Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 18 [ 449 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[TEK] Inktober 2021

 
Profiel   

Sassycas: thx. Pressure blijft voor mij ook een speciale foto. :o het is ook gewoon een speciaal paard. :+: oh die zijn alledrie super leuk! Maar heroic heeft toch iets extra! Moeilijke pose ook die je gekozen hebt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 02:16 



 
Profiel   

Ik ga gewoon door maar kan niets plaatsen door de upload dus als dat gefixed is zal ik hier ook weer meedoen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:32 



 
Profiel   

[ img ]
Bizar, hier werkt de upload gewoon.

Ik ga eens proberen om een bijleespost te maken. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 16:04 



 
Profiel   

Bijleespost vanaf pagina 9, benieuwd hoe lang die gaat worden. :')

Seven jij herbegint gewoon of wat. _/-\o_ Idd wel leuk om nadien dan 31 dezelfde formaatjes te hebben.
Haha Seven dat smoeltje van die hond bij “watch”, heerlijk.

Horsiegek die Raven is cool, knap hoor, in maar 20 minuutjes.

BarbaravdW oeh leuk bedacht, die woordspeling met knot !
Hèhè een rave met raven, hoe kom je erbij. :D
Spirit en fan zijn ook leuk.

FernandoO mooi kleurgebruik in de achtergrond, bij dat galgje.
Ik weet dat je digitaal werkt, maar dan nog, heb je niet heel veel geduld nodig voor al die stipjes bij je raaf ? :wow:
Leuke fan !

Sunny44die veren, wauw, heel knap.
Creepy spirit hoor, met die lege ogen. :D
Simpel maar leuk, je fan.

Marley93 mooi, jouw spirit of the forest, hoe je die thema’s hebt samen geweven.
Oh tof, die duif uit hout uitgesneden.

Ayashaik geloof dat jouw spirit tot nu toe mijn favoriet is. Echt wauw… ik ben bevooroordeeld, een feniks heeft sowieso altijd een streepje voor bij mij, maar ik vind je afbeelding prachtig uitgewerkt.
Je fan is ook alweer zo mooi, je gaat ervoor hé, die gezichten oefenen ? :D Gaat je goed af hoor !

_Sannneleuke snelle afbeelding van je raaf.

Biscuitjeleuke werkjes, vooral je spirit vind ik leuk, met die veertjes in het haar.

Schemerdierom niet gemotiveerd te zijn, zijn dat toch leuke krabbels. Je “fan” is wauw, echt mooie compo.

* dit al effe posten want mijn foon loopt vast *’ :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 16:34 



 
Profiel   

:j Ik ga er voor! _O- Met wisselend succes. :)) :))

Stuck:
Het ide was om zeg maar "stuck between heaven and hell" uit te beelden. := Ik had al snel door dat het niet ging worden wat ik wilde en dan verlies ik mijn focus. :=
[ img ]


Jokari: :)) Arme poessiemauw. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 16:42 



 
Profiel   

Ik ga verder vanaf de kat van Warboel op 8/10.
Eigenwijs arrogant zwart katje, met die 3 ogen. :D

Oooh Ayasha merrie en veulen zijn ook weer zo gaaf ! Zo aaibaar. <3
Ik ben echt fan van jouw stijl.
En die inkwash moet ik echt eens uitproberen. Ik heb jaren geleden wel geschilderd met (verdunde) chinese inkt, maar dit lijkt nog anders, nee ?
Pressure :knuffel: Sam is er toch eentje uit de duizend hé.
Pick is mooi ! Ik hoop dat je je terug beter gaat voelen. :(:)
Jouw sour - ik zou bijna schrik krijgen van die blikken. :=
Je stuck is mss niet geworden wat je voor ogen had, maar ik vind de tweedeling wel mooi weergegeven.

Sassycas wat heb je dat maanlicht gaaf weergegeven op Spirit. <3
Poeh, knap hoor, dat gezicht, dat lukt mij never nooit niet.
Werewolf is gaaf !! Facepaint en heroic zijn ook alweer zo knap.

Marley93 nice ! De wolf ziet er wel een beetje te lief uit om vervloekt te zijn. :D
Je blade is erg mooi, gaaf hoe je dat opaal materiaal hebt kunnen weergeven.
Ooh dat is idd wel een schattig moordenaartje. :=
Die kleine plantenwerkjes ! Wow ! Zo klein maar zo herkenbaar.

Biscuitje oeh nice, die draak op je fan.
Pressure voelt voor mij aan als een stevige migraine als gevolg van teveel stress. Ik weet niet of ie zo bedoeld was, maar het is wel een binnenkomertje. (Positief bedoeld)

Sevenwahaha de uitdrukking van die hond onder dat laken. _O- _O- “HOE ben ik hieronder verzeild geraakt.” _O-
Fan en pressure zijn ook knap gedaan.
Sour is gewoon schattig. <3

Molfre wooh creepy spirit hoor ! Hoe heb je die stukjes blinkende tanden zo gedaan ? Die springen er echt uit tegen het duister, mooi.
Heerlijk felle kleurtjes bij Fan en Watch.

Schemerdier opnieuw 2 hele fijne herkenbare schetsjes, watch en pressure.
Pick & sour ook heel knap, duidelijke gezichtsuitdrukking.

BarbaravdW leuke werkjes ! Ocharme dat persoontje met die immense peer. :\

Zo, volgens mij ben ik bij. *\%/* *\%/* :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:07 



 
Profiel   

Sam is eentje uit de duizend ja. :+: Die '"stuck" ga ik nog wel eens opnieuw maken op een rustig moment en wellicht eerst met potlood of op groter formaat. Want het gezicht was echt te klein om met inkt mooi te krijgen.

Het kan met oost indische inkt te verdunnen. Ik heb wateroplosbare inkt in brushes en vulpen. Het juiste papier is ook wel belangrijk voor hoe ik het doe, het enige papier dat echt werkt voor deze stijl dat ik tot nu toe gevonden heb is de strathore mixed media visual journal. Ik weet niet of de mixed media strathmore blokken hetzelfde oppervlak hebben. Daarop blijft de inkt vrij lang "nat". Ik zet lijnen en ga er vervolgens met een waterbrush langs waardoor de inkt dus "uit loopt". Ik verdun dus niks op voorhand maar alles op papier. De ink brush van sennelier werkt heel fijn (wel even voorzichtig zijn bij het eerste verbruik of je eindigt met zwarte handen.) maar is vrij duur. In principe kan je een 'm "na maken" door een brushpen die navulbaar is (en geschikt voor inkt) te vullen met oost indische inkt of met de Noodlers Bernancke black. (geloof dat het zo geschreven is iig.) Ze hebben die ook in het rood en in nog een kleur denk ik maar ik heb alleen het zwart. Alle tekeningen die je in dit topic ziet zijn gemaakt met die inkt en voor ik een klein ongelukje had ook met de ink brush van sennelier maar die ink brush heb ik nu bij gevuld met de noodlers. Ik heb ook oost indische inkt maar het nadeel daarvan vind ik dat het bij verdunning een meer "bruinige" tint krijgt. De noodlers wordt wat "blauwer" en dat vind ik persoonlijk mooier maar dat is smaak. Ik weet niet of je het op foto goed gaat zien maar deze bv;
het haar aan de poten is oost indische inkt. Daar zie je die wat bruine schijn. De rest is Noodlers en verdunt krijgt die meer aan blauwige schijn zoals je ook in mijn tekeningen ziet. Ik denk dat hier ook een beetje sennelier in zit (in het lijf). Zoals je ziet is het lijf nog iets "blauwer" dan de vleugel en het hoofd. De sennelier heb ik aangevuld met noodlers maar het is een gek systeem met een soort "sponsje" als ik het goed bekeken heb en ik denk dus dat daar nog wat pigment van de sennelier in "mee komt". De sennelier is veruit de mooiste kwa tint IMO maar hij is duur "voor wat het is" vind ik. :) De tint van de noodlers is ook mooi en die is in verhouding echt bizar veel goedkoper als ik kijk hoe lang ik al met dat flesje aan het klieren ben.
[ img ]

Ik werk dus met een brush pen met pure noodlers inkt. Een vulpen met pure noodlers (voor iets meer controle over de lijnen te hebben.), een brush pen die gevuld is met water en vervolgens een paar drupjes noodlers inkt in waardoor ik een soort "tussen tint" heb waarmee ik schaduwvlakken "aan zet".. Een black liner van molotov die watervast is voor grote vlakken een set fine liners van faber castell. Da's een watervaste zwarte met fineliner met een punt van 1.5mm. en daar zitten nog 3 witte "stiftjes" in. De C stift gebruik ik amper. Die heb ik nog niet helemaal door wat diens nut is. :') De 1.5 en B stift gebruik ik wel voor op te lichten/highlights maar ze zijn niet zacht voor je papier. Sowieso vraagt mijn methode papier dat ergens tegen kan. :') En ik heb nog een gelpen (wit) van gelly roll als ik echt "hard wit" nodig heb.

Ik werk een deel met eerst de lijn zetten en dan met de gewone waterbrush of de aangelengde inktr er op afhankelijk van hoe donker ik het wil. Maar ik doe ook "nat in nat" werken. Maak mijn papier eerst vochtig en ga dan met de aangelengde er over heen als ik heel licht grijs nodig heb voor de basis van de gezichten. Daarna kan ik voorzichtig donkerder gaan door in lagen te werken met de aangelengde inkt of door op onopvallende plekken een lijntje met mijn vulpen te zetten en dat "uit te smeren" met een van de brushes afhankelijk van hoe donker het moet.

Noodlers heb ik via bokt ontdekt (heb daar ook een vulpen van) en die inktpotjes lijken duur maar man, ik zou moeten zoeken wanneer ik dat topic geopend heb om zeker te zijn maar volgens mij doe ik al 2 a 3 jaar moet dat potje (en ik teken hoofdzakelijk met inkt) en je ziet nog steeds niet dat er iets uit is. :+ Die dingen zitten ook echt tot de rand vol dus de eerste weken moet je voorzichtig zijn met openen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:30 



 
Profiel   

Dankjewel voor de uitgebreide uitleg !

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 18:44 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:40 



 
Profiel   

[ img ]
Stuck

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 22:08 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn potion van gisteren. Ik had hem gisteren al gepost, maar in het haaktopic. _O- Zo moe was ik dus blijkbaar. Vandaar ook dat dit geen super uitgewerkt iets is, in ieder geval niet zoals ik hem had bedacht.
Ik hoop er vandaag een bijleespost tegenaan te kunnen gooien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 07:38 



 
Profiel   

De basiliek van Scherpenheuvel, een bedevaartsoord redelijk dicht bij mij in de buurt. Die koepel heeft 3 rijen goudkleurige sterren, ze blonken mooi in de ochtendzon. :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 13:05 



 
Profiel   

Mijn "roof": (Ik heb een hekel aan gebouwen tekenen dus ik moest een oplossing vinden. :)) )
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 13:08 



 
Profiel   

Oké, bijleespost! Ik heb er wellicht wat overgeslagen, maar ik doe mijn best het zo compleet mogelijk te maken. :)

Jokari
Oh wat grappig, die pick! Daar zou ik nou nooit aan hebben gedacht!
Ik zie dat poesje zo voor me, eerst dat wel/niet slaan naar die citroen, en dan PETS. :D
Nah, je stuck is echt schattig. Katten zijn ook gewoon zulke sufferds.
Gaaf, je basiliek! Ik moest hem even opzoeken, had er nog nooit van gehoord. Maar hij is echt mooi zeg!

Molfre
Ik vind je spirit heel gaaf juist. Alsof de tanden op breken staan en er een heel fel licht achter zit.
Je fans zijn ook goed gelukt zeg! Ook weer zo symmetrisch.
Leuk gevonden bij Watch. :) Doet me aan mijn oude buurvrouw denken. :')

Schemerdier
Je watch vind ik super mooi. Heel sereen.
Pressure is ook goed zeg, die vind ik dan weer een benauwend gevoel geven. Wat natuurlijk ook weer een soort pressure is. Dat heb je goed over weten te brengen.
Ik blijf kijken naar je pick. Er zijn best veel manieren om je werk te interpreteren op dat prompt, bijzonder. :)
Ah, en kennen we die sour niet allemaal van het één of ander. :') Ook weer mooi gelukt.

BarbaravdW
Hihi, grappig die characters. :D
Mooi, die peer! Heel goed de kleuren weten te pakken. En de pressure ook goed toegepast.
Pick vind ik leuk bedacht zeg! Doet me aan mijn poetskist denken. :')
Jeeej, zure merrie! :D
Stuck is leuk gelukt zeg! Waar heb je mee gewerkt om het zo wit te krijgen op een zwarte ondergrond?

Ayasha
Ik heb echt het idee dat je al vooruitgang boekt met gezichten. :j Mooie uitdrukkingen bij zowel het paard als het meisje. En hoe je het woord soul in de achtergrond hebt verwerkt.
Oh heel gaaf, je stuck. Ik zie wel heel goed welke kant het opgaat, eigenlijk. Maar ik ken het gevoel. :') Je hebt echt superveel detail in de veren weten te krijgen weer, respect!
Goede oplossing voor roof. :)) Ik krijg, buiten de ninja, ook een beetje Assassin's Creed vibes door nu, haha!

Sassycas
Ik ben je weerwolf snel voorbij gescrollt, sorry. Ik kan alleen de Twilight versie handelen (pussy, I know) en voor de rest krijg ik er nachtmerries van. :') Van wat ik zag is hij goed gelukt!
Je facepaint is supercool! Het lijkt wel alsof je recht door het oog en hoofd van de leeuw heenkijkt, heel bijzonder!
Buiten dat de figuurtekening heel goed gelukt is, moet ik ook gelijk denken aan een vine. :')

Biscuitje
Leuk, die pick(ing). Nu heb ik zin in aardbeien! :p
Je sour is heel strak, leuk! Mooi hoe je de kleur van de kers alleen weergeeft in de lijnen, en dat dat dan weer terugkomt in de whiskey.
Waar is de brandweer in deze tekening? Hoe moet kitty er nu weer uitkomen? :')


Ik had als prompt "shapeshift". En ik weet dat het niet helemaal klopt omdat het toch net wat anders betekent dan metamorfose, maar... meh. Er is tenminste iets uitgekomen. Alle vier de fasen van het shapeshiften van een citroenvlindertje zijn te vinden, als je goed zoekt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 16:03 



 
Profiel   

marley93 schreef
Buiten dat de figuurtekening heel goed gelukt is, moet ik ook gelijk denken aan een vine. :')


Haha ja! Ik had het getekend en dacht oh... misschien even opnieuw proberen maar ik heb het maar gelaten omdat ik er ook al mee moest lachen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 18:59 



 
Profiel   

Wauw Ayasha, hoedje af hoor voor je laatste tekening!

Marley: bedankt voor de leuke reactie. Mooie aquarel, zeker die achtergrond! Ik zie er maar 3 vrees ik :+

Biscuitje: 'picking' vind ik de tofste van je drie laatste tekeningen.

Barbara: originele invulling van stuck, leuk bedacht!

Ik ben nog niet bijgeraakt, hier mijn nr 12: stuck


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:14 



 
Profiel   

Even snelle inloop post van mij. Loop iets achter :')

Watch

[ img ]

Pressure
[ img ]

Pick
[ img ]

Sour
[ img ]

Stuck
[ img ]

Aan de prompt houden lukt niet altijd helemaal, maar dan teken ik maar wat mij aanspreekt bij het brainstormen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 22:29 



 
Profiel   

oh wauw Sunny, ik vind ze eigenlijk allemaal heel erg aansprekend! Pressure sen stuck springen er uit voor mij kwa uitstraling en uitwerking maar wat heb je watch mooi gedetailleerd uit gewerkt! Hoe simpeler het voorwerp, hoe moeilijker het vaak is om het mooi neer te zetten, iedereen kent die voorwerpen nl. Erg mooi gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 00:01 



 
Profiel   

Ze zijn mooi, Sunny! :j

Mijn dragon.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 12:28 



 
Profiel   

[ img ]
Niet veel inspiratie :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 18:43 



 
Profiel   

Ik vond Wires niet boeiend (zij is degene die ‘tick, tock’ mompelt).
Best wel trots ook al lijkt ze niet helemaal. Maar ik begin het zachte schaduwen door te krijgen. :D had het wit nog iets zachter moeten kunnen maken. Dat kan nog wel denk ik.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 19:33 



 
Profiel   

Nauwelijks tijd om te tekenen, ik loop achter :(
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:44 



 
Profiel   

Schemerdier
Goed gelukt zeg, en lachen! :)) Het zal je maar overkomen. Er staan ook nog eitjes op de mijne, ik denk dat dat de moeilijkste is om te vinden (als dat al kan nadat de foto door Bokt Upload is gemarteld) Op het onderste blad, het stukje geel.

Sunny44
Ik vind je watch echt heel mooi geworden zeg! Vooral het bandje. Prachtig.
Atlas, wat goed gevonden bij pressure. Mijn grootouders hadden een wandklok met Atlas er bovenop, de wereldbol dragend. Dat heeft me altijd geboeid als ik daar was.
Pick is ook goed geworden. :j
Whoo, nog een zure merrie! :D Blijft leuk.
Stuck vind ik heel bijzonder. Ik zag in eerste instantie niet hoe het met het prompt te maken had, maar nu ik er langer naar kijk, snap ik denk ik hoe je hem bedoelt. De traan doet 't 'm. Heel mooi hoe je die rijen kale bomen erin hebt gezet.

Jokari
Ik vind hem wel heel goed gelukt! Die schaduw eronder brengt verrassend veel diepte erin!

Ayasha
Goed gelukt zeg! Ik herkende direct Jennifer Lawrence. Je hebt veel diepte in haar haar weten te brengen, wederom heel knap! En wat je zelf ook al zegt, de zachtere overgangen gaan ook al beter. Volgens mij kan het inderdaad nog ietsje zachter in haar gezicht, maar ik vind dat hij zo ook al goed is gelukt. En de 'klok' van die spelen... Nu heb ik zin om die films weer eens te kijken! :D

BarbaravdW
Je roof is heel gaaf zeg! Je kan het op zoveel manieren invullen met een verhaal, heel leuk gedaan!
Tick snap ik icm het prompt niet zo goed, maar ik vind de tekeningen/schilderijtjes wel mooi gelukt. Vooral die helemaal rechts op je papier, zo eenvoudig maar door de andere tekeningen heel duidelijk. Mooi!


Voor vandaag had ik Chimera. Eigenlijk wilde ik 'm overslaan omdat het echt een kl*te week is geweest voor mijn lijf, en ik had helemaal geen zin in zo'n moordzuchtig beest. En toen bedacht ik me dat het toch geen echt wezen is, en je het dus op iedere manier die je wilt kunt voorstellen... dus dat heb ik gedaan. O:) Ook weer even geoefend met bladgoud, en ik ben blij met het resultaat! Hij is nog niet af, maar ik heb geen tijd meer vandaag.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 16:05 



 
Profiel   

Mijn helmet. Ik hoop dat ik niet achter geraak dit weekend. :oo
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 20:28 



 
Profiel   

[ img ]

Tijdsgebrek is een collectief gegeven, me dunkt. :')
Reageren schiet er echt bij in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 20:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 18 [ 449 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen