[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:06

Hopelijk voel je je snel weer fitter :*

Beetje verder, gaat best lekker maar dat is vrijwel altijd zo in het begin :))


Afbeelding

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:13

Stapje verder in de onderschildering


Afbeelding

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:11

Die gaat ook weer zo mooi worden…
Ik ben erg fan van zo’n onderschilderingen, wat mij betreft hoeft het vervolg niet eens meer. :')

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:37

:)) Vind het ook wel wat hebben zo ja maar het inkleuren straks wordt wel erg leuk om te doen

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:40

Mooi project Jis! Heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik smolt bij je staartmeesjes. Hoe ongelofelijk schattig zijn die? <3

Ik ben druk aan het printen voor mijn fundraiser voor Oekraïne. Er zijn al een paar in het buitenland in hun nieuwe huisje. Zo tof om te zien als ik foto's krijg. Geeft mij echt een goed gevoel.

Afbeelding
Afbeelding
Deze vrouw ken ik vrij goed dus een tekening met markers erbij gestopt van haar twee paarden (waarvan één overleden is)

Verder wel nog aan het krabbelen geweest. Normaal is het Equinemarch maar de originele uitvindster had geen tijd om de lijst te posten. Op onze paarden discord hebben we er zelf één gemaakt. Alleen zit ik weer mega achter :+ Ik probeer nu wat promps gewoon op eigen tempo te krabbelen. Niets spectaculairs dus maar ik zal het hier toch maar een paar tonen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder ook mijn agenda nog versierd met Posca's. Zijn panels van mn favo manga/anime series :=
Afbeelding

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:47

Wat mooi Jis, ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het af is!

En die prints, wauw! Heb het ooit op de middelbare gedaan en het lijkt me super leuk om weer te doen, maar heb het materiaal niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:32

Sheran schreef:
Wat mooi Jis, ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het af is!

En die prints, wauw! Heb het ooit op de middelbare gedaan en het lijkt me super leuk om weer te doen, maar heb het materiaal niet :P
Je kunt even bij Terpentijn kijken aan de Nieuwe Rijn, misschien hebben zij het liggen, en anders kunnen ze het vast bestellen voor je. :)

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:01

Dank je Kaatastrof! Staartmeesjes zijn héél schattig ja. :D Zo klein (heel klein snaveltje) en pluizig en dan zo'n mega lang staartje <3

Wat ben jij lekker bezig, ik vind die paarden met paarse achtergrond en die schets er na heel gaaf!


Dank je Sheran!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:06

@Jis, ziet er goed uit zo, mooie onderschildering :j.

@Kaatastrof, wat een mooie prints <3. Gave boekenkaft ook, wow!

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:04

Bedankt voor de leuke berichtjes zeg! Ja, lino is echt zo tof!! Ik had het nog nooit gedaan tot afgelopen zomer. Zo plots ingerold. Weet zelf niet eens meer hoe :+ Ik heb zo'n starterskit van Esdee gekocht. Daar zaten 2 plakes lino in, inkt op waterbasis, een rollertje en een guts met 2 mesjes. Ik gebruik nog altijd hetzelfde materiaal. Dus is zeker wel het waard. Heeft ook niet zo veel gekost. Ik heb verder een heul groot stuk linoleum gekocht online voor weinig geld en daar snij/knip ik gewoon stukken uit. Dat is de lino die je op de foto's ziet. Het is een stuk dikker en stugger dan de Esdee lino in het starterskitje. Maar ik vind het wel fijn werken.

Ik vind het hele verzenden en geregel met mensen eigenlijk ook wel tof dus ik denk dat ik het als bijverdienste wil gaan doen in de toekomst :j Vooral lino, omdat ik merk dat ik daar veel minder burned-out door geraak dan tekenen/schilderen. Ik ben daarin toch echt te perfectionistisch en stel opdrachten uit omdat ze me intimideren. Ik heb er tegenwoordig te weinig geduld voor ook.. De tekeningen hierboven zijn allemaal met markers, fineliners of gewoon potlood en vergen niet zo veel inspanning als bv. aquarelle.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:12

Afbeelding
Bijna klaar *\o/*!

Gisteren ook een opzet gemaakt voor een nieuwe kleurplaat :):

Afbeelding
Deze is iets groter dan A3 formaat.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 16:45

Mkango schreef:
Sheran schreef:
Wat mooi Jis, ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het af is!

En die prints, wauw! Heb het ooit op de middelbare gedaan en het lijkt me super leuk om weer te doen, maar heb het materiaal niet :P
Je kunt even bij Terpentijn kijken aan de Nieuwe Rijn, misschien hebben zij het liggen, en anders kunnen ze het vast bestellen voor je. :)


Thanks! Ik heb de materialen gekocht :De :D Ik had altijd in mijn hoofd dat je echt een drukpers moest hebben, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn!

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 17:49

Ik gebruik een lepel om het design erop te drukken. :j Papier op design leggen, glad strijken/aandrukken met de hand (voorzichtig dat het niet verschuift) en dan met lepel rondjes over het design. Wel toegegeven, het resultaat is veel minder consequent dan met drukpers. Maar dat maakt het wel tof en uniek tegelijkertijd. Die drukpersen zijn super duur. Ik overweeg het wel moest ik er echt mee blijven doorgaan (en gaan verkopen) maar voorlopig doe ik het ook handmatig.

Ben alvast benieuwd naar je eerste snede! Let wel op voor je vingers :+ In het begin heb ik verschillende keren bloed doen vloeien :=

Mooie opzet en je work in progress van het steigerende paard is ook echt gaaf San! Benieuwd naar de rest van het hoofd!

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:02

Ik vind juist dat een beetje onregelmatige de charme van linoprinting. Anders kun je het imo net zo goed gewoon printen. :D Ik ben dit weekend ook weer aan het linoën, een drieluik van een blesbok, een bontebok en een sable antelope.

Gaaf werk weer, San!

Je underpainting ziet er goed uit, Jis, ben benieuwd hoe je verdergaat!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 20:29

Thanks, dames :D.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:45

Met enige trots presenteer ik u dan: mijn eerste lino!

Ik vind het heel leuk dat elke afdruk weer net wat anders is :)


Afbeelding

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:53

Jaaaaa, gaaf geworden! *\o/*

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:09

Dank je! Ik dacht halverwege wel: dit is een beetje ambitieus _O-

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:06

Yoh wat gaaf Sheran. Leuk complex werk maar toch leesbaar :j

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 14:32

Hoi allemaal, ik heb het topic doorgekeken en wat komen er een mooie dingen voorbij! zeker die lino platen, echt heel leuk, lijkt me ook leuk om een keer te proberen zelf.

Ik teken zelf af en toe, hele simpele dingetjes, ben niet super goed. Heb vorige week weer een schetsboek gekocht en sindsdien weer wat meer aan het tekenen, vind het echt ontspannen.


Afbeelding
deze heb ik van de week gemaakt. Hij is heel simpel maar stiekem toch wel een beetje trots

Afbeelding
En een zwaluwtje van vanmorgen. anatomie klopt van geen kanten maar ach :')

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 14:51

Dank je San en Mkango!

Heel gaaf San, benieuwd hoe de kleurplaten gaat worden

Wat is dat tof geworden Sheran!

Sheran schreef:
Dank je! Ik dacht halverwege wel: dit is een beetje ambitieus _O-


Dat kun je wel zeggen ja :)) super knap gedaan


Heel leuk Felicxa!

Ik kom nu, op het gezicht na dan, dicht bij het einde van de onderschildering. Achtergrond heeft nu 3 dunne lagen bruin gekregen. Volgende en eind laag (of 2) zal ook blauw (en wit) bevatten.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:31

Leuk, Felicxa! Er beter in worden is gewoon een kwestie van veel oefenen, en ik heb zelf heel veel gehad aan het oefenen met anatomie en gesture drawings!

Wat een detail al, Jis! :oo

Ik heb mijn linowerkjes van dit weekend ook geprint:
Afbeelding

Bontebok
Afbeelding

Sable antelope
Afbeelding

Blesbok - deze krijgt nog wel een kleine touch up op de hoorns met witte gelpen. :(:)
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:18

Wat een ontzettend gave prints, Mkango! Wauw <3.

Als je daar nog een setje van gaat printen, wil je dan aan mij denken, die wil ik wel in huis :D.

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:53

Heel erg gaaf Mkango! :j

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:54

Dank je Jis en kaatastrof!

En super leuke werkjes mkango, past echt goed bij de stijl!