wat is domestika ?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

wat is domestika ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 16:06

Ik ben op dit moment totaal niet creatief, maar het lijkt me wel super fijn om dat wel weer te zijn. Nu kwam ik op facebook domestika tegen. Maar wat is dat nu precies ? Een website met aanbod van allerlei cursussen op creatief gebied ??
En is het aan aanrader ?

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: wat is domestika ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:31

Het is idd een site met allerlei creatieve cursussen. Alle cursussen hebben dezelfde opzet en ze zijn niet heel diepgaand. Ik heb er een paar gekocht , sommige zijn wel leuk maar meer dan dat vind ik het niet.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: wat is domestika ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 16:39

Skillshare is ook een mogelijkheid. Groot en gevarieerd aanbod.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 18:19

Kuggur schreef:
Skillshare is ook een mogelijkheid. Groot en gevarieerd aanbod.


Ik wilde idd al vragen of er meer van zulke sites zijn.
Domestika dus niet echt een aanrader.

Elanor

Berichten: 6787
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:06

Ik heb er een cursus van Alfono Serra gevolgd. Gericht op het losmaken van creatieve ideeen. Hoop praktische tips, voorbeelden en oefeningen. Ik vond het ook zeker wel diepgaand, ook een hoop achtergrondinformatie en bronnen. Vond ik wel echt een aanrader. :j Het zal gewoon per cursus verschillen of het wat voor je is, denk ik. Er staat zooooveel op: van bloemen aquarelleren tot borduren tot houtbewerken.

Anoniem

Re: wat is domestika ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:46

Ik ben ook wel te spreken over de cursussen die ik via Domestika heb gekocht. :j De diepgang van de cursussen hangt wel een beetje af van wie het geeft en wat het onderwerp is, maar je kunt gewoon gratis een account aanmaken en een beetje rondsnuffelen door het aanbod. Per cursus staat erbij wat er behandeld wordt, dus je kunt eerst kijken of de inhoud je aanspreekt ja of nee.

Het voordeel van Domestika t.o.v. Skillshare vind ik ook dat je bij Domestika gewoon per cursus betaalt, terwijl je bij Skillshare (in ieder geval toen ik ernaar keek) maandelijks moet betalen.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: wat is domestika ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:48

Bij Domestika wordt over het algemeen vrij enthousiast gereviewed. Ik probeer met het uitzoeken altijd wat kritisch te kijken, maar er zitten een aantal hele leuke dingen tussen.

Ik vind het leuk om goedkoop verschillende dingetjes te scoren om wat nieuwe kennis of inspiratie op te doen :D

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 20:19

Hebben jullie specifieke aanraders ? Cursus van Alfono Serra ga ik bekijken in ieder geval.

Wat ik, denk ik, leuk vind is schilderen. Maar dan niet realistisch en ook graag met structuur in het schilderij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 20:23

Maris schreef:
Hebben jullie specifieke aanraders ? Cursus van Alfono Serra ga ik bekijken in ieder geval.

Wat ik, denk ik, leuk vind is schilderen. Maar dan niet realistisch en ook graag met structuur in het schilderij.
Dan zou ik kijken naar iets wat zich echt richt op diverse technieken en niet per se op onderwerp. Dat is sowieso altijd een goed startpunt overigens, want zonder dat wordt het vaak "slechts" een kunstje dat je blijft herhalen.

Elanor

Berichten: 6787
Geregistreerd: 25-08-04

Re: wat is domestika ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:23

Het is overigens Adolfo Serra, ik maakte een tikfoutje zie ik nu. :)