Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[ART][VRAAG] Bureaublad pimpen

 
Profiel   

Hallo allemaal!!

Ik ben bezig met het verbouwen van de zolder naar mijn eigen ‘home office’. Ik hou van schrijven, tekenen, lezen en mijn konijnen.

Ik krijg dan ook een mega bureau (80 x 360 cm) met 2 zitplaatsen. 1 voor het schrijven en 1 voor het tekenen. Daartegenover heb ik een heerlijk zithoekje gecreerd en mijn 3 konijntjes huppelen ook vrolijk rond in de kamer.

Maar nu.. ik heb echt een fantastisch interieur bedacht en al een beetje bij elkaar gesprokkeld. Alle muren ed zijn wit en ik heb leuke spulletjes in het wit, grijs en verschillende roze tinten.

Het bureau bestaat uit een onderstel van stijgerpijpen (lekker stevig en anti knaag voor de nijnen) met daarop kersenhouten bureaubladen.

Ik heb alles lekker fris en wit met die leuke kleuren en ik denk dat het blad van het bureau onwijs uit de toon gaat vallen..

Nou komt het dus....

Ik heb al jaaaaren een geweldig papieren tafelkleed liggen. Subtiel gebroken wit achtig met kleine grijze konijntjes erop. Ik zit dus in mijn hoofd dat ik dat tafelkleed over de lengte door midden wil knippen en dan op de 1 of andere manier op het bureau wil bevestigen. Ik heb al zitten kijken of zoiets als boeklon ook plakt op bureau maar kom er niet uit.

Mijn vraag aan jullie... iemand een idee hoe dit te doen op een mooie manier? Of andere suggesties (behalve verven want dat gaat niet pakken op deze bladen).

Bokt is goed in helpen dus..... help help!!!

Foto’s voor het idee qua stijl.

Zithoek

[ img ]

Andere hoek met Castle Bunnylot


[ img ]


Gezellig plantje

[ img ]


Big ass bureau onderstel

[ img ]

Twee van de drie kleine schavuiten

[ img ]


En het tafelkleed waar het om gaat.

[ img ]



Laatst bijgewerkt door Essie73 op 03-06-21 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 11:22 



 
Profiel   

Je kan transparant dik tafelzeil (een soort transparante plastic mat) op maat kopen, dat zou je hier overheen kunnen leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 11:24 



 
Profiel   

Ik zou het vastnieten onderop het bureau en dan een grote dikke plastic tafelzeil er opleggen idd

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 11:24 



 
Profiel   

Een heel ander idee; zou je het bureaublad niet van steigerhout kunnen maken? Dat heb je in verschillende kleuren, en ziet er volgens mij lekker stoer uit wat mooi past bij de buizen en bij de houten zuilen.

Ik heb zelf ook een deel van mijn bureaublad van steigerplanken gemaakt, en ik ben er blij mee :j

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 12:16 



 
Profiel   

Oeh die is mooi 8nnemiek!

Shettepret, is het niet mogelijk om je tafelkleed (al dan niet deels, bv in gescheurde stukken) op je houten bureaublad te verwerken in een toplaag van epoxy?
Ik denk dat je daar een supergaaf effect mee kunt creeeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 12:19 



 
Profiel   

secricible schreef
Ik zou het vastnieten onderop het bureau en dan een grote dikke plastic tafelzeil er opleggen idd


Dit lijkt mij ook de beste optie. Wat een super leuk tafelkleed! Mocht dit toch niet lukken dan kun je ook gewoon tafelzeil kopen en onderop vast nieten, heb ik ook op mijn bureau:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 12:54 



 
Profiel   

Iets eroverheen zal dan toch de beste optie zijn inderdaad. Ik kreeg ook al de tip van mod podge.. maar of dat nu mooi gaat worden.

Zat anders nog te denken om er gewoon een heeeeeel dun plaatje wit fineer op te ‘plakken’.

Heel mooi 8nnemiek! Was hier ook de bedoeling maar al het steigerhout is de buitenkeuken in gegaan. Heb nu dus twee bureau bladen staan. Maar iets donkerder hout dan wat ik verder heb staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 13:20 



 

Kan je hem niet ingieten met epoxy? Dan is hij ook beschermd tegen vlekken en slijtage etc. https://www.renealink.com/home/meubels- ... schriften/ deze is van stroken tijdschriften gedaan en dan met epoxy afgewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 13:25 



 
Profiel   

Vandaag de bureaubladen geplaatst. En mijn vermoeden is bevestigd... ik vind het geen porem met de rest van het ‘interieur’.

Beste optie is nu toch 2 mm dunne mdf (oid) platen.
Tafelkleed is niet groot genoeg helaas dus dat gaat niet. Super jammer maar ik weet er al iets anders gaafs mee.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 15:30 



 
Profiel   

Hallo allemaal!!

Voor degene die het nog leuk vinden om te zien…

Ik vond gisteren een mooie meubelfolie. Wit met houtpatroon erin. Ik heb hem gelijk besteld dus deze zou ik het weekend moeten hebben.

Ik laat jullie het eindresultaat zien zodra ik klaar ben!
Ik ben er nu al mega enthausiast over!
Ik hou meer dan genoeg folie over om mijn planken meet te beplakken dus dat is twee vliegen in 1 klap!!

Voor mijn sschoorsteen koof die ik heb op zolder vond ik ook een hele mooie oplossing. De bedoeling was om hier gipsplaten op te maken. Er moest dan wel een panlatje tussen de schoorsteen en gipsplaat geschroeft worden.

Nu kwam ik op facebook hele gave panelen met steenstrips tegen. Op maat zagen, erop plakken en verven. Goedkopere, makkelijke en mooiste oplossing!!

Ik blijf de updates hier gewoon plaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 10:28 



 
Profiel   

Klinkt wel heel leuk! Ben benieuwd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 10:48 



 
Profiel   

Het is gelukt! De folie zit erop en ik ben er waanzinnig blij mee. Het past nu zo mooi bij de rest van het interieur.

Voor
[ img ]
[ img ]

Na

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 13:24 



 
Profiel   

Je hebt echt een heel leuk plekje zo!
Heb je daar een paarse Filofax liggen, helemaal rechts? loove it!

En de gezellige konijntjes maken het helemaal af <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 16:34 



 
Profiel   

Ja die konijntjes maken het af he? Haha.
Zeker met de echte huppsels erbij.

Nu is het even wachten tot een vriend van ons planken op maat komt zagen. Dan kunnen die opgehangen worden, dan kan het plafond erin en dan is het een kwestie van gipsplaten afwerken en schoorsteenmantel mooi maken.

Ik breng er nu al heel veel tijd door als mijn vriend niet thuis. Het voelt zo enorm als mijn eigen plek. Ik vind het heerlijk!

Nee, dat is een planner van Carpe Diem. Heel gaaf en lekekr groot. Gebruik hem momenteel niet zo. Heb na jaren lamg fanatiek bullet journalen nu veel moeite om het een week bij te houden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 16:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen