[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41629
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:55

Oh wow, die is echt fantastisch, en wat een geweldige lijst <3.

Sall

Berichten: 6725
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:18

Prachtig Jis!! De lijst is ook wel echt een pareltje!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:57

Geweldig Jis, de combi is heel erg gaaf

Coco4life
Berichten: 1218
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:05

Wat geweldig Jis! Super tof en zeker met die lijst erbij <3

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 08:03

Even een klein bijleesrondje:

Polarize schreef:
Wat een leuke werken komen er allemaal voorbij! Binnenkort maar eens een goede bijleespost, want ik ben even niet zo actief geweest

Wel weer leuke prints binnen gekregen, om weg te geven bij een concert binnenkort

[ [url=m/3xVtbU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk gedaan Polarize! Als ik ze bij een concert zou krijgen zou ik echt blij zijn!


eva1969 schreef:
Gaaf je fjord Vikawiek, ik vind het een heel mooi effect zoals jij dat doet met potlood op aquarel.

Leuke kaartjes Polarize, hoe werkt dat? Maak jij portretten van de band en deel je die dan uit aan fans? Is dat een ding tijdens concerten? Of geef je die aan de bandleden? Deze ouwe muts is nog uit de tijd van fotokaarten met een handtekening van de artiest dus ik ben erg benieuwd.

Wordt al mooi Jis, erg benieuwd naar het lijstje ook.

Het schipperke is af:
[ [url=m/Ziqe6Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er valt wel echt megaveel detail weg door de upload zeg :x


Wat een levensecht schipperke. Echt ontzettend mooi <3

Sall schreef:
Hoi!! Prachtig portret Eva!!
Ik ben druk met m’n huiswerk :+
Het moet een ‘persoonlijke’ fruit logo worden
Gisteren na veel gemopper en gevloek 8)7 zover gekomen:
[ [url=m/T4d9Rw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het al heel erg leuk worden! Leuk ook met al die ongelijnde druifjes, leuk gedaan!

Jis_ schreef:
Dankjewel Jindai!

Meneer Blauwborst is klaar en hangt op zijn plek <3

[ [url=m/r05K3J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GHsRw5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ontzettend tof Jis. Echt super knap gedaan en dat lijstje past er prachtig bij <3 <3

Zelf heb ik ook niet stilgezeten. Ik heb een grot gemaakt met alchohol markers als “probeersel”. Dat zal ik later wel laten zien.
Bij levensbeschouwing moesten we als huiswerk een symbool maken door middel van waardes. Ik zal de waardes wel even benoemen:
Dapperheid
Creativiteit
IJverigheid (als dat een woord is)
Gezondheid
Rechtvaardigheid


Afbeelding

Binnenkort wil ik iets maken geïnspireerd op Alfons Mucha zijn stijl. Lijkt me heel tof als dat lukt!

Jis_

Berichten: 11619
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:22

Dank jullie wel! <3

Wat gaaf geworden Elf, mooie kleuren!
Heel benieuwd naar je probeersel.

En Mucha is zo cool! Gaat je lukken :j

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 19:57

Dankjewel Jis! <3 :o
Hierbij dan het probeersel:
Afbeelding

Afbeelding

Thats_Me

Berichten: 10943
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:42

Na de tekening nu ook digitaal aan de slag gegaan met een Mondriaan paardje. De vorige had nog wat driehoeken. Gezien Mondriaan veel werken heeft met alleen maar minimalistische vierkanten en een beetje kleur ben ik dus ook met deze vorm en kleur aan de slag gegaan. Al met al toch nog ingewikkeld om er een mooi geheel van te maken. Voor nu ben ik tevreden.


Afbeelding

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 08:46

Perfecte vogel bij dat lijstje! Zo goed gedaan weer Jis.

Wat een mooi leven beschouwend werk Elfbeai, vooral hoe je de achtergrond gedaan hebt. Is dat aquarel?

Ik zal nog even puzzelen op Mondriaan. Ik hou helemaal niet van zijn laatste werk. Maar vind zijn reis er naar toe wel interessant. Hij wilde vereenvoudigen en terug naar de kern. Dus de basis kleuren en meest eenvoudige vlakken.

Maar waarom dat zo goed werkt is te danken aan de gulden snede. Die maakt wat los in de mens. Interessant om eens in te duiken voor alle creatievelingen hier. Fibonnacci en gulden snede.

Mondriaan:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb totaal geen wiskundig of meetkundig inzicht en puzzel al wat langer op dit fenomeen, want het ziet er zo logisch uit. Haha. Anyway.. toffe challenge, uitdagend

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41629
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:03

Phi :D. De gulden snede is π.

Jis_

Berichten: 11619
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:27

Dat licht dat uit de grot komt geeft het heel veel diepte Elf, knap gedaan :j

Dank je Signe!

Ik wil daar zeker nog eens verder induiken. Het Mondriaanhuis in Amersfoort (zijn geboortestad) is ook een aanrader.

Malenka

Berichten: 7574
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:47

Ik vind zijn atelier daarin wel inspirerend. Hoe de kleurvlakken en lijnen ook gebruikt worden in de ruimte.

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:22

Malenka schreef:
Kaatastrof, ik moet direct denken aan het effect van rechtopstaande haren vlak voor een blikseminslag. Erg mooi maar ook eng.
.

Weliswaar een maand geleden dat je dit schreef maar wou toch even tijd nemen om er op te reageren - Super interessante insteek eigenlijk, de rechtopstaande haren veroorzaakt door de electriciteit in de lucht. Daar had ik zelf niet op gekomen. Gave interpretatie!

--

Jis_ je werk voor de challenge is erg goed gelukt!! Mooi die natuurlijkere ronde vormen van het paard zo afstekend op de hardere, hoekerige achtergrond. En die blauwborst :wow: Gewoon gemaakt ook voor dat kadertje. Wondermooi. Fijn om te lezen dat je cursus voorlopig goed bevalt!

Vikawiek Wat een prachtig zacht ogend portret <3 Ik ben fan.

Polarize Zo leuk om je werken als prints te geven op concerts, ik wou dat dat een standaard ding was bij alle concerten :P

eva1969 Die ogen van dat Schipperke zijn echt heerlijk aandoenlijk.

Haha ohjee Sall ik krijg spontaan flashbacks van mijn lessen Illustrator in dat half jaartje dat ik Grafische en digitale media heb gedaan.. :')

Wat een leuke speelse werken ElfBeau_067

Komt vast goed met je Mondriaan paardje Thats_Me

Mooie inspirerende post Signe voor de challenge, ik ken Mondriaan niet super goed dus dit is erg intrigrerend voor me.

---
Jis_ schreef:
Dan echt het jaar erop hoor, vind ik :D je hebt zo’n gave eigen stijl.
In de 2 jaar dat ik daar ben gaan kijken niet iets gezien wat er op lijkt.

24 graden zag ik staan voor zaterdag ja +:)+ veel plezier!

Super lief!! Ik vond het alleszins een geweldige dag en hoop absoluut volgend jaar terug te gaan. Wie weet dan met concretere plannen. Nu weet ik tenminste wel wat te verwachten en kan ik me beter voorbereiden. :j

Jindai schreef:
Kaatastrof, wat leuk, Soest! Is hier praktisch om de hoek, maar zie dat jij van Belgie bent, dan is het wel een eindje idd :) Hoop dat je het leuk gehad hebt, het was vandaag toch?

Klopt, voor mij van thuis uit had het een kleine 250 km geweest. Ik ben uiteindelijk met een vriendin zaterdag ochtend opgereden naar Utrecht, want daar had ik een hotelletje geboekt. Dan heeft bokker SIEMxFUNNY me komen oppikken aan het hotel en zijn we zondag samen naar De Paardenkamp gereden. Erg gezellig en nog altijd dankbaar dat ze dit voor me wou doen!

Het live schetsen was een flinke uitdaging want die oude paarden hadden er zin in zeg ~~}> Leuk voor de fotografen, minder voor onze schetsers := Ik heb bewust geen foto's gemaakt, enkel gekeken en getekend. Super leerrijk.

Het was ook heel leuk om Signe eindelijk eens te ontmoeten. Beetje starstruck hoor, ik volg haar al sinds Deviantart een ding was _O-

Joyce van het collectief maakte deze mooie foto van me. :)
Afbeelding
En een paar schetsen in inkt van die dag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het was ook wel heel gevleid toen de hoofdverzorger achter me kwam staan en zei dat hij mijn tekeningen erg mooi vond en dat hij al van in het begin meekeek. Nou, toen kon ik spontaan dus niet meer tekenen wetende dat hij achter me stond te kijken _O-

Sall

Berichten: 6725
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:50

Aaah Ysbrand zeker? Hij is een topper <3

Mooie schetsen Kaat!!

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 19:36

Ysbrand inderdaad! Heerlijke man :D Dankjewel Sall!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41629
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:11

Icefire :)). Klinkt als een heel geslaagde dag! Hopelijk kan ik volgend jaar weer deelnemen.

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 22:29

_San87_ schreef:
Icefire :)). Klinkt als een heel geslaagde dag! Hopelijk kan ik volgend jaar weer deelnemen.

Haha ja Joyce zei het ook al :+ :') _O-

Sall

Berichten: 6725
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 07:58

Morning! ik hopelijk volgend jaar ook weer

Wie had het ook alweer over Alfons Mucha? Oh ja ElfBeau!
Ik heb ooit tijdens een PV Collective challenge een werk gemaakt geïnspireerd op Mucha


Afbeelding

Ik heb helaas de laatste tijd geen tijd om mee te doen met de challenges, maar ze hebben mij altijd heel veel gebracht en ik heb er veel van geleerd.

