[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:42

Ja :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:45

ah oke, op zich werk ik momenteel niet zoveel met textuur dus dat zou geen probleem zijn. Ik vind de pan-sets aantrekkelijk omdat het wat makkelijker "uit pakt en weggelegd" wordt zeg maar.

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:11

Dat kan ik goed begrijpen :D de kans is dus wel reëel dat de verf eronder weer wordt geactiveerd. Maar ik ben de kunstpolitie niet, zolang het maar doet wat je wil en je plezier hebt :D
Ik heb 1 keer een gouache napjes set gezien, van Caran D'ache. Maar het leek alsof die heel veel binder bevatte, dus die heb ik niet gehaald.
Wat misschien wel een optie is is een tube witte gouache halen en die mengen met je napjes aquarel. Dan heb je wel het dekkende effect van gouache maar niet 272837 tubes op je bureau :)*
Dit heb ik ook een tijde gedaan, werkte goed :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 18:04

vikawiek schreef:
Dat kan ik goed begrijpen :D de kans is dus wel reëel dat de verf eronder weer wordt geactiveerd. Maar ik ben de kunstpolitie niet, zolang het maar doet wat je wil en je plezier hebt :D
Ik heb 1 keer een gouache napjes set gezien, van Caran D'ache. Maar het leek alsof die heel veel binder bevatte, dus die heb ik niet gehaald.
Wat misschien wel een optie is is een tube witte gouache halen en die mengen met je napjes aquarel. Dan heb je wel het dekkende effect van gouache maar niet 272837 tubes op je bureau :)*
Dit heb ik ook een tijde gedaan, werkte goed :D

Dat is nog best een goed ide, thx! Gewoon mengen op je mengplaatje dan tot je de juiste dekking ziet veronderstel ik?
Dat is de titanium white die je dan nodig hebt toch?
Scheelt ook wat in de kosten. :o

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 18:48

Ja, gewoon mengen op je plaatje en titanium white is ook helemaal goed :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:22

Thx! Ik heb trouwens ook een aanvraag gedaan voor een topic voor dit soort dingen te bespreken dan hoef ik jullie niet te onderbreken met dit soort vragen, mogelijk gaat mijn vraag daar wel als "begin" gebruikt worden als de mods het een goed ide vinden. Dat betekent niet dat ik jouw advies niet neem, ze hebben een beetje "naast elkaar op" gelopen en had me even niet verwacht aan "wat zou je in de openingspost" willen. _O- Denk dat ik idd voor de set van rembrandt ga en dan de titanium white in een tube. :j

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:59

Haha, ik ben altijd blij om te helpen :D ik hoop dat het materialen topic een beetje leuk gaat lopen, al vind ik het totaal niet storend als mensen hier iets vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 08:39

Ayasha schreef:
Thx! Ik heb trouwens ook een aanvraag gedaan voor een topic voor dit soort dingen te bespreken dan hoef ik jullie niet te onderbreken met dit soort vragen, mogelijk gaat mijn vraag daar wel als "begin" gebruikt worden als de mods het een goed ide vinden. Dat betekent niet dat ik jouw advies niet neem, ze hebben een beetje "naast elkaar op" gelopen en had me even niet verwacht aan "wat zou je in de openingspost" willen. _O- Denk dat ik idd voor de set van rembrandt ga en dan de titanium white in een tube. :j
Nee joh, gekkie, dat mag je gewoon hier vragen hoor! :D Zo’n exclusief clubje is het nou ook weer niet. :)) Blijf ook vooral plakken!

Prachtige werken weer, Jis! <3

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 20:22

Ik heb die Caran d'ache gouache palet gehaald! Ik ben meer fan van uit tubes werken, maar voor onderweg is deze wel heel fijn!

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 11:15

@Ayasha :j maakt het juist ook weer wat levendig hier :D

Dank je Mkango! <3

Ik wil al een tijd 2 Meerkoeten schilderen vanwege die te gekke voeten van ze. Ik heb er 2 in spiegelbeeld neergezet en dat begon leuk maar ik loop nu al vast op de achtergrond. Heb wel wat in mijn hoofd maar het komt er nog niet uit %)

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:23

Jis_ schreef:
@Ayasha :j maakt het juist ook weer wat levendig hier :D

Dank je Mkango! <3

Ik wil al een tijd 2 Meerkoeten schilderen vanwege die te gekke voeten van ze. Ik heb er 2 in spiegelbeeld neergezet en dat begon leuk maar ik loop nu al vast op de achtergrond. Heb wel wat in mijn hoofd maar het komt er nog niet uit %)


Benieuwd naar de meerkoeten!


Hier had ik nog meegedaan aan een kleinschalige tentoonstelling met wat pyrografie en linowerken. Altijd wel tof :D

Afbeelding

Afbeelding


en thuis eindelijk een schilderijenmuur gemaakt. Weliswaar niet met eigen werk, maar werk van mijn grootvader, overgrootmoeder en een paar bekende Vlaamse schilders. Ben heel blij met hoe het geworden is <3

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:41

Wat cool, gaaf werk!

En de muur is goed gelukt, wat geweldig dat je werk hebt van je grootvader en overgrootmoeder.

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:54

Solleke_Noah schreef:
Benieuwd naar de meerkoeten!

Een portret van Scampi :))

Wat een mooie kunstverzameling, helemaal als het van je eigen familie is. Wij hebben thuis ook zoiets, maar dan een kunst kast want mijn grootouders waren meer van het boetseren.


