[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11664
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 20:28

Dank je Sheran!

:wow: Gaaf zo klein werkje. Moet wel even goed kijken, ik zie bomen….en een vuurtoren?

Ik heb synthetische aquarelpenselen van het merk Da Vinci. Vind het fijn werken maar heb geen vergelijkingsmateriaal verder, penselen van echt haar koop ik ook niet.

Heb er naar gezocht hoe dat werkt. Eigenlijk niks over te vinden. Iemand zei dat de marters en eekhoorn er niet voor gedood worden. Maar een leven lang in een kooitje zitten voor mijn hobby zie ik ook niet zitten.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:34

Klopt, het is de vuurtoren van Ameland! :D

Da Vinci dus, ik zal eens kijken! Ik wil inderdaad helemaal geen dierenleed voor mijn hobby (ik rij immers al paard :') ), dus met een kooitje ben ik inderdaad ook niet blij :)

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:37

Sheran, dat weet ik!
https://www.polinabright.com/

Ik heb zelf geen ervaring met deze penselen, maar als ik zie wat deze kunstenares er allemaal mee neer weet te zetten kan ik mij niet voorstellen dat ze niet fijn werken :)

Jis_

Berichten: 11664
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 21:49

Sheran schreef:
Klopt, het is de vuurtoren van Ameland! :D

Da Vinci dus, ik zal eens kijken! Ik wil inderdaad helemaal geen dierenleed voor mijn hobby (ik rij immers al paard :') ), dus met een kooitje ben ik inderdaad ook niet blij :)


Ahja zo heeft iedereen zijn eigen ideeën en grenzen. Heb er voor gekozen om mijn paard 24/7 in een kudde te hebben maar eet wel eens een stukje biologisch vlees.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 21:51

horsiegek schreef:
Sheran, dat weet ik!
https://www.polinabright.com/

Ik heb zelf geen ervaring met deze penselen, maar als ik zie wat deze kunstenares er allemaal mee neer weet te zetten kan ik mij niet voorstellen dat ze niet fijn werken :)


Dank je wel! Ik ga eens kijken :D

@Jis: iedereen het zijne inderdaad! :) Ik had vroeger een pony die 24/7 op stal stond. Ik was 12, stond bij een handelaar en wist niet beter. Nu doet het pijn als ik eraan terugdenk. :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41756
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 22:04

Sheran schreef:
Dit is mijn bijdrage van vandaag:


[ [url=m/S6qgg5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Was een challenge. Tinyart :)

Oeh, leuk! En klein :)).

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 23:30

Jis: jouw kleurgebruik is altijd zo sfeervol! Het kleine vogeltje (de naam ontgaat me even, sorry) is echt prachtig! Je kan 'm bijna aaien... En die valk... Zelfs in de onafgewerkte versies straalt ie al echt kracht uit en dat typische dat alleen roofvogels hebben... :+:

Nevony; jemig dat bontje! Hoe dan? De rest is ook prachtig, mooie vacht structuur, ik ben jaloers op hoe je die manen neer gezet hebt. Dat krijg ik op één of andere manier nooit klaar. Ik krijg er een heel vrolijk gevoel van eigenlijk.

Tiny art... Respect. := Je hebt nog best veel detail op zo'n kleine oppervlakte weten te proppen!

Jis_

Berichten: 11664
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 10:49

Leuk Ayasha, Thanx! :):)

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 11:59

Ooh wat grappig Sheran! Knap gedaan voor zo'n inimini stukje.

Jis, de sperwer wordt ook weer prachtig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 15:49

oh jezus, sperwer. Sorry Jis. :o

Jis_

Berichten: 11664
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 15:56

Ayasha schreef:
oh jezus, sperwer. Sorry Jis. :o


Ohjoh potato potatoe zo goed als. :D Ze lijken enorm op elkaar.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 15:56

Ik vind 'm vooral prachtig. Maar mijn vogelkennis is niet heel goed. :)) Een buizerd en een raaf herken ik nog net maar de kleinere roofvogels zie ik niet genoeg hier denk ik. :o

