[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:47

Helaas is vorige week ons kippetje Gravin gestorven.
14 jaar lang heeft ze in de paardenstal gewoond. De honden, paarden en katten liepen met een bocht om haar heen.
Ze was de prinses van de stal. Alleen Janouk heeft ooit per ongeluk een keer op haar pootje gestaan, ze is toen een paar weken kreupel geweest.

Het is stil op stal.

Bettina Regeling-Cabrera heeft haar prachtig geschilderd op haar eigen staartveren.
Mooie herinnering.


Afbeelding

Afbeelding

Ik denk telkens: hoe dan? Schilderen op zo iets kwetsbaar als een veer? Respect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:12

Hij wordt gaaf, San! <3

LunarEclipse jaaaaaaa, leuk! *\o/* Welkom! :D

sassycas, o, wat cool! Ik heb altijd zoveel ontzag voor mensen die daar het geduld voor hebben, haha. Ik zou echt gillend gek worden. :')

Mooi detail, amber15! Heel tof!

horsiegek, wat een schattige werkjes, heel leuk!

Prachtig, janouk! :wow: Wat onwijs knap gemaakt ook!

Mijn stier tot nu toe - hij mag nu even een paar dagen drogen... Ik word wel echt gek van mezelf, ik ben eindeloos aan het noodlen. :')
Afbeelding

En met mijn resident kunstkenner. _O-
Afbeelding

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 12:10

Echt heel gaaf al Mkango! Je kunstkenner heeft er kijk op zo te zien ;)

Janouk wat een mooi verhaal over jouw kippetje, kranige dame zo 14 jaar oud! En heel mooi weergegeven op de veren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:43

Afbeelding

Mijn danser is ook klaar :D.

Inmiddels ook een kleurplaat afgerond, maar die kan ik zondag pas laten zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:50

Afbeelding
Ook deze weer opgepakt <3.

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:48

Tof! Hij wordt zo gaaf! <3 :wow:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:08

Thank you <3. Ben weer een stukje verder, maar te donker voor deftige foto's. Morgen weer een dag.

Afbeelding

Wel mijn werk voor de Paard Verzameld challenge van deze maand, statuesque :).

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:45

@janouk, ah sterkte met het verlies van Gravin. Het is een prachtig aandenken!
@Mkango echt al heel tof!
En wat twee gave portretten San! Ik vind het kleurgebruik in het portret van de Hooglander heel mooi.

Ik denk dat ik zelf maar gewoon een projectje ga beginnen. Heb ondertussen wat meer op papier gezet en dat doodlen is leuk maar ik heb denk ik op het moment iets concreets nodig om naar toe te werken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:15

Ik vind hem zo mooi, San! <3 Prachtig kleurgebruik!

Leuk, LunarEclipse! Waar ga je mee bezig? :D

Dit is momenteel mijn digitale projectje, Alpinista. Tevens de eerste keer dat ik een paard zo full-body in beeld breng, dus het was even zoeken in het begin:
Afbeelding

En m'n stier ziet er tot nu toe zo uit:
Afbeelding

Wel handig, zowel digitaal als traditioneel werken, want overdag kan ik lekker schilderen en 's avonds een beetje rommelen op m'n laptop. :))

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:26

Oohh die is ook gaaf Mkango! Ik vind jouw kleurgebruik ook altijd zo mooi.

Denk dat ik m'n eigen paard ga natekenen, even kijken welke referentiefoto ik wil gaan gebruiken :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:45

Thanks, beide :D.

Ziet er al goed uit, Mkango +:)+.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:53

Afbeelding
Stukkie verder *\o/*.

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:54

Hij wordt zo gaaf! Heel schattig en supertoffe uitsnede!

Alpinista begint ook redelijk op te schieten:
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:28

Thanks :D. Ik vind t ook weer echt leuk eraan te werken.

Jouw werk wordt ook gaaf, mooi moment gekozen en ik vind de kleuren echt prachtig <3.

Het is rustig hier, btw :=.

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:39

Alpinista ziet er goed uit! Lijkt me nog niet simpel, die pose. Ook de opzet van je stier vind ik al erg tof.

Ook jouw koe ziet er al lekker fluffy en knap uit San <3 Benieuwd naar het eindresultaat.

Ik ben toevallig ook met een koe bezig :+ Ik had me aangemeld als artiest om een kunstwerkje weg te geven op een paardgerelateerde Discord server. Mijn klant had zelf een ontwerp, die heb ik een beetje opgeschoond en aangepast. Het is mijn aller eerste koe. Ik vind het een grappig project. En het is eens iets anders.

Afbeelding

De lino snede en de print gaan dus uiteindelijk naar Amerika! Mijn eerste werk dat straks op de vlieger mag haha.

Lino is echt hersenwerk. Ik had de tekst weer vergeten te spiegelen initieel. Gelukkig kon ik het met aceton wegkrijgen en opnieuw erop tekenen. Het is nu nog erg rommelig maar ik fix veel tijdens het snijden dus komt goed.

Jis_

Berichten: 11608
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:28

Lees nog steeds mee en lekker bezig hier, even weinig zin om uitgebreid te reageren op werk. :o

Door verplaatsing expositie naar 2024 := door Covid kan ik een heel stuk rustiger door gaan met de serie daarvoor. En bezig met een leuke opdracht van een bokker. Dan nog 3 opdrachten voor dit jaar, waarvan 1 veel voorbereiding nodig heeft.

Wat gaaf Kaatastrof, je werk naar Amerika!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:49

Het is wel goed weer om lekker te tekenen :=.

@kaatastrof, wat een toffe plaat :D. Een van mijn werken hangt ook in Amerika, apart idee is dat, haha.

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 18:13

Bedankt allebei!

Ja echt heerlijk weer om aan de slag te zijn. Ik ben al een hele namiddag lekker ontspannen aan t carven. <3

Afbeelding

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:04

Haha geweldig die tekst :')

vikawiek

Berichten: 1491
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:14

Mijn voornemen om meer te reageren gaat wat mis tot nu toe :') ik merk dat ik de laatste tijd nul energie heb om te reageren, wat met mijn paard die blijft tobben met haar gezondheid en mijn constante staat van overprikkeldheid niet heel lekker gaat. Hierbij dus een korte reactieronde van deze pagina : )

Mkango: Ik vind je kleurgebruik altijd heel fijn, het geeft iets heel levendings.

San: Je gaat hard opeens na je tekendip :D Ik vind het altijd leuk om te zien hoe je bladgoud gebruikt in je werk. Het geeft iets speels wat ik bij de poses die je voor die werken gebruikt goed vind passen.

Kaatastrof: super leuk, die tekst ook :D hoelang duurt het carven van zo'n formaat lino ongeveer?



Hier weer een opdracht afgerond, en met nog een bezig. Het gaat wel wat langzamer dan normaal door de aforementioned overprikkeling.

Afbeelding


En een keer iets anders dan realisme van mij, wat ik eigenlijk veel vaker doe dan realistische portretten maar nooit laat zien
Afbeelding

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 12:47

Wauw heel mooi Vikawiek

Ik heb een beginnentje gemaakt met een start aan de wollige oortjes. Die vind ik altijd wat lastig plus tel daar bij op dat ik er al even uit ben :') Ik moest mijzelf even een schop onder mijn kont geven maar toch even lekker bezig geweest. Fijn om er even aan te zitten.
Ook heb ik mijn schetsboek even doorgebladerd en ik denk dat er een aantal zijn die ik graag aan de zijkant verder op wil pakken als ik even geen zin heb in deze.

Ik wil in het weekend graag standaard wat ruimte inplannen om eraan te werken.

Waar ik net mee ben gestart
Afbeelding

De twee waar ik ooit mee ben gestart en eigenlijk wel graag mee verder wil

Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:25

Jis: Hoeft toch ook niet? :knuffel:

Kaatastrof: Oooo, wat een leuke, en wat tof dat hij naar de VS gaat! :D Ik heb hier ook nog wat linoleum liggen, maar heb al maanden geen inspiratie voor een linoprint...

vikawiek: Beide erg geslaagd! Die bovenste is echt typisch jouw stijl, en die onderste is gewoon cute!

LunarEclipse: Ziet er al goed uit! Die twee onderste zijn ook mooi - daar zou ik zeker aan verdergaan!

Jis_

Berichten: 11608
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:22

@ Mkango <3


vikawiek schreef:
Mijn voornemen om meer te reageren gaat wat mis tot nu toe :') ik merk dat ik de laatste tijd nul energie heb om te reageren, wat met mijn paard die blijft tobben met haar gezondheid en mijn constante staat van overprikkeldheid niet heel lekker gaat. Hierbij dus een korte reactieronde van deze pagina : )

Mkango: Ik vind je kleurgebruik altijd heel fijn, het geeft iets heel levendings.

San: Je gaat hard opeens na je tekendip :D Ik vind het altijd leuk om te zien hoe je bladgoud gebruikt in je werk. Het geeft iets speels wat ik bij de poses die je voor die werken gebruikt goed vind passen.

Kaatastrof: super leuk, die tekst ook :D hoelang duurt het carven van zo'n formaat lino ongeveer?



Hier weer een opdracht afgerond, en met nog een bezig. Het gaat wel wat langzamer dan normaal door de aforementioned overprikkeling.

[ [url=m/KVF0Xc.jpg]Afbeelding[/url] ]


En een keer iets anders dan realisme van mij, wat ik eigenlijk veel vaker doe dan realistische portretten maar nooit laat zien
[ [url=m/Y6SyAc.jpg]Afbeelding[/url] ]



Er zit zo ongelofelijk veel diepte/volume in jouw paardenportretten, zonder dat je daar de achtergrond ook voor gebruikt, heel knap.

Sterkte met je paard

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:26

Afbeelding

Vandaag mijn buizerd afgemaakt pastel potlooden krijt op mi teint papier

Naar een foto van Marcel Ensing

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 03:00

Oeps, heel lang niks meer getekend. Ben The Walking Dead aan het kijken. :D dus hierbij Norman Reedus/ Daryl Dixon. Afbeelding
@janouk gave buizerd, oogje vind ik heel mooi geworden. :)
@lunareclipse wauwie <3 wat heb je die vacht al mooi gedaan!
@vikawiek ook super gaaf, paard lijkt heel levendig.
Ik zou graag op iedereen willen reageren maar dat gaat een beetje lastig vanaf m’n telefoon. Wel hele mooie werken allemaal! <3