[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:48

Dan snap ik de kleuren gelijk :D
Ik ben met deze bezig met dezelfde napjes.
Daar nog nat
Afbeelding

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:53

Wauw, heel mooi! Zo zijn de kleuren nog wel mooi en vol (tenminste op mijn scherm). Ben benieuwd hoe ze er dan uitzien als ze zijn opgedroogd. Ben vooral van van Pippie, hele mooie blik!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:25

Die kever is echt tof! Doet me denken aan die 'opgezette' kevers die mijn ouders vroeger in een doosje hadden.

Bedankt voor de tip Jis, ik ga het eens opzoeken.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:29

Harrison is af :)

Afbeelding

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:47

Inkaderen zou ik zeggen! :j

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:43

Heel mooi sheran

Bordjes hebben hun eerste twee lagen lak en zien er nu mooi vol van kleur uit nu drogen :D

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:15

Ben begonnen aan m'n mega portret <3
Afbeelding

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 22:26

Heel gaaf geworden, Sheran en Seven!

Je megaportret wordt ook al mooi!

En wat betreft het weinige pigment in je aquarelverf: je kunt het ook zelf maken. <<) Francesca Page doet dat en die video's op Instagram zijn zooooo satisfying. _O-

Jis_

Berichten: 11606
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 10:48

Die wordt super gaaf Seven! <3

Mooie kever Sheran. :j

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:12

Dank je jis :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 11:31

Sheran schreef:
Harrison is af :)

[ [url=m/WeItp0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zooo cool <3.

Harrison _O_.

Mooie werken, Seven +:)+. De honden van Kimmie, als ik me niet vergis.

Jis_

Berichten: 11606
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 12:20

Lekker bezig hier, ook met de mannen, bovenste deel achtergrond is goed zo denk ik. Wordt hier zelf heel blij van. :D

Afbeelding

Straks nog even de Ijsvogels er bij pakken.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:28

Wordt al heel mooi Seven! Hoe groot is hij?
@Jis: ook heel mooi, gaaf met die reflectie!

@San: Harrison was/is de vaakst vergeten Beatle, dus hij verdiende een vernoeming :')

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 12:59

Seven: Die schimmel op de blauwe achtergrond staat mooi zeg! Geeft een heel rustig beeld en je hebt het maken van de achtergronden goed in de vingers. Ik zie dat je panpastel gebruikt. Wat voor sponsje of applicator gebruik je voor de achtergrond als ik vragen mag? Ik heb een soort rechthoekig sponsje dat je op een stokje moet schuiven, maar panpastel en ik worden maar geen vrienden. En ik zie bij andere mensen zulke mooie dingen ;(
San: Oe, hij wordt al lekker harig, mooi hoor op het drafting film. Dat geeft toch altijd een bijzonder effect.
Jis: <3 oooh wat een mooi schilderij. Vind het zachte licht echt zo prachtig!! Lijst staat er ook perfect bij. En wat een lieve pup. Leuk zo'n opdracht waar je ook wat van jezelf aan kunt toevoegen, ben benieuwd naar meer :D
Sheran: Gaaf die tor, eigenlijk zijn het best mooie beestjes als je er zo even goed naar kijkt :)) De tweede versie vind ik al veel intenser qua kleur!
Seven: Zijn jouw bordjes met aquarel? Nooit geweten :oo ik vind het er altijd uitzien als acrylverf, grappig he. Trekt waterverf niet erg in het hout? Mooie portretten ook weer deze.
En mooi al je werk van die grote hond. Heerlijk is dat altijd als je op groter formaat mag/kunt werken, dan kun je je lekker verliezen in de details. Ziet er al goed uit!!
Jis: Je bent zeker lekker bezig. Achtergrond is mooi geworden zo en wat kijken die vogeltjes lekker eigenwijs.

Wat is iedereen weer heerlijk op dreef. Ik zit dan weer een beetje in een dipje, maar heb nog e.e.a. af te maken, dus chop chop.
Maar het is wat druk met werken en alle sport start nu weer op, dus ik merk dat ik het dan lastig vind om 'aan het tekenen' te gaan. Als ik s avonds dan tijd over heb, ga ik liever even op de bank een boekje lezen dan dat ik mijn tekenspullen erbij pak, terwijl dat eigenlijk wel zou moeten :=

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:07

Prachtig jis
Je bokeh ziet er ook mooi uit

Sheran hij is 50 x 70 cm

Nevony
Ik gebruik de speciale sponsen, make-up applicators en de speciale panpastel dingetjes waar je een kleine spons op kan schuiven.

Ik maak de bordjes met Aquarel en olieverf. Het hout zuigt het water wel op maar daardoor vloeit de verf ook heel goed en is het juist fijn om er mee te schilderen.

De dip, ik weet echt precies hoe dat is ik kwam er maar niet uit. Ik ben gewoon allerlei anderen dingen van doen. De achtergronden, heel kleine werkjes, wat acrylwerk waar ik niets van bak :=

Het portret gaat langzaam maar zeker vooruit
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:08

Ik zit in hetzelfde schuitje als jou Nevony, zie hier prachtig werk voorbij komen en alles waar ik aan begin vind ik niet goed genoeg en verscheur ik dus halfweg. :o

Prachtig portret Seven! Zou je een close up willen maken van het oog voor mij?
Ik wil leren hoe je dat vacht effect creëert! (rond het oog dus)

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:13

Ja dat zal ik even doen :D

Edit
Ik haat de close-ups altijd, ze lijken altijd zo rommelig :D

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:43

Niks rommelig aan! Close up geeft juist nog meer weer hoe prachtig je deze aan het neerzetten bent.

Is het hoofdzakelijk een grijstint die je gebruikt hebt in die vacht rond het oog?

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:48

Close-ups van Rembrandt zien er ook niet uit, Seven. :)) Dat is juist het mooie aan tekenen en schilderen, dat je het werk als geheel/van een afstandje moet zien om het allemaal op z'n plek te zien vallen.

Ik vind dit zo'n vrolijk werk, Jis! <3

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:51

Ik ben begonnen met donkerbruin, daarbij donker grijs.
Dan wat highlights met licht blauw en licht grijs, daar over de haartjes net donker blauw, zwart, donkergrijs etc.

Hahaha dat is ook zo mkango
Het is inderdaad werk waar je een stapje af moet doen. Ik doe dat ook vaak tussendoor even zien of alles op de jusite plek zit.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:58

Ayasha schreef:
Ik zit in hetzelfde schuitje als jou Nevony, zie hier prachtig werk voorbij komen en alles waar ik aan begin vind ik niet goed genoeg en verscheur ik dus halfweg. :o

NIET DOEN!
Halfweg is het onverstandigste moment je eigen werk te beoordelen, ten eerste gaan de meeste werken, vooral schilderijen door een "lelijke fase", dat is vrij normaal.
En ten tweede, lees je eigen post eens; je vergelijkt jouw "work in progress" met werken van anderen die al helemaal af zijn! Dat is heel oneerlijk voor je eigen werk....

Daarbij, ik heb hier op bokt werken van je gezien die de vergelijking met de rest glansrijk kunnen doorstaan! Ik denk dat je een klassiek geval bent van véél te kritisch zijn op eigen werk.
Ophouden met verscheuren dus!

Hm, ik moet zelf ook eens naar mijn eigen wijze waarheden gaan luisteren, ik verscheur niet, heb eerder de neiging helemaal niet te beginnnen...

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:02

Helemaal waar wat kuggur zegt, ik heb bij de Rottweiler ookal meerdere keren gezegd dit word niets toen ik halverweg de lagen was en nu ben ik alsnog wel tevreden tot nu toe dan :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:14

Kuggur schreef:
Ayasha schreef:
Ik zit in hetzelfde schuitje als jou Nevony, zie hier prachtig werk voorbij komen en alles waar ik aan begin vind ik niet goed genoeg en verscheur ik dus halfweg. :o

NIET DOEN!
Halfweg is het onverstandigste moment je eigen werk te beoordelen, ten eerste gaan de meeste werken, vooral schilderijen door een "lelijke fase", dat is vrij normaal.
En ten tweede, lees je eigen post eens; je vergelijkt jouw "work in progress" met werken van anderen die al helemaal af zijn! Dat is heel oneerlijk voor je eigen werk....

Daarbij, ik heb hier op bokt werken van je gezien die de vergelijking met de rest glansrijk kunnen doorstaan! Ik denk dat je een klassiek geval bent van véél te kritisch zijn op eigen werk.
Ophouden met verscheuren dus!

Hm, ik moet zelf ook eens naar mijn eigen wijze waarheden gaan luisteren, ik verscheur niet, heb eerder de neiging helemaal niet te beginnnen...

:o Thx
En momenteel zit ik het merendeel van de tijd overigens ook in het kleine lettertjes ding. Heb één raar liggen die ik aan de kant gelegd heb omdat 't 'm niet lijkt te worden. := (ja ik grijp terug naar mijn standaard onderwerpen als ik het niet weet. Raven en/of vossen. :') ) Was gisteren aan eentje begonnen maar die ligt in een paar stukken in de vuilbak. :o Maar daarvoor ben ik gewoon nergens meer aan begonnen. :+

Jis_

Berichten: 11606
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 15:43

Dank je Sheran, Seven en Nevony! Hopelijk snel weer de teken smaak te pakken Nevony.

Mkango schreef:
Close-ups van Rembrandt zien er ook niet uit, Seven. :)) Dat is juist het mooie aan tekenen en schilderen, dat je het werk als geheel/van een afstandje moet zien om het allemaal op z'n plek te zien vallen.

Ik vind dit zo'n vrolijk werk, Jis! <3


Leuk, ik ook! :D

En inderdaad zo gaaf om een werk van dichtbij te zien en dan ook weer van veraf. Kan ik uren doen in een museum. :))

Wat Kugger zegt. Heb hartstikke mooi werk voorbij zien komen van jou Ayasha en vergelijken moet je echt niet doen.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:17

Ah, dank voor jullie reacties, tips en de herkenning! We lopen er allemaal weleens tegen aan als tekenaars geloof ik.

Wat Kuggur zegt, merk ik ook heel erg Ayasha. Dat je halverwege denkt :oo ohnee dit wordt 'm niet. Mijn moeder zei vroeger altijd 'gewoon doorgaan'. En nu hoor ik altijd nog haar stem in mijn hoofd als ik dat denk. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan :))