[TEK] Inktober 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:59

Ayasha schreef:
Mijn open.. ‘open vleugels’ dus.
[ [url=m/GIRGHY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stille meelezer meldt zich even,

Ayasha deze zou ik zóndsr enige twijfel zo als tattoo laten zetten, werkelijk prachtig! <3

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 23:10

sans6 schreef:
Ayasha schreef:
Mijn open.. ‘open vleugels’ dus.
[ [url=m/GIRGHY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stille meelezer meldt zich even,

Ayasha deze zou ik zóndsr enige twijfel zo als tattoo laten zetten, werkelijk prachtig! <3

Dankjewel :o :+:
Van mij mag je overigens :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 00:44

jokari schreef:
Telpeva wat een lief aanbod !

Ayasha krijgen we dat cadeau ergens te zien ? :D Was dat die herdershond waar je een tijd geleden aan begonnen was ?

Dit zijn de tekeningen, wil de gedichten die er bij stonden wel PB’en. :) een aantal zal je herkennen omdat die simpelweg ook paste bij de gedichten en de persoon voor wie het was. Heb het niet zelf kunnen geven maar het is tot bij hem geraakt en hij was er erg blij mee. Ooit krijgt hij nog eens een ‘volledige’. Ik begin altijd te laat, miss tegen volgend jaar eens proberen. :+ (persoon is belangrijk voor mij en altijd enthousiast over mijn tekeningen en schrijven dus ik maak regelmatig wat voor hem met zijn verjaardag, :) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze klapt open in onderstaande. Dat hoort bij het gedicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Dit is overigens een veel moeilijker effect om te verkrijgen dan je zou denken. :=)


Dit was die hond, eveneens niet door mezelf af gegeven maar door mijn man. Deze eigenaar had de tranen in zijn ogen staan volgens mijn man. :+:

Afbeelding

Afbeelding

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:05

Ze zijn stuk voor stuk prachtig Ayasha, net als de tekstjes. Het lijkt een zeer persoonlijk cadeau, of vergis ik mij ?

Die hond herinner ik mij idd, erg mooi.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 09:45

klopt. :j Ik geef eigenlijk altijd heel persoonlijke cadeau's áls ik cadeau's geef. Mijn beste vriendin en ik hebben nooit meer aan elkaar uit gegeven dan het geld voor een schetsboek of een album. De rest was tijd en energie. Ik heb haar cadeau's altijd enorm leuk gevonden en het is voor mij nu een gewoonte om dat te doen. Ik weet niet of iedereen dat kan waarderen maar deze iig wel. :+: (heb een appje gehad gisteren avond nog.)

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:53

Dat zijn de mooiste cadeau’s. <3

Over naar de orde van de dag, wie doet nog mee ? :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 11:03

ik ga een inhaalslag proberen te doen deze week. :+

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 12:30

Leuke schetsen, biscuitje
Fuzzy ziet er zo aaibaar uit, en het dinosaurusje is gewoonweg schattig. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 13:44

Jay ik zit terug aan de prompt van vandaag! Ide is er! Vanavond uit werken! :D

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:50

*\o/*

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 18:08

Bijna vergeten, dus hij is niet af. Ik weet ook niet of hij af gaat komen vandaag, want hij moet echt helemaal goed droog zijn voor ik verder kan. Maar een voorproefje van Moonlight.

Afbeelding

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:21

Citaat:
Dankjewel :o :+:
Van mij mag je overigens :D

Good to know! Ik ga m serieus bewaren. Duurt alleen even voor ik weer mag, en heb al best een wensenlijstje,maar hij staat erbij!

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:37

19. Loop
Afbeelding

20. Sprout

Afbeelding

21. Fuzzy

Afbeelding

Ik wil de challenge zeker afmaken, maar weer niet of dat voor 1 november zal lukken :+ ben in ieder geval wel al beter bezig dan alle voorgaande jaren _O-

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 22:01

Fijn dat je er toch alvast kon aan beginnen, marley93. Ik vind het blauw erg mooi qua kleur.

Schemerdier wat zijn ze weer leuk gedaan !!
Erg mooie pose voor “loop”.

De mijne voor vandaag.

Afbeelding
Ik had geen zin om bij elk puntje een getal te zetten. :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 22:32

extinct
Afbeelding
splat.. (ik heb inkt op het papier gedrupt en er het beste van gemaakt. _O-)
Afbeelding
En connect... Dit is mijn eigen veulen en één van de veulens waar hij bij staat dat zowel mij als mijn man áls een vriendin enorm aan mijn overleden Rooie doet denken... Ik heb het tegen niemand gezegd omdat ik dacht dat ze zouden zeggen "jij ziet in elke vos de rooie" en ineens zei mijn man "Weet je aan wie die vos me deed denken? Aan Galant..."
Veulen in kwestie reageert ook echt heel erg op mij, dusdanig erg dat de eigenaresse me zelfs appte waar die connectie tussen hem en mij vandaan kwam. Hij hangt ook enorm aan mijn eigen veulen (en Joy is ook echt mijn mannetje, hij is net een hond zodra hij me ziet. :+: )
Afbeelding

_roodvos_
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:53

Ik kom op de valreep ook nog even langs, sinds ik de promptlijst zag had ik dit (begin van een) verhaaltje in mijn hoofd met het plan om daarna bij elke volgende prompt een volgend deel te tekenen van de hierop volgende achtervolging. Is alleen niets van gekomen, maar gisteravond had ik toch even tijd (gemaakt) dus toch nog drie inktobertekeningetjes:

chrystaldiamond (ik bedacht me vanochtend pas dat dit volgens mij niet is hoe een kristal eruit ziet :’) ), suit en vessel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb dan weer geen tijd om op de afgelopen 16 pagina’s te reageren maar ik geniet zeer van alles wat er voorbij komt :D en wat ik specifiek wilde zeggen: WOW Ayasha, je ziet jou gewoon vooruit gaan :oo
Je laatsten zijn ook weer erg mooi geworden.

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:00

Jeej de eekhoorns komen langs !! <3 :D
Die blijven zó leuk !
Heb je nog nooit het idee gehad om daar effectief een boekje mee uit te geven ?


Afbeelding
De achtergrond had eigenlijk donker moeten zijn, om goed te zijn.
Ik ga mij gewoon donker papier en bijpassende inkt moeten aanschaffen. :')

_roodvos_
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:40

Nog niet overwogen, misschien eigenlijk wel leuk ooit. Ik heb wel een paar jaar geleden met iemand anders een ander boekje gemaakt: https://www.facebook.com/TailTalon (En we hebben er nog een paar liggen O:) )

jokari schreef:
Vraagje tussendoor : ik had bepaald schetsjes liever op donker papier uitgevoerd, heb ik (nog) niet maar dat is vast wel te vinden. Waarmee werken jullie daar dan op ? Dekt witte inkt/wit kleurpotlood dan voldoende ?

Ik zag deze vraag ook langskomen een paar pagina's terug (ook van jou toevallig zo te zien), daar wilde ik ook nog op antwoorden.
Witte inkt dekt voor zover ik weet goed op donker papier. Daarnaast heb je witte gelpennen, daar ben ik zelf niet zo'n fan van (komt naar mijn zin te vaak geen inkt uit) en verfstiften. Ik gebruik een witte molotow marker, ik ken ook mensen die witte posca stiften gebruiken. En het is een paar jaar terug, maar ik heb ooit eens alle witte stiften in de kunstwinkel uitgeprobeerd en toen had faber castell er eentje die ik ook erg prettig vond werken. Maar die heb ik toen niet gekocht dus ik weet niet hoe die het uithoudt.
Witte kleurpotloden werkt ook wel, al wordt dat niet zo felwit als een verfstift. Wat niet zo goed werkt is wit aquarelpotlood en dat vervolgens nat maken, dan verdwijnt het weer grotendeels. Witte pastelpotloden wil volgens mij ook wel. Het nadeel aan wit (pastel)potlood is dat het op het papier vaak wel werkt, maar niet zo goed over ander potlood/inkt/whatever heen. Zo'n verfstift gaat overal overheen. (maar is soms weer moeilijk met doseren, de mijne is momenteel een beetje onwillig dus er komt steeds niets uit en dan weer een hele bubbel dus dan heb je een vlek. Ik weet niet precies waar het aan ligt, de vorige deed het beter.)

De eekhoorns hierboven zijn met aquarelpotlood en zwarte pen en die witte verfstift gemaakt.

Bij de action hebben (of hadden iig) ze schetsboeken liggen met drie kleuren papier, wit bruin en zwart. Het kan niet erg veel water hebben maar als je voornamelijk droog werkt of het gewoon eerst wil uitproberen werkt het best heel prima. (ik heb vorig jaar inktober de meeste tekeningen daarin gemaakt).


edit: ik heb wel overwogen om één van de eekhoorntekeningen, die met de SQRL/romeinen (deze dus) te verkopen als losse print. Maar ik vind het moeilijk om in te schatten hoeveel ik er dan moet laten drukken/ik er kwijt ga raken en hoe ik zo iets aanpak. Ga je dan eerst interesse pijlen en dan een oplage drukken, of druk je gewoon wat en ga je ze dan proberen kwijt te raken? Hoe promoot je zo iets? (ik heb wel instagram, zou het via daar kunnen doen denk ik?) Wat vraag je daarvoor?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 12:06

Roodvos: Dankjewel! :o Wat zie ik jouw werk toch graag! :+:

Jokari: Ik heb hier de witte gelly rol (die ik ze vaak op inktober ook zie gebruiken). Zoals Roodvos aan geeft is "inktvloei" daarbij niet ideaal máár het dekt wel. Ook over de zwarte inkt heen. De gellyroll is redelijk wateroplosbaar waardoor ik er met een schone waterbrush overheen ga om het egaal te maken. Het verliest dan enige dekking, fixatie spray er op, drogen en een nieuwe laag. :+

Ik heb de faber castells. Op zich zijn het fijne witte pennen maar écht dekkend zijn ze niet. Ze doen prima hun werk op "toned paper" maar als je over zwarte inkt heen wil gaan, gaan ze mengen en wordt je punt vuil en dan krijg je grijs. :+ Dat is dus wel iets om rekening mee te houden. Ook deze kan je in lagen aan brengen en dan wordt het wel witter máár, en dit probleem heb ik nog niet opgelost, ze lijken het papier meer te beschadigen dan water. Mijn papier kan heel goed met "nat" om gezien ik inkwash doe. Maar die witte faber castells moet ik heel voorzichtig mee werken. :=

sassycas

Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:15

Long time no see!
Wauw ik loop nu ver achter... had een aantal dagen geen tijd en dan ineens een impromptu city trip en nu de laatste paar dagen ziek geweest waardoor ik ook niet echt zin had om al dat werk in te halen :')

Eerst even snel reageren op jullie tekeningen (en wauw super veel respect voor iedereen die het nog bij houdt!)

Sunny44, jou 'open' vind ik echt zo leuk! Wat een uniek idee bij dat woord en echt een leuke visualisatie ervan

Ayasha, jeeeeetje, die uil is echt goed gedaan!! Jou 'connect' is ook weer zo mooi, zo sprekend

Bisquitje, 'sprout' is ook weer zo mooi, je hebt echt een leuke tekenstijl

Marley93, oooohhh jou 'moonlight' is super mooi, zo atmosferisch <3

Schemerdier, die interpretatie van 'sprout' vind ik echt heel mooi en 'fuzzy' vind ik weer heel erg relatable :')

Jokari, wat een leuk idee voor 'connect'! 'spark' vind ik ook heel leuk

_roodvos_, super gave stijl! Niet alleen de lijnstijl maar ook de kleuren



Zoals ik zei, ik loop echt ver achter :')
dag 15, 'superstition'
Afbeelding

dag 16, 'critter'
Afbeelding

dag 17, 'collide'
Afbeelding

_roodvos_
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:18

Oh kijk, ik was net aan het overwegen om zo'n faber castell stift aan te schaffen om het eens uit te proberen maar dat hoef ik niet te doen dus :P Ik ga echt niet vriendelijk om met mijn materiaal (alles gaat over elkaar heen en meestal heb ik ook niet het geduld om te wachten tot het droog is) dus dat klinkt niet alsof het gaat werken. Ik ga mijn verfstift nog wel eens schoonmaken, of er een nieuw puntje in steken.

Welk papier gebruik jij?

Sassycas: Oh die uitdrukking bij critter :D Superstition is erg mooi, mysterieus :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 12:46

Het enige papier dat ik tot nu toe gehad heb dat geschikt is voor mijn manier van inkwash is de strathmore visual journal mixed media met het groene kleurtje. Al de rest slorpt de inkt zo snel op dat het zich niet meer laat "washen".
Ik heb nu de pen and inkwash van de rhodia touch besteld en de aquarel toned versies van clairefontaine omdat ik zoek naar "chiquere" alternatieven voor als ik cadeau's maak voor mensen. De strathmore hebben hardcovers maar zijn gewoon spiraal gebonden en de "cover" is niet echt mooi. IMO hadden ze beter een "neutrale" cover genomen waar zelf op te tekenen was.

De strathmore moet je echt even voor rond zoeken dan vind je hem vaak een stuk goedkoper dan op je 1e hits want "goedkoop" is het papier niet bepaalt.

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [TEK] Inktober 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:06

Dank voor de uitleg, _roodvos_ en Ayasha.

Sassycas, wat een gave werken. Critter vind ik echt tof gedaan.

_roodvos_
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 13:11

Oh, dat is inderdaad geen echt mooie cover nee. Is het niet een optie om, als je een cadeau voor iemand maakt, de pagina's daaruit te halen en het dan zelf te binden? Dan kan je zelf de cover kiezen en er ook verschillende soorten blaadjes instoppen als je dat wil, en precies het juiste aantal. Een beetje afhankelijk van welke methode je kiest hoeft dat niet heel ingewikkeld te zijn om te doen (edit: of als je het helemaal makkelijk wil zijn er boekbindringen, dan hoef je alleen maar gaatjes te maken, mooi kartonnetje ervoor en erachter en dan die ringen erdoor). Ik zou dan alleen met het maken van je tekening daar rekening mee houden, dat je een strook leeg laat aan de zijkant zodat je wat ruimte hebt om hem in te binden zonder dat er een deel wegvalt.