[ART] Metaal tags/sleutelhangers stempelen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NorwayFjord

Berichten: 3183
Geregistreerd: 10-02-08

[ART] Metaal tags/sleutelhangers stempelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 09:42

Hoihoi,

Leuk dat je een kijkje neemt in mijn topic :D
Sinds een tijdje heb ik een nieuwe hobby, namelijk metaal stempelen! Ik maak bijvoorbeeld sleutelhangers maar ook honden/katten/paarden penningen.
Ze zijn dus nog niet perfect maar het is wel enorm leuk om te doen!

De spullen die ik gebruik:
Letterset (ik heb hier ook cijfers van) - design stempels (heb er inmiddels al een stuk meer) - watervaste stift om de letters/designs duidelijker te maken - wc papier om de overtollige stift weg te werken - stickers om me te helpen waar de letters moeten - een stamping block om op te stempelen - aluminium blanks om op te stempelen - een hamer - een buffing block om het aluminium te laten glimmen
Afbeelding

En wat dingen die ik heb gemaakt :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu is het doel om verder te sparen voor andere lettertypes en ook eens ander metaal te proberen zoals messing en koper. En uiteindelijk wil ik ze ook verkopen.

Bedankt voor het kijken :)

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [ART] Metaal tags/sleutelhangers stempelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:44

wat leuk!!!! Je eerste voorbeeld vind ik ook echt heel leuk bedacht :D ik ben benieuwd naar je volgende werken! :D

Captain

Berichten: 21421
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [ART] Metaal tags/sleutelhangers stempelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:14

Oh dit is echt heel erg leuk! <3

AaronYve

Berichten: 10505
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:18

Zoiets wil ik dus aan het halster hangen met de naam van het paard aangezien ik 2 dezelfde weidehalster heb voor mijn paarden en de staleigenaar niet het verschil weet tussen cob en full. :')
Maar dan met een gekleurd plaatje, dat valt wat meer op.
Die van jou zijn ondanks niet perfect toch hartstikke leuk!!

8nnemiek

Berichten: 43489
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:19

Ik vind ze ook enorm leuk :D

NorwayFjord

Berichten: 3183
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 09:34

Dank jullie wel voor de leuke reacties! :D Het is ook echt enorm leuk om te doen, en best therapeutisch om lekker met de hamer op de stempels te rammen :+

Gister heb ik dit schattige setje voor een Pomeranian mogen maken, anti-tekenbandje en een tag met telefoonnummer van de eigenaar achterop. Voordat het naar de nieuwe eigenaar is gegaan heb ik de tag nog even gepolijst zodat er geen krasjes en vingerafdrukken meer op zaten. Helaas had ik de polijstdoekjes nog niet toen ik de foto's heb gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding