[ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 18:42

Monique1963 schreef:
ikke schreef:
Als ik de voorbeelden bekijk en jouw verhaal lees, krijg ik de indruk dat pasvorm niet de hoogste prioriteit heeft gehad bij de ontwikkeling. Op de foto zie je ook dat de stolp in het voorbeeld niet mooi aansluit op de voet.

Erg jammer want het ziet er verder wel heel leuk uit, met grappige details.


Ik zie het zelf niet dat de originele versies niet mooi aansluiten, ik zie het wel bij mijn project. Superscheef. Echt jammer want het idee is hartstikke leuk idd. Omdat de serie eruit gaat, hoop ik op koopjes ;-)

Jouw link, derde foto, goed naar de voet kijken.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 18:46

ikke schreef:
Jouw link, derde foto, goed naar de voet kijken.


O, dan heb ik het dus helemaal goed gebouwd, het hoort gewoon scheef!!! 8)7 Maar ernstig jammer dat het dus niet zo goed is uitgerekend met de stolp.

Dank je Ikke, ik voel me meteen een stuk minder dom dat het bij mij niet lukte.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 20:34

Afbeelding

Dit is m’n laatste creatie. Dierenwinkel van de action :D

darkangel23
Berichten: 115
Geregistreerd: 27-02-15

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 20:56

Wat schattig, die dierenwinkel. Ik heb van de action de groentenwinkel, maar ik moet eerst mijn kattencafe helemaal afmaken voor ik daar aan kan beginnen. Ben al wel ver gekomen, vandaag de klimop gemaakt.
Afbeelding

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:01

Monique1963 schreef:
Geweldig leuk zeg Grainey, leuk dat je je ook meldt in het topic! Je tuinkasje is megaleuk, welk merk is dat en hoe hoog is het project (ongeveer?)


Hij was te koop bij boekenvoordeel
https://www.boekenvoordeel.nl/hobby-creatief/bouwpakketten/tiny-houses/my-tiny-houses/my-tiny-houses-theehuis.html

Hier kun je alle details vinden :)
Hij was superleuk om te maken, veel variatie in dingen die je moet maken :j

Ik ben nu een aan het maken waarbij ik nu lamp nummer 6 ondertussen aan het maken ben als ik goed heb geteld, dit huis heeft iets te veel kamers/vediepingen haha. Op een bepaald moment ga ik dan even eerst maar een stoel in elkaar zetten of wat kussens ofzo :')

Afbeelding

Dat kattencafe heb ik ook, staat nog in een doos te wachten hier, lijkt me heel leuk om te maken! En dan die pet shop erbij, die ziet er superleuk uit zeg, die kende ik nog niet... Die moet ik nog ergens een keer zien te halen, ik heb een rode kat dus alleen daarom wil ik m al hebben :):)

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:21

Wat een leuke projecten allemaal, die dierenwinkel van de action, schattig! Ik zou hier in frankrijk eens moeten kijken of ze bij de action dat ook hebben.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:46

Ik heb eerst wel huisjes gemaakt maar is denk ik 10 jaar geleden.
Nu maak ik zelf gebouwtjes ook miniatuur.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:57

Meelezer hier.
https://www.action.com/fr-fr/p/3007321/ ... crafts-co/
Dus ze moeten er zijn, maar geen dierenwinkel (maar die was als ik het goed lees ook van een andere winkel).

Zelf n.a.v. dit topic een paar dingen gehaald. Sommige via amazon (duur maar wel mooi spul en veel al "klaar"), en wat 3D puzzels + boekwinkeltje van action nu. Action is meer zelf doen, want dat moet nog geschilderd,etc. worden, de amazon dingen is veel al voorgedrukt of bedrukt hout en platen zijn iets dikker.

Nog wel even zoet met maken en hierna moet het genoeg zijn, ivm ruimte.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:13

Ik ben nog niet bekend met miniatuur huisjes van amazon, zijn die echt zo anders? Ik ga even zoeken, zien of ik ze kan vinden daar O:)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:21

Willen jullie nou eens stoppen met die leuke foto's?
Ik probeer me in te houden O:)

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:22

Wauw Birdy, wat geweldig creatief, hoe kom je op het idee om in oude voorwerpen huisjes te maken! Gigaleuk!

En Tamary, wat grappig om je hier ook te zien. Ben benieuwd naar foto's van je kits.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 11:02

Mag ik mij hier melden? :D
Een collega heeft mij aangestoken, en voordat ik zo'n duur pakket koop... Heb ik de bookshop van de action gehaald! Eat een gepriegel _O-

Ik hoop met dit topic dat mijn motivatie wat beter blijft als ik bezig ben met het vouwen van boekje nr 12, of 31 _O-

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:40

Kookaburra schreef:
Mag ik mij hier melden? :D
Een collega heeft mij aangestoken, en voordat ik zo'n duur pakket koop... Heb ik de bookshop van de action gehaald! Eat een gepriegel _O-

Ik hoop met dit topic dat mijn motivatie wat beter blijft als ik bezig ben met het vouwen van boekje nr 12, of 31 _O-


Hey Kook, leuk je hier ook te zien! Het priegelen vind ik heerlijk, ik doe het 's avonds bij de tv. Ik heb als eerste huisje ooit Sams bookshop gemaakt. https://www.youtube.com/watch?v=2wUxbp_kh6M

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:18

Monique1963 schreef:
Wauw Birdy, wat geweldig creatief, hoe kom je op het idee om in oude voorwerpen huisjes te maken! Gigaleuk!

En Tamary, wat grappig om je hier ook te zien. Ben benieuwd naar foto's van je kits.

Het is ook een beetje mijn insteek vanuit mijn interesse in modelbouw om jullie een beetje te kietelen om buiten de lijntjes te kleuren, zoals Birdy dat op haar manier doet.

Het gaat er niet zozeer om dat je het na maakt, maar dat je er inspiratie in vind om een stukje mee te nemen in je eigen bouwwerkjes.

Als voorbeeldje ben ik bezig met een kleine modelspoorbaan waarbij de inspiratie van het uiteindelijke ontwerp uit minimaal 5 andere baanontwerpen komt. Voor het landschap komt de inspiratie waarschijnlijk uit nog 10 andere ontwerpen.

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:32

Ik doe dit ook voor een stuk fijne moteriek, concetratie, etc. dan maakt creatief mij minder uit, als ik het eindresultaat maar leuk vindt om naar te kijken. Maar doorgaan met tot er geen plek meer is, eh eigenlijk is er zometeen al geen plek meer als wat er nu ligt klaar is. Dan verder met wat anders misschien (liggen nog wat misschientjes aan leerprojectjes bv).

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:50

Monique1963 schreef:
Kookaburra schreef:
Mag ik mij hier melden? :D
Een collega heeft mij aangestoken, en voordat ik zo'n duur pakket koop... Heb ik de bookshop van de action gehaald! Eat een gepriegel _O-

Ik hoop met dit topic dat mijn motivatie wat beter blijft als ik bezig ben met het vouwen van boekje nr 12, of 31 _O-


Hey Kook, leuk je hier ook te zien! Het priegelen vind ik heerlijk, ik doe het 's avonds bij de tv. Ik heb als eerste huisje ooit Sams bookshop gemaakt. https://www.youtube.com/watch?v=2wUxbp_kh6M

Hey hoi!

Wooow, dat is ook een priegelwerk geweest! Al die boekjes :oo

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:01

Monique1963 schreef:
Hey Kook, leuk je hier ook te zien! Het priegelen vind ik heerlijk, ik doe het 's avonds bij de tv. Ik heb als eerste huisje ooit Sams bookshop gemaakt. https://www.youtube.com/watch?v=2wUxbp_kh6M

Kookaburra schreef:
Hey hoi!

Wooow, dat is ook een priegelwerk geweest! Al die boekjes :oo


Ja en het is hét bouwpakket dat me verliefd maakte op deze hobby. Heb wel zelf nog een raam erin gemaakt enzo en anders ingericht, maar ik ben nu zo'n 40+ huisjes verder en nog steeds verslaafd...

PotjeMayo

Berichten: 569
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 14:41

Net bij de action de bookshop gehaald :D
Ik zag dat er online nog eentje is. Book keeper heet die geloof ik? Die hadden ze alleen niet meer :(
Moet ook even kijken waar ik hem neer kan zetten als die af is, ruimte tekort :o

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 14:52

PotjeMayo schreef:
Net bij de action de bookshop gehaald :D
Ik zag dat er online nog eentje is. Book keeper heet die geloof ik? Die hadden ze alleen niet meer :(
Moet ook even kijken waar ik hem neer kan zetten als die af is, ruimte tekort :o


ja ruimte tekort bij mij ook. Heb ze nu allemaal opgestapeld staan, maar wil ze tentoon gaan stellen in de gang.

Ik heb net deze af, https://www.youtube.com/watch?v=b1BAUfDZVxU

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 15:10

Dat is leuk!
En wat een mooi filmpje, heb er van genoten <3

PotjeMayo

Berichten: 569
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:21

Monique1963 schreef:
PotjeMayo schreef:
Net bij de action de bookshop gehaald :D
Ik zag dat er online nog eentje is. Book keeper heet die geloof ik? Die hadden ze alleen niet meer :(
Moet ook even kijken waar ik hem neer kan zetten als die af is, ruimte tekort :o


ja ruimte tekort bij mij ook. Heb ze nu allemaal opgestapeld staan, maar wil ze tentoon gaan stellen in de gang.

Ik heb net deze af, https://www.youtube.com/watch?v=b1BAUfDZVxU


Die is leuk!

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:29

Dank je, ben alweer aan de volgende begonnen, zo verslavend

darkangel23
Berichten: 115
Geregistreerd: 27-02-15

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:03

Mijn kattencafe is helemaal af, ik moet alleen nog het licht aansluiten. Was leuk om te doen. Wel pittig voor een eerste keer, maar ben wel blij met resultaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SassyMoon
Berichten: 291
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 14:17

Wauw, dat is mooi geworden. Echt ontzettend snoezig!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:45

Prachtig geworden!
Echt heel knap gedaan +:)+