[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 16:55

De lijntekeningen zijn leuk, heb ik ook wel eens gedaan. Maar digitaal mis ik toch de echte verf haha!

Katten/poezen kan ik niet over meepraten :D

Gister is m'n schilderklas weer begonnen, dus een goede stok achter de deur om gewoon weer te beginnen. Weet nog niet waar het heen gaat, maar olieverf op 80x50 doek.
Afbeelding

Als de kerstvakantie er volgende week weer op zit en alles weer in normaal ritme is, kom ik weer wat actiever bijlezen :P

Selina

Berichten: 14338
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:27

Solleke_Noah schreef:
Die lijntekeningen zijn echt super tof. Maak je die eigenlijk digitaal met de foto eronder of vanuit de losse pols?

Voor de boomschijf kan ik goed schuren dus aanraden :D


Ik heb die nog wel met voorbeeld eronder gedaan om Procreate te leren en een stijl te ontwikkelen. Deze heb ik net wel zelf geschetst:

Afbeelding

Heb nu kwalitatief hout en dat is super glad :D

Coco4life
Berichten: 1220
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:32

Dat varkentje heb ik gemaakt met behulp van stappen van zo’n tekenboek. Het boek was van E.G. Lutz, die maakt wel grappige tekeningen. Ik vond dit ook wel grappig uit z’n boek :D:
Afbeelding
@Thats me, ik denk dat dat boek er aan komt voor mij :+ !
@Solleke Noah, ik had het topic gezien. Ik vond de paarden awards wel grappig. Ik denk dat ik pyrografie ook eens ga proberen. Ik heb als het goed is nog dingen daar voor liggen. Ik denk dat de bos achtergrond het leukste is.
@Sall, leuk die tegels! Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Misschien word jij de nieuwe trendsetter!
@Noox, ik vind het leuk dat je niet alleen zwart hebt gebruikt voor het paard. Maar ook andere kleuren.

Jindai

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:05

Ik kom dit jaar ook weer meedoen, hopelijk ben ik dit jaar wat productiever dan voorgaande jaren :)) De zin om te tekenen/schilderen is iig weer terug!
Ik ben alleen wel ontzettend slecht in bijleesposten, maar zal m'n best doen :P
Leuke eerste uitdaging trouwens, ik had er meteen een idee voor, dus ben er al lekker mee bezig.

Jis, schattig die schaapjes, ziet er al goed uit! :) Lieve draakjes heb je ook! <3

ElfBeau, wat lief, je rode panda! :)

Fnanne, wat een gave projecten heb je gemaakt, mooi! Ik zie soms wel eens iets van je voorbij komen en herken je stijl altijd. <3

Seven, ook al zo mooi! Mooie stijl heb je ook! :) En wat een heerlijk bemoei monstertje heb je! <3

Selina, wat tof die lijntekeningen! Amper details maar toch herkenbaar! :j Je hondje op hout is mooi gelukt, heel schattig!

Kalipooh, ontzettend schattig! Heel mooi gemaakt! <3

Daisyree, heel erg gaaf, die uil! Toffe verrasings achtergrond ook! :) Beterschap met je schouder!

Nickenik, super leuk en goed gevonden! :D Prachtig die grote oren!

Vikawiek, jij hebt ook echt een mooie stijl! Mooi met dat goud! :)

Polarize, wat maak je toffe dingen! Lief roodborstje! <3

SollekeNoah, zo gaaf, dat hout branden! Mooie dingen maak je, ook zo gedetailleerd! :)

Eva1969, super knap, vind de kindjes super mooi neergezet! Ook de vogeltjes zijn prachtig! <3

Thatsme, dat kauwtje is zo schattig! <3 Vind de groentes ook echt goed gelukt!

Noox, wat heb je dat mooi gedaan, met al die kleuren erin! :)

Coco4Life, jij bent ook al lekker met de uitdaging bezig! Vind het varkentje super leuk gedaan! :)

Sall, jouw stijl herken ik ook meteen! Wat een tof schilderij al, heel gaaf dat tegeltjes effect! <3 En een ontzettend schattig vogeltje ook!

SaskiaB, wat een mooi begin al, ziet er veelbelovend uit! :)

Sall

Berichten: 6746
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:13

Saskia, ik ben benieuwd naar de volgende stappen v je schilderij!

Selina, leuk je eerste eigen ontwerp!

Dank je Jindai!

Coco4life ik heb er meerdere gemaakt, het is een monniken werk maar het resultaat is tof

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Coco4life
Berichten: 1220
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:43

Ik zie op de meeste websites van jullie: Paard verzameld.
Wat is dat?

Sall

Berichten: 6746
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:48


Seven

Berichten: 21211
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:59

heel tof vind ik ze Sall
En natuurlijk origineel :j

mooie start saskia

ik zit op de pc en ben niet gewend daar te bokken dus kijk later nog even terug
ik zag in ieder geval nog prachtige katten <3 heerlijk zulke hulpjes hoewel het soms ook lastig is
Myjuki is met de hand groot gebracht dus die is nogal vrij met alles springt geregeld in het bad als je er in zit en in mn schilderij wat dan weer net niet de bedoeling is hahaha

Solleke_Noah

Berichten: 11087
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:03

Heel erg mooi en origineel met dat tegeltjes-effect!

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:05

Jeetje wat gaan jullie ineens hard zeg := Ik kan niet volgen. Ik doe even een korte bijleespost van de afgelopen 3 pagina's.

@Selina super leuk dat hondje op hout! Om te vermijden dat je moet over de textuur schilderen kan je in de toekomst het hout een beetje opschuren. Dat scheelt echt een hoop. Ik heb dat helaas ook zo in de praktijk moeten ondervinden. Al vind ik een beetje textuur wel erg mooi ook.

En omg wat een draak jouw kat }:)

Hier trouwens geen kat maar wel een vogel die wel eens een hapje papier lust :9 Of maar al te graag aan mijn pen of materiaal zit te prutsen.

Afbeelding
Afbeelding
En ja ik hou mijn potlood belabberd vast, dat is een overblijfsel van mijn kindertijd en ik heb het me nooit kunnen aanleren om dit correct te doen :o Bijgevolg heb ik een natuurlijke 'pennenhouder' aka schrijfbultje permanent op mijn rechterringvinger.

@vikawiek die cartoon van je paard is super schattig <3 Heb je ook een foto van de andere? Dat gouden poeder ziet er echt geniaal uit, dat ga ik ook onthouden.

@polarize Wauw, knap zo meteen in aquarelle! Mooi dynamisch werk! En heel erg herkenbaar hoor, adhd en geduldig werken _O- Ik vrees dat dat de oorzaak is dat ik vaak klein werk. Anders duurt het me te lang. Als het te complex lijkt begin ik er vaak niet aan uit vrees het dan toch nooit af te maken. Vervelend is dat.. Ik probeer er het komend jaar wat aan te werken en toch complexere zaken te proberen. Met Inktober lukte dat aardig.

@Fnanne wat super gaaf dat je demonstraties geeft in het Ikonenmuseum. Ik vind je werk zo bijzonder en uniek. Heel erg benieuwd naar het eindresultaat van de merrie hoofdjes :)

@Solleke_Noah oooh wauw erg mooi gelukt jouw Lynx! Zeker een goede keuze om daar terug mee aan de slag te gaan :j Trouwens, ik bedacht me net - stel, hypothetisch, dat ik eens aan de slag wil met pyrografie - zouden we misschien eens kunnen afspreken voor een creatieve namiddag gezien je ook in België woont en ons landje nu niet bepaald heel groot is ;)

@eva1969 Hoe jij die kindjes toch zo levensecht krijgt is toch een beetje magie, is namelijk echt geen evidentie. De bijeneters vind ik fantastisch ♥

@Thats_Me welkom! Wat een leuke blije illustraties maak je. Ik ben erg benieuwd naar de rest van je werkjes.

@noox Toffe stijl heb jij zeg! Mooi kleurgebruik

@Coco4life Ik ben erg fan van je geometrisch varkentje, die heeft echt veel karakter!

@Sall Ik had de WIP al voorbij zien komen en echt <3 <3 Prachtig met die 'tegeltjes'. Die puma en teckel zijn ook echt wondermooi. Mag ook wel aan mijn muur hangen later. Je winterkoning is adorable en helemaal mijn smaak. Ik ben benieuwd naar je boek.

@SaskiaB Mooie opzet!


--

Over Paardverzameld gesproken - ik ben zoals sommigen onder jullie vast wel al gezien zullen hebben ( O:) ) ook lid geworden! Ik kijk er erg naar uit om mij hiermee verder te gaan ontwikkelen. Ik heb me alvast ingeschreven voor de eerst komende workshop. Veel zin in!

Ik heb niet stil gezeten dus. Mijn eerste werkje van 2024 is deze hippocampus geworden, geïnspireerd op een standbeeld op een gebouw in Brussel die ik passeerde tijdens de wandeling naar huis van mijn werk.
Afbeelding

Daarnaast gisteren ook wat studies van hazen:
Afbeelding

Beide zijn gemaakt in mijn nieuwe Stillman&Birn schetsboek waar ik ook erg blij mee ben *\o/*

Sall

Berichten: 6746
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:13

Wat een gave schetsen Kaat!
Ik wil mij binnenkort trakteren op een mooi aquarel schetsblok, daar wil ik chronologisch mijn tekeningen in maken van het boek, wel met de vrijheid dat ik bijvoorbeeld verschillende versies van 1 bepaalde scène /illustratie maak en hopelijk gaat de inspiratie weer bloeien bij mij ;-)

Selina

Berichten: 14338
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:24

Dat hout van m’n portretje was van de Action. Ik heb nu bij een tekenwinkel besteld en het is zo glad als babybilletjes <3
Zo naar de tekenwinkel en dan kan ik beginnen aan m’n eerste opdracht.

Afbeelding

@ Kaat: Wat heerlijk die bemoeizuchtige vogel haha. Ik vind je hippocampus echt tof. Dat kleurvlak maakt hem af.

nick_en_ik

Berichten: 207
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:57

Wat gaat het hier hard, kan het haast niet bijhouden :=
@Sall, wat zijn die tegeltjes schilderijen tof! Wat een werk :wow:

@Kaatastrof, wat is die studie van die hazen onwijs tof zeg, ik vind zulke soort studies altijd onwijs vet, met meerdere tekeningen op 1 pagina <3

Hier heb ik de eerste tekening van mijn project af *\o/*
Afbeelding

Coco4life
Berichten: 1220
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:51


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41706
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:57

De link legt alles uit, maar okay. Paard Verzameld is een bedrijf dat masterclasses, kunsttentoonstellingen e.d. organiseert en een curator van paardenkunst. Onderdeel van Paard Verzameld is het Paard Verzameld Collective, dat bestaat uit paardenkunstenaarsvan over de hele wereld, die tips en trics uitwisselen brainstormen en motiveren. Leden van het kunstcollectief kunnen deelnemen aan inspiratiedagen, challenges en exposities.

Fnanne

Berichten: 14271
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:53

Jis_ schreef:
Wat gaaf dat schilderen in Ikonenmuseum Kampen! :oo
Wij willen nog een Kampen aandoen. Ik stuur je een keer een pb, kijken of we dan een keer kunnen komen als jij daar bezig bent.

Zit er een reden achter dat de ondergrond zo donker is?


Helemaal leuk en van harte welkom :)
Volgens de traditie haal je een ikoon van het donker naar het licht, je begint met de donkerste kleur van een vlak en haalt het dan door middel van transparante lagen naar het lichtste punt toe. Zo wil ik de paardjes ook opbouwen :)

@signe: ik ook := het is wel weer een hele reis :j

Chocopasta en een kat zijn geen goede match begrijp ik :=

@nelleke-noah: mooi, lijkt me een lastige techniek om contrast mee te bereiken?
@eva19689: momenteel ben ik verslingerd, maar er komt vast weer een andere verslaving om de hoek kijken.
Wat een prachtige sprekende gezichten op het portret, heel mooi. Sowieso hele fijne werken om te zien :)
@thats-me: wat een guitige kop heeft die vogel :j
@ noox: fijne potloden zijn dat hé?
@coco: dat varkentje :=
@Sall: veelbelovend begin weer, erg tof :)
@Selina: die eerste lijntekening heeft een fijne sfeer <3
@saskia: ben benieuwd naar het vervolg :)
@Jindai: dankjewel :)
@Kaat: dankjewel :) en wat een heerlijke vogel <3 ben ook benieuwd hoe de hoofdjes gaan worden. Je hippocampus vind ik erg geslaagd :)
En haasjes <3
@nick_en_ik : mooi geworden, toffe challenge ga je doen :)


Afbeelding
Eerste lichtere lagen zitten erop :)


Afbeelding
Ze glimmen een beetje, maar ook hier wat vooruitgang. Paarse pigment bleef erg transparant, met behulp van wat titaanwit werd het gelukkig beter, dat is echt een super dekkend pigment :)

Coco4life
Berichten: 1220
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:43

Ik denk dat de portretten leuk gaan worden Fnanne!
Ik vond al dat het allemaal zo donker was, maar het is dus een trust the process :)
En als jullie ergens tentoongesteld staan dan kom ik kijken!
Super leuk allemaal! Op naar een creatief 2024!

Sall

Berichten: 6746
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:12

Mooi portretje Nick_en_ik!

@fnanne ze worden mooi!

Vanmiddag ga ik naar de Thelwell expo in de Hollandse manege, inspiratie opdoen

ElfBeau_067

Berichten: 2001
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 12:32

vikawiek schreef:
Begrijp ik goed dat je voor de maandelijkse challenge elk soort prompt kan opgeven? Ik ben soms wat langzaam met dit soort dingen :o al vind ik een kleur wel een leuke, daar kan je alle kanten mee op.

---

Ik heb het simpel gehouden voor het begin van het jaar. Ik heb boven mijn bureau 2 kleine cartoons van m'n paarden. Maar 1 leek eigenlijk niet zo op paard, dus 'm vernieuwd.

[ [url=m/un6L4k.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik had jou cartoon over het hoofd gezien maar wauw, wat mooi gedaan! Dat goud maakt het ook echt af. Heel mooi gedaan!

Solleke_Noah

Berichten: 11087
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:31

Kaatastrof schreef:
Jeetje wat gaan jullie ineens hard zeg := Ik kan niet volgen. Ik doe even een korte bijleespost van de afgelopen 3 pagina's.

@Selina super leuk dat hondje op hout! Om te vermijden dat je moet over de textuur schilderen kan je in de toekomst het hout een beetje opschuren. Dat scheelt echt een hoop. Ik heb dat helaas ook zo in de praktijk moeten ondervinden. Al vind ik een beetje textuur wel erg mooi ook.

En omg wat een draak jouw kat }:)

Hier trouwens geen kat maar wel een vogel die wel eens een hapje papier lust :9 Of maar al te graag aan mijn pen of materiaal zit te prutsen.

[ [url=m/eJXbMs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zLcaAb.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ja ik hou mijn potlood belabberd vast, dat is een overblijfsel van mijn kindertijd en ik heb het me nooit kunnen aanleren om dit correct te doen :o Bijgevolg heb ik een natuurlijke 'pennenhouder' aka schrijfbultje permanent op mijn rechterringvinger.

@vikawiek die cartoon van je paard is super schattig <3 Heb je ook een foto van de andere? Dat gouden poeder ziet er echt geniaal uit, dat ga ik ook onthouden.

@polarize Wauw, knap zo meteen in aquarelle! Mooi dynamisch werk! En heel erg herkenbaar hoor, adhd en geduldig werken _O- Ik vrees dat dat de oorzaak is dat ik vaak klein werk. Anders duurt het me te lang. Als het te complex lijkt begin ik er vaak niet aan uit vrees het dan toch nooit af te maken. Vervelend is dat.. Ik probeer er het komend jaar wat aan te werken en toch complexere zaken te proberen. Met Inktober lukte dat aardig.

@Fnanne wat super gaaf dat je demonstraties geeft in het Ikonenmuseum. Ik vind je werk zo bijzonder en uniek. Heel erg benieuwd naar het eindresultaat van de merrie hoofdjes :)

@Solleke_Noah oooh wauw erg mooi gelukt jouw Lynx! Zeker een goede keuze om daar terug mee aan de slag te gaan :j Trouwens, ik bedacht me net - stel, hypothetisch, dat ik eens aan de slag wil met pyrografie - zouden we misschien eens kunnen afspreken voor een creatieve namiddag gezien je ook in België woont en ons landje nu niet bepaald heel groot is ;)

@eva1969 Hoe jij die kindjes toch zo levensecht krijgt is toch een beetje magie, is namelijk echt geen evidentie. De bijeneters vind ik fantastisch ♥

@Thats_Me welkom! Wat een leuke blije illustraties maak je. Ik ben erg benieuwd naar de rest van je werkjes.

@noox Toffe stijl heb jij zeg! Mooi kleurgebruik

@Coco4life Ik ben erg fan van je geometrisch varkentje, die heeft echt veel karakter!

@Sall Ik had de WIP al voorbij zien komen en echt <3 <3 Prachtig met die 'tegeltjes'. Die puma en teckel zijn ook echt wondermooi. Mag ook wel aan mijn muur hangen later. Je winterkoning is adorable en helemaal mijn smaak. Ik ben benieuwd naar je boek.

@SaskiaB Mooie opzet!


--

Over Paardverzameld gesproken - ik ben zoals sommigen onder jullie vast wel al gezien zullen hebben ( O:) ) ook lid geworden! Ik kijk er erg naar uit om mij hiermee verder te gaan ontwikkelen. Ik heb me alvast ingeschreven voor de eerst komende workshop. Veel zin in!

Ik heb niet stil gezeten dus. Mijn eerste werkje van 2024 is deze hippocampus geworden, geïnspireerd op een standbeeld op een gebouw in Brussel die ik passeerde tijdens de wandeling naar huis van mijn werk.
[ [url=m/VzrTZH.png]Afbeelding[/url] ]

Daarnaast gisteren ook wat studies van hazen:
[ [url=m/VJKKjX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beide zijn gemaakt in mijn nieuwe Stillman&Birn schetsboek waar ik ook erg blij mee ben *\o/*


Je mag hier zeker eens de pyrografie machine komen uitproberen! Het is de Brenn Peter Junior, goeie startersmachine. Mijn huis is wel niet super bereikbaar met het openbaar vervoer :))


Contrast maken via pyrografie is best makkelijk eigenlijk! Je zet de brander harder of zachter qua temperatuur, en je kan ook eenmalig over een stukje gaan, of juist verschillende keren, en zo de tint aanpassen.

Jis_

Berichten: 11656
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:39

Bedankt voor de leuke reacties op mijn schaapjes!

Signe schreef:
Oh die ikonen fnanne!! Wat geweldig, wat een reis. Ik ben heel benieuwd naar alle ontdekkingen die je gaat doen.

Idd niet te moeilijk denken over de challenge.. ik zie de kleur al terug in het musketEARS werk van Nick en ik.

En Jis.. wauw!! Perfect voor suikerspin schapen. Wat mooi wordt dit.

Kleur mengen is al een challenge op zich. Gaaf! Experimenteer eens met bv wat groen toevoegen om de saturatie wat lager te maken. En kijk naar het verschil tussen een warme geel (oker) vs een koele geel.

Ik heb zelf ook nog geen idee.. hahaha


Ik ben de laatste tijd meer bezig met verzadiging en hoever ik daarin kan gaan. Hoor graag als het te veel wordt :D

@Sall, zo gaaf die tegels, vooral met de zwarte achtergronden, en je roodbostjes zo vier en brutaal neegezet prachtig, heerlijke toets en kleuren ook! <3

Heel leuk ook deze Thats_Me!

Deze lijntekeningen met mens en dier vind ik geweldig Selina!

Prachtig begin Saskia!

Wat leuk dat boek Coco +:)+

Wat een leukerd Kaatastrof :D papier verscheuren is ook wel een hele leuke bezigheid voor ze :P
Zo gaaf je hippocampus! :wow: mooi ook je studie van hazen (ik ben nu een hazenkop aan het maken van klei)

Heel mooi geworden Nick! :j

Bedankt voor de uitleg Fnanne, gaaf om deze techniek in fases te kunnen zien.

Fnanne

Berichten: 14271
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:54

@Coco: 20 januari gooien we ons atelier gebouw open. Dan zullen mijn werken ook te zien zijn, evenals die van mijn collega kunstenaars :)
Misschien leuk voor wie zin heeft?

Afbeelding

@Sall: heel veel plezier, ik zou ook graag gaan, maar helaas moet gelukt deze vakantie...
@solleke_noah: dank voor je uitleg. Klinkt heel erg leuk :j

Merrie gezichtjes zijn ook weer wat verder:

Afbeelding
:)

Seven

Berichten: 21211
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:56

Solleke noah
Mooi overzicht, ga d'r later even reageren

Selina
Jou lijn tekeningen zijn echt super ik wil zoiets van ons gezin om naast m'n silhouette tekeningen te hangen van de paarden, ik ben alleen echt heel slecht met mensen zelfs met alleen lijntjes :Y)

Cocolife
Grappig zo die beschrijving van kleuren in het boek zodat je de goede krijgt als je het een kenner vraagd :j

Jindai
Dank je :D

Kaatastrof
Je blijft 1 an m'n favorieten <3 prachtig werk weer

Selina dat zijn fijne bordjes om op te schilderen doe ik ook :j

Nick en ik
Mooi is het pen?

Fnanne
Mooie zo het ikoon het is niet mijn smaak maar dat is bij zo'n ikoon ook niet echt van toepassing denk ik kwa regels

Je paarden zien er al goed uit ben benieuwd hoe ze worden

Sall
Wat leuk ik vind thelwell geweldig <3

Solleke_Noah
Ik zou pyrografie niet makkelijk noemen :D juist het contrast is heel lastig iedereen kan hem hard zetten en duwen maar juist de techniek om het niet mega weg te branden en toch goede contrast creëren is een kunst op zich. Ik werk ernmee zoals met een potlood dunne laagjes kriskras om meer diepte en donker te creëren.
Maar ik ben ook maar een beginner natuurlijk

Jis
Jou werk is voor mij een inspiratie, zeker hoe goed je door gaatben steeds weer met iets verrassends komt en altijd dezelfde kwaliteit heel knap :j


Onder het mom van je zelf bezig houden en uitdagen toch maar weer eens een groot doek gepakt en een schets op gekladderd
Afbeelding

Wil deze weer heel veel haar details geven naar wat losser gewerkt te hebben met pastel wil ik hier weer een acryl en olieverf portret van maken

horsiegek

Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:47

Even vraagje tussendoor... Heeft iemand een tip voor een "instapmodel" olieverf pakketje? Iets met de basiskleuren, redelijke kwaliteit, in een doosje zodat het makkelijk mee te nemen is?

Is zoiets bijvoorbeeld een aanrader: https://www.vanbeekart.nl/p/rembrandt-o ... 5ml/85088/ ?

Seven

Berichten: 21211
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:57

Echt een aanrader als je olieverf niet gewend bent en dus ook niets hebt om het mee schoon te maken cobra water vermengbare olieverf, werkt echt top en makkelijk schoon te maken met penseelzweep :j

Al wat met de achtergrond aan het knutselen
Afbeelding