[ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:19

Prachtig hoor, die bijzettafel, helemaal mijn kleur <3

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:22

Afbeelding

worden hier regelmatig door deelnemers van workshops hier gemaakt, deze is met een standaard bijzettafeltje


Afbeelding

deze op een plaat, en moet nog verder afgewerkt worden

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:24

Afbeelding voor bij de kerstdorpjes

[/quote]
Heb je een linkje van die tutorial?
Water op een modelspoorbaan is ook altijd zo een dingetje.[/quote]

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:26

Mkango, heel gaaf! Heb je die marmer spuitbus gebruikt?
Ik heb erg zitten twijfelen of ik een spuitbus mee zou bestellen, maar toch maar niet gedaan omdat het ook zonder zou moeten lukken haha, dus ik ben benieuwd![/quote]

kan zonder ook, witte ondergrond nemen, en dan even wat dikker laten worden, en daarin sliertjes (marmerkleur) in gieten en met de blower een beetje vervagen zodat je niet echt strakke strepen hebt.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:37

8nnemiek schreef:
ikke schreef:
Heb je een linkje van die tutorial?
Water op een modelspoorbaan is ook altijd zo een dingetje.

Er zijn redelijk veel tutorials te vinden, maar deze heb ik opgeslagen: https://www.youtube.com/watch?v=l-1giq1oaYA
Ik heb een achterwand op de boot waar ik iets speciaals mee wil doen, en dit lijkt me echt heel gaaf!

Mkango, heel gaaf! Heb je die marmer spuitbus gebruikt?
Ik heb erg zitten twijfelen of ik een spuitbus mee zou bestellen, maar toch maar niet gedaan omdat het ook zonder zou moeten lukken haha, dus ik ben benieuwd!

Ziet er interessant uit, ook bewaard :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 23:57

8nnemiek schreef:
Er zijn redelijk veel tutorials te vinden, maar deze heb ik opgeslagen: https://www.youtube.com/watch?v=l-1giq1oaYA
Ik heb een achterwand op de boot waar ik iets speciaals mee wil doen, en dit lijkt me echt heel gaaf!

Mkango, heel gaaf! Heb je die marmer spuitbus gebruikt?
Ik heb erg zitten twijfelen of ik een spuitbus mee zou bestellen, maar toch maar niet gedaan omdat het ook zonder zou moeten lukken haha, dus ik ben benieuwd!
Ik heb inderdaad een spuitbus gebruikt en een paar verschillende lagen aangebracht, zodat je ook een kleeeeein beetje diepte hebt. Zo zit één laag marmerspray onder de laag met het goud, en eentje erboven. :)

Hij heeft wat schoonheidsfoutjes, maar al met al ben ik er erg blij mee! En zeker als er dingen op staan, ziet het er meteen wat natuurlijker uit.

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 03:27

Ik heb de laatste tijd wat dingetjes op bestelling gemaakt, niet alles op de foto gezet maar het is ook veel van hetzelfde inmiddels haha.


Afbeelding
Onderzetter

Afbeelding
Groot hart

Afbeelding
Hanger

Afbeelding
Onderzetter

Afbeelding
Mandala

Afbeelding
Boekenleggers (4 verschillende, voor en achterkant. Ik doe er altijd nog een touwtje met een hangertje aan)

De bestelling was: ik wil 4 onderzetters in de kleur van je plaid. Oke :Y) .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Close up van een bestelling

Afbeelding
Bestelling: zo bont mogelijk



Ik heb het net van de week allemaal in een doos gestopt eigenlijk, omdat het al zo lang onaangeroerd op tafel stond en zo veel ruimte in beslag nam := en met een andere hobby bezig gegaan haha.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:01

Super leuk zeg!
Ik heb ook het eea in huis maar nog niet geprobeerd.

Hoe doen jullie het met ventilatie in huis?

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:21

Masker op en ramen open. Dus in de winter ben ik er wat minder mee bezig :')

Hier ook vooral schilderijen, de onderzetters zijn vooral de restanten epoxy. Ga binnenkort beginnen met een groot stuk voor mezelf voor aan de muur. Twijfel nog over paar bijzettafels die ik heb.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:22

2 roosters in de kamer staan open en de deur open. Masker niet nodig, gebruik (en verkoop) Nederlandse epoxy, die voldoet aan strenge veiligheids eisen en geen buitenlands spul waar de tekst in het chinees staat zodat je geen flauw idee hebt wat er staat en of er waarschuwingen op staan. Of flessen die door verkoop voorzien zijn van een eigen labeltje.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:27

bezig geweest met nw memory standaards voor mijn webshop, ga er nog 1 maken met een dennenappel daar is de mal van onderweg en een met vogeltjes, daar heb ik beeldjes voor gevonden waar ik zelf een mal van ga maken, want heb geen mooie gevonden daarvan. Hierin kan naar wens as/haar in verwerkt worden en kleuren naar keuze.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:31

Leuk topic dit, ik zie hele gave creaties!

Zelf heb ik dit ook een tijdje gedaan maar niet geschikt voor mij :+ Ben hier veel te lomp en ongeduldig voor. Ik heb nog wel best veel mallen liggen en ook andere toebehoren geloof ik. Mocht er iemand interesse hebben, doe me even een PBtje :D Dan ga ik kijken wat ik nog heb!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:02

Mkango, dat klinkt heel mooi met die meerdere lagen voor diepte, slim! Ik heb zo het idee dat het er in het echt nog gaver uitziet dan op de foto :D

Karlijn, waaw wat een mooie maaksels! Ik ben echt verliefd op die onderzetters met bloemen erin.

Ik werk zelf alleen met epoxy in de schuur of tuinkamer waar goede ventilatie is, en ik heb ook nog een degelijk gasmasker liggen (vooral met polyester echt hard nodig, dat spul is rotzooi).

speurneus, heb je op je site ook losse flessen epoxy te koop, of alleen als set? Moet ik onthouden voor als ik door mijn voorraad heen ben!

Ghostattack, ik heb je een pb gestuurd :D Wat jammer dat het niet zo wilde lukken zeg! Het is zo'n leuke hobby <3

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:19

Ik een bar met doppen.

Afbeelding

Afbeelding

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:21

8nnemiek schreef:
Mkango, dat klinkt heel mooi met die meerdere lagen voor diepte, slim! Ik heb zo het idee dat het er in het echt nog gaver uitziet dan op de foto :D

Karlijn, waaw wat een mooie maaksels! Ik ben echt verliefd op die onderzetters met bloemen erin.

Ik werk zelf alleen met epoxy in de schuur of tuinkamer waar goede ventilatie is, en ik heb ook nog een degelijk gasmasker liggen (vooral met polyester echt hard nodig, dat spul is rotzooi).

speurneus, heb je op je site ook losse flessen epoxy te koop, of alleen als set? Moet ik onthouden voor als ik door mijn voorraad heen ben!

Ghostattack, ik heb je een pb gestuurd :D Wat jammer dat het niet zo wilde lukken zeg! Het is zo'n leuke hobby <3


losse flessen ook, dat is totale gewicht verdeeld in de epoxy en verharder.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:03

Creatief zo, die bar!

Ah ja speurneus, het menu werkte niet helemaal op mijn computer, dus ik kwam bij 'Epoxy sam' op een lege pagina terecht :+ Gevonden!

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 12:39

8nnemiek schreef:
Creatief zo, die bar!

Ah ja speurneus, het menu werkte niet helemaal op mijn computer, dus ik kwam bij 'Epoxy sam' op een lege pagina terecht :+ Gevonden!


ok ja die lege pagina is een ontwerp foutje, wordt aan gewerkt, met scrollen sla je deze pagina eigenlijk over... maar je had ze gevonden?

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:27

speurneusc schreef:
2 roosters in de kamer staan open en de deur open. Masker niet nodig, gebruik (en verkoop) Nederlandse epoxy, die voldoet aan strenge veiligheids eisen en geen buitenlands spul waar de tekst in het chinees staat zodat je geen flauw idee hebt wat er staat en of er waarschuwingen op staan. Of flessen die door verkoop voorzien zijn van een eigen labeltje.


Ik heb mijn epoxy bij Speurneusc gekocht. Ik ventileer niet anders dan normaal. Geen masker.
Je ruikt er niks van, ligt ook gewoon in de woonkamer te drogen

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:20

maarrrrrr mocht je longproblemen hebben, of allergisch zijn voor van alles, is het wel raadzaam om een masker te dragen of een los fftp3 masker, gewoon voor je eigen gemak/gezondheid. Of als je het zelf veilig vind. Daar hoeft niet om gepaniekt te worden, wat ik vaak zie bij de Cricut gebruikers die vragen hebben over epoxy om de plastic acryl sleutelhangers van een laagje te voorzien.

Epoxy bubbels NIET wegbranden met vuur, hooguit met staafaansteker bubbel voor bubbel wegschieten. Beter is pure alcohol te gebruiken. Nog beter kies een goede epoxy die zelf ontbubbelend is, 2 tellen even laten staan na het roeren en 99% van de bubbels zijn er dan al uit. Hoef je ook niet raar te doen met langzaam roeren maar die kun je gewoon klutsen zoals je een ei tot omelet klutst.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:37

Mijn eerste testje is redelijk geslaagd :D
Afbeelding
Knopen voor een jas. Nu nog afwerken met een tweede laag transparante epoxy met wat bladgoud erdoor.
Ik had wel veel te veel epoxy aangemaakt, dus heb het gereedschap van vriendlief ook maar even gepimpt :')

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:55

haha, ja altijd wat dingetjes erbij houden voor restjes...

Wendy15

Berichten: 11097
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:09

Oh wat grappig, dat zijn vrij forse knopen zeker? Het staat hier nog steeds op mijn to do lijstje om te proberen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:23

Klopt! Ik heb een Desigual-achtige jas die ik nog steeds geweldig vind, maar een van de knopen is eraf en ik was dus al meer dan een jaar op zoek naar een knoop in die maat (rond de 4 cm doorsnee) en die stijl.. niet te vinden!

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 08:39

Mensen, ik kom even binnenvallen, een vriendin van mij heeft enkele overleden dieren die gecremeerd zijn en bij haar thuis staan in blikjes. Graag zou ze dat anders zien.

Via internet is er veel te vinden over epoxy & de verwerking van as in bijvoorbeeld een mal van een hondenpootje.

Is er iets wat vergelijkbaar is met as waarmee je zou kunnen oefenen op verhoudingen en dergelijke?

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:25

Wie van jullie zit een beetje in het midden van NL?
Ik heb een polyester plaat (motorkap) met schade. dat zou "gerepareerd" kunnen worden door er wat epoxy op te zetten.
Nee, dat wordt niet mooi, hoeft ook niet want tijdelijk maar motorkappen van een vrachtwagen zijn niet op elke straathoek te vinden :D
De schade zit op de plek waar de sluitpin zit. dat moet dus wat steviger worden zodat de boel op z'n plek blijft totdat ik een vervangende klep gevonden heb.

Heeft geen haast, het zou zinvol zijn als je een restje van je werk erop kunt zetten dan heb je minder afval en ik een iets stevigere motorkap. Het hoeft uiteraard ook niet gratis.