[VER] Hoeve van Heden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[VER] Hoeve van Heden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 18:43

Hoeve van Heden

Intro

Evelien woont tijdelijk weer bij haar moeder nadat haar relatie na 6 jaar uit elkaar gegaan is. Thijs bleek een ander te hebben. Na maanden van twijfel besluit ze de knoop door te hakken en weg te gaan. Het wonen bij haar moeder ziet ze niet veel langer zitten. Ze komt via een plaatselijke advertentie op een oud paardenbedrijf te wonen. Het is volledig vervallen en de eigenaar overziet de werkzaamheden niet meer. Toch heeft Evelien hier de tijd van haar leven. Maar dan komt er een nieuw paard op stal en komt zij iemand tegen waar ze volledig de draad van kwijt raakt.


Hoofdstuk 1

Beschikbaar: studio in woonboerderij
Geschikt voor 20 tot 40 jarige alleenstaande heer of mevrouw.
Inwoning in ruil voor werkzaamheden op de boerderij van ma tot en met vrij van 09:00 tot 12:00
Vraag vrijblijvend info: *****97043

Nog drie keer kijk ik naar de advertentie in de buurtsuper alvorens ik er een foto van maak.

Het is nu al twee weken geleden dat Thijs en ik uit elkaar zijn en nu de vakantie aangebroken is, ben ik in mijn eentje de provincie Friesland doorgereist.

Voordat er een huurwoning vrij komt ben ik zo nog vier jaar verder. Maar of Oudemirdum nou een plek is waar ik wil wonen?

Mijn baan bij het kinderdagverblijf zou ik dan op moeten zeggen.

Ik pak een lelijke plastic zak gekocht in de winkel omdat de meeste spullen nog bij Thijs liggen waaronder mijn leuke tas en doe deze tussen de snelbinder van mijn huurfiets. Het is tijd om weer terug te keren naar het B&B.

Het kost wat moeite om op het kleine gasstel de maceroni te maken, maar uiteindelijk lukt het. Ik kijk door het raampje van het houten huisje naar buiten en zie een vogel op een tak. Het is prachtig weer buiten en eigenlijk zonde om binnen te blijven zitten. Zal ik het nummer bellen om te vragen of ik kennis kan komen maken? Morgen reis ik door en is er wellicht te weinig tijd nog voor een bezoek. Nee zeggen kan altijd nog toch?

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Re: [VER] Hoeve van Heden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 19:23

Het stuk is te kort om er inhoudelijk wat over te zeggen, maar het staat wel echt vol spel- en grammaticafouten waardoor ik al vrij snel afgehaakt ben. Misschien kun je daar wat mee? Of nog een keer door de spellingcontrole halen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:19

"Boyke" hoor ik een zware stem aan de andere kant van de lijn zeggen.

"Goedenavond, u spreekt met Evelien. Is het mogelijk kennis te maken voor de woonplek die u aanbiedt?"

"Kom maar kijken." Hoor ik Boyke zeggen. Ik moet goed luisteren. Deze man heeft een zware stem.

Niet veel later wandel ik naar de boerderij. Het is ongeveer 2 km lopen dus dat is te doen.

In de verte zie ik een lange landweg verschijnen, waarachter de boerderij zich bevind. Een lange rij met bomen wandel ik voorbij.

Het is hier prachtig!

Links is een pad waar auto's staan en waar ruimte is om te parkeren. Aan de rechterkant staat de woonboerderij. Achter de boerderij zie ik een grote loods staan, dan een pad met helemaal aan de rechterkant de stallen.

De woning toond rommelig en vervallen. Bij de voordeur ligt allemaal rommel en de ramen zitten vol met vliegen. Ook zie je rommel achter de ramen staan. Zal de deurbel het doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:45

Ik besluit te kloppen op het raam omdat ik geen deurbel kan vinden. Na 3 x hard kloppen hoor ik gebrom elders vandaan. Vanachter de boerderij komt Boyke aangelopen.

Een oude man met een dikke buik en vieze oude kleding aan.

"Dame, komt u maar." Hoor ik hem zeggen terwijl hij gelijk weer een andere kant op loopt. Ik besluit naast hem te lopen en merk dat voorstellen nu even geen zin heeft. Boyke is vast besloten mij de kamer te laten zien.

"Dit heeft mijn zoon gemaakt." hoor ik hem zeggen terwijl we vanuit de gang van de boerderij een nieuwer gedeelte binnenkomen. Hier is het blijkbaar pas verbouwd. De rest van de boerderij is ernstig vervallen, maar dit stukje ruimte ziet er gloednieuw uit. Het is er stoffig maar verder is het schoon.

"Heeft u ook hulp nodig met dieren op uw bedrijf?" vraag ik

"Alles dood." Hoor ik de oude man antwoorden terwijl hij de deur naar de badkamer opent.

Het is een gloednieuwe studio incl toilet, badkamer en klein keukenblok. Het ziet er best goed uit. Ook krijg ik een eigen sleutel wat wel een fijn idee is zo alleen met een oude man in huis.

We lopen door naar het officiele woongedeelte van de boerderij. Met een zucht zakt Boyke in zijn stoel. Overal hangen spinnenwebben en de meubels staan onder een dikke laag stof. Ook ligt de tafel vol met vuiligheid en stapels boeken. De woning is overvol. Je kunt er net aan lopen en moet oppassen dat je niet ergens in staat.

"Ik ben al oud zie je."

Boyke blijkt een man van weinig woorden. Maar ik kan uit zijn verhaal opmaken dat hij hulp nodig heeft.

"Zoekt u iemand voor schoonmaak en verzorging van het eten?" Vraag ik.

"Jij begrijpt veel meisje." Is het antwoord van Boyke.

Nadat we afscheid nemen krijg ik de ruimte na te denken of ik dit wel wil.