[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 13:03

Heb aardig wat bij te lezen zie ik. :D Heel leuk zoveel actie weer!

Graag gedaan E4D. Wat leuk zo'n schatkist! :D Heel tof die impressionistische werkjes.

Gave foto Oji, altijd leuk eigenbeeld materiaal voor je werk.

@Ibbel, geheel aan jou natuurlijk maar juist leuk die diversiteit.

Ik vind de eerste het mooist vikawiek. Hele mooie kleurschakelingen.

Wat een goed begin Selina, oh sjips en alleen een paletmes bestellen is een beetje zonde voor die flinke verzendkosten. Of valt dat wel mee? Anders kan ik even kijken wat ik nog heb liggen, ik gebruik ze zelden.

Graag gedaan Saskia. Wat balen dat je je trimsalon moest sluiten. -O- Hopelijk kan je je weer vinden in het creatief zijn. Succes!

Succes met de hond Tallie. Leuk!

Dankjewel janouk, insgelijks.

Gezellig Eva, leuke uitdaging mensen!

Mooi begin Seven!

@ San, als ik het mag zeggen O:) de Flamingo! :D Heel benieuwd (welke het wordt als eerste).

Leuk Eline! Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Mooi begin van je tekening, leuk dat pastelmat zo bevalt. Succes.


SIEMxFUNNY schreef:
Wat een leuk topic. Nooit gezien 8)7
Mag ik ook meekletsen?


:)) Natuurlijk, gezellig!


Ik was vergeten dat ik vorig jaar gezegd heb dat ik een paardenportret ging maken in een Picasso stijl. Dat gaat gebeuren maar plaats alleen het eindresultaat, denk ik. :P

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:08

Goed begin al met je hond eline <3
Pastelmat is een verademing als je mi teints gewend bent :j :D

Ik ben vrij vlot
Vanmorgen begonnen om 9 uur dus tot nu 3 uur bezig geweest. Voor vandaag is het wel even klaar :)

Afbeelding

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:19

Alleen Seven kan een hond in drie uur afronden _O-

Eline: Ik herken dat gevoel, overstappen van mi teintes naar pastelmat. Goed begin!

jis: Waarmee meng jij verf? Ik gebruik nu de kwasten maar dan blijft er zoveel in de kwast hangen. Vandaar het paletmes. En denk dat ik ook maar van die papieren paletten koop. M’n plastic palet is te klein voor een paletmes en het schoonmaken is zoveel werk :')
De winkel bezorgt momenteel zelf maar voor 1 paletmes ze op pad sturen is zo sneu. Las ook de tip om Gesso te gebruiken voordat je begint. Weet jij een fijne gesso die ook voor acryl werkt?

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:24

:D kan dr niets aan doen selina. Ik ga gewoon en blijkbaar ben ik heel snel. Maar hij is nog niet klaar ik heb gewoon geen zin meer in al die haar voor haar stukjes :=

De andere word een stuk lastiger ben ik bang die heeft zoveel verschillende kleuren en overgangen.

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 13:36

Jaloers op jouw snelheid Seven, Prachtig ook! Wat een heerlijke blik. <3


Selina schreef:
Alleen Seven kan een hond in drie uur afronden _O-

Eline: Ik herken dat gevoel, overstappen van mi teintes naar pastelmat. Goed begin!

jis: Waarmee meng jij verf? Ik gebruik nu de kwasten maar dan blijft er zoveel in de kwast hangen. Vandaar het paletmes. En denk dat ik ook maar van die papieren paletten koop. M’n plastic palet is te klein voor een paletmes en het schoonmaken is zoveel werk :')
De winkel bezorgt momenteel zelf maar voor 1 paletmes ze op pad sturen is zo sneu. Las ook de tip om Gesso te gebruiken voordat je begint. Weet jij een fijne gesso die ook voor acryl werkt?



