Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Cremello eenhoorn van merinowol

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Na een paar keer oefenen en wat kleinere projectjes, o.a. honden en een leeuw, heb ik afgelopen week een eenhoorn gemaakt van merino en corriedale wol.
Ik heb van een aantal stappen foto's gemaakt en het leek me leuk om dit met jullie te delen.

Over het resultaat ben ik best tevreden.

Detail :)


[ img ]


Eerst begonnen met ijzerdraad een frame te bouwen, dat stevig genoeg is om te blijven staan. Vervolgens beginnen met naaldvilten. Hier gebruik ik natural white carded corriedale wol voor. Deze wol is erg fijn voor het wat grovere viltwerk/het opvullen.


[ img ]

Omdat ik graag een palomino/cremello eenhoorn wilde in plaats van een schimmel, heb ik na een aantal lagen vilten een buitenste laag merinowol licht beige genomen


[ img ]

Vervolgens werd het tijd om gaatjes voor de ogen te maken en als ogen heb ik glaskralen van 6 mm gebruikt


[ img ]

Toen de benen en de hoeven gemaakt, voor de sokken heb ik merinowol spierwit gebruikt en voor de hoeven carded corriedale sienna.


[ img ]

Daarna heb ik met carded corriedale ash en carded corriedale raven het ooglid en de ogen verder bewerkt.


[ img ]

Ook de neusgaten en de snuit kregen een laagje en de oren kwamen erop.


[ img ]

Toen was het tijd voor de manen en staart, waarvoor ik eerst merinowol spierwit genomen heb en vervolgens wat "Glitzy lightning" met kleurtjes en glans, voor het eenhoorneffect. De hoorn heb ik ook van Glitzy lightning gemaakt en met wat lijm verstevigd en vervolgens op het voorhoofd gevilt.

[ img ]

[ img ]
[ img ]



Als laatste alle pluizigheid weggeknipt en klaar! Het leuke aan het stevige ijzerdaad is dat de eenhoorn in verschillende houdingen kan staan. Dankzij de stevige basis van de staart kan hij zelfs steigeren :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]




Het ijzerdraad dat ik gebruikt heb is 2 x 40 cm voor de voor- en achterbenen en 1 x 48 cm voor hoofd, nek, romp en staart.
De eenhoorn heeft een schofthoogte van 20 cm en ik heb naalden van 38, 40 en 42 gauge (dikte) gebruikt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 11:17 



 
Profiel   

Wat enorm leuk gemaakt.
Knap dat je dat kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 11:19 



 
Profiel   

Wat gaaf zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 11:25 



 
Profiel   

Dankjulliewel <3 . Er zitten bijna 30 uren werk in (ik ben nog maar een beginner) en veel gebroken naalden en geprikte vingers :') Maar het is heel leuk om te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 17:20 



 
Profiel   

Heel leuk resultaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 17:21 



 
Profiel   

Heel gaaf! Ik zou van de foto's af niet zeggen dat je een beginner bent hoor! Je hebt wel talent voor 3D werken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 17:24 



 
Profiel   

Bedankt voor de complimenten :) Vind 3D werken erg leuk. Ik zie werkjes van anderen die dieren heel realistisch namaken en heb nog een hoop te leren. Vooral het kleinere priegelwerk, zoals knieën en hoefjes, ik prik mezelf steeds :+ Maar met deze eenhoorn ben ik dik tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 20:38 



 
Profiel   

Erg mooi! En leuk om te zien hoe het in detail wordt gemaakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 05:47 



 
Profiel   

Wat gaaf joh! Zeker voor een beginner zoals je jezelf noemt. Ik doe het je niet na, geen geduld voor. Hij is erg mooi geworden! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 07:18 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik ben ook wel benieuwd hoe je frame eruit zag, heb je daar ook een foto van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 07:57 



 
Profiel   

Wat super leuk gedaan! <3
En zelfs uitgelicht! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 09:18 



 
Profiel   

Wow, uitgelicht, wat leuk!
Nooit gedacht dat ik ooit met een zelfgemaakt project in Uitgelicht zou komen, ik heb ook nooit zoveel geduld om te tekenen/schilderen bijvoorbeeld.

