prem’s hulp - huizen aan het kijken. En Manfred lijkt in zijn kamer zo op te gaan in zijn computerspel, dat hij niet eens in de gaten heeft wat er zich afspeelt op nog geen 10 meter van hem vandaan.

Prem had Els al verteld dat dit kon gebeuren: volgens hem gebeurde dit vroeger ook altijd als ze de kinderen erin wilde betrekken. Maar nu zit ze niet in een auditie van Goude Tijden, Slechte Tijden en heeft ze even pech. En dus wacht Els geduldig totdat ze weer staat. Met haar handen voor zich gekruist.

Els heeft de afgelopen tijd vele verhalen gehoord over deze vrouw, van een vriendin die in scheiding lag en haar kinderen bij Manuela had gebracht voor therapie.
“Ik denk dat je zelf even therapie nodig hebt, want je hebt meer aan je hoofd dan ik heb. En het is niet handig dat je het steeds over je eigen problemen hebt terwijl mijn zoon voor een uur therapie komt”, zei ze na een paar sessies.
Eigenlijk heeft Els ook wel medelijden met haar. En dus besluit ze het over een andere boeg te gooien. Good cop.

“Lieve Manuela” begint ze, nu op iets zachtere toon, “ik begrijp gewoon niet waar je mee bezig bent en wat je wilt bereiken. Volgens mij ben jezelf gelukkig met Rob dus waarom laat je Prem niet gelukkig zijn met een andere vrouw?”.

Manuela’s te gronde gaan heeft haar ook even de kans gegeven om te bedenken wat voor boodschap ze deze dominante vrouw mee wil geven.
“Ik gun Prem alle rust en een lieve vrouw. Graag, dan is zijn energie van mij af. Ik zou willen dat er rust kwam. Prem is gekrenkt en wil mij kapot hebben. Dat is wat er speelt”. Ze pauzeert en balt haar vuisten. Alweer.
“Ik ben hard bezig mijn leven op te pakken. Ik krijg geen partneralimentatie en er is voor mij geen pensioen opgebouwd. Alles wat we hebben opgebouwd in de tweeëntwintig jaar samen… Nul krijg ik ervoor. Tweeëntwintig jaar heb ik hem gesteund waardoor hij kon groeien en uiteindelijk professor is geworden doordat ik mezelf heb weggecijferd. Weet je, je kent geen stukje van mijn leven, werkelijk je hebt geen idee, dus hou je woorden voor jezelf”.
Net als bij Prem, ziet Els een ontzagwekkend zelfvertrouwen gepaard gaan met een dikke mist van woorden. Er is zo vaak meer zelfvertrouwen dan wijsheid, meer bravoure dan feiten, meer lawaai dan observatie.

Prem betaalt haar huur, heeft haar EUR180,000 gegeven en Manuela heeft zelf ook al die jaren heerlijk meegelift op zijn succes zonder ook maar een dag te hebben hoeven werken.
“Weet je Manuela, je zegt dat Prem jou kapot wil maken. Maar wat doe je zelf? Je stuurt appjes in je buurtapp dat Manfred niet veilig bij hem zou zijn? Is dat handig? En zo zijn er meer voorbeelden”.

“Weet je Els, ik ga me niet meer verdedigen. Jullie staan aan de kant van Prem. Hebben geen idee, geen idee wat er werkelijk gebeurd is. Vooral in de relatie, maar ook daarna…. Ik zou heel graag rust krijgen, heel graag”.

“Wat ik mij echt afvraag is of je wel in de gaten hebt wat het met je kinderen doet?
Door ze zoveel haat mee te geven naar Nina en Nina te bestempelen als de oorzaak van al hun falen worden zijn totaal gebrainwashed. Het is toch van de zotte dat Manfred zo beïnvloedt is door jouw rancune dat hij liever Emma in een kwaad daglicht zet, dan goed na te denken wat de gevolgen zijn”.

“Laat me niet lachen” antwoordt Manuela boos. Nu je toch zegt: speel dit niet door naar je kinderen… Weet dan ook dat Manfred heel erg geschrokken was en boos en verdrietig dat jij Emma hebt verteld dat Manfred depressief is. Omdat Prem dit zou hebben verteld”.

“Weer die negatieve benadering…!” antwoordt Els boos. “Ik zal je precies vertellen wat er is gebeurt. Ik hoor al een tijdje alle verhalen over jou en Prem. Ik zeg op vakantie: ‘goh daar zou je toch als kind depressief van worden’. Emma hoort dit en denkt oprecht dat het slecht gaat met je zoon en wil graag een goede vriendin voor hem zijn. Dus ze zegt tegen Man dat ze gehoord heeft dat hij depressief is, of iets in die trant. Ze bedoelde dat juist lief en goed. Maar het komt bij jou terecht, het wordt meteen voor de voeten van Prem gegooid en je hebt weer een stok om mee te slaan.
In plaats het een positieve wending te geven maakte je het iets negatiefs en gemeens.

