[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:54

Woont iemand van jullie in de buurt van de NL grens die ik plezier kan doen met Fleur matt varnish anti UV?

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:33

Nl grens vanaf? :D

Ik ben aan het experimenteren met Aquarel, kleurpotloden en grafiet.
Nog lang niet waar ik heen wil maar heb wel iets wat ik kan laten zien :D
Heb ontzettend goedkoop papier gebruikt want dat kwam ik weer tegen dus het is lekker bobbelig geworden :) :j


Afbeelding

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 20:38

Even een reactie ronde van mij, vanaf pagina 74:
p 74
@Jis_ bijzonder om te zien, jij werkt heel erg in vlakken of niet?
@Seven wat leuk om te proberen! Is het niet heel erg moeilijk om de basis er in te krijgen? Ik zou echt bijna geen lijnen durven te zetten omdat ik bang zou zijn voor fouten die ik niet meer kan weggummen/verdoezelen? :=
De labrador en 2paarden vindt ik heel mooi! Mag ik vragen hoe jij kiest welke kleur papier je gaat gebruiken?
@Ayasha leuk experiment dat t-shirt, lief wasbeertje.
@janouk werk je vaker in pastel potlood en hoe lang ben je hier ongeveer mee bezig geweest? Wat leuk die veer!

p 75
@Ayasha het t-shirt wordt echt heel leuk! Is dit de 1e x dat je draakje Joy maakt? De fysio krabbels vindt ik ook heel leuk, vooral de uil. Meerdere projecten zo te zien, ik zie de dialoog al helemaal voor me!
@Jis_ leuk die appelvinken!
@Seven de portretten zijn mooi geworden. Hier nooit een gebrek aan inspiratie, eerder een overdosis. _O- De hond in aquarel vindt ik ook heel erg mooi!

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:16

Goede vraag van het papier
Bij een opdracht overleg ik het met de eigenaar, hun interieur kleuren of voorkeuren. Als ik zelf mag kiezen kijken ik graag naar de vacht en wat ik daarin zie terug komen in de low en highlights maar waar ze wel in naar voren komen.
Zo heb ik een tijdje terug een vos op Bordeaux rood gemaakt dat werd daardoor een heel mooi warm portret door de warme ondertonen.

Dat heb ik ook wel een beetje te veel waardoor ik niet kan kiezen en soms neem ik dan het simpelste wat ik kan bedenken maar dat word al snel saai. Dus af en toe wat buiten m'n comfortzone stappen helpt me juist in m'n pastel beter te worden :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:45

Heb je die hier toen getoont Seven? Die vos?
Ik kijk morgen even welke grenzen dichtbij liggen. Ik woon in Eisden/Leut (Maasmechelen) en we hebben er dus een paar op een half uurtje rijden maar ik vergeet de namen van de dorpen altijd. :+
Enige ding is wel dat ik zelf wellicht niet de grens over mag (niet gevaccineerd) maar ik kan wel tot de grens rijden. :)

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 23:10

Denk ik wel :j was een mini portret op a5

België denk ik dan geen Duitsland :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 23:40

België inderdaad. :j
Opsturen kan ook. Moet ik even kijken wat de verzendkosten zouden zijn. Tegen verzendkosten dan. Als het dan nog twee weken kan wachten vraag ik mijn moeder, geloof dat zij goedkoper kunnen verzenden (zaak)
Bus is nagenoeg vol en heeft me 40 uur werk verprutst. :x

Afbeelding
Afbeelding

Het was niet heel duidelijk in de omschrijving en door tijdsdruk de stomme fout gemaakt om niet eerst te testen en hij vrat bovenstaande tekening gewoon grotendeels op. :x

Nu dus opnieuw begonnen. :\ was een verjaardagscadeau :x

Het nieuwe begin, ander papier gekozen want de structuur stoorde me bij de eerste. Linker oog (voor ons) moet nog bijgewerkt en nouja. Al de rest ook nog. _O-
Afbeelding

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:14

Wat zonde zeg
Ik gebruik het nooit op tekeningen maar nog wel een op hout of olieverf tenminste als het de gene is die over watergedragen verf heen kan :D

Begin ziet er al weer heel goed uit

Vandaag probeersel gestart met enkel kleurpotloden zo omdenken van licht naar donker :D met pastel vlieg ik alle kanten op donker licht en weer terug :=

Derwent procolour op pastelmat
Afbeelding

Edit zie de foto nu hier bah vreselijk weer even kijken of ik er een betere van kan maken :D

Afbeelding

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:06

Bedankt Seven! Ik wil waarschijnlijk eens een keer een multi media blok kopen van Claire Fontaine. De Paint'on en dan de assorti. Daar zitten dan 6 verschillende kleuren in, van iedere kleur 4vellen. Heb van die lijn ook de toned tan en die bevalt erg goed, je kan er letterlijk van alles op kladeren. :j
Je hond ziet er ook al weer prachtig uit!
Net even een schilderij in acryl afgemaakt die ik in een webinair gemaakt heb. Hij was onder de verfspetters gekomen en wilde sommige lijnen/contrasten wat minder hard maken. Hieronder een foto van mijn werkstation, lekker kladeren. Links de referentiefoto, tevens voorbeeld.
Afbeelding

Ik overweeg ook een paar kleine tubes uit te proberen, zijn niet meteen zo duur en groot. Welke kleuren gebruiken jullie eigenlijk standaard in je palet?

Afbeelding

Het resultaat van vanavond:
Afbeelding
Dit is mijn eerste "portret" in acryl verf dus ben best tevreden. :o

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:03

Ziet er goed uit E4D

Ik gebruik eigenlijk in elk schilderij okergeel, een warmroze om andere kleuren op te lichten of warmer te maken, rood, blauw in twee tinten en een antraciet/zwart
Meestal kan ik daarmee al heel veel mengen maar ik vind een paar verschillende kleuren rood bruin ook tijd heel fijn zeker bij het maken van paarden :D

Voor mensen licht er dan wel aan wat de huidskleur is gebruik ik enkel geel, rood, burnt umber, blauw, wit en zwart daar kun je echt geweldige overgangen kwa huidskleur mee maken. Nu kan ik gewoon geen mensen schilderen het worden altijd een soort persiflages van de persoon :=

Jis_

Berichten: 11605
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 09:13

Heel gaaf, die Pronkrug? Seven! <3 Fransoos ook!

Wat balen dat het opnieuw moest Ayasha, 1 voordeel het kan alleen maar nog beter worden. Vind je sterke contrast erg mooi.


E4D schreef:
p 74
@Jis_ bijzonder om te zien, jij werkt heel erg in vlakken of niet?


Ja klopt, werk van grof naar fijn. In het begin bepaal ik met die vlakken de verhoudingen.

Voor verfkleuren van Amsterdam standaard zou ik kiezen voor ultramarijn blauw, gebrande omber, gebrande sienna, okergeel, titaanwit, primair geel en een heldere rood.
Hiermee kom je een heel eind qua andere kleuren mengen. Ultramarijn en de omber geeft zwart.

Mooi die Teal kleur in combi met de donkere huidskleur. En gaaf hoe je die hoofddoek zo grof heb neergezet.

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:37

Ja een ridgie inderdaad

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:15

Dat ziet er allemaal echt prachtig uit! Mooi die honden en die hoofddoek is sowieso awesome!

Vind het lastig om uitgebreid te reageren op mobiel (laptop heb ik alleen voor werk nu) maar ik lees nog wel mee en raak geïnspireerd door jullie mooie dingen!

Jis_

Berichten: 11605
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 17:39

Klaar!

Afbeelding


Vanaf woensdag te zien in een expositie in Scherpenzeel. :D


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 16-08-21 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:48

Pfff... Prachtig Jis... Werk jij ook in opdracht?

Jis_

Berichten: 11605
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 17:52

(Betere foto geplaatst)

Dank je Aysha, deze vond ik met dat water wel een behoorlijke bevalling. :P

Soms neem ik opdrachten aan, dit jaar niet meer.

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:56

Heel mooi jis
Prachtige diepte in de vogels en je kleurgebruik is zoals altijd geweldig

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:19

Wauw Jis, ontzettend mooi! Ik wilde benoemen wat ik mooi vind maar ik kom niet verder dan 'alles' :))

Jis_

Berichten: 11605
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 19:53

Dank je Seven!

:)) Leuk Sheran dankjewel!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:18

Jis_ schreef:
Klaar!

[ [url=m/BbEvPU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vanaf woensdag te zien in een expositie in Scherpenzeel. :D


[ [url=m/f6OB0b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt prachtig geworden <3! Succes met de expositie :D.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 22:33

Ik heb net de chihuahua van een vriendin af :) Ze is net een kleine hondenbusiness gestart dus ik vond dit wel leuk als verrassing :)


Afbeelding

Jis_

Berichten: 11605
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 10:29

Dank je San! :):)

Zo schattig Sheran, heel mooi en leuk kado!

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:39

Ben een beetje afwezig door examens, maar jeetje Jis, echt een MEESTERwerk. Prachtig.

De rest ook echt zo goed bezig, lekker aan het experimenteren ook, echt leuk!
Na mijn examens zal ik de draad ook weer wat oppakken en hopelijk kan ik binnenkort het geboortekaartje nog aan jullie laten zien die ik laatst heb gemaakt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 11:18

Voor wie het merk gebruikt Les geant beaux heeft momenteel 50% korting op Clairfontaine revolution fixatief (pastel fixatief.)
Ik heb er ooit eens een klein flesje (200ml) van gekocht om de verzendkosten niet te moeten betalen en het is nog steeds mijn favoriete fixatief om "tussendoor" te fixeren. Snel droog, het ruikt lekker en je kunt er weer overheen werken. :) Gebruik 'm ook voor grafiet, houtskool en kleurpotlood.
Heb nu de navulflessen besteld omdat ik mijn kleine busje wel fijn in de hand vind. :) Mijn kleine busje is nog iets minder dan helft vol trouwens en ik heb 'm al bijna een jaar want heb 'm toen gekocht met mijn verjaardag.

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:48

Goede tip alleen ik fixeer pastel nooit :D

Met nieuwe opdracht begonnen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Worden in totaal 4 paarden