[DIGI][TEK] Vogeltjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariett

Berichten: 4437
Geregistreerd: 13-12-11

[DIGI][TEK] Vogeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 11:20

Na dit topic:
[UK] [DIGI] Kauw, van ei tot uitvliegen

Heb ik bedacht om mijn tekeningen van vogels toch maar op bokt te zetten. Als hobby maak ik ook prints voor T-shirts (liefst met een vogel erop natuurlijk), maar het maken van de tekeningen duurde vrij lang met een computermuis en daarom deed ik het minder. Toen mijn professor me zijn tekentablet te leen gaf (tot ik eindelijk mijn eigen gekocht heb) kon ik weer lekker bezig! Eerst ook vooral om uit te vinden hoe een tablet nou handig werkt (en hoe ik er goed mee werk) en daarna omdat ik nog wat leuke ideeën had.


Deze had ik in het eerder genoemde topic ook laten zien in de reacties, een volwassen kauw.
Afbeelding

Mijn stiefvader had toen een woordgrap gemaakt die ik niet uit mijn hoofd kreeg. Aanschouw:
Afbeelding

Daarna vroeg iemand uit mijn research group of ze een tekening van een zebravink mocht hebben en mocht gebruiken voor een publicatie.
Afbeelding
(ik vond de rand wel leuk zo op bokt)

Verder maak ik graag pentekeningen. Als ik een presentatie geef wil ik daar graag wat visueels bij omdat ik zelf beter dingen onthoud met een illustratie erbij, en pentekeningetjes kan ik vrij snel maken, waardoor ze ideaal zijn voor presentaties!

Voor mijn eigen project over synchronisatiegedrag bij kauwenkolonies.
Afbeelding


Ik had afgelopen week een presentatie over het migratiegedrag van lepelaars, hiervoor heb ik een aantal lepelaars getekend. Deze heb ik gemaakt met oost-indische inkt en een glaspen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


In de presentatie bewerk ik de tekeningen nog wel eens wat, in deze presentatie moesten we uitleggen dat 'onze' lepelaars zich meer als dwarse pubers gedroegen dan als kinderen. Vandaar:

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49287
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [DIGI][TEK] Vogeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:39

Wat leuk gedaan! Mooi hoor.

Kookaburra

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: [DIGI][TEK] Vogeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:43

Wat tof!. Die pentekeningen schud je dan ook 'zo effe' uit je mouw?

De ZebraVin'kLief :D

Solleke_Noah

Berichten: 11086
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:43

Heel leuk!

Mariett

Berichten: 4437
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [DIGI][TEK] Vogeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 17:19

Dank jullie!

Jaa die pentekeningen kosten meestal een paar minuutjes :) Het langste is het wachten tot de inkt droog is, zodat ik het potlood kan uitgummen, haha.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [DIGI][TEK] Vogeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:24

Wat ontzettend mooi gemaakt zeg! Super tof.

Roihi

Berichten: 2893
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: [DIGI][TEK] Vogeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:27

Mooi allemaal

Mariett

Berichten: 4437
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 23:15

Dank jullie!
Nav wat feedback van degene die de tekeningetjes wil gaan gebruiken, zebravink 2.0:

Afbeelding

Ik wilde dus per sé deze houding, ook zodat de zebravink een beetje omhoog kon kijken naar de kauw, mochten ze naast elkaar gezet worden. Super onhandig, want hierdoor had ik een houding waar niet echt foto's van te vinden waren. Blijkt dus dat wildkleur zebravinkjes best wel een grote stip op hun borst hebben!

Omdat ik het leuk vond om te laten zien, hier de schetsen voor de zebravink:
Afbeelding
Afbeelding

En gecombineerd:
Afbeelding

Ik vind digitaal werken echt onwijs leuk, maar ik schets nog het liefst met potlood en papier. Ik maak er daarom meestal een foto van en ga er daarna mee werken in Photoshop.

Jis_

Berichten: 11651
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:49

Birds!! <3 Heel leuk wat je er van maakt!


Kookaburra schreef:
De ZebraVin'kLief :D


:))