Misschien had jij beter mij kunnen vragen hoe het zat zoals je mij nu ook verwijt.

En het is niet de eerste keer, deze zomer probeerde je ons ook op te zetten tegen Prem toen je Roberto vroeg Prem te weerhouden dat hij met Manfred naar Portugal zou komen omdat het jouw weekend was om voor Manfred te zorgen. En vervolgens wel alleen met Rob op vakantie gaat, zonder Manfred. Dit komt niet uit verhalen van Prem, maar dit is iets wat je zelf publiceert op Facebook. Dus zeg niet dat ik kortzichtig ben want hier zijn Prem en Nina niet eens in beeld.

Ook gaf je een negatief signaal toen je zogenaamd van Man had gehoord dat ik Rob zou haten.
Dus Manuela, ga niet heel zielig tegen mij doen en zeggen dat ik niet weet wat er speelt”.

“Stop met zoeken naar sensatie want je hebt geen idee” blaast Manuela terwijl ze boos haar vinger naar de vrouw voor zich uitsteekt.

Els heeft gezegd wat ze wilde zeggen. “Laat Prem gewoon gelukkig zijn met Nina en probeer je kinderen te stimuleren om haar te leren kennen. Geloof me daar wordt iedereen beter van….
Want weet je, als het Nina niet is, komt er wel een ander en wil je dan daar ook tegen vechten?
Uiteindelijk zijn je kinderen hier de dupe van en dat zou jij toch als geen ander moeten weten?”.

Weer slaat Manuela haar handen over elkaar. “Het interessante is dat wanneer ik jouw verhaal hoor, ik hoor hoe Prem met mij en Rob omgaat. Dus dat zegt genoeg”. Uitdagend steekt ze haar kin in de lucht.

Els weet genoeg. “Als ik jouw verhaal aanhoor en dat van Prem ernaast leg, dan kan ik maar een conclusie trekken: jullie zijn beide gekrenkt. Misschien toch een keer te proberen elkaar te vergeven? Al is het om je kinderen rust te geven? Niemand heeft baat bij wat jullie beide aan het doen zijn. En ik zeg zeker niet dat Prem met alles gelijk heeft; ik ben ook eerlijk tegen hem. En na wat er nu met Manfred gebeurd is, zette mij tot nadenken.

Je mag boos op mij zijn maar misschien waardeer je ooit een keer dat ik eerlijk ben geweest.

Dat is alles wat ik erover wilde zeggen”.

Manuela is flabbergasted, maar kan zich niet meer verweren. “Ik zwijg, maar stem zeker niet toe” zegt ze zachtjes, terwijl ze haar handen naar de hemel brengt. “Je zit er zo naast. Maar ik laat het los”. Manuela kijkt opgelucht als ze de laatste woorden heeft uitgesproken. Maar misschien is dat alleen omdat Els aanstalten maakt om weg te gaan.

wordt vervolgd

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:59

Zo grappig dat je altijd sorry zegt voor de lange stukken, terwijl ik die het fijnst vind lezen hahaha

Edit:

Je hebt Els een paar keer Manuela genoemd.

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:11

I love It!!!

Hier zouden ze best n serie van mogen maken...

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:17

Super stuk _/-\o_

Hier en daar een paar naams wisselingen maar dat maakt niet uit haha

Blue_flower
Berichten: 1935
Geregistreerd: 26-01-15

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:28

Zou het niet tijd worden om eens een slag te slaan in de leesbaarheid van je verhaal?

Dus: meer tijd nemen om op namen te controleren, op tijdsverloop etc...

Dit is topic 2, persoonlijk begin ik af te haken omdat er in vrijwel elk nieuw stuk dezelfde fouten voor beginnen te komen.

Het is zonde, want in de basis schrijf je een goed verhaal.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:29

Die kinderen hun gedrag is niet ok, maar je kan ze moeilijk verwijten dat ze nooit anders geleerd hebben. Wat een ouders...

Zertab

Berichten: 12318
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:54

topsylover schreef:
astridastrid schreef:
Wouter is niet getrouwd :) .

Nina heb ik denk een verkeerd beeld van geschetst. Dat zal ik goed moeten bekijken. Die is gewoon hopeloos romantisch, "happy-go-lucky".

Ik ben zelf heel anders dan Nina (zeg maar iets minder braaf :') ), maar zou dat ook zo gedaan hebben hahahaha................. O:) .
En zo vult iedereen zijn leven naar eigen goeddunken in.

Nina zoekt naar manieren om "los" te komen van Prem. Maar daar ben ik niet duidelijk in, denk ik.

Ik ben vooral nog op zoek naar de achtergrond van Nina. Hoe is het zo gekomen dat ze maar altijd achter (oudere) mannen aan rent? Hoe is het gekomen dat zij al die scheldpartijen accepteert? Wat is er in haar verleden gebeurt dat ze zo is geworden? Ik lees hier totaal geen happy-go-lucky vrouw, eerder een met heftige daddy issues en littekens uit het verleden


Ja dit idd ook

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:07

Blue_flower schreef:
Zou het niet tijd worden om eens een slag te slaan in de leesbaarheid van je verhaal?

Dus: meer tijd nemen om op namen te controleren, op tijdsverloop etc...

Dit is topic 2, persoonlijk begin ik af te haken omdat er in vrijwel elk nieuw stuk dezelfde fouten voor beginnen te komen.

Het is zonde, want in de basis schrijf je een goed verhaal.


Zou het voor jou niet eens tijd worden dat je feedback anders te gaan verwoorden? :o

Want je had het ook best even anders kunnen schrijven.

Heb er zelf absoluut geen last van eigenlijk.

Schrijven is moeilijk.
Een fijne feedback geven met voorbeelden trouwens ook :o

Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:08

staan wel wat foutjes in, maar ik wil meer meer meer meer!!!!!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 20:12

maralyn schreef:
I love It!!!

Hier zouden ze best n serie van mogen maken...

Hahaahaha... Ik wilde na mijn Breaking Bad-binge eigenlijk van Thea nog een Godmother Druglord maken _/-\o_ .

Sorry voor de foutjes, had ik me zo geconcentreerd op de Namenbingo, heb ik dit weer. Gaat overigens niet expres en wil soms gewoon te snel plaatsen.
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 29-12-20 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:15

Hehe eindelijk een laaaaaaaange stuk!
Ik vind persoonlijk wat minder om het verhaal steeds van een andere kant te horen dus dan manuela en dan Els dan prem enz maar zoals ik zei dat is persoonlijk ik vind het gewoon fijn om van 1 iemand de gedachtens en verhaal te lezen maar neemt niet weg dat dit een boeiende stuk was.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:15

Maralyn, helemaal mee eens. Ik vind dat TS het boeiend blijft brengen. En die paar foutjes, so what. Het is niet alsof we te maken hebben met de nobelprijs voor de literatuur. En dat bedoel ik totaal niet denigrerend naar TS, integendeel. Op dit platform lijkt me dat foutjes maken mag. Als TS nog kan, past ze de foutjes altijd nog aan.

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:48

Tieneke schreef:
Maralyn, helemaal mee eens. Ik vind dat TS het boeiend blijft brengen. En die paar foutjes, so what. Het is niet alsof we te maken hebben met de nobelprijs voor de literatuur. En dat bedoel ik totaal niet denigrerend naar TS, integendeel. Op dit platform lijkt me dat foutjes maken mag. Als TS nog kan, past ze de foutjes altijd nog aan.


Zo denk ik er ook over!

En gelukkig velen naast mij <3

Ts je hebt een prachtige uitlaatklep!! En ik weet zeker dat je wat met de tips doet!

Maar ook ik weet dat Rome niet in een dag gebouwd is.

Als dat zo was geweest, had ik die lui ingehuurd voor het bouwen van een nieuw huis :')

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:55

maralyn schreef:
Blue_flower schreef:
Zou het niet tijd worden om eens een slag te slaan in de leesbaarheid van je verhaal?

Dus: meer tijd nemen om op namen te controleren, op tijdsverloop etc...

Dit is topic 2, persoonlijk begin ik af te haken omdat er in vrijwel elk nieuw stuk dezelfde fouten voor beginnen te komen.

Het is zonde, want in de basis schrijf je een goed verhaal.


Zou het voor jou niet eens tijd worden dat je feedback anders te gaan verwoorden? :o

Want je had het ook best even anders kunnen schrijven.

Heb er zelf absoluut geen last van eigenlijk.

Schrijven is moeilijk.
Een fijne feedback geven met voorbeelden trouwens ook :o

Amen _/-\o_

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 20:56

Haha leuk!
Ik ben gewoon denk een beetje anti-perfectionistisch, dit is voor mij ook gewoon hobby. En het is iets waar ik niet echt ervaring in heb.

Daarnaast moet ik ook oppassen, hoor, want ik merk ook dat ik nu wat slordig word (iets met verliefd, richting einde etc., de wens het voor O&N af te hebben (gaat niet lukken). Dus ik vind het allemaal prima wat iedereen zegt.

Volgende stuk is al af, maar gaat wel weer heel veel weerstand oproepen denk ik HAHAHHAHAH.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:58

Einde ... :? >;)

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:00

Of ze gaat weer terug :+

Rocamor

Berichten: 10951
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:04

Zeg, ik neem die namenbingo (Waarom herkent mijn telefoon dat woord :+ ) voor lief, dus kom maar op met dat volgende stuk. Weerstand of niet....

Zertab

Berichten: 12318
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:21

candalisa schreef:
Einde ... :? >;)


Ze zal wel weer keihard naar Prem terug rennen...