[Tek] Primo in grafiet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

[Tek] Primo in grafiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 19:52

Deze opdracht is alweer van een paar maanden geleden. Om het percentage tekeningen op UK weer wat omhoog te krijgen, plaats ik hem nu maar alsnog

Omdat de eigenaresse voor zover ik weet niet op Bokt zit en bij mij niet bekend is, kan ik de foto er niet bij plaatsen.

Hier is Primo, A4 grafietstift:
Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:53

Woow supermooi gedaan!

Nynkk

Berichten: 3469
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Scharsterbrug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:55

Erg mooie zachte tekening! Goed in detail. Rechter oor (voor ons) lijkt alleen minder diepte in te zitten dan het linker op de een of andere manier Het oor lijkt platter zegmaar.

Siggislief

Berichten: 14061
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:18

Mooi gedaan! , lijkt net echt
Heb er geen woorden voor.

Anne_Baukje

Berichten: 6659
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:55

Wauw! Wat ontzettend mooi! Echt super!

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:58

wauw! Dat je dat zo kan tekenen zeg!
En je hebt het met grafiet gedaan? Ik denk dat ik dat ook maar eens ga proberen
Kun je me misschien wat tips geven? Ik ga binnekort beginnen met bepaalde HB potloden, voorheen tekende ik met de simpele schoolpotloden.. Niet zo mooi werd dat

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 23:02

Misz_J schreef:
wauw! Dat je dat zo kan tekenen zeg!
En je hebt het met grafiet gedaan? Ik denk dat ik dat ook maar eens ga proberen
Kun je me misschien wat tips geven? Ik ga binnekort beginnen met bepaalde HB potloden, voorheen tekende ik met de simpele schoolpotloden.. Niet zo mooi werd dat


Ja, met grafietstift . Dat is anders dan grafietpotloden die een kern van grafiet hebben. Grafietstiften zijn door en door grafiet en zijn een stuk zachter en vettiger dan grafietpotloden. Ik heb mij wel eens laten vertellen dat het verschil komt door een hoger of lager percentage klei dat met de grafiet vermengd is.
Je kunt het op deze tekening niet zo goed zien, door het fotograferen en uploaden, maar ik maak de highlights van mijn grafiettekeningen altijd met wit potlood, waardoor er meer 3D effect ontstaat. En ik "teken" ook met m'n kneedgom.

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:05

Daar is Primo!

Je wist t al maar ik vind het nog steeds n topwerkje .
Primo glanst je tegemoet, zelfs vanaf de PC kan ik bijna voelen hoe dat paard gevormd is. Kun je nagaan hoeveel mooier t origineel nog moet zijn!

Geen kritieken van mij; ik vind het een prachttekening met heel veel uitstraling. Ontzettend knap werk .

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:05

Die glans is het eerste wat opvalt. Is dat het resultaat van die grafietstift? Ik heb dat zelf ook, maar daar kwam niet zulk werk uit, heel mooi.
P.s. veel tekeningen blijven plaatsen hoor!!!

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:07

Mijn mening weet je al; Ik vind 'm PRACHTIG!! Dat je zo'n kunstwerk uit zo'n klein potloodje kunt halen!
Hij is echt heel erg mooi!! Prachtige glans en diepte zit erin. Ik moet daar nog steeds mee oefenen.

mijntjuhh

Berichten: 884
Geregistreerd: 26-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:13

waaauw geweldig

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:15

Mooi zeg! Ik wou dat ik dat ook kon!

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 22:46

oneilltje79 schreef:
Die glans is het eerste wat opvalt. Is dat het resultaat van die grafietstift? Ik heb dat zelf ook, maar daar kwam niet zulk werk uit, heel mooi.
P.s. veel tekeningen blijven plaatsen hoor!!!


Ik doe m'n best, ben hard bezig geweest met m'n website maar nu ben ik weer aan het tekenen

Die glans, daar krijg ik veel vragen over. Dat is een effekt dat pas na een heleboel laagjes zichtbaar wordt. Eerst is de tekening nog echt vlak, lijkt hij nog nergens op. Maar na een heleboel laagjes krijg ik op de één of ander manier ineens het effekt dat het paard tot leven komt, 3-dimensionaal wordt. Dat is het leukste moment van de tekening, dan zit ik echt te genieten. Voor die tijd denk ik bij elke tekening weer dat ik er niks van ga bakken
Om heel eerlijk te zijn heb ik bij elke tekening (grafiet én pastel) een bepaald moment dat ik denk dat het echt he-le-maal niks gaat worden en dan moet ik me er echt overheen zetten om de tekening niet te verscheuren. Dat is vlak voor het moment dat de tekening "tot leven" gaat komen.
Dan zet ik het aan de kant, ga er een aantal dagen later weer mee verder en ineens is ie er dan

Boesboes
Berichten: 284
Geregistreerd: 06-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:45

heel erg mooi idd ene oor lijkt kleiner maar egt SUPER

Vladeli

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:06

Kanonnen! Jij kan zó mooi tekenen! Echt super!

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: [Tek] Primo in grafiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:50

Hij kijkt me echt aan!
Mooi werk! Die haartjes in de oren... Dat zachte behaarde neusje... Helemaal top!

Citaat:
Om heel eerlijk te zijn heb ik bij elke tekening (grafiet én pastel) een bepaald moment dat ik denk dat het echt he-le-maal niks gaat worden en dan moet ik me er echt overheen zetten om de tekening niet te verscheuren.


_/-o_ Hoe herkenbaar! Ik ben niet de enige...

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:45

Wou wat mooi zeg.. ik vind dat vlekje op zijn mond erg mooi gelukt.. al die kleine dingen maken de tekening helemaal af .. super gedaan!

Lontje

Berichten: 9350
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [Tek] Primo in grafiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 01:04

Hele mooie zachte tekening, subtiele details en inderdaad hij glanst je tegemoet! Heel erg mooi gedaan! Moet wel bekennen dat ik je pastel nog sprekender vind

Gr. Lon

JoSav

Berichten: 4696
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:58

Heel mooi, heel verkoopbaar en technisch erg mooi afgewerkt. Hij is naar mijn mening toch iets te afgewerkt maar die snoet is echt super. Erg goed portret.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Re: [Tek] Primo in grafiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 13:27

Allemaal bedankt voor de leuke reacties Stimuleert weer om door te gaan

Fnanne: gelukkig, ik ben dus niet de enige... (hoewel ik dat bij jou nooit verwacht had )

Lontje: ik weet het, mijn pastels zijn sprekender Toch is het grafiet een leuke afwisseling en dwingt het me om goed naar de schaduwpartijen te blijven kijken.

JoSav: bedankt voor je positieve commentaar, ondanks dat mijn stijl voor jou waarschijnlijk vaak te "opgepoetst" is Ik probeer regelmatig wel om wat "rauwer" te tekenen, ik vind dat namelijk heel erg mooi, juist in potlood. (Ik zag ook alweer zo'n fantastische tekening van Fnanne voorbijkomen, met veel uitstraling) Maar op de één of andere manier krijg ik die gewoonte om op elk haartje en stukje vel te poetsen, er niet uit. Ik heb me er onderhand bij neergelegd dat het kennelijk mijn stijl is (en onderdeel van mijn karakter ).

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:31

Prachtig gedaan!
Geweldig mooi! Ga zo door.