Ik doe dat wel met mijn penselen. Is de verf te dun dan wat verf er bij. Ik heb ook een doekje liggen om mijn penseel even mee af te drogen. Maar ik weet dat ik heel rommelig werk dus of je baat bij deze tip hebt weet ik niet. :P

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:21

Dankjulliewel :). Het is inderdaad een verademing. Alsof je overstapt van skeeleren op steentjes naar asfalt :').

Ziet er goed uit Seven :)). 3 uur :oo, als de brandweer!

Toen ik 8/9 was zat ik op aboriginal art schilderen. Daar mengden we verf met Chinees eetstokjes (die we overigens ook gebruikten voor stippen :D) , is ideaal!

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:44

M’n wit en blauw is op. En de winkel zit dicht :') Bij pastel zie je beter wanneer je potlood op is. Bij die tubes heb je geen idee.
Wil hem vandaag afronden dus dan maar crème ipv wit en paars ipv blauw :=

Dit is alleen met de basis lagen.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:00

Leuk, allemaal nieuwelingen :D. Jullie zijn ook al goed bezig allemaal.

Ik heb nog steeds geen beslissing kunnen maken, maar m'n papier is ook nog niet glad en ik ben bezig met de kerstspullen opruimen :7. (En alles schoonmaken, naaldenfeest.)

@Jis, gaaf je familieportret <3. Ik leun nu idd ook t meest naar de flamingo, ik heb twee toffe foto's die ik zelf heb gemaakt die ik wil gebruiken.

@Seven, mooi die hond, je gaat snel :D. Ik herken het wel, lekker in de flow en dan gaat t snel.

@Selina, gaaf <3. Die ogen van arenden zijn zo mooi.

Ik heb m'n nevelpanter ingelijst:

Afbeelding
Afbeelding

Ik zie net dat ik de gouden passe partout even aan moet tikken :').

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:11

Heel mooi San dat goud past er mooi bij :j

Ik gebruik lach niet voor het mengen als ik dat vooraf wel doe (ik doe dat nooit maar 1 x gedaan met ene mena schilderen :+) een oud brood mes die ik iets heb verbogen dat werkte heel fijn

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:13

Seven schreef:
Heel mooi San dat goud past er mooi bij :j

Ik gebruik lach niet voor het mengen als ik dat vooraf wel doe (ik doe dat nooit maar 1 x gedaan met ene mena schilderen :+) een oud brood mes die ik iets heb verbogen dat werkte heel fijn


Ik snap je hele zin even niet sorry :+ Wat moet er bijv staan ipv lach?

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:19

Je moet "lach niet" even tussen haakjes zetten ;)

Ontdaan van alle tussenzinnen staat er: "Ik gebruik voor het mengen een oud brood mes die ik iets heb verbogen"

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:22

Oh, zo :+ Ik kon er geen chocola van maken.
Maar heb de plaatselijke winkel maar weer gesteund met €50 :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:36

Seven schreef:
Heel mooi San dat goud past er mooi bij :j

Ik gebruik lach niet voor het mengen als ik dat vooraf wel doe (ik doe dat nooit maar 1 x gedaan met ene mena schilderen :+) een oud brood mes die ik iets heb verbogen dat werkte heel fijn

Dank je, in het echt heeft het goud een mooie glans/glitter.

Ik mengde ook altijd met een broodmes, van opa geleerd :)). Werkt perfect, trouwens.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:43

Drie uur en dan al zulke mooie details. Dat red ik niet. Laatste project heeft me zeker 16 uur gekost. Ze mag nog twee dagen hier blijven en dan maandag op de post naar de eigenaar. Dit is Maan. Ze krijgt binnenkort haar eerste nestje. Het is een verrassing voor mijn broer en schoonzus. Zover mijn achtergrond, alleen maar pikzwart.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:49

Mooi geworden, de ogen zijn echte eye catchers (hue hue) :j.

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 17:46

Wat prachtig Napie!

