[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:02

Henny w

Ik gebruikte veelal een mesje en dan schuurpapier maar pak ook graag de 25 cent slijpers van Anne baukje. Ideaal als je snel wat meer wil slijpen en door de prijs Val je niet gelijk een buil want ik gebruik er ongeveer 5 tot 10 per tekening als ik enkel de slijpers gebruik := Ik heh dan ook enkele voorraadpotten vol :D


Solleke noah
Heb nu wel mee gedaan. Ik heb totaal niet het gevoel dat ik kans maak maar toch leuk alle werken bij elkaar te zien :j

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:40

Oh! Ik maak ook geen kans maar het lijkt me toch leuk om mee te doen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:43

Solleke_Noah schreef:
_San87_ schreef:
Een mesje en schuurpapier.


Op de academie gebruikten we ook altijd een mesje :j


Ik geniet van al jullie werken <3 momenteel geen tijd om op iedereen apart te reageren, maar er komen weer prachtige werken voorbij.

Doet iedereen ook mee aan de bokt kunstbokaal?

Ja, ik vind dat met pastel het fijnste. Voor potloden gebruik ik de goedkoopste puntenslijper ooit, 25 ct of zo :').

Ik heb een werk ingezonden, ja. Jij ook?

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:55

Ik heb geen werk met een paard erop, dus ik ga wel stemmen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:57

SaskiaB schreef:
Ik heb geen werk met een paard erop, dus ik ga wel stemmen :D
Je hebt nog even de tijd. <<)

Kwal
Berichten: 4441
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:00

Ik zal even een snelle bijleespost doen!

Sheran: leuk portret! Ook met zwart er in hoor :j
De cavia vind ik ook erg leuk! Je ziet goed dat het een ruwharige is!

Saskia: ik zie wat je bedoelt met het oog. Het is niet storend, maar net niet 100% kloppend. De ogen van het hondenportret vind ik al super sprekend! Ben benieuwd!

Jis: ook heel gaaf! Ik vind jou zo’n kenmerkende toets hebben in je werken!

Kuggur: beide heel mooi, de ijsberg is m’n favoriet! Mooi om te zien hoe je met weinig toch veel detail krijgt!

Seven: het veulen in acryl! :o Zo realistisch, ben heel benieuwd hoe hij verder wordt!

Ik heb me even een uurtje tot de musjes gedwongen, zag erg tegen de laatste op. Maar de basislaag staat!


Afbeelding

Ik heb ook geen recent werk met een paard, heb nog wel even de tijd maar het volgende project na de musjes wordt een schoenbekooievaar voor een vriend van mij dus die gaat voor :D

Oh en naar aanleiding van het bericht van Seven heb ik Anne Baukje opgezocht op insta, ik kan me haar werken nog herinneren van ‘vroeger’ op bokt. Wat een gaaf werk heeft zij! Heeft iemand wel eens een cursus van haar gedaan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:07

Leuke musjes <3.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:55

Sheran
Dat inderdaad gewoon leuk toch even wat werk te tonen, hoewel ik altijd vind wat ik dan indien minder goed ia wat ik daarna aan werk :=

San
Same dus kwa puntenslijpers ideale dingen

SaskiB
Hup iets maken dus *\o/*

Kwal
Mooi je musjes vooral die linker is al zo zacht en fluffy <3

De neus heeft meer details en de hals zit kwa basislaag erop. Zie nu dat ik de linkeroorschelp ben vergeten kwa details :')
Goh had nooit verwacht het te zeggen Maar de acrylverf van de Hema is echt fijn :Y) had het voor m'n zoontje gekocht maar moet er nog maar 1 bij halen :')


Afbeelding

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:23

@Seven: heel geslaagd, mooi zacht portret.

De musjes zijn leuk <3


Ik had een mega creativiteitsdip dus heb maar één pyrografiewerk met paard van 2022, een houtje van merrie & veulen als kadootje voor de geboorte van een veulentje bij een vriendin. Heb die dus ingezonden. Ook zonder verwachtingen want bij 3D zijn er altijd wel echt spectaculaire dingen, zoals denk twee jaar geleden een volledig paardenhoofd uit brons :D

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:20

Wat is iedereen lekker op dreef en vooral snel, daar gaan we weer:

pag. 9
Jeika, wat een rotnieuws heb jij gekregen zeg, sterkte ermee. Helpt schilderen dan om je hoofd even leeg te maken?

Appeltje, geen tijd herken ik wel maar ik merk ook wel dat je af en toe de prioriteit bij jezelf moet leggen anders komt het er helemaal niet van. Leuk kikkertje en mooie handen.

pag 10.
kallipooh, wat gaaf die hond in rood met roze, dat maakt het heel bijzonder.

Sheran, bij aquarel, dat ik overigens niet beheers en alleen maar mee aan het knoeien ben, merk ik wel dat wanneer je zwart mengt met andere kleuren je mooie kleurnuances in het zwart kan krijgen. Net even anders dan. Ik vind je cavia heel cute.

SaskiaB, ik vind alle tinten die je gebruikt voor de huid zo mooi. Je hondje wordt ook heel schattig.

Jis, zo leuk om je opbouw te zien, ik vind de boom al prachtig.

Kuggur, mooie aquarels, vooral het schedeltje vind ik erg leuk. En natuurlijk gezond jaloers op je uitzicht.

Seven, je gaat weer als speedy gonzales haha. Ik vind vooral je acrylportret érg mooi worden, achtergrond kleur ook mooi gekozen.

HennyW, ik gebruik om pastelpotloden te slijpen de goedkoopste puntenslijpers van de Action, heb er ooit eens 200 tegelijk besteld want gebruik per tekening soms wel heel erg veel. De zachtste pastelpotloden willen niet altijd en dan gebruik ik idd ook een mesje en schuurpapiertje.

Kwal, je musjes bijna af, worden heel leuk!

Seven, acrylverf van de hema daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben haha.

Iemand vroeg hoe ik bij de expositie kwam. Ik ga eens in de twee weken op schilderles bij een mevrouw die ik nog ken uit de tijd dat we nog paarden en een pony hadden. Via haar kwam het verzoek van een kunstgroep uit de gemeente om in te schrijven op een groepsexpositie voor amateurkunstenaars. Dat leek me, hoewel ook best eng dat totaal vreemden je schilderijen en tekeningen gaan beoordelen, ook wel eens leuk dus gedaan. Inmiddels was het animo wat laag en zijn er ook 'echte' kunstenaars aangeschreven en zijn we van amateurkunstenaars geupgrade naar (semi)professionele kunstenaars. Daar moest ik wel om lachen.

Ik ben wel wat verder met m'n hond maar het paars/blauw/bruin valt volledig weg op de foto. Kan wel een foto doen van mijn plekje waar ik zo blij mee ben:

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:03

Zo, wat een mooie ruimte, Eva :D! Ben helemaal niet jaloers :)).

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 12:14

Oh Eva, wat een ruimte heerlijk!


Ik vind het overigens ook leuk hoeveel vogeltjes langskomen :j

Toevallig heb ik ook een experimentje gedaan met een vogel:



Afbeelding


Ik ben niet tevreden over de achtergrond, maar het kauwtje is wel grappig geworden.


Verder nog een aquarelstudie...

Afbeelding

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 12:17

Kauwtje is prachtig, helemaal mijn smaak! Achtergrond vind ik ook erg geslaagd (kauwtjes hebben blauwe ogen, moest je het nog een kleurtoets willen geven :D )

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:12

Mooie ruimte Eva

Mooie kauw blackbird
Mooie stijl heb je

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:12

Solleke_Noah schreef:
Kauwtje is prachtig, helemaal mijn smaak! Achtergrond vind ik ook erg geslaagd (kauwtjes hebben blauwe ogen, moest je het nog een kleurtoets willen geven :D )


Als je goed kijkt zie je dat ie ook blauw is :D. Maar de kleuren zijn wel echt kakkie als ik het hier upload. Iemand suggesties om dat omhoog te krikken? -O-

En dankjewel Seven!

