[ART] Leren tas, hetzelfde leer, ander model

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy15

Berichten: 11101
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

[ART] Leren tas, hetzelfde leer, ander model

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 16:19

Ik zit echt in een lekkere flow met tasjes maken :D Heerlijk 's avonds na mijn werk nog even een uurtje eraan werken en in het weekend nog een beetje meer haha. Dan is er zomaar weer een tasje klaar :D Ik had nog een stukje van hetzelfde leer als het ronde tasje ( [UK] [ART] Weer een tas van leer, en armbanden die matchen ). Dit patroon maakte ik ook al eens eerder, maar ik was kwa stevigheid nog een beetje zoekende welk leer soort en dikte ik er kwa stevigheid het beste voor kon gebruiken. Dit leer leek me heel geschikt, het tasje blijft mooi in model staan. (Het is voor de foto niet opgevuld, staat van zichzelf zo in model). Het stuk leer wat ik gebruikte heeft wat littekentjes en dergelijke wat ik zelf juist wel heel mooi vind, het geeft het wat karakter en levendigheid. Ik wilde vanwege het sierstiksel dat je dat mooi kunt zien, maar niet te opvallend dus hiervoor koos ik donkergroen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [ART] Leren tas, hetzelfde leer, ander model

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:56

Wederom super! Jouw tasjes zijn zo strak en netjes, dat zie je vaak wel anders.

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [ART] Leren tas, hetzelfde leer, ander model

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:20

Ook al zo mooi gedaan!
Heel gaaf hoor!

Wendy15

Berichten: 11101
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 07:24

Mars schreef:
Wederom super! Jouw tasjes zijn zo strak en netjes, dat zie je vaak wel anders.

Dankjewel! :o Ik besteed veel aandacht aan details in de afwerking :j kost wat meer tijd, maar dan ben ik wel echt blij met het eindresultaat :)


fleurtjeuh schreef:
Ook al zo mooi gedaan!
Heel gaaf hoor!

Dankjewel! :D

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:48

Mars schreef:
Wederom super! Jouw tasjes zijn zo strak en netjes, dat zie je vaak wel anders.


Helemaal mee eens. Dit ziet er gewoon super uit, prachtige afwerking zeg.

Wendy15

Berichten: 11101
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 12:09

MyWishMax schreef:
Mars schreef:
Wederom super! Jouw tasjes zijn zo strak en netjes, dat zie je vaak wel anders.


Helemaal mee eens. Dit ziet er gewoon super uit, prachtige afwerking zeg.

Dankjewel! :o :D

Wendy15

Berichten: 11101
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 17:06

Ik ben met een volgende tas bezig en heb even een detail foto gemaakt van de afwerking. Het leer is na het snijden aan de randen een beetje pluizig, ik zie vaak bij tassen dat dat niet afgewerkt wordt. Om dat wel te doen kost een hoop tijd, maar het maakt ook een wereld van verschil in de uitstraling en afwerking van de tas.
Afbeelding
Links is het ruwe leer na het snijden, door de rafeltjes er voorzichtig met een aansteker af te branden, de rand daarna in te smeren met tokonolie en hier vervolgens met een polijst houtje overheen te wrijven krijg je het mooie gladde resultaat zoals rechts op de foto :)

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [ART] Leren tas, hetzelfde leer, ander model

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:45

Gaaf om wat te leren over dit soort details! Het zal ongetwijfeld een flink verschil geven! Zit er ook in leer onderling veel kwaliteitverschil en welke keuzes/afwegingen maak je daar in?

Wendy15

Berichten: 11101
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 13:49

Mars schreef:
Gaaf om wat te leren over dit soort details! Het zal ongetwijfeld een flink verschil geven! Zit er ook in leer onderling veel kwaliteitverschil en welke keuzes/afwegingen maak je daar in?

Ja er zijn zo ontzettend veel soorten leer. Dat verschilt al in hoe het is gelooid, hoe het daarna is bewerkt, hoe dik en soepel of stug het is, en ook of het bijvoorbeeld van de rug of de buik is. Ik ben daarin echt nog heel veel aan het leren en uitproberen welk soort leer bij welk type tas past. Laatst had ik leer wat eigenlijk te soepel was gebruikt, dus dat tasje bleef niet mooi in model staan. Of te stug leer voor een klein beursje waardoor het flapje niet mooi dicht viel omdat het niet zo wilde buigen. Ik heb geen les, zoek informatie online en ben er nog niet eens een jaar geleden mee begonnen dus heb nog heel veel te leren en uitproberen. Maar het is echt een ontzettend leuke en verslavende hobby :))

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [ART] Leren tas, hetzelfde leer, ander model

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 19:36

Ik geloof het, het zal een hobby zijn waar je nooit uitgeleerd zult raken. Heel knap dat je het jezelf zo eigen maakt zonder les oid!