[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41792
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:56

Soest *\o/*!

Leuk dat t goed ging :D. Mooie kleuren, al! Ziet er veelbelovebd uit.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:58

Leuk Stadskanaal m'n geboorte plaatst :j

Fijn dat je al wat verkoopt altijd weer een booster om door te gaan.

Begin van je tekening ziet er weer top uit :j

eva1969

Berichten: 4037
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 11:10

Dankjulliewel voor de mooie woorden. Ik heb aan het oog nog hele kleine correcties gemaakt, o.a. iets bollere oogbal en de binnenooghoek nog iets aangepast. Soms doet iets kleins toch best veel en ik vond t oke zo. Blij dat jullie er nu ook niks geks meer aan zien.
Ik ga als ik binnenkort weer naar de kwast ga ook een setje slepers halen voor de fijnste lijntjes,dat werkt vast fijner.

Ik zag nog een heel schattig geboortekaartje voorbij komen en een mooi begin van Daisyree.
Tekening van Jeika, joh jij bent naast heel goed in mensen tekenen ook echt heel snel volgens mij!

En Kaatastrof is aan t gutsen, spannend!!

Ik zit een weekje in Portugal, de zon trok nét iets meer dan carnaval. Heb mn aquarelspul meegenomen dus kan ik wat oefenen.ik meld me na deze week wel weer!

Jis_

Berichten: 11671
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 15:31

Veel plezier daar Eva!

Leuk dat je wat verkocht hebt Daisyree *\o/* en je tekening wordt mooi, heel sfeervol. Tekening die je hebt ingezonden voor boktkunstbokaal is geweldig!

Goed bezig Kaatastrof!

Wat een schattig kaartje Solleke!

Ik had net besloten echt geen opdrachten meer aan te nemen en me alleen nog te storten op vrij werk en de grote opdracht waar ik nog mee bezig ben. Maar kreeg vrijdag zo’n leuke aanvraag dat ik geen nee kon zeggen. :') Het gaat om een schilderijtje met Japanse Nachtegalen. Vogels!! :D <3 Er zit een verhaal aan vast en aan de hand van dat verhaal besloten er 2 te maken en de opdrachtgever er 1 kan kiezen.

30x30 portretlinnen
Afbeelding

Afbeelding

Kwal
Berichten: 4443
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:18

Wat een mooie werken komen er weer voorbij! Ik zal later even een bijleespost maken maar iemand vroeg om de Hooglander in m’n huis:


Afbeelding
(Let niet op de troep, twee kinderen van 2 :o )

Ik ben ook weer verder met de musjes maar jeetje wat ben ik aan het worstelen!


Afbeelding

Kwal
Berichten: 4443
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:09

Hierbij de beloofde bijleespost! Sorry als ik iemand mis!

Mooie schets Jeika! Ik herkende Saul direct! :j

Gave Lino Kaatastrof! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Ik heb in een ver verleden op school wel eens lino gesneden, lastig medium vond ik dat. Als je te veel weghaalt kan het er niet meer aan (maar dat wist je al :D )

Daisyree: hoe was de expo? Ben je vandaag nog geweest? En heb je nog verder kunnen werken? Ik vind de kleuren van je gemaakte werk erg sfeervol!

Eva veel plezier op vakantie! Laat je ons je gemaakte werk zien? :D

Mooie kleurstelling Jis! Ben benieuwd naar de verschillen in de werken die je gaat maken :)

Ik weet zeker dat ik mensen mis, maar het berichtenvakje scrollt niet verder terug :(

vikawiek

Berichten: 1524
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:10

Dankje Eva, leuk om te horen :D dan heb ik nog 2 landschappen voor je.
Veel plezier op vakantie!

Kaatastrof: Dankjewel
Domme vragen bestaan niet :D Oost-Indische inkt zit vloeibaar in een potje, of in een flacon als je een liter wil. Het is een onverdunde vorm dekkender dan alcohol inkt markers, en eenmaal droog watervast. Je kan het ook verdunnen zodat je meer grijstinten krijgt, hoe meer water hoe dunner en hoe lichter de kleur. Je kan Oost-Indische inkt gebruiken met een kroontjespen die je om de zoveel tijd terug in het potje moet dippen (maar niet te ver, anders krijg je teveel inkt in het kroontje en als je 'm dan op het papier zet om te tekenen vliegt de inkt alle kanten op) en je kan een kwast gebruiken. Ook bij deze niet te ver dippen, want de inkt wordt iets de haren ingezogen en als dat te ver komt dan gaat het in de lijm zitten en gaan de haren alle kanten op staan. De artiest op social media @Heikala werkt veel met gekleurde inkt. Dus als je inspiratie wil opdoen, check die zeker:D haar video's zijn ook zo relaxend
Ik vind je lino design echt heel gaaf, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Al is nog even afzien voor je rug

Wat een leuk geboortekaartje Solleke_Noah <3 handgemaakt blijft toch het speciaalst. Mijn vader heeft mijn geboortekaartje ook zelf gemaakt, dat blijft toch heel leuk

Jis: je ijsvogeltjes doen me echt denken aan een schilderij uit de 17e eeuw. Vooral door de sfeer, zachtheid en kleurgebruik

Kwal: waar worstel je mee? Misschien kunnen we meekijken als je je ergens op vastkijkt?