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 18:57

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik vind de achtergrond van je Kauw ook heel gaaf Blackbirb, heel toffe stijl! :j

Wat gaaf je Basset Kallipooh, een kei in schetsen!

Heb je die plek :oo +:)+ aan huis eva, of huur je wat? Leuk semi professional :D

Wat worden je Musjes leuk en mooi Kwal!

Wat leuk dat die verf zo bevalt Seven. Prachtig is het geworden <3

Even naar de Hema site gegaan en dit klinkt goed ''Door de hoge pigmentering zijn de kleuren intens. Ook is deze acrylverf lekker dik en heeft hij een hoge kleurdichtheid''.

Je Caviaatjes is schattig en helemaal jouw stijl!

Vind jouw kleurgebruik en toets heel mooi Saskia <3

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 19:23

Jis

Ze dekken zelfs verdund met water ook echt nog prima. Heb nog een setje besteld :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 19:25

Mijn eerste verf was van de Action, die was ook heel prima :=.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 19:54

Action heeft ook prima producten zeker als je dingen wil uitproberen
Ik heb hier een hele verzameling action producten waarmee m'n zoontje ook van alles kan maken zonder m'n dure materiaal te gebruiken
Ideaal

Daisyree

Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:22

Solleke_Noah schreef:
_San87_ schreef:
Een mesje en schuurpapier.


Op de academie gebruikten we ook altijd een mesje :j


Ik geniet van al jullie werken <3 momenteel geen tijd om op iedereen apart te reageren, maar er komen weer prachtige werken voorbij.

Doet iedereen ook mee aan de bokt kunstbokaal?


Ik heb nog nooit meegedaan.
Ik twijfel tussen 2 werken

Daisyree

Berichten: 2873
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Grou

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:27

Heb wat bijgelezen. Even geen reactie. Zit met een stomme griep op de bank.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:53

Daisyree schreef:
Heb wat bijgelezen. Even geen reactie. Zit met een stomme griep op de bank.

Beterschap :(:).

Ik ben bang dat ik er binnenkort ook aan moet geloven :').

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 15:40

Dank jullie wel voor de punten slijpen tips van pastelpotloden. Momenteel heb ik een elektrische te leen van een buurvrouw echter is deze merkloos en ze weet niet meer waar ze 'm gekocht heeft. In elk geval krijg ik nu superscherpe punten :)

Kan iemand mij vertellen hoe ik hier foto's kan plaatsen vanaf mijn Iphone? Alvast bedankt :)

vikawiek

Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 15:47

henny_w schreef:
Dank jullie wel voor de punten slijpen tips van pastelpotloden. Momenteel heb ik een elektrische te leen van een buurvrouw echter is deze merkloos en ze weet niet meer waar ze 'm gekocht heeft. In elk geval krijg ik nu superscherpe punten :)

Kan iemand mij vertellen hoe ik hier foto's kan plaatsen vanaf mijn Iphone? Alvast bedankt :)

Even snel tussendoor, ik maak binnenkort weer even een bijleespost.

Maar je klikt bij bericht plaatsen op 'voeg foto's toe'
Afbeelding
De knop die ik heb omcirkelt in oranje.

Dan kies je op 'bestanden kiezen' , je klikt op de foto's die je wilt uploaden. Dan niet vergeten onder de 'upload' te klikken. Die staat onder de knop 'bestanden kiezen'. De balk wordt dan groen en dan staan je foto's onder 'afbeeldingen' , als je ze dan aanklikt komen ze in je bericht
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 15:47

Onder het reactievenster staat 'plaatsen' 'voorbeeld' en 'voeg foto's toe', met die laatste kun je een foto uploaden. Zodra de foto geupload is, wordt ie zichtbaar en kun je erop klikken om de foto aan het bericht toe te voegen.