Jis_ schreef:
Ik wil al een tijd 2 Meerkoeten schilderen vanwege die te gekke voeten van ze. Ik heb er 2 in spiegelbeeld neergezet en dat begon leuk maar ik loop nu al vast op de achtergrond. Heb wel wat in mijn hoofd maar het komt er nog niet uit %)


Is het een idee om op een stuk papier alle ideeën en manieren waarop je het kan afbeelden te schetsen? Hoeft niet netjes, en gewoon alles wat in je opkomt tekenen en dan zien wat werkt. Dat is wat bij mij werkt wanneer ik vast zit :D


-------

Ik had m'n hand bezeerd en kon dus even niet tekenen -O- maar dat is genoeg hersteld om weer bezig te gaan :D

Allebij in plakkaatverf, maar totaal andere stijlen
Afbeelding
Geïnspireerd door een foto van bokker Mariett


Afbeelding
En een portret van mijn lease paard.
Het paard dat ik hier had laten zien bleek uiteindelijk geen goede match. Ik bleek toch te instabiel door m'n autisme. Hij staat nu weer lekker bij zijn vorige eigenaar en blijft daar ook, alleen zij zocht nog een leaser voor een ander paard van haar. Dat bleek een stuk beter te matchen, en zodoende :D

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:09

Scampi?

Gaaf beide vikawiek!

Wat fijn dat het paard weer terug kon naar de oude eigenaar en je via hun toch nu een paard met wel een klik hebt

Goed plan :j heb wel een beetje hoe ik het wil in mijn hoofd maar denk dat een voorstudie wel handig gaat zijn.

Ik heb de kast af en mijn IJsvogel heeft zijn lijst gekregen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:11

Mooi hoor Jis. Duidelijke japanse invloed.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:22

Prachtig Jis <3 hele fijne sfeer!

Scampi was het waterhoentje dat een tijdje in mijn badkamer gewoond heeft :P

@vikawiek: ik herkende ze direct van de topics! Mooi zacht portret van je leasepaard.


Vind het ook super waardevol dat ik zoveel werken van mijn grootvader en overgrootmoeder nog heb. Heeft toch altijd meer emotionele waarde dan een 'willekeurig werk' van iemand anders.

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 22:26

Dank je Kugger!

Dank Solleke!
Meerkoet in de badkamer :')

Ik zit met een vriendin (die ook schildert, en tekent) een weekend in Ootmarsum voor de kunstmarkt. Staan er zelf niet maar lekker rondneuzen daar en schilderspullen meegenomen. Koala’s mee om mee verder te gaan maar er liepen zulke leuke kipjes rond ons huisje dat ik daar mee aan de slag ben gegaan.

Doekje van 30x30 katoen en olieverf
‘Haantje en zijn hennetje in Ootmarsum’
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:23

Bietje verder :):)


Afbeelding

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:34

Ik dacht dat 'ie al af was _O- ik vond het al zo losjes vergeleken met hoe je normaal werkt

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:02

Hahaha! :D Gaan nog wel een paar laagjes bij komen. Achtergrond is wel zo goed als klaar

Sall

Berichten: 6716
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:53

Leuk om jullie werk en projecten voorbij te zien komen.
Ik heb flink wat gezondheidsproblemen (gehad) was pittig met alle expo’s
Nu even een week in Portugal.

Heb mijn kinderboek manuscript meegenomen en een klein schetsboekje en hoop dat wat los in te kunnen werken.
Deze heb ik voor de Dutch Equine Art Fair in augustus nog afgerond
Een flinke ‘jongen’ van 135x100cm
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit is een illustratie van mijn kinderboek to be
Ben nog niet tevreden, maar ‘it’s getting close’

Afbeelding

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 20:16

Mag ik zeggen dat de kipjes me doen denken aan Jan Mankes? Misschien komt het doordat ik een groot liefhebber van zijn werk ben. Het is vooral die prachtige achtergrond @Jis.

En @Sall, je weet dat ik het geweldig vindt!! Kom maar op met dat boek.

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 10:18

Wat gaaf Sall! Zoveel sfeer. Je werk voor je kinderboek ziet er ook super uit, heel schattig.

Ook groot fan van Jan Mankes Signe :j
Altijd op zoek naar werk van hem dat ik kan gaan bekijken en bestuderen.
Wat hij deed met kleur vind ik zo magisch.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 19:33

Ik weet niet helemaal of dit de juiste plek is maar ik gok dat sommigen van jullie wel in opdracht werken en soms iets versturen.
Wat zijn jullie ervaring met (brievenbus) post pakketjes sturen van België naar Nederland?

Kwal
Berichten: 4441
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:51

In grote rode letters ‘let op!’ bovenaan de pagina :oo Wat is het hier stil!

Ik ben zelf ook even in een schilderdip geweest maar vandaag had ik vakantie en de kinderen op de opvang, dus ben naar de Action getogen voor een lekker groot doek en paletmessen (die ze helemaal niet hadden :roll: ) omdat ik eens wat wilde maken met een paletmes. Uiteindelijk bij de Gamma een soort plamuurmes gehaald bij gebrek aan beter :))

Kwaliteit verf bij de Action is beduidend minder dan bij de kunstwinkel maar het was een oefening voor mij om iets zonder schets te maken en iets nieuws te proberen!

Gaandeweg het schilderij heb ik alles losgelaten en er een kleurrijk fantasie landschap van gemaakt :j Ik vond het een uitdaging om mijn streven naar perfectie los te laten!


Afbeelding

Acryl op doek, 60 x 80 cm
3 uur werk

(In het echt is de lucht wat vloeiender en minder vlekkerig).
Mijn eigen feedback voor de volgende keer: minder driehoekjes maken, het oogt nu wat eentonig.

Ik hoor graag jullie tips! Ik vond het paletmes zeker een uitdaging. Ik heb ook geen verdikkingsmiddel gebruikt, misschien is dat nog wat voor de volgende keer.