[tek] Kyra in pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:19

jah lastige haren heeft kyrke he en nu wordt ze weer donker over een maandje of twee weer licht en zo gaathet maar door.
(heb inmiddels al 7 verschillende kleuren bij kyra ontdekt)
echt mooi

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:27

ik vind dat halster erbij juist mooi, tis zo echt dat je het vast kunt pakken en met de pony weg kunt lopen

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 15:48

Cyntje schreef:
gewoon met en kwastje lichtjes haartjes maken?

Nee, dat zou wel lekker snel gaan . Streepjes trekken bedoel ik, met de rand van een krijtje. Heeeeeel veel streepjes...

JoSav schreef:
Erg goed gedaan. Technisch heel knap. Het is naar mijn smaak iets te realistisch maar ik vind dat je het erg mooi hebt getekend. Hoeveel uren zijn hier ingeslopen?

Dankje . Ik heb eens zitten terugrekenen. Hij is verspreid over 2 weken getekend, maar ik kan maar een paar dagen per week een paar uur er aan werken. Ik denk in totaal zo'n 12 tot 15 uur. (Alleen het halster al een paar uur) Dat is mijn eigen schuld want ik wil iets pas afgeven als ik vind dat ie helemaal klopt .

Ellende schreef:
Technisch inderdaad gewoon bijna perfect uitgevoerd. Ik ken de dame in kwestie niet, maar de tekening straalt karakter uit. Waarom heb je ervoor gekozen om het halster mee te tekenen?
Ik zou zelf voor presentatie op internet nog wat zwart wegcroppen zodat je een meer evenwichtige vlakverdeling heb.

Het meetekenen van het halster is een inschatting die ik gemaakt heb over Yvonne, de jonge eigenaresse van Kyra. Haar kennende denk ik dat zij daarvoor gekozen zou hebben. Ik heb nl geen foto van Kyra van haar gekregen, ik heb zelf een aantal foto's gemaakt en daaruit is deze tekening ontstaan. Ik wilde Yvonne een geheel nieuw portret geven, geen nagetekende foto.

De kwaliteit van de foto is inderdaad niet zo mooi als van het origineel , in het echt zijn de kleuren veel voller en sprekender. Maar ik heb geen echt fotobewerkingsprogramma, wegcroppen is naar ik aanneem de zwarte kleur egaliseren? Kan je zeker niet met paint of easypeg?

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re: [tek] Kyra in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:01

Echt helemaal perfect!!!!
het is net een foto man !!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:27

Voor een jonge eigenaar snap ik het halster beter
Croppen is niets meer dan 'bijsnijden' en kan zelfs in paint, de achtergrond egaal maken en de kleuren wat ophalen inderdaad niet... Een wat beter fotobewerkingsprogramma zou ik je wel aanraden, presentatie op het net blijft belangrijk voor nieuwe opdrachten - al zal je met deze kwaliteit niet snel zonder zitten denk ik

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:34

Cyntje schreef:
ik vind dat halster erbij juist mooi, tis zo echt dat je het vast kunt pakken en met de pony weg kunt lopen



:J

Inderdaad, ik vind het ook enorm mooi getekent, net of ze helemaal uit het papier springt. Ze straalt echt iets uit, ik vind dit 1 van de mooiste tekeningen die ik zag, gewoon omdat deze zo echt lijkt

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:07

vind hem echt geweldig!!

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:46

Prachtig gedaan! Ik vind het bruine en witte enorm mooi gemengd zo, echt prachtig... En wat een uitstraling...

Ellende, maakt Paint *.jpg's niet korrelig / lelijk als je ze daarin opslaat / bewerkt? Of is dit alleen het geval als je een nieuwe file opslaat als jpg, niet met een bestaande jpg-file?

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 16:51

Roskur schreef:
Prachtig gedaan! Ik vind het bruine en witte enorm mooi gemengd zo, echt prachtig... En wat een uitstraling...

Ellende, maakt Paint *.jpg's niet korrelig / lelijk als je ze daarin opslaat / bewerkt? Of is dit alleen het geval als je een nieuwe file opslaat als jpg, niet met een bestaande jpg-file?


Daarom sla ik de foto's altijd op als .bmp files. Duurt wel lang met laden, maar de kwaliteit is veel beter.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:13

Net een foto, machtig. Dat je het geduld hebt om daar zoveel uren in te stoppen. Het halster maakt het geheel nog realistischer, alleen al omdat het er een beetje nonchalant scheef om hangt. Niet zo perfect recht zoals je in veel andere tekeningen juist ziet. Tip voor Yvonne: neem een maatje kleiner.

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:15

Schitterende tekening!! Maar dat wist je al! Echt onwijs prachtig.. Echt helemaal niets aan op te merken. Het is gewoon een perfecte foto!! Dat halster maakt de tekening idd helemaal af.

Top! Schitterend, daar kun je echt trots op zijn!

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:26

*Valt even stil

Ik vind hem werkelijk prachtig, het is net een foto! Zeker dat halster maakt het een beetje af, zoals iemand al eerder opmerkte, net alsof je het halster kunt pakken en zo met de pony weg kunt lopen. Het hoofdje vind ik ontzettend sprekend en straalt echt karakter uit, zeker met jouw beschrijving erbij vind ik dat je haar prachtig hebt neergezet, mijn complimenten!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:27

ik weet dat dit een te groot hoofdstel is maar ze heeft zo'n maatje die je bijna nergens kunt kopen of niet de halsters diej ik mooi vind ze heeft maat schetlander en meetsal kopen we maat pony heb een passend halster maat veulen maar die heeft ze hier niej aan

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 21:30

kyrkelover schreef:
ik weet dat dit een te groot hoofdstel is maar ze heeft zo'n maatje die je bijna nergens kunt kopen of niet de halsters diej ik mooi vind ze heeft maat schetlander en meetsal kopen we maat pony heb een passend halster maat veulen maar die heeft ze hier niej aan


Ik vind het wel grappig Het benadrukt de kleine fijnheid van haar koppie.. Hij lijkt ook groter doordat hij een beetje scheefhangt

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:25

Heel mooi gemaakt zeg! Echt gaaf dat je dat kan!
De pony lijkt net echt, straalt gewoon karakter uit!

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:30

.
Ik kan alleen maar zeggen: Briljante tekening!
Echt erg mooi gedaan.
Je kan er heel trots op zijn!

Megamutsj

Berichten: 4446
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [tek] Kyra in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:55

Wat een supermooie tekening!
Het lijkt net echt.. Zit zeker heel veel tijd in

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re: [tek] Kyra in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:16

in één woord: géwéldíg !!!!!! !! Wow, ik ben er stil van . Lijkt ook echt heel erg !!

goechi

Berichten: 136
Geregistreerd: 14-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:19

mooi lijkt echt net echt ook dat halster heb je goed gedaan zin om mijn pony ook na te tekenen??

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [tek] Kyra in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:50



Héééél erg mooi. *kwijlt* ik kan nooit begrijpen hoe mensen zo goed kunnen tekenen. Het lijkt net echt

heel goed hoor

Anoniem

Re: [tek] Kyra in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:44

Oud topic --> slotje.