Ik begon met honden te maken om als verjaardagskado weg te geven (met echte hondenharen erin verwerkt). En merkte dat het heel ontspannend is om te doen en het allerleukste is het gezichtje. Dan komt hij echt tot leven. De jarige herkende de hond er meteen in en was sprakeloos <3

Hier een foto van een frame dat ik zojuist even met ander draad in elkaar gezet heb. En van het frame met het eerste begin van het vilten. [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 11:45 



 
Profiel   

Super leuk gelukt joh! Is inderdaad kei leuk om te doen en je kleurenpatroon is ook zo fijn.
Naaldvilten is funest voor mijn vingers, ik geef het altijd op :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 11:58 



 
Profiel   

Dankjewel! De jarige keek ook met medelijden naar mijn vingers :') Ik heb wel beschermers maar dat werkt niet zo fijn, dus doe ik het zonder. Gelukkig bloedt het meestal niet, zo dun zijn de naalden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 12:04 



 
Profiel   

Wauw heel gaaf zeg, ook top dat je voor een eenhoorn met een kleurtje bent gegaan! En niet te zien dat je "nog maar" een beginner bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 12:07 



 
Profiel   

Dankjewel! Als kind stelde ik mij eenhoorns crèmekleurig voor, dat is blijven hangen denk ik :') Komt door het liedje My Favorite Things van The Sound of Music :)

Ik heb nog veel merinowol: donkerbeige, lichtbeige, bruin, cognac, kaneel, wit, zwart en metallic regenboog, dus wellicht komen er nog andere kleuren eenhoorns of zelfs bonte pony's bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 17:12 



 
Profiel   

Heel mooi gedaan, zeker de kleuren patronen en details van het hoofd.
En dat ie door het ijzerdraad allerlei houdingen aan kan nemen vind ik een enorme toevoeging.
Je gaat hier vast ooit minder beginner in worden want met al dit positieve commentaar kan ik me niet voorstellen dat dit je laatste project is.
Als ie niet in uitgelicht had gestaan had ik het waarschijnlijk nooit gezien. Nu dus wel, leuk !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 18:34 



 
Profiel   

Leuk! Dit lijkt mij zo leuk om te kunnen!

Technisch gezien heb je trouwens een Palomino eenhoorn, want Cremello heeft roze huidje bij de ogen en neus en blauwe oogjes ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 19:26 



 
Profiel   

Dankje voor het mooie compliment jetm. Ik heb dankzij Bokt kennisgemaakt met het naaldvilten, het topic van de Wolliewatjes. Ik wilde mijn zus haar hond laten namaken, maar er waren teveel opdrachten en daarom heb hem uiteindelijk zelf gemaakt met zijn eigen haar erin. Een zwarte labrador x springer spaniel was best te doen dacht ik :D

Ik vind het echt een eer dat ik in Uitgelicht sta :))

Mairead klopt :D Eigenlijk is hij stiekem palomino. Ik had wel het kleurtje van Idris op Bokt in mijn hoofd, maar roze wol heb ik niet. Ook de bles heb ik weggelaten. Misschien eens blauwe oogjes en wol bestellen en alsnog een cremello vriendje voor hem maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 19:49 



 
Profiel   

Mijn eerste eenhoorn heeft natuurlijk een vriendinnetje nodig en mijn tweede cremello eenhoorn is af.

Ik heb een special design voor paardenogen uit de VS besteld, dat plak je dan achter een doorzichtig glazen cabochon vorm en dan heb je realistisch oog Hier zie je het detail goed, ze zijn echt mooi:

[ img ]


Helaas heb ik wat dunner staaldraad voor het frame gebruikt deze keer en volgens een iets andere methode gewerkt, die van Sarafina Fibre Arts. Hierdoor werd het lijf een stuk zwaarder en moest ik de benen vrij dik maken zodat ze het gewicht kunnen dragen.

Maar ik heb ervan geleerd en een nieuw model is in de maak, met heel stevig staaldraad :D
Ik heb gebruikt:

natural white vulwol
corriedale brown
merinowol zalmkleur
merinowol beige
merinowol wit
merinowol glitzy lightning
oogjes design van SteampunkDream
2 x 10 mm cabochon helder (ogen)
1,3 mm staaldraad
pijpenragers
viltnaalden 32/36/38 en 40 gauge

Eerst het frame

[ img ]
Pijpenragers erom zodat de wol grip heeft

[ img ]

En beginnen het lichaam op te bouwen

[ img ]

Bespiering vilten met vulwol
[ img ]

Vacht eromheen vilten met merinowol

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Manen en staart met witte merino en glitzy erdoorheen

[ img ]

[ img ]

Oogjes en roze erop vilten en klaar is mijn (ietwat dikbenige) cremello eenhoorn

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:00 



 
Profiel   

Indrukwekkend!! Vooral de manen zijn echt gewoon adembenemend! Prachtig, die kleine kleurige glanzende draadjes erdoorheen <3

Petje af!! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 14:49 



 
Profiel   

Dankjewel!
De manen en staart zijn het leukst om te doen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 06:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen