[DIGI] Cricut liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 18:12

Ik zou dan met de verkopende partij contact opnemen. Zij kunnen die ruilen en anders met cricut zelf dan heb je ook kans dat je een nieuwe krijgt.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 18:19

xoranlover schreef:
Ik zou dan met de verkopende partij contact opnemen. Zij kunnen die ruilen en anders met cricut zelf dan heb je ook kans dat je een nieuwe krijgt.


Ik heb sws cricut een bericht gestuurd. Blijkbaar alles in het Engels. Ik heb hem bij veepee gekocht

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 18:31

Nee hoor. Als je belt is dat gewoon in het Nederlands. Heb ook mail contact in het Nederlands gehad.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 12:07

Ik zou idd even cricut contacten. Deze melding heb ik nog nooit gehad. :)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 22:24

caro29 schreef:
Ik begin langzaam spijt te krijgen van mijn Cricut explore. Constant deze melding. Heb cricut bericht

[ [url=m/VHb1zu.png]Afbeelding[/url] ]

Wat vervelend zeg! Ook ik ken deze niet. Is het probleem ondertussen opgelost?

Ik heb vandaag voor het eerst stickers gemaakt. Ook weer erg leuk. Hij mag nog net nog wel wat netter dus zal het kalibreren nog een keer doen. Al moet ik zeggen dat ik op Facebook echt super scheve print &cut dingen zag. Dus mag voor poging 1 niet zeuren.
Verder niks zelf ontworpen hoor, gewoon wat leuks uitgezocht :')
Afbeelding

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:41

Wat tof die holografische stickers!
Ik ben sinds deze week ook eigenaar van een Cricut :D Wat maken jullie allemaal met je machine? En hebben jullie nog tips qua betaalbare materialen? Ik vind de materialen van Cricut zelf die erbij zitten wel prettig, maar die zijn ook wel erg prijzig :=

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:44

Ik gebruik bijna niks van cricut zelf. Vinyl gebruik ik van oracel, flex van siser. Verder papier van action. Ik haal trouwens best veel bij de action.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 23:13

Hier hetzelfde. Al vind ik niet al het papier van de action fijn. Voor kaarten gebruik ik het papier van Florence. Is minder vezelig.
Sticker papier heb ik van Amazon besteld, net zoals bijv. Blanco sleutelhangers etc.

Vinyl vind ik nog wel lastiger. Ik vind het moeilijk de juiste setting te bepalen.en ben dat ook bang dingen te verprutsen..
En verder was mijn holografische vinyl maar ook het glimmende erg snel gekrast en dat bleef van cricut wel beter. Wel jammer had het gekocht op de KreaDoe en was er zo blij mee.
Maar had nu matte kleuren bij villafolie besteld en dat blijft wel mooi. Dus ook beetje uitproberen.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 07:49

Ik wil ook graag stickers maken maar begreep dat je dan een andere printer moet hebben. Ik wacht nog maar even op black friday

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 09:34

caro29 schreef:
Ik wil ook graag stickers maken maar begreep dat je dan een andere printer moet hebben. Ik wacht nog maar even op black friday

Klopt of van vinyl natuurlijk! Maar wij hebben gewoon een hele simpele printer hoor.
Een canon pixma van rond de 60 euro. Wel 1 die ook kan achterladen.
Canon PIXMA TS5350a hebben wij.

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:32

Ook hier nog een vraagje

Ik ben al heerlijk in de weer met de Cricut.
Ik word er al wat handiger in, het zijn allemaal kleine projectjes, maar super leuk!
Ik heb trouwens het boek gekocht van Joan en Vera, Creatief met Cricut
Daar ga ik zeker wat dingen van namaken :D

Maar nu. Ik heb een tablet, en die is oud, maar voor de simpele ontwerpen gaat het nog prima
Wil ik meer tekst ( ben nu bezig met een Sint gedicht :D :') ) dan word het wel een dingetje
En is hij echt heel langzaam
Een paar woorden is echt iets van 30 seconden en soms loopt de boel zelfs vast

Dus de discussie. Een nieuwe tablet of een pc ...
Ivm ruimte zeg ik tablet, maar ik heb geen ervaring met Design Space op de pc

Wat gebruiken jullie liever?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:37

Mijn ipad pro (wel ouder model) kan design space beter aan dan mijn laptop. Wel schijn je met de pc meer te kunnen ingeval vergeleken android. Met apple merk ik minder verschil.
Wel kan ik bijv. Met print and cut op de pc meer instellen op de printer dan ik kan op de ipad.

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:46

lenaa_tje schreef:
Mijn ipad pro (wel ouder model) kan design space beter aan dan mijn laptop. Wel schijn je met de pc meer te kunnen ingeval vergeleken android. Met apple merk ik minder verschil.
Wel kan ik bijv. Met print and cut op de pc meer instellen op de printer dan ik kan op de ipad.


Dus eigenlijk kan je op de pc meer dan op een tablet ...
Ik heb geen zin om eerst een duur tablet te kopen om er dan achter te komen dat een pc handiger was geweest...

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:08

Ik heb mijn cricut nog niet zo lang, maar ik vind design space op de iPad echt verschrikkelijk. Ik vind die voor de pc veel makkelijker werken, vooral voor het installeren van lettertypes en uploaden van eigen afbeeldingen / SVGs.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:16

higgins schreef:
lenaa_tje schreef:
Mijn ipad pro (wel ouder model) kan design space beter aan dan mijn laptop. Wel schijn je met de pc meer te kunnen ingeval vergeleken android. Met apple merk ik minder verschil.
Wel kan ik bijv. Met print and cut op de pc meer instellen op de printer dan ik kan op de ipad.


Dus eigenlijk kan je op de pc meer dan op een tablet ...
Ik heb geen zin om eerst een duur tablet te kopen om er dan achter te komen dat een pc handiger was geweest...

Ja maar ik zou daar op dan dus ook niet bezuinigen. Mijn simpele werklaptop (echt geen goedkoop ding) kan gewoon geen offset om een ingewikkeldere afbeelding maken. Terwijl m’n iPad daar 0 moeite mee heeft. :)

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:19

Wat vreemd mijn laptop is echt geen bakbeest en al een paar jaar oud maar heeft 0 moeite met design space.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:22

Vanillia schreef:
Wat vreemd mijn laptop is echt geen bakbeest en al een paar jaar oud maar heeft 0 moeite met design space.

Het verbaasde mij ook. Nu kwam het bij mij omdat ik van een ingescande tekening een sticker wilde maken. Dan krijg je ook wel een zware afbeelding. De iPad Pro is daar misschien ook wel meer op gemaakt.

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:44

Daarom ook mijn vraag, ik heb geen zin om 2 keer zo'n bedrag uit te geven ...
Ik ben ook benieuwd of ik het project op de tablet af kan krijgen -O-
Maar volgens mij kan ik het wel op de pc van mijn man ( als ik DS heb geïnstalleerd) af maken


Heeft iemand dan ervaring met zo iets als dit

https://www.bol.com/nl/nl/p/morefine-m6 ... re_pdp_www

Ik heb geen verstand van pc's, maar dit lijkt mij qua ruimte besparing wel ideaal ...

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:48

Onze oude laptop gaat dikke prima met design space.

Gisteren voor 300 euro een nieuwe laptop op marktplaats gekocht van een half jaar oud. Die moet nog alle apps krijgen en dan word dat de nieuwe laptop voor alles.


Op de tablet en telefoon kan ik helemaal niks. Vind het gewoon niet prettig werken

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:53

De meeste van jullie werken dus eigenlijk met laptop, niet met een pc of tablet

Dan toch eens naar de optie laptop kijken...

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:06

Ik heb beide. Ik gebruik de ipad voor even snel eat snijden. Voor al het andere gebruik ik de laptop.
Meer opties, sneller verbinding via kabel is stabieler bij mij.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:09

Ik zou ingeval niet voor Android tablet gaan. Die app is echt een heel uitgeklede versie van design space dus dat is geen goede keuze.
En hier dus beide. Ik maak graag tekeningen via m’n ipad, dat kan ik niet via de laptop maar dat deed ik al voor cricut :)
En zoals ik zei mijn laptop liep vast op een eigen tekening. Als je dat soort dingen niet gaat doen zal een laptop een betere keuze zijn.

higgins

Berichten: 1138
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:58

Dank voor de antwoorden !

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:21

Ik werk ook met m'n laptop. Ik heb een game laptop gekocht omdat ik naast zo nu en dan gamen ook 3d wil tekenen en met photoshop werk. Dan heb je wel een wat zwaarder model nodig

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:42

Ja ik heb een macbook. Ook voor mijn fotografie. Dat werkt wel fijn.