Binky met Brush Pen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Binky met Brush Pen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 16:51

Hai :wave:
Binky is mijn zelfgefokte Welsh Mountain veulen van bijna 11mnd (geboren 6 mei 2020).
Vorig jaar heb ik in een hebberige bui een paar sets Ecoline Brush pennen gekocht en begon aan een portretje met als voorbeeld deze foto
Afbeelding
Hier was hij precies 3mnd.

Maar, zoals dat wel vaker gaat bij mij, ik begin ergens enthousiast aan en als het dan lastig wordt of ik verlies de interesse, dan ligt er wéér een half-af project in huis :+
En nou ja, ik hou dus wel van tekenen, maar helemaal niet van verf. Tenzij ik het op muren en kozijnen mag smeren :D Doe mij maar potlood of pen!
Vorige week heb ik het werkje toch weer eens tevoorschijn gehaald en vandaag helemaal afgemaakt.
Afbeelding
Mwah, het is een beetje vlekkerig... Snuitje is niet erg gedetailleerd... Ik ga het niet aan de muur hangen maar vind het toch ook zo gek nog niet, eigenlijk :+ Misschien maak ik er nog wel es één... Het was in elk geval leuk om te doen!
Hoor graag jullie tips! :)

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Binky met Brush Pen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:51

Leuk gelukt hoor! Die groene strepen maken het heel apart, goede toevoeging aan zo’n guitig snuitje. Qua anatomie zou je iets meer kunnen kijken naar het oog; de hele regio rond het oog is vrij donker op de foto, terwijl op jouw werk het oog heel groot is en de schaduwen foetsie zijn. Maar dat is in ecoline/brush natuurlijk lastig te corrigeren nu. Ik zou er zeker verder mee experimenteren :j

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 13:24

Hey, bedankt! Ja, de foto is erg donker en bij het uitvergroten werd het onscherp. Ik durfde het niet zo goed heel donker te maken want dan kan je niet meer terug :')
De strepen zijn puur om het hoofdje er wat meer uit te laten komen, ook omdat hij zoveel wit heeft en ik geen dikke lijn als begrenzing wilde gebruiken.
Anders ligt het zo plat op het papier, dacht ik :o