[tek] Nafo

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

[tek] Nafo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 21:51

Tussen mijn tentamen- en tekendip door, is mijn allerlaatste tekening van mijn to-dolijstje afgekomen . Ach, t duurde even .
Bij deze dus: Nafo!

Standaard verhaal: kwaliteitsverlies door scannen/uploaden/verkleinen.
Materiaal zijn pastelpotloden, A4formaat papier .

De tekening:
Afbeelding

En twee foto's welke ik het meest gebruikt heb:
Afbeelding


http://img280.imageshack.us/img280/3234 ... nks0np.jpg

(deze is aan te klikken)

Enkele dingetjes zijn aangepast vanaf de 1e foto: oa de oortjes (omdat ik Nafo wel erg onvriendelijk vond kijken met de oortjes naar achter, terwijl Nafo volgens mij niet zo'n onvriendelijk dier is) en een manenbosje is toegevoegd. Aftekeningen (stippels) die niet duidelijk op foto1 zijn, zijn ook aangepast aan de hand van andere foto's .

Nu t todolijstje af is, heb ik weer ruimte voor opdrachten. Maar wel pas na 21 juni, Naomi moet nog verder stressen voor 2 aankomende tentamens .

Tips uiteraard welkom .

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Re: [tek] Nafo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:55

CHAPEAU!!! voor naomi

Je hebt het heel mooi gedaan, Mijn Nafo staat er goed op...Mijn complimenten...

Hopelijk ben je nu niet stippe ziek...

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:00

Wouw prachtig en de stipjes kloppen ook ngo echt helemala te gek

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re: [tek] Nafo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:09

Complimenten, hoor! Je hebt wel weer laten zien dat je niet bang bent om een niet zo doorsnee paard te tekenen

Ik vind het van creativiteit getuigen dat je zelf wat aanpassingen hebt gedaan, zoals die oortjes en de manen. Daardoor is de tekening een stuk mooier geworden dan de foto, die best onduidelijk is.
Kortom, heel knap dat je van deze moeilijke foto het paard toch op een leuke, technisch wederom knappe manier hebt neergezet

En dat tussen je tentamens door...

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:18

Dat je zoiets kan maken van een wazige foto, knap!!
Ik zou zelf nooit het geduld hebben om al die stippen er zo precies in te zetten, daar zul je wel lang mee bezig zijn geweest.
Ik denk dat je to do-lijstje zo weer vol is...

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 07:28

WAUW! Wat schitterend!!!! Ik wist niet dat je zó'n prut-foto had zeg! Echt heel knap dat je het voor elkaar hebt gekregen om zo'n mooie tekening ervan te maken!
Mijn allergrootste complimenten!! Hij is echt top!!

heel creatief ook dat je de oortjes naar voren hebt gezet en de manen zichtbaar hebt gemaakt!! Echt super knap!!
Echt waar, hier kun je heel trots op zijn!

8Eveline

Berichten: 3224
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: [tek] Nafo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:14

Prachtig zeg! Dat je van z'on onduidelijke foto zoiets moois hebt gemaakt
Nog een klein vraagje: wat voorn merk gebruik je van potloden? Wil ze ook gaan aanschaven maar er zijn zo veel merken

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:22

Geweldig mooie tekening. De tekening is mooier dan de foto. Echt knap hoor, ik doe het je zeker niet na!!

JoSav

Berichten: 4697
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:19

Erg knap dat je met foto's van een dergelijke kwaliteit kunt werken. Mn complimenten. Toch vind ik als enige minpuntje dat de tekening wat statisch is. De enige beweging die je erin hebt gebracht lijkt het zand rond de hoefjes. Ik heb ook het idee dat de balans niet geheel klopt, al ben ik er nog niet helemaal over uit waar dat precies aan ligt.

Anne_Baukje

Berichten: 6659
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:54

smeetjoew schreef:
WAUW! Wat schitterend!!!! Ik wist niet dat je zó'n prut-foto had zeg! Echt heel knap dat je het voor elkaar hebt gekregen om zo'n mooie tekening ervan te maken!
Mijn allergrootste complimenten!! Hij is echt top!!

heel creatief ook dat je de oortjes naar voren hebt gezet en de manen zichtbaar hebt gemaakt!! Echt super knap!!
Echt waar, hier kun je heel trots op zijn!


Hier ga ik helemaal in mee!
Verder wou ik nog vragen watvoor merk pastelpotloden je gebruikt
Super tekening!

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 16:03

Hoihoi, iedereen bedankt voor de reacties!

@ oneilltje79: je wordt helemaal scheel van al die vlekjes! Heeft idd n tijdje geduurd voordat ze er allemaal opzaten en op hun plek wilden blijven zitten!

@ Iwan_Fjord en Babe: ik heb de VanGogh pastelpotloden, zijn erg fijne potloodjes . Heb zelf ook nog wel wat Bruynzeel, Conte en Cretacolor liggen, maar deze vind ik het fijnste werken tot nu toe!

@ JoSav: ik denk dat die "onbalans" in de benen zit. Heb zelf ook n hele tijd zitten twijfelen of deze tekening wel "klopte".
Nafo lijkt van achter redelijk actief te lopen terwijl de voorbenen weer wat stijver in de beweging lijken te zijn. Dat achterbeen blijkt n "trekje" te zijn van dit paard. . Voor mijn gevoel komt t statische ook n beetje omdat de hals zo weinig beweging heeft, normaal geven de maanlokken wel wat meer actie. Hihi maar helaas, de maantjes blijken erg kort te zijn .

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:37

ik vind het goed gelukt! vooral omdat de foto onder de tekening toch wat wazig is en ik het zelf niet gouw aandurf om met een wazig beeld aan de slag te gaan..

Goed hoor!!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:49

hij is super!
ziet er echt heel mooi uit

Ansjuuh

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Clinge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:55

Hahaha leuk

Lontje

Berichten: 9350
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [tek] Nafo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 01:20

Weer zo'n hele mooie!
Heel knap dat je d.m.v. een combi van foto's hem zo op papier hebt kunnen zetten.
VInd ook dat door je gebruik van donker gekleurd papier je pasteltekeningen heel erg mooi uitkomen
Knap werk!!

Gr. Lon

FlynnlOver

Berichten: 1342
Geregistreerd: 21-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:21

Mooi werk!
Knap gedaan bij zo'n foto !!!
Echt super knap