[TEK/DIGI] Paarden, hazen en co. ~overzicht 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

[TEK/DIGI] Paarden, hazen en co. ~overzicht 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 13:42

Afbeelding
Digitaal ontwerp uitgetekend en vervolgens uitgesneden op linoleum.

Het jaar gestart met een haas..


Afbeelding
Schetsen met alcohol markers en fineliners


Afbeelding
Onlangs werd een schaap genaamd Julia samen met een gans in beslag genomen door het plaatselijke dierenasiel. Toen ik van dit verhaal hoorde, brak mijn hart. Arme Julia had ernstige pootproblemen waardoor ze niet eens op haar voorpoten kon staan. Daarnaast had ze ook erge schaafwonden op haar knieën omdat de huid open scheurde als ze probeerde te 'lopen'. Dankzij de goede zorgen van het team herstelde ze langzaam maar zeker en kreeg ze weer beweging in haar benen. Helaas ging het vandaag snel bergafwaarts met Julia en werd ze ter ruste gelegd. De arme gans die zo veel van haar hield, is nooit van haar zijde geweken. Ik hoop dat de gans nu een andere levenslange metgezel onder haar eigen soortgenoten kan vinden, maar ik vond het nog steeds geweldig om deze twee samen te zien.

Toen ik het nieuws hoorde, had ik de intense drang om deze unieke band permanent op papier te zetten en begon ik te tekenen. Ik hoop dat je het mooi vindt en dat het duidelijk maakt hoe ze elkaar steunden, zelfs door de ontberingen heen.

Fineliners.


Afbeelding
Een aandenken van de overleden Groenendaeler van een goede vriendin. Alles in dit werk heeft een bepaalde betekenis.

Aquarelle en fineliners.


--
Inktober ging van start en ik nam me voor dit keer niet halverwege te stoppen;

Afbeelding
Fineliners.

Afbeelding
Witte en zwarte inkt met penseel en kroonpen aangebracht.

Afbeelding
Tombow calligraphy pen hard nib en Faber Castell pitt brush pen met Indische inkt.

Afbeelding
Herken jij de verschillende rassen?

Fineliners en inkt.


Afbeelding
"I saw you being born, I helped you come into this world, and I helped you leave it... and now, by my hand, you are reborn." - Arthas Menethil

Ik werd geïnspireerd door de hartverscheurende, maar prachtige verhaal van Arthas' Menethil's aka The Lich King's paard Invincible (World of Warcraft franchise). Ik ben altijd dol geweest op dit paard en ik heb vele, vele uren gespeneerd om het in het spel te krijgen.

0,05 en 0,5 Staedtler Fineliners en blauwe ecoline


Afbeelding
"Angel & Devil", geïnspireerd door de stijl van Middeleeuwse houtsnijwerken/prints.

Tombow calligraphy pen hard nib.


Afbeelding
Een kelpie met een pad op z'n hoofd :D Recht uit mijn verbeelding.

Fineliners.


Afbeelding
Hommage aan The Last Unicorn.

Fineliners en rode/gele ecoline.


Afbeelding
Voor de kerstmarkt op mijn werk voor het goede doel heb ik allerlei kersthangertjes op hout geschilderd met acryl van verschillende beschermde diersoorten.

Afbeelding
Drie kattenkopjes geïllustreerd voor een geboortekaartje.

Afbeelding
''Angsthazen'''

Pentel brushpen.


