[DIGI] Spreeuw het van de daken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nimbletje
Berichten: 786
Geregistreerd: 25-01-08

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 06:12

Misschien bij een plaatselijke boerderijwinkel of met het Landwinkel concept? Je hebt ook van die shop in shop winkels.

Mariett

Berichten: 4439
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 10:41

Dit is super jongens, dank jullie! Kneuterig is top. Ik moet maar eens een rondje bellen, mailen of langs gaan, maar voor nu schrijf ik ze allemaal op :D

Oehoe is af trouwens, woordgrap staat er nog niet bij omdat ik er nog niet helemaal zeker over ben welke ik wil doen.
Afbeelding

Ik ben nu echt serieus bezig met de kalender en aan elke maand een vogel plakken, plus bij elke vogel een leuk onderzoek zoeken. Erg leuk! Bijv hoe roeken elkaar herkennen, of waarom spreeuwen zo goed het geluid van R2D2 na kunnen doen. Met dan pentekeningetjes erbij om een beeld van het onderzoek te geven. Zoiets als ik normaal in mijn presentaties stop:
Afbeelding

Volgende wordt de roek denk ik, al moet ik binnenkort ook bezig met een paar tekeningen voor mijn presentatie over kanoeten (red knot in Engels), ik denk dat ik de Red Knot Chili Peppers ga maken om de boel mee af te sluiten, en tussendoor iets met 'knot approved' denk ik. M'n juf op de basisschool gaf me altijd minpunten als ik iets creatiefs deed (voorkant van je groep 6 werkstuk in papier maché maken? Punt aftrek) maar hier wordt het gewaardeerd, wat een leven.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:50

Oehoe op een mok:

Oe, hoe lekker!

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:51

Ik heb hier in de tuin een spreeuw zitten die een buizerd hoog in de lucht nadoet. Iedere keer tuin ik er in, sta ik omhoog te turen waar die buizerd cirkelt, zit die spreeuw me ondertussen uit te lachen op het dak van het huis...:D

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:27

Ibbel, lekker dier die spreeuw.

Oehoe is prachtig.

In Alphen a/d Rijn heb je Barend van Zwieten.
Die verkoopt ook gave kaarten.

In Nieuw-Vennep heb je de Snoepboetiek,verkoopt ook mooie kaarten.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 12:14

Ben je nog terug geweest in dat winkeltje waar wij waren in DB?

En dan bedoel ik niet die schoenenwinkel _O-

Peer12
Berichten: 225
Geregistreerd: 27-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 13:22

Wat ontzettend gaaf dit!
Ben benieuwd wat voor vogels je nog meer tevoorschijn tovert ts!
En de mogelijkheden zijn idd eendeloos ja als je er echt over na gaat denken :j

Is trouwens een tijdschrift als Landleven geen optie? Hetzij voor een deal of gewoon voor promotie. Of anders gewoon de vogelbescherming. Maar misschien heb je daar al contact mee?

daffodil

Berichten: 10449
Geregistreerd: 12-11-03

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 13:41

Wat een heerlijk topic (en die ervoor ook maar ik heb ze nu pas ontdekt) en wat een bizar talent heb jij om vogels zo gaaf neer te zetten! Dik respect daarvoor!

Mariett

Berichten: 4439
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 16:39

Ibbel schreef:
Ik heb hier in de tuin een spreeuw zitten die een buizerd hoog in de lucht nadoet. Iedere keer tuin ik er in, sta ik omhoog te turen waar die buizerd cirkelt, zit die spreeuw me ondertussen uit te lachen op het dak van het huis...:D

Oooh geweldig! Wij hadden precies dit een keer tijdens een onderzoek over pimpelmeesjes, maar dan een gaai die een buizerd na deed. En wij maar turen :+

Die laat ik helaas aan me voorbij gaan, Ailill :( Maar misschien iets in De Koog als ik daar een keertje langs ga. En de schoenwinkel, ik zou niet durven :+

Dankjewel Peer12! Ik denk het ooit wel, maar meestal zijn dat soort promotie/reclamedingen vrij duur, en dat kan ik (nog) niet betalen helaas. Leek me wel leuk om iemand (boswachter, bioloog, vogelaar.. zoiets) via instagram te benaderen voor een soort branddeal zodat het spul iets meer onder ogen komt, maar dan niet een té bekend iemand want dat vind ik eng :') Kleine stapjes en dan kom ik wel ergens, ooit.

Super lief daffodil, dankjewel! Ben echt zo blij dat mensen ze leuk vinden :D

Mariett

Berichten: 4439
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 21:53

Afbeelding

Ik denk dat ik de kalender ga vullen met alleen maar kraaiachtigen :+ Kraai, raaf, roek, ekster, gaai en dan de rest van de maanden allemaal kauwtjes <3

Nee hoor, maar wat een toffe vogels zijn het toch, en zo slim ook. Deze roek is nog niet helemaal af trouwens, maar dat is misschien wel duidelijk.

parnassia
Berichten: 831
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:59

Jochem Meijer en de grutto, dan heb je direct een grote stap en heb je dat maar gehad :D
Theunis Piersma

Mariett

Berichten: 4439
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 18:33

Afbeelding

:D

Jochem Meijer durf ik echt niet te berichten hoor :') Misschien ooit! Theunis kan ik wel vragen als ik hem weer tegen kom, maar ik weet niet of hij me op dat vlak kan helpen. Wel een ontzettend leuke/vriendelijke man!

ievie

Berichten: 2224
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:40

Mariett schreef:
[ Afbeelding ]

:D

Jochem Meijer durf ik echt niet te berichten hoor :') Misschien ooit! Theunis kan ik wel vragen als ik hem weer tegen kom, maar ik weet niet of hij me op dat vlak kan helpen. Wel een ontzettend leuke/vriendelijke man!

Gaaf!

Waarom niet? Hij kent je toch niet :-)

Qimm

Berichten: 15182
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:42

Het ergste wat hij kan zeggen is 'nee' of niks :') gewoon doen!

Zei ze dapper omdat ze het zelf niet hoeft te doen.

Mariett

Berichten: 4439
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 21:58

Qimm schreef:
Het ergste wat hij kan zeggen is 'nee' of niks :') gewoon doen!

Zei ze dapper omdat ze het zelf niet hoeft te doen.


Heheh ja in theorie klopt dat hè :D

Ik wil het gewoon even opbouwen, dus eerst wat minder grote namen en dan kijken wat voor reactie daarop komt. Op m'n eerste poging vooralsnog niks (ongelezen), dus dat gaat matig :+
Jullie moeten wel begrijpen dat het meer dan een half jaar heeft geduurd voor ik naar een tweede verkooppunt durfde te stappen, ik ben echt vreselijk met dit soort dingen. Ik wil gewoon een vogel tekenen en een woordgrap verzinnen :')

Jullie hebben trouwens geen idee hoeveel bokt me heeft geholpen hiermee hoor, als ik niet zo'n overweldigend leuke reactie van jullie had gekregen was ik denk ik niet ver gekomen.

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:08

Jochem Myjer is erg vriendelijk.
Gewoon proberen als je er aan toe ben.

Zou zonde zijn als je kunst niet te koop is. Het is gaaf.

Ik vind zelf kaartenmapjes met envelop fijn om te kopen.
Bekking & Blitz verkopen ook veel kaarten.

Mariett

Berichten: 4439
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 19:18

Kaartenmapjes heb ik nog nooit van gehoord! Maar ga ik opzoeken, weet niet of er genoeg belangstellenden voor zoiets zijn natuurlijk.

De putter mokken zijn trouwens in productie gegaan! :D Zo spannend, ik hoop stiekem dat het per ongeluk een stuk sneller gaat en ik ze sneller heb. De patches komen er hopelijk ook aan over een week of 3. Spannend allemaal!

De kalender is ook mooi op weg, met de kauwtjes voor februari.
Afbeelding

ikkedus
Berichten: 3298
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:43

Gaaf!!!

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:44

Prachtig.

Mariett

Berichten: 4439
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 14:49

Dank jullie <3

Er komt hierna een (slecht)valk aan! Maar ik denk dat ik over een tijdje een nieuw topic aan ga maken met nieuwe updates. Ik moet nog een stuk of 5 vogels voor de kalender! We beginnen het jaar met een eend omdat de mogelijkheden eendeloos zijn, en dan hebben we de roek, kauw, spreeuw, putter, valk en reiger nog. Ik denk dat ik ook een nieuwe vink maak en die erin zet. En misschien de gans ook nog wel? Ideeën zijn natuurlijk altijd welkom :D

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:55

Dat doe je meesterlijk

pillow
Berichten: 7825
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:25

Diverse pluimage in Dieverbrug zou wel een geschikte winkel voor je spullen zijn. De leukste winkel van Drenthe en erg aardige mensen.

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:07

Ik heb je naam en webshop doorggeven aan de vriendin van onze zoon.
Haar vader is gek op vogels.

Mariett

Berichten: 4439
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [DIGI] Spreeuw het van de daken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-24 14:13

Dank jullie! Die schrijf ik op pillow, klinkt leuk! Zou leuk zijn als ik eens langs kan gaan als ik terug thuis in Haren ben.
Wat lief luuntje! Dankjewel!