Hahaha Kaat ik had dinsdag weer les en zat toch te frutten en te prutsen met de pentool
Vanmiddag weer aan m’n huiswerk
Moet een stripfiguur maken

Jis_

Berichten: 11619
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:04

OooH Sall die is gaaf! <3

Wat een geweldige schetsen Kaatastrof! <3 Heel leuk die foto ook!

:)) Is altijd wel een ding als er mee gekeken wordt terwijl je aan het creëren bent maar dat went denk ik

Sall

Berichten: 6725
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:11

Dank je Jis! Ik ga binnenkort al m’n tekeningen bij elkaar zoeken want ik wil een soort exclusieve atelier sale gaan organiseren.

Jis_

Berichten: 11619
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:26

Wat leuk!


Thats_Me schreef:
Na de tekening nu ook digitaal aan de slag gegaan met een Mondriaan paardje. De vorige had nog wat driehoeken. Gezien Mondriaan veel werken heeft met alleen maar minimalistische vierkanten en een beetje kleur ben ik dus ook met deze vorm en kleur aan de slag gegaan. Al met al toch nog ingewikkeld om er een mooi geheel van te maken. Voor nu ben ik tevreden.


[ [url=m/q74lzr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even terug gescrold en toen zag ik dat ik hier niet op had gereageerd. Hij is heel tof Thats_Me! Ik vind hem heel geslaagd.


(Volgens mij zou het ook leuk zijn als je de achtergrond blauw maakt? Blauwe hoefje dan rood).

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:30

Zou heel leuk zijn om jullie daar te zien volgend jaar San en Sall!

Ik moest Alphonse Mucha even opzoeken maar wauw, wat een mooie Art Nouveau werken heeft hij gemaakt. Ik vind je interpretatie ervan ook erg mooi, Sall. Welk medium heb je gebruikt?

En ohja de pen tool.. wat een kreng is dat. Ik ben er inmiddels relatief handig in, maar moet er toch ook telkens weer inkomen. Vooral het tactisch plaatsen van je ankerpuntjes (en zeker niet te veel gebruiken) en je boogjes correct maken kan behoorlijk lastig zijn.

Erg benieuwd naar je exclusieve sale!

Dankjewel Jis! Haha, ja. Ik werk ook eigenlijk altijd alleen in mijn kamer zonder toeschouwers dus dit was flink uit mijn comfortzone :o

Twijfel nog of ik mee doe aan de Mondriaan challenge, het is niet zo mijn ding. Maar ik heb ook nog niet voldoende research gedaan moet ik bekennen. Ik ben in mijn hoofd nog bezig met de PV challenge en vooral hoe ik in godsnaam mijn weer veel te ambitieus plan ga kunnen verwezenlijken in de enkele dagen die nog resten :=

Sall

Berichten: 6725
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:55

Denk dat ik dit jaar wel als bezoeker langs kom Kaatastrof!

Ik heb voor deze Mucha challenge golden paints acryl, pen en bladgoud op papier gebruikt

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 15:42

Signe schreef:
Wat een mooi leven beschouwend werk Elfbeai, vooral hoe je de achtergrond gedaan hebt. Is dat aquarel?


Ja! Het is metallic aquarel. Heel leuk (en mooi) om mee te werken, de metallic is ook goed te zien.

Jis_ schreef:
Dat licht dat uit de grot komt geeft het heel veel diepte Elf, knap gedaan :j


Dankjewel Jis <3

Kaatastrof schreef:
[
Wat een leuke speelse werken ElfBeau_067


Goed om te horen! Dat wilde ik ook een beetje laten zien in de werken :o

Sall schreef:
Morning! ik hopelijk volgend jaar ook weer

Wie had het ook alweer over Alfons Mucha? Oh ja ElfBeau!
Ik heb ooit tijdens een PV Collective challenge een werk gemaakt geïnspireerd op Mucha


[ [url=m/kuVkmU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb helaas de laatste tijd geen tijd om mee te doen met de challenges, maar ze hebben mij altijd heel veel gebracht en ik heb er veel van geleerd.

Hahaha Kaat ik had dinsdag weer les en zat toch te frutten en te prutsen met de pentool
Vanmiddag weer aan m’n huiswerk
Moet een stripfiguur maken


Wat een mooi werk! Heel leuk gedaan Sall! <3

Sall

Berichten: 6725
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 15:49

Kaatastrof schreef:
En ohja de pen tool.. wat een kreng is dat. Ik ben er inmiddels relatief handig in, maar moet er toch ook telkens weer inkomen. Vooral het tactisch plaatsen van je ankerpuntjes (en zeker niet te veel gebruiken) en je boogjes correct maken kan behoorlijk lastig zijn.

8)7 ik ben nu in staat om die hele laptop uit het raam te gooien |o |o

Pffffff later weer verder

Dank je wel ElfBeau!