Op het schilderij met het huis was ik begonnen met aquarelverf. Eerst alles behalve de bomen nat in nat. Maar toen dat klaar was leek alles maar eentonig en er was weinig textuur voor het oog, dus toen heb ik de bomen met plakkaatverf gedaan. Alleen toen was de rest te vlak en heb ik inkt gebruikt voor wat lijnwerk. En toen klopte het :D soms duurt het even

Het landschap is erg monotoon vergeleken met het andere schilderij, maar de referentiefoto heb ik dan ook op een troosteloze dag gemaakt. Dus het is erg kloppend, alleen wat minder in your face kleurrijk :o


Afbeelding
Close up
Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41792
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:12

Wow, gaaf Vika! Ik vind t landschap juist mooi, typisch Nederlands, of zo :)).

vikawiek

Berichten: 1524
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:21

Dankje!
Dat is het zeker. Ik heb gemerkt dat dat me wel trekt. Zo sta ik overal en nergens molens te tekenen, en vaak komen er dan mensen kijken. Dat is altijd zo leuk :D

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:47

Jis mooi begin weer

Kwal
Past mooi op die muur
Waarmee worstel je met de musjes ze zien er heel goed uit

Vikawiek
Mooie werken ik vind vooral je landschap mooi straalt rust uit <3

Ik heb de 5 doekjes klaar
2 voor m'n zoontje en 3 voor mezelf :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een close up zodat het mini ijsvogeltje ook te zien is :D
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41792
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 15:27

Aaahw, superleuk <3. Die in My Little Pony achtige stijl is echt geweldig :)).

Rechts bovenin vind ik het mooist :j.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:43

Is pokemon stijl :D
M'n zoontje (en ik net zo trouwens :Y) ) vind pokemon heel leuk

Dank je mijn favoriet is ook rechtsboven en ik vind de staande ook leuk geworden <3

vikawiek

Berichten: 1524
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 16:57

Die met het ijsvogeltje is zo lief <3
En de achtergrond van de pokemon doet me denken aan wanneer je begint in een battle :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41792
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 17:08

Seven schreef:
Is pokemon stijl :D
M'n zoontje (en ik net zo trouwens :Y) ) vind pokemon heel leuk

Dank je mijn favoriet is ook rechtsboven en ik vind de staande ook leuk geworden <3

Ow, my bad :D. Ben er niet zo in thuis, haha.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:06

Goed gezien vikawiek daar kwam het idee vandaan en dan onze favo kleuren roze en groen :=

Geeft niets San ;)
Mlp lijken ze ook zeker op

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41792
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:42

Afbeelding

Denk dat iedereen dr wel heeft gezien, maar Auroch is ook klaar :D.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:50

Prachtig koppie San de haartjes <3
Kijk alleen wat raar tegen de hals aan onder de kaak. O:)

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 20:38

Daisyree, fijn dat de expo gezellig druk was en dat je ook wat hebt verkocht! Hoe was de 2de dag? Ik vind je opzet van je werkje al tof! Mooie kleuren heb je gebruikt.

Wat heerlijk Eva1969, lekker de zon opzoeken in Portugal én daar nog kunnen schilderen ook. Lijkt me fantastisch. Zou ik nu ook even goed kunnen gebruiken.

Jis_ wat een mooi begin al van je Japanse nachtegalen. Die kende ik niet als soort. Wat een super schattig vogeltje is dat. En zo interessant hoe veel kleurrijker ze zijn dan de variant die bij ons leeft.

Kwal, dankjewel voor de foto! Ik was diegene die het vroeg :D Staat erg mooi zo in je huis. Ondanks je geworstel vind ik dat je goed lijkt te vlotten met je musjes. :j En klopt, het is niet altijd simpel hoor. Ik heb ook een paar keer flink gevloekt als ik weer ergens uitschoof tijdens het snijden _O- Gelukkig is het ergens ook wel weer vergevingsgezind? Ik weet de meeste dingen wel goed op te lossen door wat bij te snijden.

Jeetje Vikawiek, dankjewel voor de uitgebreide uitleg. Met Oost-indische inkt ben ik niet onbekend, althans de zwarte dan. De kleurvarianten heb ik nog niet gebruikt en gezien die optisch een gelijkaardig effect gaven als alcoholmarkers was ik wel benieuwd. Hieronder een werkje dat ik met de grijstinten die je idd kan bekomen door verdunning die ik een paar jaar terug gemaakt heb:

Afbeelding

Afbeelding

Met kroontjespen werkte ik ook voor ik ben overgestapt op fineliners. Vind ik toch wel gemakkelijker :o De tweede is wel nog met kroontjespen ook, vind ik wel nog leuk om te doen als afwisseling. Jammer genoeg liep de lijn die ik trok uit en toen heb ik besloten om het bewust elders ook te doen zodat het niet zou opvallen. Ik kan ook onwijs lomp zijn en heb zo eens voorgehad dat ik een heel potje inkt zo over mijn schoot wierp. := Dat inktspatten komt me ook niet onbekend voor, helaas. Ik weet nog dat we in het middelbaar zelf onze bamboo inktpennen moesten snijden en daar dan ook mee moesten tekenen.. Geen al te goede herinneringen :')

Mooi opgelost zo met die plakaatverf. Het maakt alles inderdaad wat meer levendig. Ik vind het erg mooi geworden! Zowel het huisje als het landschap.

Seven, wat heb jij zo'n toffe collectie nu van schilderijtjes van je veulentje. Fantastisch! Ik vind ze allemaal leuk op hun eigen manier. De pokémon versies vind ik super tof geworden.

_San87_ Hoe jij zulke prachtige texturen en levensechte portretten op papier tovert, is voor mij onbegrijpelijK. Wederom fantastisch mooi gedaan.

---

Ik heb flink doorgewerkt vandaag en gisteren en het is eindelijk af *\o/*
Afbeelding

En hier mijn eerste 2 testprintjes (op niet super geschikt papier, maar die zou ik nog moeten aanschaffen) samen met de snede.
Afbeelding
Ik zit wel met een vreemd textuurprobleem. Dit heb ik nog nooit gehad, maar ik vermoed dat het komt door de stain die ik gemaakt heb met acrylverf (het okergele). Wellicht was deze specifieke verf niet heel erg geschikt hiervoor. Ik merk wel dat als ik wat meer druk zet en voldoende inkt gebruikt het wel meevalt gelukkig.

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:07

Ik vind ze allemaal leuk Kaatastrof
Mis alleen een rode ;)

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:11

Seven schreef:
Ik vind ze allemaal leuk Kaatastrof
Mis alleen een rode ;)

Ik ben je niet vergeten. :D Als ik beter papier heb doe ik nog een paar kleurendrukjes. :j Nu enkel zwart want dan moest ik niet schoonmaken tussendoor. :7

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:13

Hahaha heel goed :D

Ja dat snap ik schoonmaken tussendoor is natuurlijk een heel gedoe.
Verkleurd de lino ook van de verf?

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:34

Seven schreef:
Hahaha heel goed :D

Ja dat snap ik schoonmaken tussendoor is natuurlijk een heel gedoe.
Verkleurd de lino ook van de verf?

Ja, dat is de bedoeling. Met acrylverf kan je het linoleum stainen. Zo zie je beter wat je aan het doen bent, want grijs op wit kijk je snel scheel op. Ik help mezelf nog extra door met zwarte stift erop te kleuren. Zo zie ik nog extra beter hoe mijn lijnen eruit zien. :j

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 02:18

@daisyree wordt mooi al!
@kwal ik vind hem goed worden hoor, dat vleugeltje is heel mooi gedaan. :)
@vikawiek mooiiii!! Gaaf hoe je die mist hebt neergezet.
@seven allemaal leuk geworden, verschillende stijlen ook nog! Ik vind rechtsboven ook het mooist.
@san prachtig geworden, dat neusje <3
@kaatastrof su-per-gaaf!!! Echt heel mooi, jouw stijl is helemaal mijn ding! <3


Ik ben vanavond/vannacht aan het schilderen geslagen. Had nog nooit een portret met olieverf gemaakt, ik vond het echt ontzettend lastig, maar na een tijdje viel het kwartje wel en ging het makkelijker. Wilde hem in een avond af hebben en dat is gelukt. :D misschien zie ik morgen wel allemaal dingen die niet kloppen haha, maar voor nu vind ik hem niet slecht.

Afbeelding
Schetsje.

Afbeelding
Struggle fase, mijn portretten hebben altijd een moment waar ze dood lijken :+

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41792
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:43

Bedankt voor de complimenten, allemaal :D. Ik vind kleurpotlood zo leuk.

@Kaat, gaaf geworden die afdrukken :oo.

@Jeika, heeull gaaf! Die ugly stage kent iedereen wel denk ik :)).

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:50

Welke ugly stage jeika het ziet er geweldig uit