Slim dat broodmes. :D

Heel mooi geheel zo San! :j +:)+

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:09

Tsss dat typen van mij :D ik typ zoals ik praat, zonder enige pauzes of leestekens :=

Mooi napie heel zacht en die ogen zijn prachtig <3

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:20

Poes is mooi geworden! ^

Deze is ook af. Amsterdam acrylverf op een doek van de Action :') 40x30cm

Ik vind het grootste nadeel het constante schoonmaken. _O-

Afbeelding

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:48

Super gaaf San. Ik heb je topic gevolgd, daar zie je de details nog beter, wauw!

Daar zal de eigenaar heel blij mee zijn Napie :D.

Hij is mooi geworden Selina! Die kop is echt zo sprekend.

oji

Berichten: 4256
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:26

Ik heb ook zo'n hekel aan schoonmaken van penselen. Schilderen is leuk, maar de rotzooi opruimen erna vind ik duidelijk minder.

Die arend is mooi geworden!
Inderdaad bizar hoe snel Seven gaat. Hond wordt weer moo!
Gaaf die kat met die blauwe ogen.

Noem het maar rommelig werken Jis, ik vind het prachtig!
Het gouden passe partout om de nevelpanter maakt het echt af. Wat ik ook echt mooi vind is dat er een rechthoekige lijst om een vierkant passe partout zit. Geeft het nog net iets extra's.

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 19:56

Gaaf Selina! En mee eens penselen schoonmaken is niet leuk. Voor mijn olieverf bewaar ik ze in aluminium vaak ook in de koelkast om de volgende dag weer te gebruiken. Acryl was ik wel gelijk af als ik stop voor die dag.

Dank je oji! :D

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:40

Wow, wat zijn jullie goed bezig!

Ik denk dat ik de juiste foto voor mijn hondje heb:

Afbeelding

Nou nog uitvoeren :')

vikawiek

Berichten: 1502
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:43

Wat grappig om te zien dat de voorkeur hier uitgaat naar versie 1 :D


ElineR schreef:
vievawiek, gebruik je alleen waterverf of ook andere materialen? Heel gaaf!! Zin om een turtorial te maken :p? Ik durf nooit zo met waterverf of aquarel überhaupt.

Welkom!
Ik gebruik waterverf in combinatie met witte gouache/plakkaatverf. Ik wil best een tutorial maken :D Moet ik wel ff een script schrijven en kijken hoe ik eigenlijk schilder, ik ga compleet op automatische piloot :')
Ik weet niet of je James Gurney kent? Hij maakt youtube videos en gebruikt ook waterverf met gouache en kan aanzienlijk beter uitleggen dan ik. Het is wel in het Engels, als dat een probleem is :)
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat van je tekening :D
Wat een verschil kan fijn papier maken he?

Jeetje Seven wat ga jij snel :wow:
Wat heeft ie een mooie blik!

Super mooi Napie <3
Je hebt een heel mooi licht in de ogen gekregen en ze trekken mooi de aandacht maar de rest is mooi in balans waardoor je ogen verder worden begeleid.

Wat Knap Selina! Dit was je tweede acryl schilderij toch pas? Het is anders dan je reguliere werk, maar dat is ook niet zo gek. Ik ben benieuwd wat je over een tijdje maakt wanneer je wat aan dit medium gewend bent :D

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:50

Vikawiek: Ik heb nu 2x geschilderd op hout, 1x op papier en 1x op doek. Alleen het paard op papier was vrij werk, de rest via een workshop/online tutorial.
Ik probeer minder gedetailleerd te zijn en sneller iets te hebben van 'weet je, het lijkt op een arend/paard/etc, ik vind het prima voor nu' O:)

Ik vind het knap wat jij met aquarel kan!

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:57

Ik ben echt jaloers op dat aquarel gebruik, ik kan het enkel op hout. Dan loopt de verf minder weg :=
Maar als ik dan weer werk zie met aquarel wil ik dat echt graag leren zo mooi en zacht <3

Mooi geworden selina, lekker vrij zoals het gevoel die deze vogel ook op roept :D