En het jaar geëindigd met een haas.. :D

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:45

Allemaal prachtige werken! Al heeft die van de Laatste Eenhoorn wel een streepje voor <3

nick_en_ik

Berichten: 200
Geregistreerd: 30-09-20

Re: [TEK/DIGI] Paarden, hazen en co. ~overzicht 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 14:42

Wat een prachtige tekeningen! De schaap en de gans is mijn favoriet <3

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:14

Solleke_Noah schreef:
Allemaal prachtige werken! Al heeft die van de Laatste Eenhoorn wel een streepje voor <3

Dit hadden mijn woorden kunnen zijn.
Stuk voor stuk prachtig, maar de Laatste Eenhoorn is zó’n jeugdsentiment… <3 <3

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 11:58

nick_en_ik schreef:
Wat een prachtige tekeningen! De schaap en de gans is mijn favoriet <3

Er zit heel veel liefde in deze tekening verwerkt en het is en blijft daarom ook een van mijn favorieten. Bedankt!


jokari schreef:
Solleke_Noah schreef:
Allemaal prachtige werken! Al heeft die van de Laatste Eenhoorn wel een streepje voor <3

Dit hadden mijn woorden kunnen zijn.
Stuk voor stuk prachtig, maar de Laatste Eenhoorn is zó’n jeugdsentiment… <3 <3

Ja, ik heb met Inktober zelf twee werken gemaakt geïnspireerd door TLU :o Het was dan ook geen toeval dat ik recent de boeken heb gelezen en deze me erg inspireerde.

Afbeelding
Deze was voor de prompt 'Castle'

Erg bedankt voor de complimentjes alletwee! <3

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: [TEK/DIGI] Paarden, hazen en co. ~overzicht 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:23

Ook erg mooi en herkenbaar! Is ook zo'n prachtige film... de boeken moet ik nog lezen, aanrader dus?

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 13:38

Solleke_Noah schreef:
Ook erg mooi en herkenbaar! Is ook zo'n prachtige film... de boeken moet ik nog lezen, aanrader dus?

Zeker het originele boek vind ik een aanrader. Van zijn latere spin-offs raad ik enkel Two Hearts aan. Sooz vond ik slecht geschreven en ook maar een bizar verhaal :o

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:56

Prachtige veelzijdige werken! :j

Wat een verhaal van het schaap en de gans ;( je hebt die band mooi weten te vangen in deze tekening, heel mooi het waken van de gans.

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 13:18

Jis_ schreef:
Prachtige veelzijdige werken! :j

Wat een verhaal van het schaap en de gans ;( je hebt die band mooi weten te vangen in deze tekening, heel mooi het waken van de gans.

Dankjewel Jis! Ja, ik vond dat verhaal zeer aangrijpend. Gelukkig heeft de gans inmiddels een goede thuis bij soortgenootjes.

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [TEK/DIGI] Paarden, hazen en co. ~overzicht 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 08:03

Waw, wat een prachtige tekeningen, stuk voor stuk.

Jis_

Berichten: 11598
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:39

Kaatastrof schreef:
Jis_ schreef:
Prachtige veelzijdige werken! :j

Wat een verhaal van het schaap en de gans ;( je hebt die band mooi weten te vangen in deze tekening, heel mooi het waken van de gans.

Dankjewel Jis! Ja, ik vond dat verhaal zeer aangrijpend. Gelukkig heeft de gans inmiddels een goede thuis bij soortgenootjes.


Wat leuk om te horen, altijd verdrietig als maatjes gescheiden worden maar zoals in dit verhaal bij soortgenoten terecht komen is geweldig!

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 18:52

neile schreef:
Waw, wat een prachtige tekeningen, stuk voor stuk.

Dankjewel Neile! Super lief <3


Jis_ schreef:
Wat leuk om te horen, altijd verdrietig als maatjes gescheiden worden maar zoals in dit verhaal bij soortgenoten terecht komen is geweldig!

Ja absoluut echt het beste scenario voor de gans! :j Zelf al had het schaap het gehaald hadden ze alsnog geprobeerd ze te koppelen aan soortgenootjes want de gans was zo beschermend, dat ze het schaap amper konden aanraken..

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:24

Wat een heerlijk overzicht en hoe gaaf is het om het jaar te beginnen en eindigen met eenzelfde iets. Kan je goed zien hoe je je ontwikkelt hebt. Leuk ook dat dit topic is uitgelicht *\o/*

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [TEK/DIGI] Paarden, hazen en co. ~overzicht 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:21

Fantastisch Kaatastrof, echt fantastisch wat je maakt!

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 18:06

Signe schreef:
Wat een heerlijk overzicht en hoe gaaf is het om het jaar te beginnen en eindigen met eenzelfde iets. Kan je goed zien hoe je je ontwikkelt hebt. Leuk ook dat dit topic is uitgelicht *\o/*

Haha, ja! Dat was niet ineens bewust maar een leuk toeval *D


miereneter schreef:
Fantastisch Kaatastrof, echt fantastisch wat je maakt!

Dankjewel Miereneter! <3

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 15:56

Ik heb genoten <3

Heel knap hoe je in enkel zwart-wit zulke tekeningen kan neerzetten!
Ik vind je kroelende tinkers, Invincible en de engel/duivel paarden echt super gaaf _/-\o_

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 20:38

Wat een gaaf werk TS!
Ik vind je ongelofelijk getalenteerd! Mijn aandacht blijft gaan je laatste werk 'angsthazen'. Heel sprekend, de schaap & gans tekening is ook fantastisch!

Goof

Berichten: 28797
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [TEK/DIGI] Paarden, hazen en co. ~overzicht 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 20:41

Omdat er zoveel verschil in zit is niet alles mijn smaak, maar ik vind je stijl echt heel tof, heel mooi en uiterst uniek.

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 21:08

gerlindie schreef:
Ik heb genoten <3

Heel knap hoe je in enkel zwart-wit zulke tekeningen kan neerzetten!
Ik vind je kroelende tinkers, Invincible en de engel/duivel paarden echt super gaaf _/-\o_

Dankjewel! Zwart-wit is stiekem mijn voorkeur, lekker snel werken en niet mijn hoofd breken over kleuren of kleurgebruik :')


Wildgirl schreef:
Wat een gaaf werk TS!
Ik vind je ongelofelijk getalenteerd! Mijn aandacht blijft gaan je laatste werk 'angsthazen'. Heel sprekend, de schaap & gans tekening is ook fantastisch!

Wat een compliment <3 Dankjewel!! Mijn 'Angsthazen' ben ik zelf ook erg trots op. Heel grappig, want het begon als een bezigheidje op de trein. Daar heb ik toen de haas grotendeels in de inkt gezet. Thuis heb ik het dan afgemaakt en vond ik dat er iets 'ontbrak'. Ik bedacht er niets beter op dan een pony te te voegen. Toevallig paste dat vrij netjes.

Als ik zelf nog iets zou kunnen veranderen, dan had ik denk ik toch de pony net wat hoger getekend zodat het hele oog zichtbaar was. Maar langst de andere kant denk ik juist dat dat wat van de 'diepte' en compositie weg zou nemen. :o Net als de twijfel om de achtergrond zwart te maken voor net wat meer contrast, maar dat durfde ik niet haha.

Goof schreef:
Omdat er zoveel verschil in zit is niet alles mijn smaak, maar ik vind je stijl echt heel tof, heel mooi en uiterst uniek.

Begrijpelijk :j Ik ben dingen snel beu dus ik doe maar wat vanalles door elkaar. De huisdierportretten zijn dan weer een extratje, vaak in opdracht dus vallen ook een beetje uit de boot. Hier zitten ook best wat Inktober werkjes tussen en daar was vooral fun hebben en de challenge afmaken de essentie voor mij. Ik ben dus los gegaan met minder alledaagse onderwerpen :D

Ik vind het zo grappig, mijn stijl komt van nature - ik forceer dat niet op mezelf of heb ook niet echt bepaalde kenmerken waar ik me aan houd oid. Dit is gewoon hoe ik teken, puur op gevoel.

Fokker321
Berichten: 500
Geregistreerd: 16-02-22

Re: [TEK/DIGI] Paarden, hazen en co. ~overzicht 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 21:12

Wat heb jij talent zeg! 'Schaap en gans' is ook mijn favoriet.
Ik vind vooral je tekeningen met fineliners erg mooi