Jis_

Berichten: 11664
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 16:02

Ik vergis me nu ook, := de havik lijkt meer op de sperwer, met name de vrouw. De volwassen man sperwer is wat anders van kleur.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 23:59

:D Zolang je maar dezelfde vogel als referentie gebruikt zal het niet veel uit maken zeker? _O-

Ik ben een beetje gaan focussen op inkt. We hebben hier een paar hele chaotische weken achter de rug en ik wil het graag simpel houden. :) Er komt vanzelf wel weer een moment dat ik weer zin heb in kleur.
Afbeelding
Beetje stom dat ik de haren te ver "door gewerkt" heb. Had die hoek "leeg" moeten laten. Maar goed, detail. Deze heb ik in 2019 ook al eens in inkt gemaakt. Toen was hij zo:
Afbeelding
En nog maar eens een vosje. :')
Afbeelding

De komende zijn Rêve en uilen. :')

Jis_

Berichten: 11664
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-21 10:12

Dankjewel anniekow!

:D

Ik vind het deel van schouder hals stukje borst van je nieuwste héél erg gaaf neergezet! <3 Tof dat rood er bij.

Dat vosje is prachtig, ook een gave achtergrond. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:15

Sheran schreef:
Klopt, het is de vuurtoren van Ameland! :D

Da Vinci dus, ik zal eens kijken! Ik wil inderdaad helemaal geen dierenleed voor mijn hobby (ik rij immers al paard :') ), dus met een kooitje ben ik inderdaad ook niet blij :)
Je kunt ook eens kijken voor Escoda Perla. Daar heb ik er een van, maar dat is echt by far mijn meestgebruikte penseel. :P

Ayasha schreef:
Ik vind 'm vooral prachtig. Maar mijn vogelkennis is niet heel goed. :)) Een buizerd en een raaf herken ik nog net maar de kleinere roofvogels zie ik niet genoeg hier denk ik. :o
Ik herken zes roofvogels: bateleur, fish eagle, peregrine falcon, kerkuil, warawara en raaf. :') Verder is alles 'valk,' 'buizerd,' 'uil' of 'gier'. :')

Superschattig vosje! Ik vind dat je de glans op de neus heel tof hebt weergegeven. Leuk om het verschil te zien tussen je eerdere versie en de nieuwste versie van die andere tekening - ik vind die ook heel gaaf gelukt!

Ibbel

Berichten: 49220
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 18:44

Raaf is een zangvogel :P

Jis_

Berichten: 11664
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-21 18:59

Ibbel schreef:
Raaf is een zangvogel :P


:D

Zat laatst een Ekster op ons dak en daaronder slapen we. Zulke mooie zachte geluiden kwamen er uit. <3

De Gaai imiteert andere vogels en dieren. Laatst hoorde ik een geluidsopnamen waarop een Gaai die een geit na deed. :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 19:05

Ibbel schreef:
Raaf is een zangvogel :P

Da’s dus de vogel variant van die stumpers op idool waarvan je je af vraagt waarom niemand hen ooit gezegd heeft dat ze vals zingen. Zelfs niet toen ze hoorden dat ze het op tv gingen doen. :=

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 00:57

Je zou er verbaast over zijn wat voor mooie geluiden een raaf kan produceren. Moeilijk te omschrijven, maar in de richting van steel drum geluiden.

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 01:02

Kunnen ze niet ook een beetje leren praten?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 01:07

Mkango schreef:
Kunnen ze niet ook een beetje leren praten?

:j Misschief, Loki en Fable zijn goed verstaanbaar, :j blijkbaar zijn er nu ook filmpjes van ‘krummi’ maar die heb ik nog niet gezien.

Raven zijn gewoon cool! :+:

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 01:11

Ik zou de mijne dus leren om op “quoth the raven” te antwoorden met “nevermore,” want zo lame en nerdy ben ik. :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 01:12

_O- kweenie hoe ‘werkwillig’ ze zijn. :)) begreep dat ze ondanks dat ze tam te maken zijn een vrij eigenzinnige insteek hebben. Soort kat onder de vogels zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 01:18

Het kan nooit erger zijn dan mijn groene ratten — ondankbare etters. _O-

Trouwens een leuke vertelling van de mythe achter de raven in de Tower of London: