[ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:09

Dan is goed ontvetten waarschijnlijk de oplossing voor deze. Succes, ben benieuwd naar het resultaat!

Zo, ondertussen even tijd gehad om wat foto's van de dobbelstenen te verzamelen:


Afbeelding
Met bladzilver erin

Afbeelding
Vind dit echt zo'n toffe kleur geworden <3

Afbeelding
Deze kleurcombi vind ik ook heel geslaagd

Afbeelding
Dit had op vuur moeten lijken, maar dat kwam toch niet helemaal zo uit.

Afbeelding
Met spinnetjes erin (spinnetjes zijn van dezelfde epoxy en hebben dus geen invloed op de balans van de dobbelsteen)

Afbeelding
Deze vond ik op een crime scene lijken :D

Afbeelding

Afbeelding
Licht erop of licht eronder maakt nogal uit bij deze

Afbeelding
Cadeautje voor een vriendin, met magisch, van kleur veranderend toverdrankje :D

Afbeelding
Voor mijn man. Deze hebben een hoop tijd gekost om te maken!

Afbeelding
Ik ben iets te hard los gegaan met de mica poeder hier, dus je kunt niet héél goed zien dat er roosjes in zitten. Maar nu zien ze er een beetje dromerig uit, heeft ook wel wat.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:04

zitten mooie kleurtjes bij

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:06

Gave dobbelstenen!
Die voor je man vind ik geweldig, prachtige kleuren!

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 09:15

Bedankt! Ik heb dadelijk 1000 sets omdat ik allerlei effecten wil proberen haha :D

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:15

Herkenbaar, Qimm. Ik heb dozen vol met katten hoofdjes en honden pootjes, bloemen, vlinders en weet ik veel wat, omdat ik alle mogelijkheden wilde proberen. Heb van de meeste maar magneetjes gemaakt, maar geen idee wat ik er eigenlijk verder mee moet doen. Denk dat ik inmiddels ook wel de 1.000 aantik. Iedereen zegt verkopen, maar wie zit daar nu op te wachten - denk ik dan. Voor een ander is het makkelijk praten, maar als ik iets van mijzelf wil verkopen, dan vind ik dat knap lastig.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 16:02

Haha, ja echt he. Nou hoop ik dat de mensen in de D&D groepen van mijn man het zo leuk vinden een unieke set te hebben dat ik ze daar aan kwijt kan :D
Van alle restjes epoxy (want ik heb altijd over na dobbelstenen gieten) maak ik sleutelhangers :') Dus alle reservesleutels in ons huis hebben nu leuke hangers haha.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 07:23

Eindelijk dit topic gevonden! *\o/*

Wat een mooie creaties komen hier voorbij <3
Ik heb sinds een half jaartje Epoxy spullen, en nog maar een paar keer ge-epoxt :P

Hoe houden jullie de bloemetjes, glitters ed in het midden van de creatie?
Bij mij 'zinken' de glitters steeds naar beneden waardoor ze uiteindelijk allemaal aan de bovenkant van de creatie zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 09:12

Voor mij is het de oplossing om in lagen te werken, met name voor mijn inserts. Wat glitters betreft heb ik een sneller uithardende epoxy gevonden (stofdroog in 12 uur) zodat dingen minder tijd hebben om.te zinken. Gewone glitters zijn overigens te zwaar, het gaat een stuk beter met micapoeder.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:31

glitters kunnen van glas, metaal, steen, plastic of papier zijn en ja dan kunnen ze gaan zinken, zoveel glitters in je epoxy doen dat er geen ruimte meer is om te zinken is een mogelijkheid.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 11:55

Heeft iemand tips voor een goeie hondenpoot mal? Voor een vriendin wil ik graag iets maken voor haar overleden honden, met as en glitters, of bloemetjes.

Maar ik heb nog niet echt een geschikte of mooie mal gevonden.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:08

Ik heb er 1 gekregen bij een pakket, maar heb er zelf geen echte interesse in. Stuur je even een pb.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:16

KimD schreef:
Heeft iemand tips voor een goeie hondenpoot mal? Voor een vriendin wil ik graag iets maken voor haar overleden honden, met as en glitters, of bloemetjes.

Maar ik heb nog niet echt een geschikte of mooie mal gevonden.

ik stuur even pb

Sansevieria
Berichten: 4203
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:27

Ik zie het topic nu pas, leuk.
Doe hier zelf niks mee, maar ken iemand die herdersstokken maakt met handvatten van epoxy in allerlei kleuren en soorten.

Doorzichtig en dan met bloemen (of bijvoorbeeld op bestelling met haar van je eigen hond erin), prachtig, zoiets had ik echt nog nooit gezien, meestal is dit hout of ramshoorn gemaakt.

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 05:32

Ik heb in opdracht voor iemand haar dochters overleden pony een stukje haar in epoxy mogen verwerken. Het is niet helemaal naar mijn zin geworden, zoals het 'forever', bleek dat er hoofd- en kleine letters bij zaten en ik ze door elkaar heb gebruikt en ze zitten gewoon niet mooi recht.

