[Vraag] Hoe ziet jullie werkruimte eruit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14717
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

[Vraag] Hoe ziet jullie werkruimte eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 16:42

Binnenkort ga ik een slaapkamer in mijn huis omtoveren tot atelier, nu heb ik al een paar ideeën maar toen dacht ik opeens... Waarom moeilijk doen met zelf dingen verzinnen als ik ook gewoon van anderen af kan kijken :D Dus, hoe ziet jullie werkruimte eruit? Dus de plek waar je tekeningen maakt, waar je schildert? Waar staat je ezel/tekentafel/whatever en hoe zorg je ervoor dat je tijdens je bezigheden al je materialen binnen handbereik hebt? Heb jij bepaalde musthaves en tips? Weet je bijvoorbeeld een fijne daglichtlamp zodat je onder alle omstandigheden kunt tekenen, een fijne stoel of kruk voor achter een tekentafel, heb jij de perfecte trolley voor al je materialen, heb je een leuke opberger voor je pennen en whatnot? Show en deel het hier :D

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Re: [Vraag] Hoe ziet jullie werkruimte eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:22

Leuk, ik volg :) Kijk anders ook op Pinterest, daar staan niet altijd even handige werkruimtes, maar ze zijn wel mooi!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [Vraag] Hoe ziet jullie werkruimte eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:19

"Chaotisch"

Telpeva

Berichten: 14717
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 19:04

Kuggur schreef:
"Chaotisch"

_O- haha ja de mijne dus ook, daar wil ik graag vanaf


Goeie tip van pinterest, daar had ik nog niet aan gedacht!

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: [Vraag] Hoe ziet jullie werkruimte eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:47

Ik ben bezig met mijn zolder. Nog steeds.... het idee is dat er twee bureau’s komen te staan. 1 voor tekenen en 1 voor mijn laptop, printer ed omdat ik ook veel ‘schrijf’.

Dan komt er nog een lekker stoel met een bijzettafeltjes en planken voor wat boeken.

De zolder is daarnaast ook nog konijnendomein. Die huppelen daar lekker los rond met zijn 3-en. Heel gezellig!
Zal eens foto’s plaatsen als ik wat verder ben. Nu eerst nog aan het schilderen en gipsplaten plaatsen.

Selina

Berichten: 14290
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [Vraag] Hoe ziet jullie werkruimte eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:51


Koekie73

Berichten: 2659
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:52

Kuggur schreef:
"Chaotisch"


Net als die van mij _/-\o_

Selina

Berichten: 14290
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:44

Selina schreef:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/raskog-rol ... -90333976/
Deze is ideaal.
Ik heb daar bijv PanPastel, aquarel en potloden in.

Deze voor al mijn potloden:
https://www.realisme-inportret.nl/websh ... n-display/

Zelf is mijn tekenruimte nu ook mijn thuiswerkplek. Ik heb zo'n tafelschildersezel die ik dan op de plek van mijn toetsenbord zet. Na afloop zet ik die weer weg. Zelf een sta-lamp naast mijn bureau met een daglicht-peertje erin.


Zo ziet het eruit trouwens.
Als m’n man ooit weer naar kantoor gaat, heb ik een tweede bureau erbij. Dan hoeven de tafelezels niet op de grond :Y)

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14717
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 16:41

Leuk dat er inmiddels wat meer reacties zijn!
Ik heb ook 2 werkplekken om een plek te geven, een bureau met computer en een tekentafel met alle toebehoren. Zo'n trolley lijkt mij ook handig, vooral voor bij een schildersezel of bij een tekentafel omdat je daar niks op kan leggen (alles rolt er af natuurlijk). Gebruik je hem veel, kan je ook makkelijk bij je spullen in de tray komen vanuit je stoel of moet je toch nog steeds opstaan?

Selina

Berichten: 14290
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [Vraag] Hoe ziet jullie werkruimte eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:49

Ik gebruik de trolley puur als opslag. Ik leg de spullen die ik nodig heb naast me neer. Toen ik nog een tekentafel had zette ik hem nog wel eens naast me neer en dan de potloden in het bovenste vak.

Telpeva

Berichten: 14717
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 17:10

Ai, dat klinkt wel laag eigenlijk, misschien moet ik dan toch voor iets anders gaan kijken.

Dit is hoe het er bij mij momenteel uit ziet, ik ben van de week bezig geweest met inkt maar dit is ook niet waar die tekentafel voor is gemaakt zeg maar, maar dat zien jullie denk ik al aan de foto. De tafel staat nu horizontaal, (anders vallen het water, de inktpotjes etc. er af) met daar bovenop een los tekenbord zodat ik toch schuin kan werken. Dit vind ik wel flink suf want nu gebruik ik hem dus eigenlijk als een bureau, maar daar heb ik geen tekentafel voor gekocht.
Afbeelding

Aan de linkerkant staat een dressoir, met daarbovenop een ombouw met daarin mijn pennen en papier. Hier kan ik helaas ook niet bij vanuit mijn stoel, ik moet elke keer opstaan als ik wat wil pakken.

Wanneer ik met ander materiaal werk dan staat de tekentafel een stuk schuiner, het papier plak ik dan vast aan de tafel met maskeertape en voor mijn markers gebruik ik meestal een etui (die etui leg ik dan bovenaan de tafel net over het randje zodat die daar balanceert en blijft liggen). Maar ik vind dit zo houtje touwtje allemaal, maar ik weet niet echt hoe ik het verder kan verbeteren. Ik mis iets om mijn materiaal binnen handbereik te kunnen hebben, zonder dat het op de grond valt. Iets voor pennen, verf, inkt en als er dan ook nog een plekje is voor een koffiemok dan ben ik intens gelukkig

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 17:16

Deze had ik al eens gepost in het tekentopic, pure chaos :+

In theorie dus een hele kamer als atelier, met een ruime werkbank, en langs de muren (niet op de foto) kasten om vanalles op te bergen. In de praktijk krijg je dan dit:

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14717
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Vraag] Hoe ziet jullie werkruimte eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 17:18

Oh ik had mijn plek net voor die foto nog even schoongeveegd hoor, die ziet er echt zelden tot nooit opgeruimd uit. Alle rommel ligt op het dressoir net buiten beeld, en op de grond onder de tafel lol

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:13

Kuggur schreef:
"Chaotisch"

Mijn werkkamer is nog steeds aan het bijkomen van de herinrichting van een paar maanden terug toen ik ruimte moest maken voor een nieuwe aankoop die overal net niet paste zoals ik wilde _O-

Ik heb tegen de linker lange wand de nieuwe aankoop staan, een quiltframe van 215 of 315 breed (afhankelijk van de opstelling).

Tegen de klok in komen we dan bij de korte kant aan het raam. Daar staan twee 60x120 bureau’s naast elkaar. Het linkse kan ik enkel gebruiken als het quiltframe in de smalle opstelling staat. En zooi zonder plek een plek gevonden heeft :+ Op het tweede bureau staat altijd een naaimachine opgesteld.

Dan draaien we door naar de volgende lange wand. Daar staat een derde bureau welke deels overlappend op het laatste bureau ligt (paste net niet :() Bovenop dat bureau (wat verder vanwege de plek toch niet meer als dusdanig bruikbaar is :+) staat een 2x2 Expedit die elders boventallig is geworden. Heb ik daar meteen wat meer bergruimte. Strak er tegenaan staat mijn kniptafel welke opgebouwd is uit 3 2x2 Expedit kasten aan elkaar vastgemaakt met daaronder wielen en bovenop een mooi bureaublad. Daarmee hebben we ongeveer de helft van die wand gehad. Tegen de tweede helft van die wand en de laatste korte wand staan een paar hoge pax kasten welke ons, bij gebrek aan zolder, van de nodige bergruimte voorzien.

Foto’s moet ik jullie nog even schuldig blijven, het is momenteel echt niet toonbaar daar O:)

Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat iedereen z’n creatieve uitlaatklep is. Bij mij is dat dus voornamelijk quilten, hoewel ik ook af en toe wel eens wat anders op de naaimachine maak. Maar wel voornamelijk kleine projecten en eigenlijk geen kleding ofzo.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:25

Ik vilt in plaats van tekenen of schilderen, maar zo ziet mijn werkruimte eruit:
Afbeelding
Afbeelding

Met een daglichtlamp van de lidl :)
En een bartafel met split-zit zadelkruk.
Spullen berg ik op in een mand in de kast en in een tv-kast naast de tafel

Telpeva

Berichten: 14717
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 19:50

Wat leuk! Ik had er bij het maken van het topic niet bij stil gestaan dat er natuurlijk nog veel meer hobbies en werkzaamheden zijn voor in een atelier, maar ik denk dat veel dingen ook overeen zullen komen. We willen allemaal onze spullen handig opbergen, we willen allemaal goed licht, een comfortabele stoel of kruk :D

Ik heb 2 werkplekken die ik in die kamer wil gaan maken, een bureau met computer, en mijn tekentafel. De computerkant met het bureau is voor mijn hobbies: gamen, digitaal tekenen, journaling. Aan de tekentafel kant doe ik tekenen (mijn favoriete materialen zijn inkt, tekenpennen, en markers), leerbewerken, airbrushen.