[TEK] Paintjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IcePrincess

Berichten: 7745
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

[TEK] Paintjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 22:27

Kan er een heel verhaal omheen gaan hangen waar ik geen zin in heb dus alleen maar even een plaatje en korte info:

Afbeelding
grafiet, 25x35cm
ruim 20 uur werk verspreid over een aantal weken ivm reuma

Weer een 's avonds voor de tv werkje, uit mijn hoofd, vandaar dat lichtval van geen kant klopt. En nee lichaampje is niet krasserig maar de scanner neemt hem niet mooi op.

schetsje had ik ook nog op de pc staan: http://www.dejart.nl/zooi/schetsje.jpg

Whoopi32

Berichten: 73
Geregistreerd: 21-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:28

Whow, dit heb je dus zelf gemaakt? Mooi zeg, wou dat ik dat kon.
Ga zo door!!

Elanor

Berichten: 6787
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Paintjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:39

Gelukkig, IcePrincess is er nog.

Wauw, dit vind ik echt een topstukje! Het is echt een mooi stelletje zo samen. Hele mooie compositie!

Leuk dat je dat schetsje er zo bij hebt gezet. Paar lijnen en meteen raak.

Dat maanoog is echt te gek! Maantjes zijn ook super. Wat nog meer aan te prijzen?

Heb je hier nog een foto bij gebruikt? Of is dit echt uit het hoofd? Dan heel leuk om voor deze aftekeningen te kiezen, ze ´vertekenen´ naar een hoofd snel, maar dit ziet er echt gaaf uit.

(´K zie als ik héél goed kijk wel wat relief in de bles van de merrie, ook beetje weggevallen op scan neem ik aan? )

borrie01

Berichten: 7714
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: heemskerk

Re: [TEK] Paintjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:43

wow echt heel gaaf!!!!!

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:44

Wauw,, lyp,, kan ik je nooit na doen.. Echt mooi

IcePrincess

Berichten: 7745
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 22:55

Bedankt

@ elanor: ik ben er nog wel ja, maar de productie gaat dus erg langzaam
de bles zit idd meer detail in, heb dit keer wel wat rekening gehouden met wegvallen op de scanner dus je ziet gelukkig nog wel wat, maar in het echt is het idd meer.
Heb hem echt uit mijn hoofd getekent, ik heb ooit wel een foto gezien emt zo'n soort compo, en die bleef in mijn hoofd hangen maar kon het plaatje niet meer terugvinden, enige manier om het dan uit mijn hoofd te krijgen is door het te tekenen . Dus nee, echt helemaal geen foto verder erbij gehad, heb inmiddels al zoveel met mijn neus boven foto's gehangen om na te tekenen dat ik wel weet waar alles hoort te zitten .
Aftekeningen heb ik tijdens het tekenen ook wel een aantal keer veranderd omdat het niet helemaal mooi uitkwam, vooral het veulen heeft veel veranderingen ondergaan .

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:11

prachtig weer hoor, en zeker uit het hoofd. Weten uit ervaring waar alles zit in 1 ding, maar in de goede verhoudingen op papier krijgen is een ander echt schitterend gedaan iceprincess!!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:41

Idd gelukkig, jij bent er nog!
Vind hem echt super gaaf geworden!
Echt te gek! Waarmee teken jij? Toch met een navulpotlood ?

mandy101

Berichten: 1274
Geregistreerd: 26-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:42

wouw mooi

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re: [TEK] Paintjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:08

Helemaal prachtig, Deborah ! De ronde vorm aan de onderkant benadrukt perfekt de closeness van deze twee.
Volgens mij ziet ie er in het echt nog veel mooier uit. Complimenten!

En bedankt, want ik zit zelf even in een dip maar krijg hier spontaan weer zin van om m'n tekenwerk weer op te pakken

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:19

Heb je hier geen voorbeeld bij gebruikt? Knap.........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:21

Supermooi! Zeker omdat het uit je hoofd is..

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:48

Oh , god deb.
Ik vind hem mooi.
Als ik gespaard heb, zou ik heel graag willen dat je mijn pas overleden paardje zou tekenen...
Prachtig !

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:20

Supermooi

aleen het ook van de moeder is misschien eenbeetje klein maar voor de rest top

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:49

Schitterend!! Ik vind het juist erg leuk dat de lichtinval hier en daar niet klopt. Dat maakt 'm juist zo orgineel! Echt heel erg leuk!!
De lichtinval op de voorpluk en manen zijn erg mooi, ze glimmen helemaal.

Nog een opmerkingtje:
Het rechteroog voor ons/het linkeroog voor het 'moeder'paard is een beetje plat. Het oog mag er iets meer 'uit' komen. Maar, het stoort niet erg.

Verder echt superknap dat je dit zomaar even uit je hoofd tekent en daar zo'n ontzettend mooi uitgewerkt werkje van maakt!! Mijn complimenten!!

FlynnlOver

Berichten: 1342
Geregistreerd: 21-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:09

Mooi zeg !!

paardjes___l

Berichten: 1070
Geregistreerd: 02-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:14

Wow, mooi zeg

IcePrincess

Berichten: 7745
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Re: [TEK] Paintjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 09:08

@ Mik_ , idd een navulpotloodje , HB 0,5mm vullingen om precies te zijn, en een gewoon H2 potlood voor de witte stukken (heeft een iets andere tint ookal zet je die dik aan)

@ Remy, ben benieuwd wat ervan komt , en wat betreft die ronde vorm, daar had ik eigenlijk nieteens bij nagedacht, zo werk ik het altijd af, maar het is idd wel waar wat je zegt!

@ lovelynutia, als je naar de rest van mijn tekeningen kijkt zie je dat alle paarden die ik teken kleine oogjes hebben, zelfs al probeer ik een groot of normaal oog te tekenen dan nog is het in het resultaad klein , heb het al lang geleden opgegeven om de 'goede' grootte te tekenen, het is gewoon een herkenbaar iets voor mijn tekeningen geworden .

@smeetjoew, valt wel mee toch? als ik dat boller maak krijgt ze zo'n overdreven uitpuilent oog, maar misschien dat het verkleinen een vertekent beeld geeft, pixels die samensmelten enzo .


En verder, de opmerkingen dat het knap of goed is dat het zonder foto is gemaakt vind ik heel eerlijk gezegt een beetje overdreven . Had het er alleen bijgezet omdat er dan geen vraag naar voorbeeldfoto's ofzo werd gesteld.
Iedereen kan een paard zonder voorbeeldfoto tekenen (ja, zelfs jij!) en zeker de mensen die veel van foto's natekenen. Het schetsen kost misschien iets meer moeite, maar niet veel meer dan wanneer je een foto natekent, eigenlijk is het zelfs makkelijker, je hebt niet de druk dat het perse een bepaald paard moet worden.
Echt waar, ga er eens goed voor zitten, zet door en je zult zien dat je netzogoed uit je hoofd een paardje kunt tekenen. Je hebt je voorbeeldplaatje gewoon ín je hoofd zitten ipv naast je tekening liggen .
En met wat oefening zal het alleen maar beter worden en je zult zien dat het veel leuker is dan telkens maar foto's exact na te tekenen .

imposantje

Berichten: 1776
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Ergens in Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:14

IK vind hem echt kei mooi!!
Ga zo door

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:28

Oef, wat een pracht stelletje !
Ze zien er idd heel "close" uit, stikke mooi en knap werk .

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:22

Prachtig weer zeg! En ook al kan iedereen het, uit zijn hoofd een paard natekenen, tóch is het een heel ander verhaal als je dat ook daadwerkelijk doet Ik weet ook wel ongeveer waar alles hoort te zitten maar toch ziet het er bij mij dan niet zo uit als bij jou Vind hem echt weer prachtig, hij straalt echt knusheid uit!

Ben benieuwd hoe de 2 cremello's eruit komen te zien Maar doe maar rustig aan hoor!

esther_sonja
Berichten: 3068
Geregistreerd: 23-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:11

heeel mooi !!! echt prachtig!!!
je kan echt heeeeel mooi tekenen!!! super!!! weet iemand wie een avatar kan maken voor mij??? ik weet nog steeds niet hoe het moet... wil je me even pm als je het weet?

Lontje

Berichten: 9350
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [TEK] Paintjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:14

Hele mooie compositie, wat een sfeer straalt dit uit!
Ik vind alleen de oortjes iets te 'glad'/'strak' daar zou ik wat meer structuur in aangebracht hebben, maar verder een prachtplaatje!!

gr. Lon

edit: keek nu even nog een keertje goed naar die oren maar er zit structuur in , Lon keek niet goed

SilverStorm

Berichten: 2024
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:32

iceprincess... in deze tekening komt jouw stijl weer helemaal boven, prachtig~! dat het geen fotoref heeft laat jouw eigen stijl alleen maar beter naar voor komen. Ik vind hem erg mooi, heeft een zeer lieve, kalme uitstraling!

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:32

heel mooi