Maar degene die gevraagd had me het te maken was er onwijs blij mee en was helemaal onder de indruk. Maar anderzijds vindt zij alles wat ik van epoxy maak haast een geschenk uit de hemel :+


Afbeelding
Ik krijg het niet mooi op de foto.
Hij is transparant hoor, maar ligt op een geel papiertje.

Dit was de eerste keer (op een plukje haar van mijn eigen kat na) dat ik met dierenhaar werkte.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 07:18

Qimm schreef:
Voor mij is het de oplossing om in lagen te werken, met name voor mijn inserts. Wat glitters betreft heb ik een sneller uithardende epoxy gevonden (stofdroog in 12 uur) zodat dingen minder tijd hebben om.te zinken. Gewone glitters zijn overigens te zwaar, het gaat een stuk beter met micapoeder.


Dank je wel Qimm!

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 13:11

Zou ik in dit topic om een helpend handje mogen vragen?

Vorig jaar heb ik een ongeval gehad en is mijn schouder met plaat en schroeven in elkaar geknutseld. Twee van die schroeven zijn nu verwijderd en ik wil van die schroeven een kleine sleutelhanger maken waarbij ze in epoxyhars gegoten zitten. Zou er iemand zijn die dit (tegen vergoeding uiteraard) kan en wil doen?

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:00

maaikemuis schreef:
Zou ik in dit topic om een helpend handje mogen vragen?

Vorig jaar heb ik een ongeval gehad en is mijn schouder met plaat en schroeven in elkaar geknutseld. Twee van die schroeven zijn nu verwijderd en ik wil van die schroeven een kleine sleutelhanger maken waarbij ze in epoxyhars gegoten zitten. Zou er iemand zijn die dit (tegen vergoeding uiteraard) kan en wil doen?


in wat voor vorm zou je ze willen, daar moet dan een mal beschikbaar voor zijn bv hoe groot zijn de schroeven?

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:29

Het zijn kleine schroeven, ze zijn 3 cm lang en ik denk dat het klein fragment is van 3,5mm dik. Zouden er mallen zijn voor smalle rechthoekige sleutelhangers?

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:32

Mallen kun je ook eenvoudig maken :j

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 09:57

@Quimm, laat je de dice gewoon in de "open lucht" uitharden? Ik wil voor onze D&D tafel eigenlijk ook zelf dice gaan maken, maar ik zie iedereen online met pressure pots en weet ik het aan de haal gaan, hoe doe jij dat? :') Heb je zelf een mal gemaakt met silicone van dice die je al had, of heb je ze gekocht?

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:01

Ik heb een pressurepot :')

Het kán wel zonder, de eerste paar heb ik zonder gedaan. Maar de pressurepot geeft me wel meer geruststelling



En mijn laatste creatie <3
Afbeelding
Afbeelding

Het is onmogelijk om vast te leggen hoe shiny ze echt zijn.

Ik heb initieel een mal gekocht (op etsy) maar heb van bestaande dobbelstenen ook zelf een mal gegoten.
Mijn eerste gekochte mal is nu echt op, dus heb een nieuwe gekocht. Want ik wil graag iets grotere sharp edge dobbelstenen en de mal die ik zelf gegoten heb is van die kleine. Nu even een mal gieten van de dobbelstenen die er nu uit zijn gekomen (goeie mallen zijn duur je kunt ze wel super goedkoop vinden, maar eigenlijk raadt iedereen die af)

ArcoIris

Berichten: 159
Geregistreerd: 21-02-14

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:05

Very nice! Dan ga ik daar toch maar eens naar kijken denk ik, kan ik onze eigen dice-hoarding verzorgen :+

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 10:06

Haha pas maar op, het is heel verslavend :D
Ga vooral veel youtube filmpjes kijken. Want je hebt een hoop dingen nodig :')

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:41

Meelezer meldt zich (al krijg ik grote rode letters dat dit topic al lang niet meer gebruikt is :') )

Ik heb een geborduurd stukje stof gekregen waar ik graag een epoxy “plankje” wil van laten maken (om dat als onderzetter voor een kop koffie ofzo te kunnen gebruiken). Ik heb nog nooit met epoxy gewerkt en zoek liever iemand die daar wel ervaring mee heeft. Is hier iemand die dat kan ?

Het werkje heeft emotionele waarde voor mij dus ik wil echt wel goed resultaat. :)

Zoals het nu is :
Afbeelding

Zoals het er moet komen uit te zien :
(Ik zorg zelf nog voor het juiste formaat maar dan heb je een idee)

Afbeelding

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:05

@jokari, als je in NH woont zou je kunnen aankloppen bij Woodshop Egmond, zij kan heel mooi dingen verwerken in epoxy. Super strak en zonder bubbeltjes. Voor mij heeft ze meerdere dingen ingegoten en ze werkt echt heel netjes met goede kwaliteit epoxy.

Ze giet bijvoorbeeld ook hele paarden staarten in epoxy.